Kopš 2004.gada novembra CSDD speciālisti sadarbībā ar Valsts policiju veic transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa pārbaudes uz ceļiem. Laika posmā no 2004.gada novembra līdz 2005. gada jūlijam pārbaudīti 700 transportlīdzekļi.
Pārbaužu gaitā anulētas 186 tehniskās apskates uzlīmes, savukārt 22 transportlīdzekļiem – aizturētas valsts reģistrācijas numura zīmes. Pārbaudes tiek veiktas izbraukumos dažādos Latvijas rajonos.CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas priekšnieka vietnieks Aldis Adiņš: „Tehniskās apskates uzlīmes uz ceļa anulē transportlīdzekļiem, ja konstatētie defekti ir tādi, kas pie ikgadējās tehniskās apskates inspektoram būtu jānovērtē ar „2” novērtējumu. Savukārt, ja konstatētais defekts ir bīstams un jāvērtē ar „3”vērtējumu, proti, tāds, ar kuru transportlīdzekļa tālāka piedalīšanās satiksmē nav pieļaujama, tad transportlīdzeklim tiek aizturētas numura zīmes līdz defektu novēršanai un atkārtotas tehniskās apskates veikšanai.”
Kontroles pasākumi caurmērā ik dienu ļauj konstatēt vismaz vienu gadījumu, kad ceļu satiksmē piedalās transportlīdzeklis, kura tehniskais stāvoklis rada draudus ne tikai pašam braucējam un kravai, bet ir bīstams citiem satiksmes dalībniekiem. Tas ļauj izteikt pieņēmumu, ka reālais šādu satiksmē izmantotu komerciālā transporta vienību skaits ir ievērojami lielāks.
Aldis Adiņš uzskata, ka galvenie šādas situācijas iemesli ir divi: autovadītāju nevērība un komercpārvadātāju bezatbildība, liekot autovadītājiem doties reisā ar transportlīdzekli, kas nav tehniskā kārtībā. Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā un Ministru kabineta noteikumos Nr.551 paredzēti sodi par šādiem pārkāpumiem. Autovadītājam, kurš brauc ar transportlīdzekli, kura stūres iekārtas bojājumi vai darba bremžu sistēma neļauj vadītājam izdarīt manevru, vai par braukšanu ar transportlīdzekļu sastāvu, kura vilcēja un piekabes (puspiekabes) sakabes ierīcei ir bojājumi, kas braukšanas laikā var izraisīt sakabes pārrāvumu, jārēķinās, ka par šo pārkāpumu tiks piemērots Ls 40 – 60 naudas sods un 2 uzskaites punkti. Savukārt par norīkojuma došanu lietot transportlīdzekļus, kam ir bojājumi, kuru dēļ aizliegts braukt, vai kam noteiktajā termiņā nav veikta valsts tehniskā apskate, par transportlīdzekļu ekspluatāciju atbildīgā persona riskē šķirties no Ls 50 – 100 (uzskaites punkti netiek piemēroti).
„Mūsu inspektori dodas izbraukuma kontrolē, „bruņojušies” tikai ar speciālu ierīci sakabes nodiluma noteikšanai. Citi defekti tiek fiksēti, veicot transportlīdzekļa vizuālo apskati. Šos defektus atklātu autovadītājs vai arī par uzņēmuma tehniku atbildīgā amatpersona, ja vien veiktu transportlīdzekļa apskati pirms izbraukšanas,” – rezumē Aldis Adiņš.
Autovadītājiem un pārvadātājiem jāņem vērā, ka, intensīvi izmantojot transportlīdzekli satiksmē, defekti var rasties ievērojami ātrāk, nekā tiek veikta kārtējā tehniskā apskate, tādēļ transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim jāpievērš uzmanība biežāk.
Daudz gan parbaudits 2,9 transporta lidzekli diena :)
Normals raditajs 1/3 bistamie/parbauditie.
Un kur tad vini rodas ?