SAABi iekaro Gaiziņu: SAAB Gaiziņš 2005 atskaite 11

 
27.jūlijs 2005 8:50

Pašā vasaras vidū 22-24.jūlijā Gaiziņkalna piekājē Kučuru dzirnavās Latvijas SAAB Klubs rīkoja vienu pamatīgu auto salidojumu SAAB auto markas cienītājiem.



Uzdrošināmies apgalvot, ka tas bija lielākais SAAB salidojums Ziemeļeiropā šogad, tajā klāt bija ap 140 SAAB auto cienītāju no Latvijas, Lietuvas, Somijas, Krievijas, Polijas un Ukrainas! Salidojums šogad bija ievērojams arī ar ļoti plaši pārstāvēto SAAB modeļu klāstu: sākot no 1973.gadā ražotā Saab 95, kas bija arī viseksotiskākā no pasākuma automobiļiem, beidzot ar jaunākās paaudzes Saab 9-3 Sport Sedan, ietverot praktiski visus šajā laika posmā ražotos SAAB modeļus. Bijām kopā 3 dienas, kuru laikā nobraucām vismaz 130 km, orientējoties pēc organizatoru sagatavotas leģendas, lauzījām galvas āķīgos kontrolpunktos, meklējām nātrēs apslēptas orientēšanās norādes, skrējām augšā Gaiziņā, gājām pirtī, dejojām, strīdējāmies, kritizējām un slavējām tiesnešus, apmainījāmies ar SAAB pieredzi, nedaudz gulējām, daudz ēdām un ko tikai vēl nesadarījām. Ar vienvārdsakot, bija grūti, bet traki labi:).



Sākām jau laicīgi piektdien 22.jūlijā ar draudzīgu kopbraukšanu ar mērķi iekarot lielāko Latvijas kalnu. Brauciens notika pa pielijušu un uz laukiem braucošu auto pārpildītu ceļu. To sarežģīja ceļa remontceļi, bet viesu namā “Kučuri” uz lieliskajām vakariņām mēs nokļuvām laicīgi. Mūsu bija tik daudz (120 internacionāli ēdāji), ka nebija, kur karotei nokrist. Vakara brauciena instruktāža bija pamatīga un daudzvalodīga, jo mēs ņēmām vērā atbraukušo viesu valstu daudzveidību un to, ka daudzi šādā pārbaudījumā piedalījās pirmo reizi. Visu pušu drošība ir pasākuma rīkotāju pamatuzdevums.

Pusnaktī tad arī viss sākās pa īstam! Pēc tam, kad no vāciņiem tika atbrīvoti papildlukturi, 43 auto pa vienam ar 2 minūšu atstarpi pazuda tumsā. Lai atrastu 20 km nosprausto distanci, bija atvēlētas veselas 45 minūtes. Tie, kas šādā braucienā nav braukuši, to nesapratīs, bet iecerētajā laikā atpakaļ neatbrauca neviens:). Distancē atklājās, ka ne visām lauku mājām ir tikai viens saimnieks. Izrādījās, ka vienas mājas pagalms pieder vairākiem īpašniekiem, no kuriem daļa to bija laipni atļāvuši izmantot, bet otrai daļai tas naksts melnumā neiepatikās, kā rezultātā pēkšņās nedokumentētās izmaiņas maršruta kartē pamatīgi nojauca galvu lielai daļai dalībnieku. Ja kādam no Jums šķiet, ka naktī skaitīt ceļmalas mājas vai stabus ir nieka lieta, lai kādreiz pamēģina pats!:) Pirmais nakts brauciena uzdevums bija atrast publisko telefona aparātu Lauterē. Tas nu pats par sevi nebūtu pieskaitāms pie sarežģītākajiem uzdevumiem, jo leģendā ir norāde kā to atrast. Toties kā ar to rīkoties, lai kontrolzvanu sadzirdētu arī tiesneši, izrādījās stipri sarežģīti pat pēc detalizētas instruktāžas pirms starta. Neticiet? Līdz galam neizlietotas zvanīšanas kartes par puscenu ir pieejams pie katras ekipāžas stūrmaņiem! :) Ņemot vērā to, ka nakts trase bija zīmēta pa dienu, bet pati braukšana notika naktī, notika arī ne mazums citu jautrību.



Daudzi, kas laicīgi neizsekoja odometra rādījumam, pārsteidza nesagatavotu vietējā gatera sardzi. Visgrūtāk bija tiem, kas vispār nekam nespēja izsekot un maldījās apkārt ar izmisušiem skatieniem:D. Lai gan pēc plāna bija paredzēts šo nakts nodarbi beigt ap diviem naktī, kāda neatlaidīga lietuviešu ekipāža no meža izlidoja tikai pēc četriem! Un nesūdzējās! Diemžēl neiztika arī bez nepatīkamiem pārsteigumiem – diviem sēdinātiem 9000 SAABiem nelaimīgas sagadīšanās dēļ (akmeņi nevietā uz ceļa) nācās šķirties no motoreļļas. Bērtuļu nakts diskusijas, stresa un adrenalīna radīto emociju uzplūdi nebeidzās līdz pat rītam, kad atlikušie dalībnieki jau runāja tikai lietuviski:).



Rīts pienāca ātri. Jo sevišķi tiesnešiem, kas nepaēduši metās trasē likt jaunus pārbaudījumus dalībniekiem. Pārējiem - garu garās brokastis, kam sekoja nedaudz novēlota pasākuma oficiālā atklāšana un dienas izklaižu ar nosaukumu “Cik km līdz Gaiziņam” instruktāža. 105 km jāveic gandrīz 3 stundās. Dalībnieki pārgrupējās, pamainot stūrmaņus un pilotus. Lai nebūtu jācīnās pa putekļiem, dieviņš apžēlojās un dozēti dienas laikā deva lietu. Tiesneši brīdināja, ka lai radītu interesantāku noskaņu, distances ceļā ir sarīkotas plaši apmeklētas vietējas nozīmes sporta spēles, šturmēt nāksies visiem 40 auto. Brauciens izvērtās jautrs dalībniekiem un tiesnešiem, brīžiem gan likās, ka tas nekad nebeigsies. Dienā šķita, ka būs vieglāk, jo redzēt tomēr varēja nedaudz labāk, nekā naktī, tomēr trases licēji bija parūpējušies par visu, sākot ar kļūdiņām leģendā, beidzot ar autobusa atrašanu vietā, kur parasti cilvēki to nespēj saskatīt. Protams, ka leģendā neiztika bez piņķerīgiem jautājumiem, ceļmalas džungļos apslēptiem kontrolpunktiem un Gaiziņa iekarošanas. Vai kāds ir uzvalkā un čībās mēģinājis uzkāpt Golgātā? Pamēģiniet! Lai gan brīžiem ceļus nevarēja nosaukt par īsti piemērotiem lielceļu lidotāju automašīnām (vai esat ar SAABu braukuši cauri niknu kranču apsargātai fermai?:)), lielākoties tie tomēr bija bīstami skaisti un kalnaini līkumoti lauku grants un mazāk asfalta ceļi ar fantastiskiem Gaiziņkalna apkārtnes pauguru skatiem. Viens no kontrolpunktiem bija izveidots pie Cesvaines pils un novada suvenīru veikaliņa. Katram dalībniekam bija noteikts uzdevums iegādāties sev suvenīru vēlākai uzrādīšanai tiesnešiem. Braucām gar Grašu muižu, pārbraucām Liepu kalnu, redzējām daudzas skaistas viesu mājas. Skaidrs, ka jautājums “Un cik tagad km līdz Gaiziņam?” tagad daudziem rādīsies nakts murgos, jo tas trases leģendā tika uzdots vismaz 5 reizes:).



Vakarā, pēc sātīgām pusdienām, kas nemanot pārtapa vakariņās, kuru laikā tiesneši līdz pusnaktij ieslēdzās istabiņā uz rezultātu saprašanu, bija iespēja kārtīgi izdejoties, iet pirtī, braukt makšķerēt, peldēties, gulēt vai nebeidzami diskutēt par to, kā bija jābrauc pēc 3 KP:). Vakara gaitā poļi cienāja ar savu nacionālo dzērienu, leiši staigāja uz rokām, letiņi skrūvēja nost priekšējo “bamperi”, raženākais no ukraiņiem centās ieģērbt sevi mazāka izmēra pasākuma krekliņā, Sema ieskicēja Krievijas satiksmes īpatnības, bet somi nebeidza brīnīties, kā mēs spējam paciest šos neasfaltētos ceļus.



Svētdienas rītā spīdēja saule, un apbalvošanas ceremonija līdzinājās Vimbldonas kausu izrādei, pie foršām balvām tika daudzi smaidīgi piloti un viņu lielie un mazie stūrmaņi.

Kopumā varam droši apgalvot, ka salidojums izdevās un izdevās tikai tāpēc, ka tajā piedalījās lieliski cilvēki, kas brauc ar lieliskiem auto:). Bez jums pasākums nebūtu tāds kāds tas bija! Ceram, ka tie SAABisti, kas iebrauca uz mums tikai palūkoties vai vispār neatbrauca un neredzēja, un, protams, nejuta ne 1/100 no visa šī ņiguņagu, nākošreiz būs dalībnieku rindās! Šī gada salidojuma nopietna analīze kalpos kā sagatavošanās poligons 2008.gada Vispasaules SAAB salidojumam, kurš risināsies Latvijā. Ja jūtat sevī spēku un idejas, ko un kā vajadzētu darīt labāk, droši pievienojieties nākošā gada rīkotājkomandai vai sūtiet savu ierosinājumu uz e-pastu!



Paldies sakām viesmīlīgajiem Gaiziņkalna apkārtnes pagastu iedzīvotājiem par sapratni, ka viņu nedēļas nogales mieru iztraucēja tik daudzskaitlisks auto uzlidojums. Sevišķs paldies Kučuru Dzirnavu laipnajām saimniecēm par gardajām maltītēm un laipno uzņemšanu. Mums palika vislabākās atmiņas!
Īpašs paldies Valtam un Olafam Ceplevičiem, kas ieguldīja milzīgu darbu pie pasākuma atribūtikas izveides, kā arī, protams, galvenajiem vaininiekiem Ingum Mikudam un Gatim Krūmiņam par izturību un izdomu saorganizējot šo visu!

Paldies salidojuma atbalstītājiem: Autodizains, E&S Auto un Hansabankai. Ja nepieciešams kvalitatīvi izdaiļot jūsu auto, droši dodieties uz Autodizainu, savukārt, E & S Auto aicina visus salidojuma dalībniekus uz kvalitatīvu auto diagnostiku, bet Hansabankas piedāvātie dažādie kredītu produkti ļaus īstenot jūsu vispārdrošākos autosapņus!

Uz tikšanos nākošajā SAAB salidojumā, kam noteikti jābūt vēl labākam!

P.s. rezultāti

Fotogrāfijas (248) atrodas iAuto fotogalerijā.

Vienmēr jūsu,
SAAB Klubs, Latvija
www.saabclub.lv, saabclub@inbox.lv

 
Visi komentāri
 
173673. viesis 27.jūlijs 2005 9:15
0 0 Atbildēt

Labs raksts, smalki atspoguļo pasākuma norisi.

173693. viesis 27.jūlijs 2005 10:15
0 0 Atbildēt

Tieshaam detalizeeti! :)

173697. viesis 27.jūlijs 2005 10:40
0 0 Atbildēt

ar nepacietību gaidu nākamo gadu, pieņemu, ka tāpat kā daudzi citi, kuriem nesanāca piedalīties šogad.. vēl jo vairāk, izskatās, ka pasākuma interesantums ar katru gadu pieaug ģeometriskā progresijā! tā ka, nākamā gada organizatoriem jau laikus vēlu, iedvesmu, pacietību un radošu garu! :)

173709. viesis 27.jūlijs 2005 11:19
0 0 Atbildēt

ups! mans saabs ir "sēdināts" :?

173711. viesis 27.jūlijs 2005 11:27
0 0 Atbildēt

Drīzāk iesēdināts...bedrē :)

173718. viesis 27.jūlijs 2005 12:04
0 0 Atbildēt

vai arii uzseedinaats, kas kaa sievietei vairaak piedereetos8-):D:D:D

173719. viesis 27.jūlijs 2005 12:05
0 0 Atbildēt

gr, brauc speeleet voljuku shovakar, atdoshu, kas Tavs:-)

173722. viesis 27.jūlijs 2005 12:20
0 0 Atbildēt

biz, Tu gan esi erotomans :)

shodien speleju basiti, gan jau citreiz. Cerams vestititi pie yukki atradi?

173744. viesis 27.jūlijs 2005 14:43
0 0 Atbildēt

vai tad mans saabs ir sieviete :?

173772. viesis 27.jūlijs 2005 21:31
0 0 Atbildēt

Es nesaprotu kā ar tām miskastēm var vispār braukt !!!

173773. viesis 27.jūlijs 2005 21:40
0 0 Atbildēt

173772. viesis 27.07.2005 21:31

Ej tik pasprauslā savā bembī...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti