Audi ir radījis jaunus ideālus SUV (sport utility vehicle) automobiļu klasē: Audi Q7 apvieno sportiska un universāla auto labākās īpašības, augstākās tehnoloģijas un premium klases greznību.
Uz ceļa jauno Audi SUV īpaši izceļ tā gaitas īpašības un sporta auto cienīga dinamika, bezceļa apstākļos tas ir ieviesis jaunus, augstākus standartus šajā automobiļu segmentā. Q7 āriene neliek šaubīties par tā kvalitātēm, un Audi pārākums tehnikā šīs cerības nepieviļ. Audi Q7 ir spēcīgs SUV automobilis, ko radījuši quattro izgudrotāji.Dizains precīzi atspoguļo Audi Q7 raksturu. Dinamiskā jumta līnija un attiecība starp kopējo sānu virsmu un plakano logu joslu iezīmē Audi Q7 sānskatu. Sportiski elegantā automobiļa priekšējā daļa un spēcīgā aizmugure ar stipri ieslīpo D-statni veido coupé stilā veidotu siluetu. Tapāt Audi raksturīgais dizains atpazīstams augstajā plecu līnijā un sānu virsmas liekumu akcentētajā dinamikā.
Audi Q7 virsbūves krāsojumā ir iespējams kombinēt divus dažādus toņus, kas padara auto izskatu vēl pārliecinošāku. Kopā ir iespējams izvēlēties vienu vai divas krāsas no vienpadsmit, trīs ir īpaši radītas šim modelim.
Audi Q7 garums ir 5086 mm, riteņu garenbāze – 3002 mm, platums – 1983 mm, augstums – 1737 mm. Jaunais SUV automobilis apvieno gan ērtību, ko sniedz auto salona plašums, gan iespējas, ko rada tā daudzpusība – ir iespējamas ne mazāk kā 28 dažādas bagāžas pārvadāšanas un sēdvietu konfigurācijas.
Automobilī ir iespējamas septiņas sēdvietas, kas izkārtotas trīs rindās. Otrās rindas sēdvietu pozīciju ir iespējams mainīt pēc nepieciešamības -uz priekšu un atpakaļ, tādejādi šeit sēdošie pasažieri var izbaudīt ērtības, ko sniedz visplašākā vieta kājām šādas klases automobilī. Abas aizmugurējo sēdvietu rindas iespējams plakaniski salocīt, iegūstot 2035 litru tilpuma telpu bagāžas pārvadāšanai, pie tam pat neizņemot sēdekļus.
Kā piecvietīgs automobilis Audi Q7 nodrošina 775 litru tilpuma bagāžas vietu, kas ir labākais rādītājs šajā klasē.
Iesākumā Audi Q7 ienāk tirgū ar diviem jaudīgiem dzinējiem.
Jaunais 4,2 litru V8 dzinējs ar FSI degvielas tiešo iesmidzināšanas sistēmu attīsta 257 kW (350 ZS) ar maksimālo griezes momentu 440 Nm.
3,0 TDI sešu cilindru dzinējs ar pēdējās paaudzes common rail iesmidzināšanas sistēmu un piezo sprauslām apvieno 171 kW (233 ZS) augsto veiktspēju un iespaidīgo 500 Nm griezes momentu, sniedzot izcilas gaitas īpašības un teicamu degvielas ekonomiju.
Spēka pārvadu abiem dzinējiem nodrošina sešpakāpju tiptronic automātiskā ātrumkārba.
quattro pastāvīgā četru riteņu piedziņa, kas Audi Q7 paredzēta jau standartaprīkojumā, ir apgādāta ar Torsen centrālo diferenciāli, kas novada dzinēja jaudu uz visiem četriem riteņiem gan ceļa, gan bezceļa režīmos, jebkurā laikā nodrošinot maksimālu vilkmi un šķērs-stabilitāti, kas ir būtisks priekšnosacījums, lai panāktu vislabāko braukšanas dinamiku un drošību. Šāda piedziņas koncepcija, kopš pirms 25 gadiem no konveijera nonāca pirmais Audi quattro, gadiem ejot ir guvusi aizvien lielākus panākumus – šī tehnoloģija ir izmantota vairāk nekā 2 miljonos Audi automobiļu, nemaz nerunājot par neskaitāmām uzvarām autosacīkšu un rallija trasēs.
Audi Q7, tāpat kā Audi RS4, ir aprīkots ar jaunākās paaudzes Torsena diferenciāli, kam standarta griezes momenta sadalījums ir 40:60 (priekšējā / aizmugurējā ass). Vadītājs no šī gandrīz simetriskā sadalījuma pa asīm iegūst vēl labāku vadāmību un stūres precizitāti, ko praktiski neiespaido pārvadāmais griezes moments.
Arī Audi Q7 piekare, kurā izmantoti daudzi alumīnija komponenti, izceļas ar piemērotību jebkuram ceļam – gan priekšā, gan aizmugurē auto ir nodrošināts ar neatkarīgu katra riteņa piekari ar dubultajām šķērssvirām. Tērauda atsperes un divu cilindru amortizatori nodrošina Audi Q7 sportiskās īpašības un augstu komfortu arī bezceļa apstākļos. Aizmugures atsperu/amortizatoru mezglu slīpais novietojums samazina tiem nepieciešamo augstumu un vienlaicīgi nodrošina vairāk telpas bagāžas nodalījumā.
18 collu vieglmetāla diski ar 235/60 riepām (astoņcilindru modelim: 255/55) ir paredzēti standartaprīkojumā, ir iespējams pasūtināt arī 19 un 20 collu riteņu diskus.
Audi Q7 iespējama arī adaptīvā gaisa piekare, kas kombinācijā ar elektroniski kontrolētu amortizācijas sistēmu veido ideālu sportiskas dinamikas un amortizācijas komforta sintēzi. Standarta aprīkojumā esošā stabilizācijas sistēma līdz minimumam samazina automobiļa virsbūves garenvirziena svārstības.
Automobiļa virsbūves maināmais klīrenss, ko iespējams variēt no 180mm līdz 240mm, ļauj Audi Q7 bez grūtībām pārvietoties pat īpaši nelīdzenā apvidū. Off-road režīms, kas nozīmē 205mm klīrensu un adaptīvu amortizācijas kontroli, ir piemērots auto vadīšanai bezceļa apstākļos. Iespēju mainīt auto augstumu var izmantot arī situācijā, ja nepieciešams automobilī iekraut smagu kravu, ko atvieglos viszemākās klīrensa pozīcijas uzstādīšana.
Augstākās tehnoloģijas attiecas ne tikai uz automobiļa dinamiku. Audi Q7 ir aprīkots arī ar ultramoderno multimediju vadības sistēmu MMI, kas līdz šim ir tikusi augstu novērtēta Audi A6 un Audi A8 automobiļos.
Jaunais Audi SUV automobilis lepojas ar vairākām novatoriskām vadītāja palīdzības sistēmām, kas pirmo reizi ir ieviestas sērijveida ražošanā, piemēram, Audi side assist ar radaru tehnoloģiju, kas auto vadītajam palīdz veikt joslu maiņas manevru un modernizēta auto parkošanas sistēma ar optisku un akustisku brīdinajuma signālu un sānskata kameru.
Elektroniskā stabilizācijas sistēma ESP ir papildināta ar vairākām jaunām funkcijām, kā, piemēram, hill assit. Īpašais bezceļu režīms optimizē bremžu darbību un vilkmes spēku uz irdenas virsmas. Izvairīties no bīstamām situācijām, ko var izraisīt auto virsbūves šūpošanās, palīdz stabilizācijas sistēma, vajadzības gadījumā veicot mērķtiecīgu katra riteņa nepieciešamo piebremzēšanu.
Latvijā pirmos Audi Q7 varēs pasūtināt šī gada beigās pie Audi autorizētā dīlera Audi Centrs Rīga. Pirmie automobiļi sagaidāmi 2006.gada pavasarī.
gandrīz bij jāsāk uztraukties, ka nekur nav vēl manāms Audi džips :) nākamais varētu Renault vai Fiat celt gaismā savus džipus, savādāk naftas resurss pasaulē pārāk lēni plok.