CSDD neierosinās veikt izmaiņas OCTA likumā 8

29.augusts 2005 12:36

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) uzskata, ka ir daudzas svarīgākas lietas, kas būtu jāsakārto civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) jomā, pirms noteikt, ka OCTA līgums ir jāslēdz uz gadu.

Piemēram, būtu jāievieš tā dēvētā Bonus – Malus (atlaižu - piemaksu) sistēma jeb transportlīdzekļa vadītāja vērtēšana pēc noteiktiem kritērijiem - kā vadītājs uzvedas ceļu satiksmē.

Pretēji tam, kā tas ir izskanējis vairākos masu saziņas līdzekļos, CSDD neplāno rosināt izmaiņas OCTA likumā.

„Slēdzot apdrošināšanas līgumu, katrs vadītājs būtu jāvērtē individuāli, līdzīgi kā tas notiek, izsniedzot transportlīdzekļu brīvprātīgās apdrošināšanas (KASKO) polises. Kā galvenais kritērijs būtu tas, kā autovadītājs uzvedas ceļu satiksmē. Gadījumā, ja šoferim nav pārkāpumu un avāriju, viņam apdrošinātāji sniegtu atlaides. Bet, ja transportlīdzekļa vadītājs regulāri pārkāpj likumus un izraisa satiksmes negadījumus, viņam par apdrošināšanu nāktos maksāt vairāk,” skaidro CSDD direktora vietnieks Ivars Krauklis.

Autovadītāju izvērtēšana būtu jāveic, izmantojot valsts reģistros esošo informāciju, t.i. CSDD uzturēto transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistru, Iekšlietu ministrijas Informācijas centra uzturēto soda reģistru u.c.

Patlaban Latvijā saskaņā ar OCTA likumu apdrošināšanas līgumu var slēgt uz trim, sešiem, deviņiem vai 12 mēnešiem.

Diferencēta pieeja, slēdzot OCTA līgumu, sekmīgi darbojas jau Eiropas lielākajā daļā. Turklāt tur ir noteikts, ka šis līgums jāslēdz uz gadu, protams, atrunājot jautājumus par transportlīdzekļa sezonālo piedalīšanos satiksmē (motocikla vai traktora gadījumā). Latvijā gada termiņa ieviešana būtu pāragra.

 
Visi komentāri
 
177073. viesis 29.augusts 2005 12:56
0 0 Atbildēt

UZ GADU?!

Aha, tikai aizmirsa pieminēt ka tajā pašā eiropā var slēgt līgumu gan uz 15 dienām gan uz mēnesi! Nu vismaz Vācijā noteikti. Kas ir dzinis auto savā gaitā - zina. Kā nekā tranzīta numurus ņēma!

Bet nu kas maksā tas pasūta mūziku (likumu). :)

177076. viesis 29.augusts 2005 13:04
0 0 Atbildēt

Bet vajag tomeer manupraat atljaut pirkt OCTU arii piem. uz nedeelju, kaut vai saliidzinoshi pa daargo bet tirgojot auto, vai vnk paarvietojot no staaveeshanas punkta A uz B sanaak braukt bez octa jo uz vienu vai divaam dienaam pirkt 3 meen. octu ir stulbi..

177078. viesis 29.augusts 2005 13:26
0 0 Atbildēt

CSDD ieinteresētais kantoris kā tad lai dakārā piedalās.

177094. viesis 29.augusts 2005 15:42
0 0 Atbildēt

endr4- vai tad nebija iespeeja nopirkt OCTU vienreizeejam paarvedumam uz dazhaam stundaam?

177100. viesis 29.augusts 2005 15:54
0 0 Atbildēt

to White_Trash

imho tas bija TA uz 1d

177116. viesis 29.augusts 2005 19:30
0 0 Atbildēt

EUUUU!!!! Baigi labā doma - ja TA uz 1 dienu var, tad baigi labi būti arī OCTA uz vienu vai trim dienām. Nu pārdzīt auto no A uz B gan tirgojot, kā jau minēja un kā arī citos gadījumos, remonta, nesezonas laikā, utt. Lūk tā jau būtu iešana pretī klienta un sabiedrības interesēm un ērtumum, tjipa super servis! eh kas citur pats par sevi saprotams pie mums sapnis...

AGA

177349. viesis 1.septembris 2005 0:44
0 0 Atbildēt

Turpmak mashinu apdroshinat ies sieva ;)

177406. viesis 1.septembris 2005 12:02
0 0 Atbildēt

Cerams, ka CSDD tml. provokāciju autovadītājiem neizvirzīs. To varētu uzskatīt par VIENNOZĪMĪGU autovadītāju aplaupīšanu. Daudzi autovadītāji vispār auto neizmanto ziemas sezonās, citi vispār brauc tikai vasarās. Citi savukārt "ģimenes autoparka" mašinas izmanto atbilstoši vai nu sezonām vai sporta pasākumiem. Ja CP nestrādā OCTA polišu kontrolē, tad tā jau ir CP darbinieku atbildība. Vajag CP dienas "plānos" veikt korekcijas, svītrojot nosacījumus, ka "10 mikrobusu šoferu" vietā jāsoda vismaz "pieci" par braukšanu bez OCTA polisēm, un situācija strauji uzlabotos. Šobrīd 80% gadījumu, CP kontrolēs, vispār OCTA polises neprasa - droši vien apdrošināšanas kompānijas nemāk vai negrib šos "ieinteresēt". Bet tāpēc jau nav jācieš vienkāršajiem autovadītājiem. Piekrītu tiem, kuri uzskata, ka dažkārt ir nepieciešama arī VIENAS dienas OCTA polise.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 5

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 3

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 

Rīgas un Pierīgas pašvaldības grib attīstīt pārsēšanās punktus satiksmes mezglos un "park&ride" stāvvietas 7

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji aicina valsti sadarboties un kopīgi efektivizēt transporta sistēmu, attīstot pārsēšanās punktus, veicinot "park&ride" stāvvietu izbūvi, vienādojot braukšanas biļešu tarifus un citas lietas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti