Alfa Romeo Crosswagon Q4 ceļiem un neceļiem 54

 
9.septembris 2005 9:18

Leģenda vēsta, ka Henrijs Fords esot noņēmis cepuri ikreiz, kad viņam garām pabraukusi Alfa Romeo automašīna. Bet dienā, kad Enzo Ferrari izdevies pārspēt Alfu, viņš raudājis kā mazs bērns.

Gandrīz gadsimtu Itālijā, Lombardijas reģionā mītošā autobūves kompānija Alfa Romeo ir leģendām apvīta un tās radīto automašīnu sportiskumu un spilgto raksturu apstrīdēt ir uzdrošinājies tikai retais.

Mūsdienās atšķirībā no lielas daļas vadošo autoražotāju Alfa Romeo nav zaudējusi savu raksturu un stilu, kas iekopts gadu desmitiem. Pēc šīs kompānijas vadības domām, katra karstasinīga vīrieša īpašumā ir jābūt jaudīgai Alfa Romeo automašīnai. Tikai līdz šim tam bija kāds mīnuss – ja jau jaudīga, tad pārvietošanās ar to ziemā sagādā grūtības. Tāpēc ziemas periodā pat īsteni Alfas fani mēdza lietot citu ražotāju izstrādājumus, kas Alfa Romeo logo nebūt nespodrināja. To vai citu aspektu vadīti, Alfa Romeo pieņēma lēmumu atsākt ražot pilnpiedziņas automašīnas ar Q4 (Quadrifoglio 4) simboliku.



Krosoveru Alfa Romeo Crosswagon Q4 prezentēja 2004. gada Ženēvas autoizstādē un tas iezīmēja Alfa Romeo atgriešanos pie pilnpiedziņas, kas šim autoražotājam nav nekas jauns, jo pirmā pilnpiedziņas automašīna AR51 "The Matta" no Milānas autoražotāja angāriem izripoja 1951. gadā. Trīsdesmit gadu vēlāk tai sekoja Alfa 33 4x4, bet deviņdesmitajos – leģendārā Alfa 155 Q4 un Alfa 164 Q4.



Šobrīd ne ar ko nesajaucamā Alfa Romeo stila iemiesojums Alfa Romeo Crosswagon Q4 ir nonācis tirdzniecībā visā Eiropā, ieskaitot Latviju. Būtībā samērā kompaktais vagona virsbūves mantinieks ir viens no retajiem Alfa Romeo modeļiem, kas ar savu robusto izskatu kliegtin kliedz par gatavību pamest asfaltbetona lentu, lai dotos turp, kurp saimniekam labpatīkas.



Alfa Romeo pazinēji pat ar neapbruņotu aci Crosswagon Q4 veidolā pazīst 156 Alfu, bet speciāli izstrādātā priekšēja reste, agresīvie buferi ar nekrāsotu apakšdaļu un metāla sakausējuma ieliktņiem, kas pilda aizsargfunkcijas, un paaugstinātais klīrenss liek noprast, ka šajā auto slēpjas kas vairāk nekā šosejas monstrs. Neskatoties uz agresīvo izskatu un mērķi pakļaut jebkuru ceļu ar jebkuru segumu, Alfa Romeo dizaineriem ir izdevies saglabāt šai markai raksturīgo pludlīniju. Lai to akcentētu, sliekšņos iestrādātas metāla loksnes, kas gan pilda aizsargfunkciju, gan padara auto vizuāli slaidāku. Alfa Romeo Crosswagon Q4 apgādāts ar 17 collu lietajiem diskiem, kas apauti ar 255/55 R17 izmēra Pirelli P 6 Allroad vissezonas riepām, kas īpaši paredzētas šādiem auto.

Alfa Romeo Crosswagon Q4 atšķirībā no leģendārās Alfa Romeo 155 Q4 nav aprīkots ar benzīna turbomotoru, jo tāda Alfa Romeo arsenālā pagaidām nav. Toties Crosswagon Q4 ir apgādāts ar otrās paaudzes 1,9 litru JTD 16v M-Jet Common Rail tiešās iesmidzināšanas turbodīzeli, kas spēj attīstīt 150 zirgspēku lielu jaudu pie 4000 apgriezienu un 305 Nm lielu griezes momentu pie 2000 apgriezienu. Šā motora spēks slēpjas vadības blokā, kas vada degvielas iesmidzināšanas procedūru, sadalot iesmidzināmās degvielas apjomu vairāk nekā divās daļās, kas ir standarts lielākajai daļai mūsdienu dīzeļdzinēju. Tādejādi panākot vienmērīgāku sadegšanu, labāku dinamiku un griezes momentu pie maziem ātrumiem, kā arī samazinot trokšņa un vibrācijas līmeni. Kombinācijā ar sportisko sešpakāpju manuālo ātrumkārbu Crosswagon Q4 ātruma atzīmi 100 km/h spēj sasniegt 10.5 sekundēs.



Lielākais Crosswagon Q4 trumpis ir pastāvīgā pilnpiedziņas sistēma, ar kuru Alfa Romeo pagaidām ir “izgriezusi pogas” konkurentiem. Pilnpiedziņas sistēmā ir trīs diferenciāļi, no kuriem centrālais ir jaunākās paaudzes pašbloķējošais Torsen C system diferenciālis, ko citi ražotāji plāno izmantot, tikai sākot no nākamā gada. Šis diferenciālis normālos apstākļos 42% jaudas nodod priekšējām tiltam, bet 58% aizmugurējam. Ekstrēmos apstākļos atkarībā no saķeres diferenciālis bez laika kavējuma mehāniski bloķējas vienā no četriem līmeņiem. Piemēram, strauji uzsākot kustību, tas aizmugurējiem riteņiem var nodot 80% jaudas, bet aizmugurējo riteņu izslīdēšanas gadījumā tikai 40%. Kamēr situācija nav kritiska, automašīnas vadībā neiejaucas nekādas stabilitātes sistēmas, jo tas ir pret Alfa Romeo filozofiju. Toties krīzes gadījumā vadītājam talkā nāk Alfa Romeo elektroniskā stabilitātes sistēma VDC (Vehicle Dynamic Control), kas pastāvīgi seko līdzi saķerei ar ceļu un taisnvirziena kustībai. Tikko kā šai sistēmai rodas aizdomas par novirzīšanos no trajektorijas, tā matemātiski izrēķina nepieciešamās darbības trajektorijas labošanai. Viena no VDC sastāvdaļām ir ASR (Anti Slip Regulation), kas optimizē saķeri pie jebkura ātruma, tā vajadzībām izmantojot divu diferenciāļu vadības sistēmu, nedaudz piebremzējot izslīdējušo riteni, panāk tādu pašu efektu, kā izmantojot pašbloķējošos diferenciāļus. Protams, šo sistēmu iespējams atslēgt ar pogas palīdzību viduskonsolē.

Par Alfa Romeo Crosswagon Q4 apturēšanu rūpējas hidrauliskā bremžu sistēma ar diviem neatkarīgiem lokiem. Priekšējie riteņi ir apgādāti ar 330 mm lieliem ventilējamiem bremžu diskiem un Brembo četru cilindru suportiem, aizmugurējie bremžu diski ir nedaudz mazāki – 276 mm. Crosswagon Q4 ir apgādāts ar modernāko ABS sistēmu un EBD (Electronic Brakeforce Distrubutor) sistēmu, kas bremzēšanu kontrolē jebkuros apstākļos, rēķinoties ar katra riteņa saķeri un bremžu uzliku efektivitāti, neļaujot uzlikām pārlieku sakarst.

Alfa Romeo Crosswagon Q4 salons ieturēts tipiskā šā autoražotāja stilā. Lai arī automašīnas salons nav pārlieku plašs, Alfa zina ceļu uz cilvēku sirdīm. Pietiekami dziļā sēdeklī sēdošā vadītāja acu priekšā ir divi galvenie mērinstrumenti – spidometrs un tahometrs, pārējie rādītāji vietu atraduši viduskonsolē. Paneļa vidū izvietots infodisplejs, kas sniedz informāciju par ceļojumu, kā arī ziņo par tehniskajiem bojājumiem, norādot nepieciešamās darbības to novēršanai. Standarta aprīkojumā sēdekļi un durvju paneļi ir tapsēti ar speciālu Alfatex audumu, bet izsmalcinātāki pircēji var izvēlēties arī ādas apdari.

Latvijā Alfa Romeo Crosswagon Q4 bāzes komplektācijā ir nopērkama par 32685 eiro, kas to padara par nopietnu konkurentu dārgākajam Audi Allroad un Volvo XC70.

Žurnāls A-ZET
 
Visi komentāri
 
178374. viesis 9.septembris 2005 9:23
0 0 Atbildēt

parketnieks

178381. viesis 9.septembris 2005 9:29
0 0 Atbildēt

Agresīvie buferi . . . Šķiet, dizaineri, konstruktori, montētāji pie konvejera, visi tagad izstrādā un ražo automašīnas ar tādu naidu, ka viss sanāk un izskatās agresīvi . . .

178382. viesis 9.septembris 2005 9:30
0 0 Atbildēt

konvejera = konveijera

178390. viesis 9.septembris 2005 9:36
0 0 Atbildēt

zveeeers!!!!

178398. viesis 9.septembris 2005 9:45
0 0 Atbildēt

manupraat, daudz par veelu shis auto tika radiits un nonaacis paardoshanaa. buuveets uz fiziski un moraali novecojushaas 156 baazes, pieejams tikai ar mazo diizeli...

bet no otras puses var jau buut, ka Alfas gudraas galvas ir visu sareekjinaajushas un speciaali laida auto tirguu tad, kad tirgus tam jau ir nobriedis un taadaa komplektaacijaa, peec kaadas ir pieprasiijums.

178401. viesis 9.septembris 2005 9:53
0 0 Atbildēt

trukst tikai zs

178410. viesis 9.septembris 2005 10:11
0 0 Atbildēt

protams, ka alfas pilnpiedzinja ir pati labaakaa un vispaar - labaakaa pasaulee :D

178412. viesis 9.septembris 2005 10:16
0 0 Atbildēt

par to nav divu domu

178423. viesis 9.septembris 2005 10:49
0 0 Atbildēt

Uz Antonijas ielas kaadu laiku atpakalj vienu taadu redzeeju, peec izskata jau nav ne vainas.

178433. viesis 9.septembris 2005 11:06
0 0 Atbildēt

Nu ko - nākamais būs pēc parketnieka parasti nāk minivens :/

178434. viesis 9.septembris 2005 11:10
0 0 Atbildēt

Auto patiesi ir bik par vēlu un tam trūkst 2,4 JTD 175 bhp dīzelis.

Trūkst automātiskās kārbas, kas šim segmentam mūsu platuma grādos (nejaukt ar kalnaino Itāliju) ir tomēr pieprasīta...

Speciāli Gnomam - uz šo brīdi tas tā arī ir, Audi tikai nākam gad sāks likt to starpasu diferi.

P.S.

Varbūt tev liksies neticami, bet neviens auto ražotājs, pirms izlaiž kādu auto, nepalaiž garām iespēju salīdzināt to ar tirgū atrodamajiem analogiem. Tici man testēta šī mašīna ir simtiem reižu un salīdzināta ar visu iespējamo analogo...

178435. viesis 9.septembris 2005 11:12
0 0 Atbildēt

Gnoms - esi izbraucis, pamēģinājis, salīdzinājis, ka vari teikt ka ir labāka pilnpiedziņa par šo?

Droši vien esi bērnībā daudz klausījies, ko kaimiņu Jankam kāds koris pa pjaņiem teica par itālu mašīnām vispār...

178442. viesis 9.septembris 2005 11:35
0 0 Atbildēt

palaidniex - nu, piemēram, outbackam, kas, acīmredzot, ir tiešais konkurents Q4, ir starpasu diferenciālis un vēl viens uz aizmugurējo asi... vai ta audi vienīgā mašīna?

178444. viesis 9.septembris 2005 11:38
0 0 Atbildēt

bet vispār labprāt izgāztu kādu līkumu salīdzināšanas pēc.

178451. viesis 9.septembris 2005 11:58
0 0 Atbildēt

Palaidniex

denderjans jau atbildēja - Subaru ir ar starpasu bloķi...

un es audi vispār nepieminēju....

178453. viesis 9.septembris 2005 12:05
0 0 Atbildēt

Interesanti gan zināt, kas tad jūsuprāt ir tas centrālais Torsen C diferenciālis? Vai tk tas nav tas pats starpasnieks...

Un arī jamam auto ir 3 fiferenciāļi Katrā asī un starp abām...

P.S.

Un pats galvenais - nav jau svarīgi cik to bloķu ir - kaut 17 gabaluz uzmontē! - Svarīgi ko ar to visu var iesākt un kāds ir reālais braukšanas un vadāmības rezultāts. Esat mēģinājuši???

178455. viesis 9.septembris 2005 12:06
0 0 Atbildēt

P.S.

Fiferenciāļi => diferenciāļi

178456. viesis 9.septembris 2005 12:09
0 0 Atbildēt

P.S.

fiferenciāļi => diferenciāļi ar mehāniskajiem bloķiem

P.P.S.

Sorre par spamu, bet mani šī klaviere iedzīs kapā!

178461. viesis 9.septembris 2005 12:32
0 0 Atbildēt

Es neesmu mēģinājis un manis teiktais ir līdzvērtīgs raksta autora teiktajam.... viņa pamatojums balstās uz skaitu, veidu un abstraktiem citu ražotāju plāniem, nevis paša mēģinājumiem un salīdzinājumiem ar citiem modeļiem...

P.S. rakstā minēti pašbloķējošie diferenciāļi (LSD) nevis mehāniski bloķējamie....

178464. viesis 9.septembris 2005 12:35
0 0 Atbildēt

vizuaali viena no skaistaakajaam lietaam ko esmu redzeejis...

178475. viesis 9.septembris 2005 13:08
0 0 Atbildēt

Nu šitam verķim arī ir viss tads pats, kas OOOO, tikai tas starpasu diferis ir soli priekšā.

Audis to sāks skrūvēt savos Q tikai ar nākamo gadu!

178483. viesis 9.septembris 2005 13:37
0 0 Atbildēt

Jaa, labaaka 4x4 braucamaa, kursh arii uz shosejas ir patiikams - laikam nav.!!!

Bravo, Alfa!

178489. viesis 9.septembris 2005 14:03
0 0 Atbildēt

Viss O.K. būtu tikai tie 30 ar kapeikām tukstoši Eur...

178507. viesis 9.septembris 2005 15:58
0 0 Atbildēt

Nu nezinu, izlaist jaunu modifikaciju uz totali novecojusa modela bazes - nav brinums, ka makaronnikiem neiet...

178508. viesis 9.septembris 2005 16:03
0 0 Atbildēt

Espešalī to Trumuls:

No Fiat koncerna tieši Alfa Romeo Un Ferrari ir vienīgie, reālu peļņu nesošie brendi...

178511. viesis 9.septembris 2005 16:40
0 0 Atbildēt

varētu sīkāk, ko saprotama ar totāli novecojušu modeli

178521. viesis 9.septembris 2005 19:04
0 0 Atbildēt

Es jau neko, tikai pasakiet, cik daudz no vērtības būs palicis Alfai pēc 5 gadiem, un cik Audi ???

P.S. Domāju, ka šo sagaida tāds pats liktenis, kā 156-to.

Nothing personal.

178524. viesis 9.septembris 2005 19:38
0 0 Atbildēt

178521: koooo?!?!? Audi ir visstraujaak veertiibu zaudoshaa marka iznjemot varbuut Hyundai, KIA un Suzuki!!

Kaa var buut taads idiots? Tu, ko no meeness esi nokritis, kur tikai viens Audi uz miljons citplaneetieshiem un attieciigi ir pieprasiijums peec taas suudu markas ar ko brauc veci omuliigi pensionaari???

178528. viesis 9.septembris 2005 19:51
0 0 Atbildēt

Ja viņu gaida 156 liktenis, tad itāļi traki no laimes paliks

156 ir pārdotākā AR visā rūpnīcas vēsturē, stipri pāri par 1/2 mlj auto !!!!!!

Un viņas cenas turas joprojām augstas (nerunāju par Latviju)

178588. viesis 11.septembris 2005 18:46
0 0 Atbildēt

skaistule... skaistule... un veelreiz skaistule!!!

178604. viesis 12.septembris 2005 9:33
0 0 Atbildēt

178524 - audi arī pēc 20 gadiem ir topā un cenas turās. Bet 20 gadīga alfa, atvainojiet, ir mēslu kaste.

178607. viesis 12.septembris 2005 9:52
0 0 Atbildēt

to 178604. viesis

Izkalusaas, ka brauc ar 20 gadiigu Audi un uzskati to par topmasiinu :))

Par pieciem gadiem saliidzinaajums veel buutu korektaaks. Bet piecgadiigaam Alfaam un Audi cenas neatskiras tik kardinaali, lai par to vispaar diskuteetu :)

178608. viesis 12.septembris 2005 9:55
0 0 Atbildēt

Parādi man 1959. gada ražojuma Audi ideālā stāvoklī ar Latvijas numuriem, kas brauktu pa Latvijas ceļiem...

Un papēti mobile.de cik un kā maksā 60-to - 70-to gadu Alfa Romeo, un, ko var tajos gados, var nolikt pretim OOOO.

Tā kā arguments nevietā. Un muildēšana ka 20-mit gadīgs audis ir sazinkāds superkārs ir tikai mutes braukšana. Nekāda dižā pērle no 20 gadīga auģika ar vairs nav. Audis, renis, bumeris - viss viens - labi uzturēts auto ir un paliek auto arī pēc 20 gadiem, jautājums, cik te latvijā ir to vai citu autiņu. Saglabāšanās procents - saražotas/labi uzturētas auģikam noteikti nav tas labākais...

178609. viesis 12.septembris 2005 10:00
0 0 Atbildēt

"178604. viesis 12.09.2005 09:33

178524 - audi arī pēc 20 gadiem ir topā un cenas turās. Bet 20 gadīga alfa, atvainojiet, ir mēslu kaste."

nu, vai zin, kas par stulbeni! plashaak vajag to lietu skatiit. Audi peec 20. g.s. saakuma Auto Union panaakumiem razhoja tikai un vieniigi peedeejos suudus liidz 80tajiem gadiem, kad ar quattro sisteemu vinji pamaazaam paceelaas sauliitee. Alfa izcilus auto razhoja liidz pat 70. gadiem, bet tad iesliiga kriizee, kuras rezultaataa nokljuva Fiat koncernaa. bet 90. gadu otraa puse atkal bija Alfas atdzimshana un 147, 156, 166 jau jaunaas paaudzes veiksmiigi, izturiigi auto, peec kuriem normaalajaa pasaulee ir augsts pieprasiijums. ko tad es te griobeeju teikt?

jaa, 20gadiiga Alfa ir meeslu kaste, jo tas ir kriizes produkts, bet 30gadiiga vai 5gadiiga Alfa buus vienliidziiga un labaaka par, piemeeram, audi! :P

178611. viesis 12.septembris 2005 10:01
0 0 Atbildēt

Pareizi, tāpēc ka ar audi atšķirībā no alfas brauc, nevis nopērk, tur 30 gadus garāžā un tad lielās, ka labi saglabājies. Mašīnas labumu/sliktumu nosaka pieprasījums. Sūdus neviens nepērk.

178613. viesis 12.septembris 2005 10:02
0 0 Atbildēt

tikai bmw rullē ...............

178614. viesis 12.septembris 2005 10:04
0 0 Atbildēt

elbee - nav runa par vēsturi, bet par to cik maksā un kādā stāvoklī būs alfa un audi pēc 20 gadiem tos izmantojot apmēram vienādos ekpluatācijas apstākļos.

178615. viesis 12.septembris 2005 10:16
0 0 Atbildēt

oj, nu panjem tak un saliidzini 3gadiigu a6 un 166, izreekjini cenas kritumu procentuaalaa izteiksmee un tad pljaapaa cik un kas un kaa tur saglabaajas. pie viena arii uztureeshanas izdevumus der saliidzinaat, audi buus daargaaks

178618. viesis 12.septembris 2005 10:24
0 0 Atbildēt

vispaar diivaini ir tas, ka autoeksperti visaa pasaulee atziist Alfu kaa labaako premium klases prieksheejaas piedzinjas auto, slavee to dizainu, vadamiibu un ieveerojami uzlaboto kvalitaati, bet latvieshi tik purpina, cik 20gadiigs audi ir labs un viss paareejais ir suuds.

178620. viesis 12.septembris 2005 10:25
0 0 Atbildēt

nu bet 20 gadi veel nav pagaajusi, nav arii ko saliidzinaat.

Piemeeram, 90.gadu saakumaa Audi bija labaaki, tacaju 90.gadu beigaas, jau tomeer AR ir paaraaki par Audit, kaa ir sobriid - gruuti spriest - pieredze par mazu, bet atskiriiba tomeer nekaada lielaa nevar buut par labu kaadam.

178625. viesis 12.septembris 2005 11:30
0 0 Atbildēt

kāds atkal tikko nopircis audī, droši vien ka dīzeli, nupat iegrūdis piķi piekarē, nomainījis turbīnu, 2x izpircis no autozagļiem, izdomājis apdrošināt, apdrošinātājs nokāsis bešenno kāpostu. sievai gribēja tādu pašu audī nopirkt, beigās sanāca tikai 20gadīgs, toties audī..

loģiski, ka sāp...

178626. viesis 12.septembris 2005 11:38
0 0 Atbildēt

ja nu ir runa par 20 gadiem

tad šādi audi točna ir mēslu kastes, tikai slikti rūsē

kas var būt labāks par 85 gada GTV AR :)

178633. viesis 12.septembris 2005 12:24
0 0 Atbildēt

denderjans [?] 12.09.2005 11:30

:):):):)

178639. viesis 12.septembris 2005 12:57
0 0 Atbildēt

Ar to Audi un Alfu, imho, ir ta:

Ka Alfa tagad tere nost to slavu un turas vienigi uz kadreizejas slavas lauriem... turpreti Audi no neko neizsakosiem modeliem 50gados, pedejo 20 gadu laika stabili ielauzusies pasaule labako auto vidu...

Varbut ari itali kadreiz razoja auto, bet tas noteikti bija sen (runa nav par Ferarri & etc)

178644. viesis 12.septembris 2005 13:11
0 0 Atbildēt

tas taču sen visiem zināms , ka alfas ir s.......

178681. viesis 12.septembris 2005 15:32
0 0 Atbildēt

interesanti gan kaadeelj tad, kad tiek apgalvots, ka visi itaalji ir suudi, tiek lietota piebilde "iznjemot ferarri"

vai tieshaam kaads domaa, ka ferarri elektronika ir savaadaaka kaa Fiat "Punto? vai, ka salonaa ir kapa klusums kaa S klases MB? muljkjiibas, arii ferarri suuds vien ir, kas turas uz glupajiem araabu sheihiem, kam naudu nav kur baazt :P

178701. viesis 12.septembris 2005 16:40
0 0 Atbildēt

nu jaa, ferrari jau ar taadi pasji vien ir/

neko jau daudz nezinu par itaalju auto - alfaam utml, bet cilveeki tacju taadus peerk un brauc pat neraugoties uz to, ka nav laagaa neviena, kurs uznemtos to remontu.

taatad - vai nu autinji maz luuzt vai arii pasi iipasnieki ar probleemaam tiek galaa. Taa arii netieku skaidriibaa.

178773. viesis 13.septembris 2005 9:23
0 0 Atbildēt

Tie maz lūzt, tos nav tik sarežģīti sataisīt un ir servisi, kas tiem tiek galā!

Ja kāds grib reizi gadā pārlasīt hadenē visas gumijas - laipni lūdzam audi saimē! (itāļiem šādas problēmas netiek novērotas...)

178850. viesis 13.septembris 2005 16:02
0 0 Atbildēt

Rodas iespaids, ka kārtējo reizi auto labums/sliktums tiek vērtēts pēc parametra "a cik man maksās pusass šrotā?" Es to nekad neesmu sapratis. Varbūt pārāk mazi man tie nobraukumi vai kā. Esmu izbraukājies ar visādām mašīnām, paša rīcībā ir bijuši hmm... 9 automašīnas. Dažādu marku. Mazlietotas un vecas. Un es NEKAD neesmu, mašīnu pērkot, iedziļinājies jautājumā, cik kam kas plīst un par cik es to auto vēlāk pārdošu. Neesmu autotirgotājs vai transportfirmas īpašnieks. Ne tādēļ es to auto pērku. Pērku, lai gūtu prieku no braukšanas. Pērku, lai gūtu prieku no tā, ko redzu pa logu, paraugoties uz savu auto, kad tas vienkārši stāv pie mājas. Nav mazsvarīga arī vēsture, kas uzliek tam dzelzsgabalam tādu kā auru... Un tam vai meitenes paskatās, nemaz nerunājot par uzsmaidīšanu, vai nē. Un šajos parametros no priekšpiedziņas automašīnām ir tikai viena alternatīva. Un tā nav Audi. Lai nu viņi man piedod tur Ingolštatē. Visu cieņu.

Protams, kaut kādā brīdī stājas spēkā arī parametrs par remontiem, lūšanu uttuc. Bet es visus tos sīkumus šai signorittai piedodu :)

Kas attiecas uz tematu, tad Alfa Romeo inženieri ar Q4 tiešām var pamatoti lepoties. Kāds te teica, ka Audi arī ir 3 diffi ar bloķiem. Nu nav tak. Sen vairs. Kopš varenās quattro1 ēras beigām. Līdz jaunākajiem modeļiem pat Torsenu tur nav. Lai gan kas to lai zina, vai tas labi vai slikti. Alfas trumpis nav pilnpiedziņa. Tā ir tikai papildus opcija, lai atvieglotu braukšanu pa ceļiem, kas nav daudzmaz gluda šoseja.

Rezumēju: nav ko daudz te pļāpāt. Klasisks latvietis laukos nekad nepirks alfu. Viņš pirks audi. Punkts. Līdz ar to šai diskusijai manās acīs ir tikpat daudz jēgas kā jautājumam "kura labāka: blondīne, brunete vai rudmate?"

Oga

AR 166 V6

178853. viesis 13.septembris 2005 16:14
0 0 Atbildēt

bez šaubām, ka brunete

178854. viesis 13.septembris 2005 16:17
0 0 Atbildēt

Tev laikam nav bijusi darīšana ar rudmatēm :D Problēma tomēr ir arī tām - viņas nespēj nosauļoties :DDD

arba? Tev ko - jāstrādā vispār nav??? :)

178859. viesis 13.septembris 2005 16:26
0 0 Atbildēt

ir jau redzētas arī rudmates :)

181630. viesis 10.oktobris 2005 18:14
0 0 Atbildēt

Tātad piektdien bij Tā diena... Neiedziļināšos tādos sīkumos, cik smuki tomēr izskatās tās sudrabotās detaļas: slieksnīši, panna uttuc. uz melnas mašīnas. Un cik tomēr melna krāsa, seviški jau sliktu ceļu mašīnai, ir nepraktiska. Pārejam uzreiz pie praktiskām lietām.

No ārpuses.

Crosswagon momentā rada iespaidu par sevi kā par LIELU automašīnu. Lai gan no sportwagon (156 universālis) neatškiras. Tas varbūt pateicoties samērā milzīgajiem riteņiem (225/55 R17 Pirelli Scorpio M+S) un pāugstinātam klīrensam. Tomēr, lai arī liels un melns, tas nerada ne mazāko smaguma sajūtu. Siluets, kā tas pienākas itālietei, ir viegls, dinamisks un, tai pašā laikā, agresīvs. Uzreiz priekš sevis definēju, ka crosswagon viennozīmīgi ir "puika". Ja mana 166 ir kā nobriedusi itāļu dāma, tāda jau ar pieredzi, tomēr no galvas līdz papēžiem eleganta, vieglu gaitu, iecietīgu smaidu pret pelēko pūli, tai pašā laikā esot gatavībā vienmēr "atkost" pretī pāridarītājam. Un vienmēr, lai arī nedaudz augstprātīgi, gatava bārstīt prieku un sajūsmu pār savu saimnieku. Lai gan man ne vienmēr ir pārliecība par to, kurš no mums ir kuram saimnieks :) Crosswagons ir puika. Varbūt ne tīnis, bet tāds jauneklis. Ar mēru stilīgs, uzkrītoši lecīgs, tāds, kas uzspļauj vispārpieņemtiem (lasi: vācu) kanoniem un bez žēlastības izsmiet visu, kas ir savādāks. Un savādāks ir praktiski jebkas, kas ir uz 4 riteņiem... Lai slavēts DaSilva un lai paklanamies pārējai AlfaRomeo komandai, kas nepacēla roku pret šo tēlu, veidojot "pāugstinātas caurgājamības pilnpiedziņas vieglo automašīnu"!

Iekšā.

Iekāpjam. Aizveram durvis. Ar klusu, sulīgu plakšķi. To itāļi beidzot ir samācījušies uztaisīt. Nav tā bleķa bundžas skaņa. Aplaižam skatu apkārt. Pirmais, ko secinu: man, cik vien tas būs manos spēkos, NEKAD nebūs auto ar melnu ādas salonu. Padrūmi. Pārāk nopietni. Tā ir Alfa, nevis ekhm... neminēšu nevienu nosaukumu, kaut tas būtu no Ingolštates ;) Sēdekļi ir ērti, kā vienmēr. Ar patīkamu sānu tvērienu. Tiesa, rēķinātu uz nedaudz platāku par mani vidusmēra eiropieti... Bet nu lai paliek. Tas nav spōōrta auto. Sēžam brīvi, atpūšamies. Konkrētā komplektācijā ir viss. Stikla lūka, "lielā" navigācija, dalītā klimatkontrole uttuc. Neskatoties uz šo "visu" viduskonsole nav pārmērīgi noslogota ar kosmosa kuģa cienīgu pogu un rādītāju apjomu. Te nu zviedriem, piemēram, būtu ko pamācīties. Ir viena lieta, kas man tīri personīgi nepatīk jaunajās Alfās. Paneļa apgaismojums. Es tomēr pret šo asinssarkano plejādi dodu priekšroku tradicionāli zaļajam. Bet tas, tā teikt - kam meita, kam kleita... Pārējais viss - kā jau 156. Jaukie spidometra un tahometra "katli", patīkama stūre. Nav ko vairs. Braucam!

Gaitā.

Sākumā iekāpju aizmugurē. šis nav mans tests. Es tikai piedalos. Toties no malas labāk redzams, kas un kā. Lietas, kurām parasti nepievērš uzmanību, ja ir jāstūrē. Kājām, ar visiem maniem 188cm, aizmugurē vietas ir atliku likām. Vēl jo vairāk, ja ņemam vērā, ka šis auto teorētiski ir vienā klasē ar Audi A4, BMW 3-series, Mercedes C-klasse... Tomer griesti "spiež uz galvu". Melni griesti... Ar šo sajūtu ir pazīstami daudzi 156 universāļu pasažieri. Startējam pamazām (dāma pie stūres), paspēju apjautāties, kas tas par N burtu atpakaļskata spogulī. Kā Jums liekas? Kompass! :)) Braucam uz ziemeļiem (North) :) Nākamajā brīdī viss aizmirstas. Dāma mierīgi, bez panikas (un laikam taču bez nodoma) drusku "iemin"... Te varētu pastāstīt par dīzeļa un benzīna dzinēju atškirībām, bet lai nu paliek. īsumā teikšu tā. "Ceļ" tas auto no vietas nesalīdzināmi brašāk par manu V6. Tam ir 3 iemesli: 1. "īsā" 6-robu kārba, 2. dīzeļa skaistums - pātrinājums sākas praktiski uzreiz. Jau no tukšgaitas gandrīz. un 3. 180Hp un ap 400Nm... Un tas - no 1.9L turbodīzelīša. šausmas! :)

Nākošais pārsteigums ir gaita. Lai arī klusībā cerēju, ka tas tā nebūs, tomēr reāli sapratu, ka šāda tipa mašīnas zaudē stabilitāti ātrumā, zaudē manevrētspēju, paklausību stūrei, ceļa izjūtu. Smaguma centrs ir augstāk tomēr. Riteņi ir M+S, turklāt ar mūsdienu vieglajam auto pāugstu profilu. Jābūt taču sānsverēm, jāpašūpojas uz asfalta vilņiem. Nekā tamlīdzīga! Auto ir stīvs, precīzs, ar "ātro" stūri un lieliskiem perforētiem pedāļiem! Tikai piebraucot jau pie salona atpakaļceļā un speciāli uzbraucot uz augstās apmales, ka arī pa ceļam paskrienot pa atklāti bedrainu ielu (Bikernieku ielas gals pie SKY Mežciemā - ar savējo es tur mūžam iekšā nelīstu!) un pēc tam izkāpjot ārā un apskatot riteņus, ir skaidrs, ka ar šo auto var braukt ne tikai pa labu asfaltu. Bet par to - kad būs nopirkts un pilnvērtīgi notestēts pa mežu ;)

Nu tā. Sanāca tāda slavas dziesma. Bet liekas, ka šis ir ideāls auto man. Es varu nebraukt pa kartingtrasi, es varu neierādīt vietu tam bavārijas brīnumam krustojuma dragreisā, es varu nelidot ar 220kmh pa Pleskavas šoseju. Bet esmu spiests šad un tad braukt pa sliktu ceļu, ziemā bieži nākas braukt pa ceļu, kur pēc puteņa esmu pirmais 2 nedēļu laikā. Un līdz crosswagon alternatīvas bija: 1. vēl dārgākas (Audi Allroad, Volvo XC70) 2. nesmukas (iepriekš nosauktie + Subaru Forester) un 3. bez "vieglā draiva"...

Slikti.

Tomēr daži trūkumi, protams, ir:

- melnais salons

- konkrētais auto drusku kūpēja, kamēr neuzsila (rūpnīcas čiptuninga sekas?)

- zemie griesti aizmugurē

- un galvenais: man nav to apmēram 26000 _LATU_, par ko šo te nopirkt :(

Tā ka pagaidām ripināšos vien uz Arfilu sakopt savu signoru un kādu gadiņu droši vien par to Q4 nedomāšu...

181648. viesis 10.oktobris 2005 21:57
0 0 Atbildēt

Ogotajam bonuss. Dikti smuks rakstins sanacis. Jauki.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (4.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti