Sacīkste «Latvija 2005» – tramplīnu rallijs! 11

 
15.septembris 2005 9:18

Rallija “Latvija 2005”, kas būs valsts meistarsacīkšu autorallijā pēdējais posms, rīkotāji parūpējušies, lai uz ralliju atnākušie skatītāji 30. septembrī un 1. oktobrī redzētu pēc iespējas vairāk lidojošu automašīnu. Trasē ir daudz tramplīnu – gan dabīgie, gan mākslīgi izveidotie.

Neapšaubāmi saldais ēdiens līdzjutējiem būs tramplīns piektdien notiekošajā ātrumposmā Biķernieku sporta bāzē. Tas ir izveidots trases ātrākajā vietā – “Ozola” līkumā uzreiz aiz starta finiša taisnes. Tā kā sportistiem šis ātrumposms būs jāveic divreiz, uz otro reizi jau noteikti būs zināms, ar kādu ātrumu šis tramplīns ir pārvarams.

“Mākslīgā tramplīna būvniecība Biķerniekos jau ir sākusies,” stāsta rallija “Latvija 2005” rīkotājs Juris Sprūde. “Domāju, ka skatītājiem mūsu jaunievedums patiks. Tramplīns uzstādīts vietā, kur ātrākie sporta automobiļi brauc ar teju 180 km/h lielu ātrumu, tādēļ lēcieni varētu būt tāli un augsti. Pie tam tramplīns ir pašā līkumā, kas padara tā veikšanu par ļoti sarežģītu uzdevumu. Vienmēr jau sportistiem ir iespēja arī nelēkt, bet tad, pēc maniem aprēķiniem, var pazaudēt līdz pat desmit sekundēm, jo ļoti ātri pirms šī šķēršļa ir jābremzē. Un desmit sekundes, kā zināms, ir ļoti nozīmīgs laiks rallijā, kur pēdējā laikā sportisti cīnās par katru sekundes desmitdaļu!”

Otrs mākslīgi uzbūvētais tramplīns atradīsies 3,6 kilometrus garajā Mālpils ātrumposmā, kas ir domāts kā šova ātrumposms skatītājiem un VIP personām. Arī šeit lēcieni varētu būt gana atraktīvi.

Lai mudinātu sportistus uz atraktīviem lēcieniem, rallija organizatori kopā ar ģenerālsponsoriem – lielveikalu tīklu “Sky” – izsludinājuši vērtīgu speciālbalvu tālākajam lēcējam. Tā kā gan Biķernieku ātrumposms, gan ātrumposms “Mālpils” katrs tiks veikti divas reizes, tad organizatori ir nolēmuši saskaitīt visu četru lēcienu summu. Tālākais “lidotājs” summā tad arī tiks pie balvas.

Jau uz šo brīdi rallijam “Latvija 2005” ir pieteikušās 39 ekipāžas no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Krievijas. Priecē, ka šo ekipāžu vidū ir vairāki debitanti. Pieteikušies arī pāris igauņu sportisti, kuri iepriekš Latvijas sacīkstēs nekad nav startējuši. Kopumā sportistiem divu dienu garumā būs jāveic deviņi ātrumposmi teju 130 kilometru kopgarumā. Kopējais rallija garums ir 330 kilometru. Plānots, ka rallijā piedalīsies ap 60 ekipāžām.

Rallija “Latvija 2004”
preses sekretārs Mārtiņš Dzenītis

 
Visi komentāri
 
179022. viesis 15.septembris 2005 9:37
0 0 Atbildēt

Nu, psc!!!

179023. viesis 15.septembris 2005 9:39
0 0 Atbildēt

Prātiņ nāc mājās !

179047. viesis 15.septembris 2005 11:45
0 0 Atbildēt

tas kas izgudrojis tramplīnus tas ir stūlbenis un idots

179060. viesis 15.septembris 2005 13:01
0 0 Atbildēt

Nee nu kaapeec,skatiitaajiem patiks.....nemaaku teikt par sportistiem,viena viedokli dzirdeeju....it kaa jau neko ljaunu neteica.Nu Somijaa tomeer tak veeljoprojaam notiek rallis ne:)?Muusu autosporta liidzuteejiem tak patiik asinis......

179061. viesis 15.septembris 2005 13:02
0 0 Atbildēt

nelaimīgais puišeli Nr.179047 - iemācies rakstīt, pirms izkliedz savus kompleksus.

179064. viesis 15.septembris 2005 13:14
0 0 Atbildēt

baac, kas notiek ar automashiinu kad vinja piezemeejas braucot ar mineetajiem 180 km/h??? savaakties arii ir iespeejams?

179066. viesis 15.septembris 2005 13:28
0 0 Atbildēt

to vilks ... paskaties kadu video no pasaules rallijiem ... savakties protams ir iespejams ... tikai jamak ir savakt ... precizak ... jamak pareizi uz trampalinu "uziet" ... hvz vai ir jega no tiem trampaliniem ... papildu slodze masinai & pasu pilotu veselibai pec piezemesanas ...

179067. viesis 15.septembris 2005 13:36
0 0 Atbildēt

Manas domas taadas, ka Bikjerniekos visi centiisies maksimali maz lekt, jo tas liikums jau arii bez trampliina ir gana viltiigs tiem kas brauc pirmo reizi. Principaa uzskatu to par taadu kaa mazliet nepadomaatu soli, daudz jeedziigaak buutu uzlikt taisnee sho trampikji, un tad buutu toch taa ka maksimaali visi lec, jo citaadi tas vairs nebuus 10 sekundes ko kaads vareetu zaudeet.

179118. viesis 15.septembris 2005 17:59
0 0 Atbildēt

Arii tad maksimaali diez vai lektu,ja vien tas tranis buutu izveidots ar normaalu leezenu noseeshanaas placi.Neticu,ka kaads gribeetu ar pilnu uzlekt paar milziigu tipa guljosho milici,lai noseestos uz liidzena asfalta ar purnu pa priekshu.Nee nu katraa taadaa reizee jau vismaz paariitis taadu atrodas :),bet nu nez,nez.Spruude soliija pats pameegjinaat,ad jau maniis:).

179163. viesis 16.septembris 2005 7:39
0 0 Atbildēt

balva taalaakajam leeceejaam - grozs ar vinja auto detaljaam.

179289. viesis 18.septembris 2005 10:48
0 0 Atbildēt

marketings ir laba lieta un skatitaju pievilinashanai tak kautkasd jadara, bet saku ka bus pirmaja diena, pirmaja dopa pargalvju bus ljoooti maz, tas likums tapat jau ir gana viltigs un betona apmales |.....visi gribes ar vel sestdien braukt, jo piektdien nekada roku vingrinashana pat isti nesanax

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti