Piektā jaunas paaudzes Mazda - Mazda5 11

 
15.septembris 2005 9:55

Mazda5 ir jau piektā jaunas paaudzes Mazda, kas tiek laista tirgū pēdējo trīs gadu laikā. Tā piedāvā atjautīgus risinājumus, kuri nodrošina gan bagāžas, gan – maksimāli – 7 cilvēku pārvadāšanu.

Rūpīgi izstrādātās funkcijas un tai piemītošās īpašības apveltī Mazda5 ar zināmu sportiskumu.



Mazda minivenu modeļu virknē Mazda5 aizstāj Premacy. Premacy debitēja 1999. gadā, un kopš tā laika visā pasaulē ir pārdots apmēram 330 000 šo automašīnu. Baltijas valstīs un Somijā pērn pieprasījums pēc Premacy pārsniedza prognozes, un šis modelis tika izpārdots. Mazda5 segmentā kopējais pārdošanas apjoms pēdējos piecos gados ir pieaudzis par 60%. Pērn kopā tika pārdoti aptuveni 1,4 miljoni šādu auto.

Modernizēts dizains

Automobiļa dizains ir ļoti veiksmīgs – Mazda5 ar savu ķīļveida formu izskatās ārkārtīgi dinamiska. Spēkrats liekas zemāks, nekā tas ir patiesībā (1,6 m), jo jumta līnija no B statņiem uz aizmuguri pazeminās, bet viduslīnija iet uz augšu. Eksterjera dinamiskumu vairo pazemināta priekšdaļa, savukārt raksturīgo Mazda mašīnu izskatu uzlabo lielā Mazda emblēma un spilgti priekšējie lukturi ar spožiem reflektoriem. Aizmugurē nevar nepamanīt lielos, ļoti augstu novietotos lukturus. Aizmugurējās daļas logu, lukturu un paceļamo aizmugures durvju loga forma veido vienotu, pilnīgu un harmonisku Mazda5 aizmugures virsmu. Mazda5 ir 4,5 metrus gara un gandrīz 1,8 metrus plata. Garenbāze – gandrīz 2,8 metri; tas nozīmē, ka salonā ir daudz vietas un auto lepojas ar labām gaitas īpašībām.



Jaunākais Mazda minivens ir pieejams ar divām optiskām aprīkojuma paketēm. Viena no tām uzsver eleganci, bet otra nodrošina sportisku izskatu. Pirmajā paketē iekļautas nelielas dizaina detaļas, piemēram, hromēta izskata moldingi radiatora restu apakšdaļā un sudraba krāsas reflektori priekšējiem lukturiem. Savukārt sportiskākajai Mazda5 ir, piemēram, "spārnots" radiatora restu dizains, priekšējo gaisa tvērēju līnijas, kas uz leju saiet kopā, uzsverot mašīnas platumu, un īpaša priekšējā bampera forma, kura spēkrata priekšdaļai liek izskatīties garākai un zemākai. Papildinājumos ietilpst arī sānu dubļsargi, priekšējie un aizmugurējie lukturi ar metāliskiem akcentiem un relatīvi tumšas krāsas, kas vairo sportiskuma sajūtu, 17 collu piecu spieķu vieglmetāla riteņi, sānu spoileri, apakšējais spoileris aizmugurē un jumta spoileris; tie visi kopā nodrošina stabilitāti un labas aerodinamiskās īpašības. Pēdējā pakete visām Touring versijām ir iekļauta standartaprīkojumā.

Šajā segmentā pirmais auto ar bīdāmām durvīm

Mazda5 konstruktoriem izdevies sasniegt savu mērķi, padarot automašīnu maksimāli ērti lietojamu. Šis ir pirmais C-MAV segmenta automobilis ar bīdāmām durvīm. Tādas durvis ļauj izvairīties no sīkiem bojājumiem, kad mašīnu nākas novietot šaurā stāvvietā, kā arī atvieglo, piemēram, bērna ievietošanu bērna sēdeklītī. Bīdāmo durvju atvērums ir 700 mm plats un vienu metru augsts – tātad automobilī nav grūti iekāpt, turot rokās mazuli.



Augstu paceļamas minivena aizmugurējās durvis parasti sagādā grūtības mazāka auguma cilvēkiem. Tādēļ Mazda5 šīs durvis ir paceļamas divos posmos. Pirmajā atvēršanas pakāpē paceļamās durvis fiksējas 1,8 m augstumā, kurā tās viegli var aizsniegt arī mazāka auguma cilvēki. Otrā paceļamo durvju pozīcija ir vairāk nekā 1,9 m augstumā, un tad zem tām pietiek vietas arī garāka auguma cilvēkam.

Ērti pielāgojama bagāžas telpa un pasažieru salons

Mazda5 pieciem vai septiņiem braucējiem ir pārpilna ar asprātīgiem risinājumiem. Ērti lietojamā Karakuri sēdekļu sistēma pasažieriem un bagāžai ļauj izbrīvēt tieši tik lielu vietu, cik katru reizi nepieciešams. Kad visi sēdekļi aizņemti, braucēju izvietojums Mazda5 salonā ir 2+3+2. Taču otrās un trešās rindas sēdekļus var salocīt, tādējādi izveidojot līdzenu virsmu bagāžas novietošanai; salocīt var arī priekšējā pasažiera sēdekli. Otrās rindas malējos sēdekļus ir iespējams pārbīdīt par 270 mm, lai vienmēr pietiktu vietas kājām.



Kad septiņvietīgas Mazda5 trešās rindas sēdekļi ir salocīti, bagāžas telpas tilpums ir 426 litri (VDA). Ja saloka arī otrās rindas sēdekļus, tad bagāžas telpas tilpums sasniedz 857 litrus (VDA). Savukārt piecvietīgajai versijai bagāžas telpa ir 538 litri (VDA), bet pēc otrās rindas sēdekļu salocīšanas tā palielinās līdz 969 litriem (VDA). Saskaņā ar VDA standartu bagāžas telpas tilpums tiek mērīts tikai līdz logu apakšējai malai. Zem bagāžnieka grīdas ir papildu nodalījums ar 15 litru tilpumu.

Mazda5 salonā kopā ir 45 sīkbagāžas konteineri un kastītes, ieskaitot 10 dzēriena trauku ligzdas. Piemēram, starp priekšējiem sēdekļiem atrodas praktiska centrālā konsole, kādu jau pazīst Mazda6 īpašnieki, un tajā ir nodalījums ar dubultu dibenu: augšā paplāte, bet apakšā kastīte, kurā pietiek vietas septiņiem CD. Cimdu kastītē ar 11 litru tilpumu var ievietot ne tikai dažus dokumentus, bet daudz ko vairāk; savukārt pie priekšējo sēdekļu atzveltnēm ir izturīgi atlokāmie galdiņi – otrās rindas pasažieru ērtībām.

Mazda Karakuri sistēma – ir ne vien atjautīgi konstruēti sēdekļi, bet arī daudzas un dažādas to pārveidošanas iespējas. Piemēram, otrās rindas vidējo sēdekli var salocīt, lai tādējādi diviem otrās rindas pasažieriem nodrošinātu gana daudz vietas plecu augstumā. Vidējā sēdekļa horizontālā daļa tiek paslēpta zem otrās rindas kreisā sēdekļa, bet atzveltni saloka uz leju, pārvēršot par platu elkoņbalstu. Ja svarīgāka ir bagāžas telpa, tad starp malējiem sēdekļiem var atlocīt praktisko Karakuri bagāžas kastīti, kura paslēpta labā sēdekļa horizontālajā daļā.

Spēcīgi dzinēji

Mazda5 vadītājs jūtas ērti. Viņa sēdeklim ir visdažādākās regulēšanas iespējas, ieskaitot vidukļa atbalstu; var arī regulēt stūres rata augstumu un attālumu, teleskopiski pagarinot vai saīsinot stūres statni. Uz priekšējā paneļa ir ērti pārskatāms trīs mērinstrumentu komplekts. Radio/CD atskaņotāja un gaisa kondicionētāja vadības slēdži atrodas instrumentu paneļa centrā tādā augstumā, lai tie būtu viegli aizsniedzami.



Baltijas valstīs Mazda5 pircēji var izvēlēties divus spēcīgus benzīna motorus. Mazda ir konstruējusi dzinējus, kuri pat pilna noslogojuma apstākļos nodrošina pietiekami lielu jaudu. Tieši tādēļ mazākā motora darba tilpums ir 1,8 litri. Tā maksimālā jauda – 115 ZS, bet griezes moments – 165 Nm pie 4000 apgr. min. Otra dzinēja tilpums ir 2,0 litri, jauda – 145 ZS, griezes moments – 185 Nm pie 4500 apgr. min.. Abi benzīnmotori tiek komplektēti ar piecpakāpju manuālo pārnesumkārbu.

Mazda5 arī tiek aprīkota ar 2,0 litru common rail dīzeļmotoriem, taču pagaidām Baltijas valstīs šāda komplektācija nav pieejama. Standard Power versijas maksimālā jauda ir 110 ZS un griezes moments - 310 Nm pie 2000 apgr. min. Tiem, kuri vēlas lielāku jaudu ir pieejama High Power versija ar 143 ZS un 360 Nm maksimālo griezes momentu pie 2000 apgr. min. Abi Mazda5 dīzeļi tiek komplektēti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Neraugoties uz lielo jaudu un dinamiskajām īpašībām, abiem dīzeļmotoriem degvielas patēriņš jauktā ciklā ir tikai 6,3 l/100 km.

Droša un patīkama braukšana

Veidojot jauno Mazda5, kompānija ir centusies klientiem nodrošināt tādu pašu braukšanas prieku, kādu sniedz citi jaunākie Mazda modeļi. Vienlaikus tas arī nozīmē kopumā lielāku braukšanas prieku C-MAV klasē. Kaut arī šis modelis ir īstens ietilpīgs ģimenes auto, tā dinamiskās īpašības ir sportiskas – tāpat kā pārējiem Mazda modeļiem. Spēkrats precīzi un atsaucīgi reaģē uz katru stūres kustību, bet stingrā virsbūve un ļoti rūpīgi noregulētā balstiekārta ne mirkli neļauj mašīnai zaudēt vadāmību. Mazda5 ir apgādāta ar priekšējo svecesveida statņu balstiekārtu, kurai ir amortizatori ar liela diametra cilindriem un spirālatsperes. Savukārt aizmugurē uzstādīta daudzsviru piekare, turklāt spirālatsperes atrodas zem grīdas; tas nozīmē, ka trešajā sēdekļu rindā ir vairāk vietas pasažieriem. Versijām ar benzīnmotoru ir elektrohidrauliskā stūres iekārta, bet ar dīzeļdzinēju - hidrauliskā. Piekare nodrošina ļoti komfortablu braukšanu, kuru vēl patīkamāku padara zemais trokšņa līmenis.

Visi četri Mazda5 riteņi apgādāti ar disku bremzēm, turklāt priekšējiem riteņiem ir ventilējami bremžu diski. Aprīkojumā vēl ietilpst, piemēram, ABS ar elektronisku bremzēšanas spēka sadali, mehānisks bremzēšanas palīgs, kā arī dinamiskā stabilitātes kontrole (DSC) ar vilces kontroli (TCS). Līdztekus virsbūves karkasam, kas absorbē trieciena enerģiju un to novirza prom no pasažieru kabīnes, auto ir bagātīgi apgādāts ar pasīvās drošības aprīkojumu. Piemēram, visiem sēdekļiem ir trīspunktu drošības jostas un pagalvji, bet vadītāja un priekšējam pasažiera sēdeklim – frontālie un sānu drošības spilveni; visu trīs rindu pasažieru aizsardzībai standartā paredzēti lieli drošības aizkari. Pedāļi, stūres rats un stūres statnis trieciena gadījumā iegrimst, pasargājot no traumām vadītāja kājas, ceļgalus, galvu un krūšu kurvi. Kopumā virsbūve un drošības aprīkojums ir tik augstā līmenī, ka Mazda5 Euro NCAP triecientestā saņems visas piecas zvaigznītes.



Tāpat kā pārējām Mazda automašīnām, arī Mazda5 ir ļoti augsts standarta aprīkojuma līmenis. Līdztekus pamataprīkojumam, piemēram, gaisa kondicionētājam, radio/CD atskaņotājam, centrālajai atslēgai ar tālvadību un apsildāmiem durvju spogulīšiem, klients var izvēlēties arī citas iespējas atbilstoši savām personīgajām vēlmēm.

Jaunās Mazda5 tirdzniecība ir jau uzsākusies, un piecvietīgas Mazda5 1.8 Classic cena ir 12 967.- LVL. Septiņvietīga Mazda5 1.8 Classic maksā 13 417.- LVL un šajā cenā iekļauti, piemēram, krāsaini durvju spogulīši, ārējie durvju rokturi un dekoratīvās aizsarglīstes, kā arī radio vadības slēdži uz stūres rata. Nākamais aprīkojuma līmenis ir Elegance, kuram var pievienot "ekstru" paketi. Augstākais Mazda5 aprīkojuma līmenis ir Touring.
 
Visi komentāri
 
179027. viesis 15.septembris 2005 9:58
0 0 Atbildēt

Nofotografēt nesanāca, filmiņa beidzās...

179029. viesis 15.septembris 2005 10:01
0 0 Atbildēt

Nē, parak atri brauca, kadra netrapīja...:)

179040. viesis 15.septembris 2005 10:36
0 0 Atbildēt

Nu neko diži jaudīgs jau tas motors nav no divlitra tikai 145 Zs...

Bet ja tas aizies mazdas 3 pēdās ar totāli grabošu salonu pēc kādiem 60 000 km tad var jau nemaz nesākt ražot.

Mazda 3 par savu naudu varēja jau izdomāt ko kvalitatīvāku, jo Mazda nemaz nav tas lētākāis aperāc tirgū... Par to naudu jau varēja pacensties

179051. viesis 15.septembris 2005 12:04
0 0 Atbildēt

Nu nez.... izkats tāds nekāds pakaļpusē... mož lai atbaidītu aizmugurē braucošos? tipa lai ietur lielāku distanci neieskrien ....

179052. viesis 15.septembris 2005 12:06
0 0 Atbildēt

Nepirkshu, jo nav zoom - zoom.

179057. viesis 15.septembris 2005 12:49
0 0 Atbildēt

Jaunais Mazda dizains skiet ir atri novecojis...

179065. viesis 15.septembris 2005 13:18
0 0 Atbildēt

Jaudīgi motori ???????

2.0l 145zs

626, 1989, bija 2.0l ar 140Zs, Eklipse 91 , 2,0l bija 150ZS.

Se tev 2005 , jaudīgs ar 145Zs ......

Varbūt ši speciālie Turbo zirgi :)

179073. viesis 15.septembris 2005 14:08
0 0 Atbildēt

Re ku bildes ar' klāt, jau pat pa daļām paspēja izjaukt!

179201. viesis 16.septembris 2005 10:16
0 0 Atbildēt

A kāpēc akal nav dīzelis ar automātisko kārbu...? :-(

179235. viesis 16.septembris 2005 13:43
0 0 Atbildēt

4ota 5vietiigajai mazdai lielaaks bagaazhnieks par 7vietiigo...

179413. viesis 19.septembris 2005 14:09
0 0 Atbildēt

ko jūs tos zirgus skaita, kā čigāni, hehe. jāskatās griezes moments - jo lielāks cipars (tiem, kas tankā) jo patīkamāka braukšana. Šāda tipa auto dzinēja elastīgums ir svarīgāks par Zs redlainā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti