Siguldā - Padomju Savienībā ražoto auto izstāde 31

 
4.oktobris 2005 12:59

Sestdien, 8.oktobrī Siguldā notiks Krievijā- Padomju Savienības laikā no 1948.- 1970.gadam ražoto auto izstāde "Zelta rudens 2005".

Pasākuma organizatori informē, ka autobraucēju mērķis, veicot ceļu no Doles salas, caur Salaspili, Raganu un finišējot pie Siguldas pils, ir popularizēt PSRS atstāto industriālo mantojumu.

Siguldas novada iedzīvotāji un citi interesenti tiek aicināti jau no pulksten 13.00 apskatīt Padomju Savienībā ražotos auto Siguldas pils parkā.

 
Visi komentāri
 
180833. viesis 4.oktobris 2005 13:16
0 0 Atbildēt

Skaisti :)

180835. viesis 4.oktobris 2005 13:20
0 0 Atbildēt

buutu vismaz kaadu bildi pievienojushi :) :P

180836. viesis 4.oktobris 2005 13:23
0 0 Atbildēt

nu nedomāju, ka psrs autobūvi var popularizēt - no paša sākuma tā ir tikai kopējusi, trofejas vākusi no vācijas utt

kaut kas jau ir arī uzkonstruēts, nu bet lepoties ar žaguļa (fiat kopija) vai moskābeļa (bmw motora kopija) tehnisko līmeni, salīdzinājumā ar tā laika kapitālistisko rietumu autiņu līmeni?

180839. viesis 4.oktobris 2005 13:31
0 0 Atbildēt

(kautrīgi) Nu ar Ņivu varbūt var lepoties... nu vismaz par ideju...

180840. viesis 4.oktobris 2005 13:39
0 0 Atbildēt

šrotvāgenu tusons, atkal onkas keponos visu satiksmi bremzēs

180848. viesis 4.oktobris 2005 14:10
0 0 Atbildēt

Conqueror

Skaties uz lietaam pozitiivaak. Man liekas tas ir forshi, tikai baigi garais marshruc - vai varees visu nobraukt? :)

180854. viesis 4.oktobris 2005 14:29
0 0 Atbildēt

A bobiks a būs? :)

180861. viesis 4.oktobris 2005 14:37
0 0 Atbildēt

Es gan domāju, ka rietumu kapītālistiem līdz pat 70-to vidum nebija nekādu dižo auto, ar kuriem lepoties. Jebkurā gadījumā, krievu 412 moši daudzus gadus pēc kārtas starptautiskos raļļos rietumniekiem deva "bietē". Tolaik viens no padomju TOP braucējiem bija mūsējais Karamiševs un leitis Brunza. Un kapitālistiem nebija nekā diža ar ko nokaut mūsu ekipāžas - nācās ķerties pie negodīgām metodēm, ieskapējot padomju braucējiem nepareizas legendas. Nu, bet tā jau ir vēsture. Domāju, būsim korekti, cienīsim arī padomju laiku autobūvi. Ne viena vien to laiku volga,pobeda un moskvičs nokalpoja līdz mūsu dienām, un ripo vēl šodien. Noteikti daudzi iauto lasītāji, vēl paši 80-tajos gados lepojās ar saviem 07-09 žiguļiem. Esmu autovadītājs no 1977.gada, tolaik ģimenes 03.žigulis bija mans Pirmais auto , ar kuru braucu pēc tiesību saņemšanas Lepni jutos arī sava tēva 24. modeļa volgā - tas bija ideali labs auto.

90-tajos - tad jau kļuvām visi lecīgi pat sēžot Ford-Granadai pie stūres ,sirmas kundzes sajūsmā ģiba dzirdot vien vārdus: VOLVO pie mums...

180932. viesis 4.oktobris 2005 15:56
0 0 Atbildēt

Nu kaapeec tieshi 6dien :>

180953. viesis 4.oktobris 2005 16:19
0 0 Atbildēt

Interesanti par ko tad CCCP autobuuve taa jaanosoda, paskatas pashi kaa musdienaas te kopee visi kam nau slinkums viens no otra. Pie kam Niva nav vieniigais CCCP sasniegums pasaules autbuuvee.

180957. viesis 4.oktobris 2005 16:25
0 0 Atbildēt

man nepatika tikai viena frāze - popularizēt, ko tad? kopijas? psrs autobūves kopēšanas mākslu? kas tad bija žaguļi un moskābeļi? rallijos vinnēja arī tāpēc, ka katra detaļa tika speciāli izgatavota izturīgāka, ārēji tā pati ,bet materiāli pavisam citi. to pašu dara arī kamaziem, kas uzvar dakārā. a no cita skatu punkta skatos pat ļoti pozitīvi uz tādiem pasākumiem. galvenais - bērni var redzēt, kādi tad izskatījās viņu tēvu laiku autiņi :)

180958. viesis 4.oktobris 2005 16:26
0 0 Atbildēt

žaguļa (fiat kopija)

==============

Gluzhi kopija jau nu nebij vis - dzineejs bij savs, kopaa ar itaaljiem speciaali VAZnim konstrueets :-) Nu un veel shaadas taadas atshkjiriibas bija ...

vai moskābeļa (bmw motora kopija) tehnisko līmeni, salīdzinot

==================

Kaapeec kopija? Vai tad BMW dzineejs bija ar alumiinija bloku un "slapjajaam"gilzaam? Starp citu, BMW savu OHC dzineeju arii nokopeeja, pareizaak sakot nopirka kopaa ar veselu firmu :-) Mercedes ar savu DOHC dzineeju izdariija taapat :-)

180959. viesis 4.oktobris 2005 16:28
0 0 Atbildēt

tā saucamā cccp tipa autobūve krievijā brīvā tirgus apstākļos, kad var nopirkt korejiešus un ķīniešus, loganus un fokusus, velk pēdējās agonijas dienas, arī volgu nolemts vairs neražot, pēdējā ziņa nupat.

180961. viesis 4.oktobris 2005 16:31
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis [?] 04.10.2005 14:37

Es gan domāju, ka rietumu kapītālistiem līdz pat 70-to vidum nebija nekādu dižo auto, ar kuriem lepoties. Jebkurā gadījumā, krievu 412 moši daudzus gadus pēc kārtas starptautiskos raļļos rietumniekiem deva "bietē". Tolaik viens no padomju TOP braucējiem bija mūsējais Karamiševs un leitis Brunza.

====================

1. Bietee speeja dot tikai klasee, ne absoluutajaa veerteejumaa, kaut padomju brauceeji reizeem tieshaam dariija neiespeejamo.

2. Karamishevs bija stuurmanis, ne brauceejs, vinja labaakie gadi attiecas uz braukshanu ar Volgu GAZ 21, peechaak jau vinjsh paartapa par treneri.

3. tas par tiem 70-ajiem gadiem ir murlo - apskaties ar kaadiem auto jau tolaik brauca saciikstees rietumnieki un kaadi bij seerijveida auto :-) Ar standarta mosiiti tamos rallijos vareetu labi ja dazhus desmitus kilometru nobraukt :-)

180962. viesis 4.oktobris 2005 16:32
0 0 Atbildēt

starp citu, man ir nulle emociju un neko nenosodu, vienkārši fakti runā paši par sevi. protams, ka visi no visiem kopē un spiego un pārņem labākās idejas, nav iebildumu, kāpēc jāizgudro divritenis par jaunu, ja kaimiņš to jau ir izdarījis? :)

180976. viesis 4.oktobris 2005 17:27
0 0 Atbildēt

Nedomaju, ka PSRS autobuvee butu jelkadi vera nemami sasniegumi... krievi maceja taisit kosmosakugjus, bet ne auto...

Tomer ta ir zinama epoha, vesture un tadelj vien jau interesanti... un visu cienju restauretam originala paskata GAZ21, M20, karlim, etc....

180981. viesis 4.oktobris 2005 17:33
0 0 Atbildēt

Gribētos redzēt to izstādi...

Varētu pat ar veco volgu piedalīties ;)

181022. viesis 4.oktobris 2005 21:55
0 0 Atbildēt

Nu ko juus tik piekasiigi... ak, atceros senchu pirmo auto - mosiiti 412, senchi paarlaimiigi bija, kad tika izstaaveeta kaut kaada bezgala gara darbavietas rinda peec MASHIINAS...vienas no manaam pirmajaam atminjaam - skats uz Tallinas shoseju pa taa mosiisha logu... ak, beerniiba....

181071. viesis 5.oktobris 2005 0:10
0 0 Atbildēt

Pie pakaļas faktus, kopijas un tamlīdzīgus... Tā ir mūsu pagātne! Klasika! Nostaļģija. Protams ikdienā uz ceļa šitos autiņus negribētos redzēt, bet šoreiz tas ir savādāk.

Cienīsim savu pagātni galugalā! ;)

181072. viesis 5.oktobris 2005 0:15
0 0 Atbildēt

Nu nezinu gan. Protams, kopēja. Protams, krieviem nekad nav izdevies sērijveidā normāli ražot tehnoloģiski sarežģītas ierīces. Autobūvē tas pirmām kārtām attiecas uz motoriem. Bet šo to jau uzbūvēja paši, vai kopējot ko pārtaisīja. Krievu autobūve ir īpatnēja ar ko citu - mezglu nemainība. Vot kā sāka ražot UAZ 469 ap 70 gadiem, tā līdz šim brīdim daudzi mezgli bez izmaiņām. Par to, ka visā hadenē tikai trīs tipu gultņi, tie paši koniskie, izjaucamie, nerunāsim. Un par visādām speciālajām automašīnām - tipa, čaikām, Zisiem, Zimiem, Volgām ar GAZ 53 motoriem. Vairums no šiem auto tika būvēti mazās sērijas un bija tiešām mākslas darbi gan tehniski, gan dizainiski.

Ja subjektīvi - nezinu skaistāku auto par GAZ 69. Tas, ka es savējo nedaudz izvaroju un pārtaisīju par Off-road traktoru, pašam drusku žēl. Bet tā priekšas forma ar apaļo purnu, priekšējiem spārniem - nu neprot mūslaikos šitādus auto būvēt.

Un subjektīvs viedoklis - nav skaistāka auto par

181094. viesis 5.oktobris 2005 10:28
0 0 Atbildēt

Jā, par tām garajām rindām un jaunu auto iegādes kārtību bijušajā padomijā grāmatu varētu sarakstīt. Ārvalstu viesi tolaik kā pasaules lielāko "biznesa kuriozu" vērtēja faktu, ka lietotu auto varēja pārdot 3 reizes dārgāk nekā jaunu. ( piem., volgas oficiālā cena ilgu laiku bija ap 16 tūkst.rubļu, bet tirgus cena - 45 000 rbļ). Toreizējie tūristi-kapitālisti brauca uz Rumbulas tirgu, un bija dziļē neizpratnē par padomju politekonomijas zinātni...Rietumu auto vispār nebija pieejami. Faktiski, padomjlaika periodā vid. no 1955.gada līdz pat 1991.gadam bija tikai VIENS posms, kad dažu modeļu auto varēja iegādāties bez rindām. Tas bija īss laika periods no 1983.gada vasaras līdz 1985.gada pavasarim, kad brīvi bija iegādājami visu veidu moskviči , zaparožeci un Luazi . Un tikai. Protams, ka minētais periods krasi samazināja visu "Rumbulas" lietoto auto cenas, bet tas bija neilgu laiku. Reals auto brīvais tirgus Latvijā sākās 1992.gadā, kad sāka veidoties pirmie jauno auto saloni un masveidā ieplūda second hand auto. Nu, bet, jebkurā gadījumā "auto" vēsturi Latvijā der zināt katram.

181100. viesis 5.oktobris 2005 10:49
0 0 Atbildēt

ta man ar nesaprast kopeeja zaga ta viens piipis. neej un neskaties ja nepatiik. a muusu jaunatne nemaz taa iisti nav redzeejusi ne gaz 66 ne citus taalaika legendaarus auto.

pirmais autinsh man bija m412 ui kas tas bija pa vaagji ... "atminju aina" ... :P

181108. viesis 5.oktobris 2005 11:29
0 0 Atbildēt

Krievu autobūve ir īpatnēja ar ko citu - mezglu nemainība. Vot kā sāka ražot UAZ 469 ap 70 gadiem, tā līdz šim brīdim daudzi mezgli bez izmaiņām. Par to, ka visā hadenē tikai trīs tipu gultņi, tie paši koniskie, izjaucamie, nerunāsim.

=======================

Kaapeec ne? Suuraakaa unifikaacija dazhaadu modelju un pat marku starpaa bija viena no pamatprasiibaam PSRS laikos. Un prasiitaajs bija ...militaaristi. Jaa, jaa, militaaristi, lai kara gadiijumaa atvieglotu automobilju remontu un apgaadi ar rezerves daljaam! Atmini, ka padomjlaiku autobusiem, piemeeram PAZikiem un LIAZiem bij obligaataa luuka pakaljaa. Prieksh kam? Lai nestuves vareetu ielaadeet, turklaat konstrukcija paredzeeja nestuvju izvietoshanu salonaa 2-3 staavos :-)

Starp citu, padomju laikos visus personiskos vieglos automobiljus un motociklus ar blakusvaagji papildus parastajai regjistraacijai bija jaaregjistree arii Kara Komisariaataa peec dziivesvietas :-)

181109. viesis 5.oktobris 2005 11:34
0 0 Atbildēt

(piem., volgas oficiālā cena ilgu laiku bija ap 16 tūkst.rubļu, bet tirgus cena - 45 000 rbļ).

=========================

Volgas GAZ 24 ilgu laiku maksaaja 9900 rublju, tikai nevareeja jau nopirkt :-) Labaa staavoklii esosha lietota tirguu maksaaja 20-25 000 rublju. 16 000 rublju cena paraadiijaas kaut kad peec Maskavas olimpiaades, kad vajadzeeja dziedeet ekonomisko krahu Olimpiaades riikoshanas sakaraa :-)

181112. viesis 5.oktobris 2005 11:55
0 0 Atbildēt

Yonas : Kolenvalam ir taisnība par to auto reģistrāciju kara komisariātos. BIJA tāda kārtība aptuveni līdz 1975- 1976. gadam, varbūt arī ilgāk. Atceros, tolaik, reiz no kara komisariāta tēvam tika piezvanīts naktī, un tika pavēlēts nekavējoties nekavējoties tur ierasties ar auto. Bija kaut kāda "učebka", izsaukti bija kādi 20 žiguļu īpašnieki, kuriem Jūrmalas pils. ietvaros uz dažādiem objektiem bija jāizvadā kaut kādi militaristi. Tēvam bija jāizbrauc līdz Ķemeriem uz atpakaļ, ticis fiksēts laiks, kilometri. Citā reizē bija gadījums, kad militaristi negaidot paši pie mums ierādās - pārbaudīt, vai auto atrodas papīros norādītajā reģistrācijas vietā . arī kaimiņu auto tml. tika pāŗbaudīti....

181127. viesis 5.oktobris 2005 15:56
0 0 Atbildēt

:-) Nu bij jau dazhi, ko nevajadzeeja regjistreet :-) ZAZ markas auto, piemeeram tad aarzemju marku, ar rokas vadiibu un taa. 1980. (Maskavas Olimpiaades) gadaa es pirku mohaabichu, tad pirmais darbs bija nonjemt un no jauna uzlikt uzskaitee KK (uz mani), citaadi autoinspekcijaa nekaada paarregjistreeshana nenotika...un kaiminjonka , kad paardeva savu miiljoto "emku" ar blakusvaagji, jo veseliiba neljaava vairs braukt (jamajam tobriid bija >70 gadi), arii vilkaas uz to KK njemt nost no uzskaites savu moci.

181184. viesis 6.oktobris 2005 3:01
0 0 Atbildēt

Uz tās pašas 124 fiata bāzes tika ražots arī Alfa Romeo Juilieta T.i., bet esmu diezgan drošs, ka uz to gan viens-otrs kadrs aizskrietu skatīties.

181205. viesis 6.oktobris 2005 9:55
0 0 Atbildēt

Eu, kas visu šito organizē? Cik dalībnieku paredzēts un kur var pieteikties vai kā. Nu kur ir sīkāka info?

181447. viesis 8.oktobris 2005 22:14
0 0 Atbildēt

ehz.. kkaac pieviilums... tik maz mashiinu bija... :/

181892. viesis 11.oktobris 2005 22:51
0 0 Atbildēt

kaadeelj nebij reklaamas? =( kaa gan mirstiigs cilveeks vareetu zinaat ka vareeja piedaliities!

225728. viesis 15.februāris 2007 16:25
0 0 Atbildēt

es naakamgad piedaliishos obez!!!! man shie autinji iet pie sirds.... tur vajag padomaat, lai brauktu... shodien viss uz paplaates, stuures past, bremzhu past. utt, tapeeec jau nejeedz jaunieshi braukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti