Gan jau lielākā daļa no mums ir nereti ieskatījusies pulkstenī, cik tad ilgi un kāpēc mēs stāvam pie dzelzceļa pārbrauktuvēm, kad tās ir slēgtas...
Īpaši Rīgā, Čiekurkalna rajonā, Matīsa ielas galā un gan jau vēl kaut kur citur normāla ikdienas parādība ir nenormāli gara automašīnu rinda pie slēgtas dzelzceļa pārbrauktuves, piedevām bez starpības, vai tā ir kāda nedēļas darba diena, vai arī brīvdiena.Nu ko - stāvam, gaidām. Paiet 5 minūtes, bez izmaiņām. 10 - tas pats. Pēc kāda brīža no tālienes sadzirdam tuvojošos vilcienu ar taures skaņām un motora dunoņu.
Tas viss, protams, ir 21. gadsimta cilvēces progresa apbrīnojumu vērts. Tikai viena lieta gan nav skaidra - PRIEKŠ KAM PIE PĀRBRAUKTUVES VILCIENU IR TIK ILGI JĀGAIDA ????? UN PRIEKŠ KAM IR JĀGAIDA GANDRĪZ TIK PAT ILGI, KAMĒR AIZ PROMEJOŠA VILCIENA TIKS ATVĒRTA PĀRBRAUKTUVE ?
Ārzemēs esmu novērojis, ka - aizveras šlagbaums pie pārbrauktuves, paiet 30 sekundes un paskrien garām vilciens. Knapi pēdējā vagona riteņi ir šķērsojuši pārbrauktuvi, kā šlagbaumis jau pacēlies un pārbrauktuve ir vaļā. Kādēļ pie mums tā nav ?!?!
Mūsu valsts jau vairāk, kā desmit gadus ir atguvusi neatkarību un droši stūrē pretīm labākai dzīvei. Bet vai tad tiešām nedz Zorgevicam, nedz arī CSDD, nedz kādam vēl nav ienācis prātā, ka stāvēšana pie dzelzceļa pārbrauktuves apmēram 10 minūtes nevis uzlabo šī satiksmes posma drošību, bet gan gluži pretēji - provocē karstgalvjus riskēt un šķērsot pārbrauktuvi tad, kad tā ir slēgta. Un sekas tam visam mēs zinam .
Apbrīnoju mūsu valsts amatpersonu centību satiksmes drošības uzlabošanā. Viņi izdomā visādus sodus, auto konfiskācijas, tagad pēc ilgām diskusijām izlēmuši tomēr dzērājšoferus spundēt "krātiņā", kas gan šīs nedēļas pirmdienā vairāk izklausījās pēc kļūmīgas sensācijas, nekā jaunas likumnormas.
Bet kad mūsu atbildīgie ļaudis BEIDZOT sapratīs, ka 14 gadu garumā paceļot sodus un izdomājot vēl visādas citādas lietas, un tanī pat laikā redzot, ka tas viss situāciju nemaina, ja ne pasliktina tikai, tad ir pienācis pēdējais laiks saprast, kur mūsu valstī vēl ir palikušas padomju iekārtas "nezāles". Un man tā šķiet - sakārtot dzelzceļa pārbrauktuves, lai nebūtu stundām ilgi jāgaida vilciens pie tām, būtu pats vienkāršākais un ātrāk paveicamais darbs, kas ietaupītu ne vienu vien mūsu dārgo ceļā pavadīto minūti, kādu nervu šūniņu un, beigu beigās - mūs visus mazliet laimīgākus par kādu sakārtotu svarīgu sīkumiņu .
Lai mums visiem veicās.
Mr-Scorpion, iAuto lasītājs
Forši ir pie Zolitūdes stacijas. Tur ir intensīva satiksme: 1) barjeru aizver pirms caurbraucoša vilciena 2) neatver pie pienākošā vilciena un tur ciet, kamēr iekāpj/izkāpj pasažieri (Jūrmalas virz.) 3) barjera joprojām ir slēgta, jo Rīgas virzienā atkal nāk vilciens. Tā ka nākas gaidīt