10.oktobrī, Rīgā uz "AB Dambja", iepretim Vecrīgai tika svinīgi uzņemta un tālākā ceļā pavadīta autokaravāna "Pekina – Berlīne - Brisele", kura guvusi valdību, starptautisko organizāciju un autopārvadātāju atbalstu.
Projekta "Beijing – Berlin -Brussels" mērķis ir reklamēt jaunu tranzīta koridoru Ķīna-Kazahstāna-Krievija- Eiropas Savienība.Starts auto karavānai tika dots 27.septembrī Pekinā Starptautiskās Autopārvadātāju asociācijas (IRU) trešās Eirāzijas konferences laikā. Kopējais jaunā "Zīda ceļa" maršruta garums ir aptuveni 12.000 kilometru. Tādējādi tiek demonstrētas sauszemes transporta iespējas un priekšrocības, salīdzinot ar daudz garāko un ilgāko jūrasceļu.
Jaunais konteinerkravu tranzīta koridors ļaus ievērojami samazināt kravu transportēšanas ilgumu(aptuveni divas nedēļas), salīdzinot ar piegādēm pa jūras ceļu (sešas nedēļas). Konteinerkravu karavānas "Pekina-Brisele" projekta organizētāji ir pārliecināti, ka tuvāko gadu laikā izdosies izveidot jaunu kravu autotransporta "Zīda ceļu", iekļaujot tajā arī Latviju.
Projektam veltītajā svinīgajā pasākumā Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras ģenerāldirektors Jānis Leja uzsvēra, ka Ķīnas nozīme pasaules ekonomikā arvien pieaug. Viņš pauda cerību, ka Latvija šīm kravām būs ne tikai tranzīta valsts, bet arī vieta, "kur kāda no šīm kravām aizķersies un kur tiks pieliktas čaklās rokas un gudrās galvas, lai radītu papildu pievienoto vērtību". Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers preses konferencē informēja žurnālistus, ka arī Ķīnas valdība ir ieinteresēta jaunajā kravu pārvadājumu maršrutā. To viņam apliecinājis Ķīnas kolēģis. Ainārs Šlesers projektu uzskata par sākumu ilgstošai un veiksmīgai sadarbībai transporta jomā. Viņaprāt, reālie kravu apjomi, kas jau tuvākajos gados varētu tikt transportēti pa šo koridoru, mērāmi miljonos. Ministrs solīja, ka laika posmā līdz 2013. gadam tiks pārbūvēti galvenie valsts autoceļi, lai nostiprinātu Latvijas kā tranzītvalsts statusu. Projektam veltītajā preses konferencē Starptautiskās Autopārvadātāju asociācijas (IRU) pārstāvniecības Maskavā vadītājs Igors Runovs prognozēja, ka pēc dažiem gadiem ieinteresētās puses izdosies pārliecināt par šī alternatīvā maršruta izdevīgumu, jo patlaban ir izveidojušies attiecīgi ekonomiskie un vēsturiskie apstākļi.
Viņa iecere ir autopārvadājumu maršrutu Ķīna-Kazahstāna-Krievija-Latvija-Eiropas Savienība (ES) izveidot nākamo desmit gadu laikā.
Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš uzsākto projektu nodēvēja par pirmo soli, kura turpinājums būs atkarīgs no dažādiem faktoriem. Pēc viņa domām, tagad nepieciešams ieinteresēt kravu nosūtītājus izmantot šo alternatīvo ceļu. Lai popularizētu alternatīvo maršrutu, IRU kopā ar ASV tirdzniecības palātu 17.oktobrī Briselē plāno organizēt konferenci, kurā piedalīsies arī Eiropas kravu īpašnieku asociācija. Tāpat tiks izvērtēta iespēja projekta realizēšanai izveidot starptautisku konsorciju, lai nodrošinātu nepieciešamās investīcijas. Posmu no Pekinas līdz Kazahstānas robežai veica Ķīnas autopārvadātāji, savukārt tālākajā ceļā devās no piecu valstu lielkravas auto sastāviem veidota karavāna.
Projekta iniciatori ir Kazahijas autopārvadātāju asociācija KazATO, International Road Transport Union (IRU) un Ķīnas Tautas Republikas Satiksmes ministrija. Projektā piedalās autopārvadātāji un nacionālās asociācijas no Ķīnas, Kazahstānas, Krievijas, Latvijas, Lietuvas, Polijas.
ceļš ir izdevīgs laika ziņā? kā ir ar degvielas izmaksām? un kā ir ar autoceļu kvalitāti šajā "zīda ceļā"? liekas, ka braucot cauri pus-krievijai ne mazums riepu var nedeldēt.