Ja nolēmi braukt-brauc, bet nerausties! (+ foto) 41

 
2.novembris 2005 9:30

Sveiki! Šodien vēlos pastāstīt par visai "interesantu" satiksmes negadījumu, kurš notika nelaimīgajā Bauskas un Ziepniekkalna ielu krustojumā.





Lietas būtība ir sekojoša: ap plkst. 15.00 V Golfiņš ar brauca pa Ziepniekkalna ielu virzienā no Ķekavas uz centru. Pirms krustojuma ar Bauskas ielu ir uzstādīta zīme nr. 207. "Neapstājoties tālāk braukt aizliegts" un 404. zīme "Braukt taisni vai pa labi".





Pēc notikumā iesaistīto personu teiktā Golfiņa vadītājs pirms izbraukšanas uz Bauskas ielu ir apturējis auto, paskatījies pa kreisi, redzot, ka tramvajs ir tālu, sāka braukt, un tikai tad paskatījās pa labi, taču tajā brīdī, kad Golfiņš jau atradās uz tramvaja sliedēm, tā vadītājs ieraudzīja kravas automobīli, kas krustojumam tuvojās no labās puses pa galveno ceļu.



Ieraugot šo kravas auto (kurš bija mācībnieks ar piekabi), Golfiņa vadītājs nolēma bremzēt, kā rezultātā Golfs saņēma triecienu pa auto pēcpusi no tramvaja, līdz ar to no trieciena tas tika izsviests pretī kravas automobīlim, no kura saņēma triecienu pa sāniem

Secinājumi:
1) pirmkārt, derētu vienreiz šo vietiņu sakārtot tā, lai būtu skaidrība par to, kā tur jābrauc. Patreiz šajā vietā ir saliktas zīmes, kas aizliedz kreisos pagriezienus, līdz ar to it kā šķietami ir pastiprināta satiksmes drošība. Taču nav vērts runāt par citām niansēm šajā vietā, ja problēma ir meklējama pašā noteikumu terminoloģijas interpretēšanā attiecībā uz šo satiksmes organizācijas marasmu. Līdz ar to sākotnēji būtu jautājums jāuzdod sekojoši: Vai tas ir viens krustojums, vai divi atsevišķi? Ņemot palīgā CSN ir redzams, ka:

"Krustojums - vieta, kur krustojas piekļaujas vai atzarojas CEĻI vienā līmenī. Krustojums ir norobežots ar iedobātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu. Šis termins neattiecas uz vietu, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.)"

"Ceļš - jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela u.tml. teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, SADALOŠĀS JOSLAS un saliņas) .."

"Sadalošā josla - ceļa daļa, kas norobežo blakus bruktuves vienu no otras un NAV PAREDZĒTA TRANSPORTLĪDZEKĻU BRAUKŠANAI VAI APTURĒŠANAI"

"Brauktuve - ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām"

Līdz ar to ir pamats uzskatīt, ka šī vieta ir divi atsevišķi krustojumi, jo
pretī veikalam "Debesmanna" uz veidojuma, ko daudzi uzskata par sadalošo joslu ir iekārtots mācību braukšanas laukums un DUS "Lukoil" , kas nekādā gadījumā neatbilst terminam "Sadalošā josla".

Un ņemot vērā augstāk minēto, jāatzīst arī tas, ka pilnīgi pamatoti, neskatoties uz to vai tas ir viens, vai divi dažādi ceļi katru ceļu vai bruktuvi jāuzskata par DIVVIRZIENA (CSN 298.1. 501. zīme "Vienvirziena ceļš". CEĻŠ vai BRAUKTUVE, pa kuru visā platumā atļauts braukt transportlīdzekļiem vienā virzienā. Respektīvi, jebkurš ceļš vai brauktuve, kas nav apzīmēts ar 501. zīmi, ir uzskatāms par divvirziena. Un, ja ceļam ir vairākas brauktuves (piemēram, katra Krasta vai šīs Ziepniekkalna ielas brauktuve, kura nav apzīmēta ar šo zīmi, ir uzskatāma par divvirziena)

Līdz ar to par veltīgiem ir jāatzīst visu autoskolu un CSDD centienus iemācīt PAREIZI un DROŠI braukt cilvēkiem vietās, kur satiksmes organozācija ir absolūti NEPAREIZA un NEDROŠA!

2) otrkārt, kas attiecas uz konkrēto gadījumu, jāatceras, ka uz galvenā ceļa drīkst izbraukt tikai tad, kad vadītājs ir pārliecinājies par drošību un novērtējis situāciju LĪDZ iebraukšanai krustojumā, ar domu, ka tajā vairs auto neapturēs.



Pēc principa "Septiņas reizes nomēri - vienreiz nogriez".

Drošu Jums braukšanu uz tik nedrošajiem Latvijas ceļiem!

Ar cieņu,
MG 222

Redakcijas komentārs par Ziepniekkalna ielas statusu: Nesen Rīgas Domes Satiksmes Departamentam es uzdevu jautājumu par šīs ielas statusu. Un ir arī saņemta atbilde, kas sakrīt ar manu uzskatu:



Šobrīd vairs tas nav tik attuāli, jo pa kreisi no Ziepniekkalna / Mūkusalas ielas nogriezties nedrīkst, bet, ņemot vērā šo atbildi, agrāk drīkstēja braukt taisni pa Ziepniekkalna ielu, nedodot ceļu tiem, kas no pretējās puses veica kreiso pagriezienu.

iAuto redaktors
E.Biele
 
Visi komentāri
 
184015. viesis 2.novembris 2005 9:36
0 0 Atbildēt

Labs, saturiigs raxc!

184016. viesis 2.novembris 2005 9:36
0 0 Atbildēt

Man patiik, ka golfinjam rocene ir novilkta droshiibai :)

184017. viesis 2.novembris 2005 9:37
0 0 Atbildēt

Man līdz galam nav skaidrs, kā tramvajs tika pie Golfa pakaļas... ? It kā no sāniem vajadzēja būt. Bet futbols laps ir sanācis :)

184020. viesis 2.novembris 2005 9:40
0 0 Atbildēt

Ok - izlasīju vēl divreiz, sapratu. Pēc reorganizācijas nav nācis tur braukt, tāpēc no sākuma neiebraucu...

184021. viesis 2.novembris 2005 9:41
0 0 Atbildēt

golfa vadītājs lohs, nekādu citu komentu te nevar būt

184023. viesis 2.novembris 2005 9:46
0 0 Atbildēt

Zēl jauno skaisto golfiņu.

184026. viesis 2.novembris 2005 9:49
0 0 Atbildēt

Braucot no Ķekavas puses tā ir vienkārša sadalošā josla,a tas,ka tur tālāk pa vidu būs pat Mūkusalas loks mani neinteresē. Tas vinnozīmīgi ir viens krustojums,tāpēc taisot kreiso,jālaiž pretīmbraucošie.Tādu atbildi kādreiz sniedza arī CSDD.

184027. viesis 2.novembris 2005 9:52
0 0 Atbildēt

drīz golfiņš būs sludinājumos "tikko no vācijas, stereo, jaunas riepas, nav sists" :)

184028. viesis 2.novembris 2005 9:56
0 0 Atbildēt

184027. viesis 02.11.2005 09:52

drīz golfiņš būs sludinājumos "tikko no vācijas, stereo, jaunas riepas, nav sists"

un veel piebilde buus - pardodu ne jau taapeec ka slikts, bet vienkaarshi nejaushi nopirkaas divi auto, taapeec vienu paardodu :D:D:D

184030. viesis 2.novembris 2005 10:02
0 0 Atbildēt

kāds rezons bija priekšējos airbegus izšaut? Vai golfosir Sīmens elektronika?

184031. viesis 2.novembris 2005 10:10
0 0 Atbildēt

Tas ir "krimināls" krustojums, nav šaubu, ka daudz kas tur būtu jāpārveido. Šķietami vienkāršākais risinājums - uzlikt saprātīgu luksoforu.

Ja spriežam par "krimināliem" krustojumiem, ieteiktu Redaktora k-gam brīvā brīdī aizbraukt apskatīties nesen par STRATĒĢISKI svarīgu kļuvušo Jūrkalnes - Apūzes ielas krustojumu. Šis krustojums AKTĪVS kļuva pēc lidostas viadukta rekonstrukcijas , jo tika veidots kā galvenā izbrauktuve uz Jūrmalas šosejas Zolitūdes iedzīvotajiem. Diemžēl, pagaidām, bez luksofora, šis krustojums ir kļuvis ļoti bīstams. Braucot pa Jūrkalnes ielu lidostas virzienā, Apūzes ielas labā puse ir ĻOTI slikti pārredzama, jo ir ceļa līkums. Savukārt, cieši pie krustojuma uz Apūzes ielas, abās ielas puseš ir autobusa pieturas. Piebildīšu, ka pa Apūzes ielu centra virzienā braukšanas ātrumi parasti pārsniedz noteiktos atļautos, kas situaciju uz krustojuma saasina. Protams, ir viena nianse - dienas vidū satiksme tur nav pārāk intensīva. Bet, sākoties ziemai un sniegiem, tas krustojums rīta un vakarā stundā būs apveltīts bagātīgiem crachiem, ja savlaicīgi netiks uzstādīts luksofors. Bet, rodas iespaids, ka Rīgas domniekiem ir vajadzīga "trupiku kaudze", kamēr tiek pieņemts loģisks lēmums.

184032. viesis 2.novembris 2005 10:18
0 0 Atbildēt

Rīgas domnieki loģiskus lēmumus nepieņem. Tas nelielais daudzums lēmumu, kurus var uzskatīt par loģiskiem, ir nejaušība, kas iekļaujas varbūtības teorijas normās.

184033. viesis 2.novembris 2005 10:19
0 0 Atbildēt

reaals krustojums

184034. viesis 2.novembris 2005 10:21
0 0 Atbildēt

Tur drīz būs luksofors, vajag paciesties un viss būs sakārtots.

184036. viesis 2.novembris 2005 10:36
0 0 Atbildēt

2 DM

kuraa krustojumaa buus luksafors:

apuuzes un Jurkalnes VAI Zipniekalna un BAuskas

PS

diemzeel biezi sanaak braukt gan tur gan tur...pats dzivoju zolikaa, bet vecaaki Balozos....

184037. viesis 2.novembris 2005 10:36
0 0 Atbildēt

luksAfors = luksofors

184038. viesis 2.novembris 2005 10:45
0 0 Atbildēt

Ziepniekkalna - Bauskas ielu krustojumā redzēju ka sarakti kabeļi.

184039. viesis 2.novembris 2005 10:47
0 0 Atbildēt

Nemaniju nekādas pazīmes, ka tur tiks uzstādīts luksofors. Ja nu vienīgi plānots tur visu atkal izrakņāt pēc tam, kad būs noasfaltēts un apzaļumots.

184040. viesis 2.novembris 2005 10:50
0 0 Atbildēt

184036. viesis 02.11.2005 10:36

tas biju es

ALEX-GT

Redaktors 2.novembris 2005 10:52
0 0 Atbildēt

Būs, būs tur luksofors!

184042. viesis 2.novembris 2005 11:08
0 0 Atbildēt

Es tomēr neiebraucu kādā veidā golfs varēja TĀ atrauties pa pakaļu ka pārlidojis taisni pāri visai ielai. Tam tramvajam tad bija jābrauc tai pašā virzienā kādā golfs nevis šķērsām ka ir šajā krustojumā.

Ja pa pakaļu ir uzšāvis tramvajs kas brauca šķērsām tad golfa pakaļai bija jāsagriežas tramvaja braukšanas virzienā - fizika odnako. Pēc fantastikas filmas tas viss izskatās.... Nu nevarēja tas tramvajs pārmest golfu pāri visai ielai! Ja vien golfa vadītājs nebija stāvējis ar atstātu 1. robu, nospiestu sajūgu un bez bremzēm. Tad gan sitiena rezultātā kāja varēja nošļukt no sajūga un golfs aizļepatot ķert smago. Viennozīmīgi golfa vadītājs smagi lohanulsa. :/

184067. viesis 2.novembris 2005 12:54
0 0 Atbildēt

Tur ir viens krustojums ar piecām brauktuvēm, kurās satiksmi regulē ceļu satiksmes organizācijas līdzekļi un satiksmes kārtību nosaka CSN.

184068. viesis 2.novembris 2005 13:00
0 0 Atbildēt

...tikai tagd tās sačakarēja līdz neprātam un ja uzliks luksoforus, tad tas parādīs atbildīgo veču tuvredzību krusta brauktuvju rekonstrukcijā ar regulēšanas luksofora elementu. Vaig tokšu atšķirt rekonstrukciju, luksofora uzstadīšanu un kautkaadu sapratni par satiksmi... Bez izglītības, bet finansiāli pareizi ir apzināti radīta salu tilta noslodze pīkā pie uzstādītā Vaiņodes ielas luksofora...lai izdabuutu naudu jaunam tiltam...:)

184069. viesis 2.novembris 2005 13:01
0 0 Atbildēt

Bez ponjas var tikt par ministru!!! Vinji ar censhas o)))

184072. viesis 2.novembris 2005 13:03
0 0 Atbildēt

Golfa vadītājs vareeja buut amerkaanis vai vinja amerikas meitene. Tur maaca citaadaak braukt, nikaa pie mums!

184076. viesis 2.novembris 2005 13:33
0 0 Atbildēt

Da bljadj sen jau tur vajadzeeja izveidot reguleejamu krustojumu!

184079. viesis 2.novembris 2005 13:37
0 0 Atbildēt

Nevar pirkt auto, lai brauktu ziemaa, ja pietruukst naudas tam nopirkt un uzlikt ziemas riepas :)

184080. viesis 2.novembris 2005 13:39
0 0 Atbildēt

Nedrīkst sašaurināt brauktuvi, lai uzliktu luksoforu un pēc tam tur nevarētu izbraukt...

184092. viesis 2.novembris 2005 14:23
0 0 Atbildēt

Gadās arī tā. Taču nespēju saprast, kāpēc tiem draņķa tramvajiem ir priekšā tas drausmīgais sakabes stienis. Nu nepārkabina viņus ik dienu. Kāpēc aizliegt ķenguru sitamos, ja tramvajs kā tāds degunradzis var braukt ar uz priekšu izstieptu pusmetru garu štoku.

184118. viesis 2.novembris 2005 17:12
0 0 Atbildēt

Tāpēc, ka ļaudīm ir nelāga indeve tramvaja deguna priekšā desot pāri ielai. Ja ir tas stienis, viņi tomēr iet pa tādu gabalu, ka var redzēt.

184121. viesis 2.novembris 2005 18:01
0 0 Atbildēt

blaa, elementaars krustojums un pat to nespeej jeedziigi paarbraukt!!! Loshi tadi, Golpisti un visi paareejie, kuri te situshi savu blekjus!

184128. viesis 2.novembris 2005 18:48
0 0 Atbildēt

Shodien noveeroju ka uz Ziepniekkalna-Baiskas krusta jau ir uzstaadiita elektro kaste, gan jau driiz paraadiisies stabinji un tad triisacainie ; Patiesi ceru!

184136. viesis 2.novembris 2005 22:37
0 0 Atbildēt

un tad viņi uzliks lusoforus un saregulēs tos tikpat debīli, kā Bauskas-Viesītes ielu krustojumā. Vajadzētu viņiem pašiem (t.i. luksoforu regulētājiem) likt pabraukāt maksimumstundās pa tām vietām, ko paši saregulējuši. Varbūt tad sāks ar galvu domāt, nevis dibenu.

184156. viesis 3.novembris 2005 9:53
0 0 Atbildēt

Šodien parādijās pazīmes, ka luksofors tomēr būs. bija Jau saliktas apmales, sabērtas šķembas un viss nolīdzināts. Šodien šķembas bīda nost un atkal tiek izrakņāts. Gribētu paskatīties acīs tam idiotam, kas to visu organizē.

184196. viesis 3.novembris 2005 19:14
0 0 Atbildēt

Nu i debiilikji ja saliks luksoforus, tas tikai izveidos kaartiigus korkjus. Domaaju labaak buutu izveidot apli, kas tur ir iespeejams, un pa apljiem jau mees visi zinaam kaa braukt:)))

184198. viesis 3.novembris 2005 19:24
0 0 Atbildēt

Kursh ir redzeejis apli + tramvaja kustiibu, ko?

Un kameer tas luksafors nav, nevajag apd*&^st atbildigaas amatpersonas!

P.S.Es neesmu ne tuvu tur notiekoshajam.

184199. viesis 3.novembris 2005 19:27
0 0 Atbildēt

Vecajam mersim ar VN E?-9888 ieskau pamācīties pieklājību uz ielām, citādi sanāks, ka visi rallisti braukt nemāk vai arī tēlo krutos. Tas, ka tev ir veca miskaste alja tjipa 600ais ar uzlīmi www.777rally.lv nenozīmē, ka kādu dienu tevi neielīmēšu apmalē. Bez cieņas - rallists(ne pseido)

Sorry par oftopicu

184206. viesis 4.novembris 2005 0:06
0 0 Atbildēt

es katru dienu tur braucu cauri, tur tagad ne par matu peec visiem remontiem nav labaak. Kaapeec tur nozhnjaudzaas luksoforam ?

turklaat peec teim remontiem tur celjaa ir paraadiijusies zveeriiga rise. Es skatoties uz to kas tur izdariits nesaprotu kas tur vispaar ir remonteets !?

Vai kaadam ir bildes kaa tur izskatiijaas pirms tam ?

184228. viesis 4.novembris 2005 11:35
0 0 Atbildēt

Bet ko iauto lasītāji - Zolitudes iedzīvotāji domā par jauno Lidostas viadukta ceļu (Jūrkalnes ielu) un Apūzes /Jūrkalnes krustojumu ? Rītos un vakaros man tā vietiņa bez luksofora klātbūtnes šķiet visai bīstama. Ātrumi uz Apūzes ielas centra virzienā tur parasti ir iespaidīgi + vēl tās autobusa pieturas pie paša krustojuma + vēl nepārredzamība braucot Apūzes ielas krustojumā no Jūrkalnes ielas lidostas virzienā = pagaidām viss izskatās satiksmes kustībai nedroši un bīstami .

Cik esmu dzirdējis, Rīgas domnieki tikai tagad ir attapušies, ka pie jaunā Jūrkalnes ielas pārvada pāri Zolitūdes ielai, nav VISPĀR uzbūvēti pievedceļi nokļūšanai uz Jūrkalnes ielas, kas apgrūtina viadukta izmantošanas iespējas Imantas iedzīvotājiem.

184297. viesis 5.novembris 2005 0:46
0 0 Atbildēt

IkdienasViesis

es nesaprotu par ko tu runaa

bet braucu tur katru dienu

184489. viesis 7.novembris 2005 18:33
0 0 Atbildēt

anonimikis, lohi ir tie, kas uzskata, ka visiem ir jaabut geenijiem, lai drikstetu braukt pa ielaam. Manupraat celju organizacijai jabut pec iespejas vienkarshai, ar minimaalu ziimju skaitu (bet galvenais ar nodroshinatu viennozimigu skaidribu). Bet ko mes redzam? Pat komentāros redzam, ka ir tauta, kas uzskata, ka sarezhgiti krustojumi ir ok. Manuprat tas nav pareizi, jo cilveks tikai braucot uz kau-kurienmi jau patere tik daudz energijas...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 9

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti