Sveiki! Šodien vēlos pastāstīt par visai "interesantu" satiksmes negadījumu, kurš notika nelaimīgajā Bauskas un Ziepniekkalna ielu krustojumā.
Lietas būtība ir sekojoša: ap plkst. 15.00 V Golfiņš ar brauca pa Ziepniekkalna ielu virzienā no Ķekavas uz centru. Pirms krustojuma ar Bauskas ielu ir uzstādīta zīme nr. 207. "Neapstājoties tālāk braukt aizliegts" un 404. zīme "Braukt taisni vai pa labi".
Pēc notikumā iesaistīto personu teiktā Golfiņa vadītājs pirms izbraukšanas uz Bauskas ielu ir apturējis auto, paskatījies pa kreisi, redzot, ka tramvajs ir tālu, sāka braukt, un tikai tad paskatījās pa labi, taču tajā brīdī, kad Golfiņš jau atradās uz tramvaja sliedēm, tā vadītājs ieraudzīja kravas automobīli, kas krustojumam tuvojās no labās puses pa galveno ceļu.
Ieraugot šo kravas auto (kurš bija mācībnieks ar piekabi), Golfiņa vadītājs nolēma bremzēt, kā rezultātā Golfs saņēma triecienu pa auto pēcpusi no tramvaja, līdz ar to no trieciena tas tika izsviests pretī kravas automobīlim, no kura saņēma triecienu pa sāniem
Secinājumi:
1) pirmkārt, derētu vienreiz šo vietiņu sakārtot tā, lai būtu skaidrība par to, kā tur jābrauc. Patreiz šajā vietā ir saliktas zīmes, kas aizliedz kreisos pagriezienus, līdz ar to it kā šķietami ir pastiprināta satiksmes drošība. Taču nav vērts runāt par citām niansēm šajā vietā, ja problēma ir meklējama pašā noteikumu terminoloģijas interpretēšanā attiecībā uz šo satiksmes organizācijas marasmu. Līdz ar to sākotnēji būtu jautājums jāuzdod sekojoši: Vai tas ir viens krustojums, vai divi atsevišķi? Ņemot palīgā CSN ir redzams, ka:
"Krustojums - vieta, kur krustojas piekļaujas vai atzarojas CEĻI vienā līmenī. Krustojums ir norobežots ar iedobātām līnijām, kas savieno brauktuves pretējo malu noapaļojuma sākumu. Šis termins neattiecas uz vietu, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.)"
"Ceļš - jebkura satiksmei izbūvēta teritorija (autoceļš, iela, prospekts, šķērsiela u.tml. teritorijas visā platumā, ieskaitot brauktuvi, ietves, nomales, SADALOŠĀS JOSLAS un saliņas) .."
"Sadalošā josla - ceļa daļa, kas norobežo blakus bruktuves vienu no otras un NAV PAREDZĒTA TRANSPORTLĪDZEKĻU BRAUKŠANAI VAI APTURĒŠANAI"
"Brauktuve - ceļa daļa, kas paredzēta transportlīdzekļu braukšanai. Ceļam var būt vairākas brauktuves, kuras norobežotas ar sadalošajām joslām vai barjerām"
Līdz ar to ir pamats uzskatīt, ka šī vieta ir divi atsevišķi krustojumi, jo
pretī veikalam "Debesmanna" uz veidojuma, ko daudzi uzskata par sadalošo joslu ir iekārtots mācību braukšanas laukums un DUS "Lukoil" , kas nekādā gadījumā neatbilst terminam "Sadalošā josla".
Un ņemot vērā augstāk minēto, jāatzīst arī tas, ka pilnīgi pamatoti, neskatoties uz to vai tas ir viens, vai divi dažādi ceļi katru ceļu vai bruktuvi jāuzskata par DIVVIRZIENA (CSN 298.1. 501. zīme "Vienvirziena ceļš". CEĻŠ vai BRAUKTUVE, pa kuru visā platumā atļauts braukt transportlīdzekļiem vienā virzienā. Respektīvi, jebkurš ceļš vai brauktuve, kas nav apzīmēts ar 501. zīmi, ir uzskatāms par divvirziena. Un, ja ceļam ir vairākas brauktuves (piemēram, katra Krasta vai šīs Ziepniekkalna ielas brauktuve, kura nav apzīmēta ar šo zīmi, ir uzskatāma par divvirziena)
Līdz ar to par veltīgiem ir jāatzīst visu autoskolu un CSDD centienus iemācīt PAREIZI un DROŠI braukt cilvēkiem vietās, kur satiksmes organozācija ir absolūti NEPAREIZA un NEDROŠA!
2) otrkārt, kas attiecas uz konkrēto gadījumu, jāatceras, ka uz galvenā ceļa drīkst izbraukt tikai tad, kad vadītājs ir pārliecinājies par drošību un novērtējis situāciju LĪDZ iebraukšanai krustojumā, ar domu, ka tajā vairs auto neapturēs.
Pēc principa "Septiņas reizes nomēri - vienreiz nogriez".
Drošu Jums braukšanu uz tik nedrošajiem Latvijas ceļiem!
Ar cieņu,
MG 222
Redakcijas komentārs par Ziepniekkalna ielas statusu: Nesen Rīgas Domes Satiksmes Departamentam es uzdevu jautājumu par šīs ielas statusu. Un ir arī saņemta atbilde, kas sakrīt ar manu uzskatu:
Šobrīd vairs tas nav tik attuāli, jo pa kreisi no Ziepniekkalna / Mūkusalas ielas nogriezties nedrīkst, bet, ņemot vērā šo atbildi, agrāk drīkstēja braukt taisni pa Ziepniekkalna ielu, nedodot ceļu tiem, kas no pretējās puses veica kreiso pagriezienu.
iAuto redaktors
E.Biele
Labs, saturiigs raxc!