Viens no aizraujošākajiem rullīšiem Audi vēsturē 8

 
14.novembris 2005 9:56

Jau apmēram divpadsmit gadus Gerhards Kīfers ir bijis visu Audi reklāmas filmu galvenais koordinators. Šajā laikā viņš ir izveidojis apmēram 70 Ingolštates zīmola TV reklāmas.

Daudzas no tām joprojam ir spilgtā klientu un nozares ekspertu atmiņā. “Tomēr pat es biju patīkami pārsteigts jaunās Audi Q7 reklāmas veidošanas laikā,” saka Kīfers. Viena no visdārgākajām TV reklāmām Ingolštates auto ražotāju vēsturē 5. novembrī pirmo reizi tika parādīta Vācijas TV. 40 sekunžu garā lente, ar nosaukumu “Ultimate quattro” tika uzņemta Islandē un Prāgā, bet Parīzē tai tika pievienoti īpaši efekti. “Nekad vēl TV reklāmā nav bijis tik aizraujoši skati,” apgalvo Kīfers.



Sagatavošanās darbs no sākuma līdz filmas pabeigšanai aizņēma pavisam trīs mēnešus. Audi pirmo reizi izmantoja “Kempertrautmann" aģentūras pakalpojumus. Lentes režisors bija viens no pieprasītākajiem režisoriem -francūzis Bruno Aveilans, bet uzņemšanu veica „Tempomedia” Hamburgā un „Quad” Parīzē.

Kā Hanss Kristians Švingens, Audi AG mārketinga komunikāciju direktors paskaidro, ”Mēs likām automobilim izskatīties tā, kā tas nekad agrāk nav izskatījies. Tā ir filma, kas liek jums pārsteigumā izsaukties, ne tikai vienkārši pamāt ar galvu.”

Viņš atsaucas uz filmas kadriem, kur skatītājam liekas, ka viņš atrodas zem ūdens, zem smilšainas trases vai zem ledus, skatās augšup un redz virs galvas braucam auto. Šie filmas kadri tika filmēti izmantojot studijas modeli un speciālus efektus.



Filma sākas ar Audi rallija auto, kas brauc pa smilšainu trasi, tam seko otrs sacīkšu auto, kas traucas pa ūdens pārklātu virsmu. Turpinājumā tiek rādīts sacīkšu skats uz, vai precīzāk – virs ledus, un uz ekrāna redzami vārdi: “Mēs radījām quattro mūsu automobiļiem”. Tiklīdz Audi Q7 ir kadrā, kamera izlaužas no ledus apakšas, lai skaidri parādītu pa ledu braucošu Audi Q7. Uz ekrāna redzami divi nākošie uzraksti - vispirms “Tagad mēs quattro esam radījuši arī automobili”, kam seko “Audi Q7. No quattro radītāja.”

Filmēšana uz iespaidīgā Islandes dabas fona notika vairāk nekā četras dienas. Komandā bija apmēram 80 dalībnieki, transporta līdzekļi kamerām, ar mākslas filmu ražošanas iekārtu aprīkots kravas auto un divi speciāla uzdevuma transportieri divu sudrabkrāsas Audi Q7 automobiļu un trīs vēsturisko Audi sacīkšu auto pārvadāšanai. “Šiem īpašajiem sacīkšu automobiļiem bija liela nozīme filmas sižeta līnijā,” saka Kīfers. “Tiem visiem ir quattro piedziņa, un katrs auto ir baudījis vislielākos autosporta panākumus. Šādi filma atspoguļo mūsu zīmola izcilo vēsturi.”

Lēmums izmantot šos trīs sacīkšu automobiļus, kas ir nepārvērtējami svarīgi Audi vēsturē un arī naudas ziņā dārgi, noteikti bija drosmīgs. Līdzās Audi Q7 ir filmējušies 550 ZS Audi 200 quattro TransAm (ledus kadrs), kas aizveda Audi līdz uzvarai Amerikas TransAm sērijas sacensībās savā debijas reizē - 1988.gadā. Vēl ir redzams Audi Sport quattro S1 "Pikes Peak" (smilšu kadri) ar jaudu ~600 ZS, ar kuru Valters Rorls uzstādīja ātruma rekordu leģendārajā Pikes Peak kalnā braukšanā Kolorado 1987. gadā. Trešais reklāmas filmā redzamais sacīkšu auto ir 462 ZS Audi V8 quattro DTM (ūdens kadros), ar kuru Hanss Joahims Stuks kļuva par DTM čempionu 1990. gadā.

Tā kā braukšanas ainas prasīja izcilu braukšanas prasmi, visus automobiļus filmēšanas laikā vadīja bijušais rallija pilots Haralds Demuts. “550 ZS sacīkšu auto vadīšana bez stabilitātes kontroles sistēmas uz ledus ir māksla pati par sevi,” skaidro Kīfers. Ledus aplis apmēram divu kilometru garumā tika speciāli izveidots uz Langjokullas ledāja, kas ir otrais lielākais ledājs Eiropā. Neskatoties uz to, ka vieta pirms filmēšanas bija novērtēta kā droša, gandrīz notika negadījums, kad Audi Q7 ar diviem riteņiem iebrauca ledāja plaisā, veicot vienkāršu pagriezienu. Šajā vietā ledus ir no 60 līdz 80 metrus biezs. Tas nozīmē, ka plaisa varēja būt tikpat dziļa, bet par laimi nenotika nekas slikts, un automobili bija iespējams izvilkt ar tauvu.

Veiksmīgai filmēšanas procesa nodrošināšanai laba organizācija un komunikācija bija īpaši nozīmīga, jo filmēšana notika teritorijā, kas reizēm bija neizbraucama, bija jāsastopas gan ar sniegputeni, gan lietus gāzēm. Turklāt dažādās filmēšanas vietas Islandē atradās pat 800 kilometrus viena no otras.

Nākošā pietura bija filmu studija Prāgā. Vesela nedēļa tur tika aizvadīta gatavojoties un būvējot ierīces. Jau sešas nedēļas iepriekš modeļu izgatavotājs Filips Keils bija sācis darbu pie Audi sacīkšu auto modeļiem, katrs no tiem apmēram vienu metru garš. Izmantojot tikai fotogrāfijas, viņš izveidoja precīzas un rūpīgas trīs autosporta klasisko automobiļu kopijas.

Miniatūrie automobiļi brauca pa caurspīdīgu, vairākus metrus garu plāksni. Kamera bija novietota uz ass zem plāksnes un filmēja automobiļus no apakšas. Šī plāksne tika pārmaiņus pārklāta ar smiltīm, ūdeni vai želejveida vielu, kas radīja ledus iespaidu. Šādā veidā bija iespējams filmēt automobiļus tā, it kā tie būtu redzami no apakšas, caur virsmu.

Katrs no trīs sacīkšu automobiļiem, tāpat kā Audi Q7, tika pacelti augšup ar milzīgu celtni. Automobiļiem šūpojoties četru metru augstumā, milzīgs ūdens, smilšu un grants daudzums, plūda zem transporta līdzekļiem, lai varētu radīt brīnišķīgus tuvplāna kadrus.

Neatkarīgi no filmēšanas dabā liela daļa darba tika darīta pēc filmēšanas. Divdimensiju un trīsdimensiju animāciju veidoja 13 operatori Parīzē, strādājot četras nedēļas divās maiņās. Bija nepieciešams tik ilgs darbs, lai nodrošinātu speciālo efektu patiesumu. Pat pingvīni, kas parādās reklāmas filmā, ir animācijas meistaru darbs.

Klipa muzikālo fonu nodrošina Karlas Valetas “Streets of Tomorrow” ieraksta motīvs. Šī dziesma kopīgi ar “Red Rock Production” un Lesliju Mandoki tika īpaši radīta Audi Q7.

Reklāmas filmu var noskatīties www.audi.lv/q7globe
 
Visi komentāri
 
185049. viesis 14.novembris 2005 10:25
0 0 Atbildēt

OMFG! Varbūt, ka pirms šito reklāmas ūdeņu publicēšanas, iedodiet tos izlasīt kādam pamatskolu beigušam cilvēkam?

185050. viesis 14.novembris 2005 10:34
0 0 Atbildēt

Q7, izcila Touareg kopija...

185052. viesis 14.novembris 2005 10:38
0 0 Atbildēt

es domaju raksts bus par Jelgavas trasi "Rullishi " :D

185062. viesis 14.novembris 2005 11:07
0 0 Atbildēt

Q7 bik "plastiski" beigaas brauc, bet kopumaa... nu diezgan specefektiigs video. :) Gandriiz tik daudz specefektu, ka nevar iisti saprast, kas notiek. :):):)

185067. viesis 14.novembris 2005 11:34
0 0 Atbildēt

Nezin man gan iespaidīgāk likās reklāma, kur astoņdesmito gadu auidis quatro brauc augšā pa trampalīnlēcēju trampalīnu, kur slīpums apmēram ir 70% un tīrs ledus

185188. viesis 14.novembris 2005 21:27
0 0 Atbildēt

Nauda rada tehnoloģiju, un tehnoloģija rada Audi piekritējus. Varbūt tomēr video rulīša prominenču meistarstiķis rada viltus pieprasījumu?

185215. viesis 15.novembris 2005 1:05
0 0 Atbildēt

njaa, reklaamlaikmets... labi, ka naudinju veel neprasa par reklaamskatiishanos. kaads, kursh noskatiijaas, bez n-tajaam linku spieshanaam un regjistraacijas iztika? sorry, bet lai noskatiitos reklaamu regjistreeties nenaak ne praataa.

185216. viesis 15.novembris 2005 1:58
0 0 Atbildēt

Tas klips tiek rādīts pēc tam, kad ir nospiests uz valodas izvēles linka. Vienkārši viņš ir paliels priekš šaurajām ineta trubām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti