Lasītājs: Par kādu televīzijas riepu testu... 75

 
15.novembris 2005 10:42

Pavisam nesen (laikam svētdien) sanāca paskatīties TV5 raidījumu Auto Ziņas. Diemžēl nācās vilties. Raidījuma beigās bija kaut kas līdzīgs riepu testam, tomēr tādu testu ne tuvu nevar nosaukt par adekvātu.

Tiem, kas to nav redzējuši varu pastāstīt, ka uz hokeja laukuma, kādā ledushallē, tika uzbraukts Subaru Impreza WRX (ielas auto) un Honda Civic TypeR (rallija auto ar drošības būri etc). WRX bija aprīkots ar vasaras riepām, kuras testa veicējs I.Caune dēvēja par ļoti labām, tomēr reāli tās izskatījās jau vienu vasaru brauktas. Savukārt TypeR bija apautas pilnīgi jaunas ziemenes, bez radzēm.

Tālāk sekoja pats tests. Abi auto uzņēma vienādu (nelielu, apmēram 10-15 km/h) ātrumu un bremzēja. Protams WRX aizslīdēja veselu korpusu tālāk.

Ja vēl kāds nesaprata kur ir testa neadekvātums, tad varu pastāstīt:
1) abiem auto nebija pilnīgi jaunas riepas
2) tas ir pilnīgi skaidrs, ka WRX ir krietni smagāks (pirmkārt - lielāks pēc izmēriem, otrkārt - pilnpiedziņa) par typeR, tātad arī inerce uzsākot bremzēšanu ir stipri lielāka.

Es, protams, negribu apgalvot, ka vasarenes uz ledus būtu bijušas labākas, tomēr lai testu varētu saukt par adekvātu un godīgu, tad visiem (šajā gadījumā abiem) dalībniekiem (riepām) ir jābūt vienādiem noteikumiem.

vieZ, iAuto lasītājs

 
Visi komentāri
 
185257. viesis 15.novembris 2005 10:47
0 0 Atbildēt

:):):)

Caune aardiijies! Mosh taapeec vajadzeeja pilnpiedzinju, lai ar vasareneem vareetu izkusteeties no vietas...?

185258. viesis 15.novembris 2005 10:48
0 0 Atbildēt

Nu speciāli Tev varēja arī tās riepas apmainīt autiņiem. Rezultātu tas nemainītu...

Kāds sakars šādai (no necila ātruma) bremzēšanai ar pilnpiedziņu???

185259. viesis 15.novembris 2005 10:48
0 0 Atbildēt

Labi vēl smagāks, bet nu kāds sakars dotajā gadījumā pilnpiedziņai ar bremzēšanu?

185261. viesis 15.novembris 2005 10:49
0 0 Atbildēt

Piekrist WT - pilnpiedziņa bija domāta, lai ar vasarenēm varētu ātrāk sākt kustēties, nevis spolēt uz vietas...

185262. viesis 15.novembris 2005 10:51
0 0 Atbildēt

tiem kas neseparata.. pinpiedzinja palielina auto svaru vaismaz par kaadiem 100 - 150 Kg! tur arii ir taa pilnpiedzinja!

/vieZ/

185264. viesis 15.novembris 2005 10:55
0 0 Atbildēt

Ja apmainītu autiņiem riepas - kaut kas diži mainītos?

Ja nu vienīgi tas, ka FWD kļūtu grūtāk uzsākt, bet pilnpiedzināi vieglāk. Tas AWD apstātos par kādu metru ātrāk nekā to izdarija FWD ar ziemenēm tagad. FWD ar vasarenēm aizslīdētu gabaliņu mazāk, bet tā būtu tikai statistiska atšķirība!

Abos gadījumos ar ziemenēm sanāktu sabremzēties IEVĒROJAMI īsākā posmā nekā ar vasarenēm...

Raksta autoram laikam ir pārliecība, ka AWDF ir ahūns traucējums vai palīgs bremzēšanā, ka AWD var braukt pat uz diskiem bez riepām, vai kad AWD mašīnām riepas nav vajadzīgas vispār...

185268. viesis 15.novembris 2005 11:03
0 0 Atbildēt

nu subaars ir smagaaks un tam lielaaka inerce ...

objektivitaates peec tomeer vareeja arii apmainiit taas riepas vai veel labaak - panjemt 2 subaarus :)

185269. viesis 15.novembris 2005 11:03
0 0 Atbildēt

ko vāries ? kāds tests ? Tas tak ir humora raidījums !!! TAKE IT EASY ! :D:D:D

185270. viesis 15.novembris 2005 11:04
0 0 Atbildēt

Man gan skjiet ka ideja bija mazliet savadaaka. Meegjinaajums ieboreet, ka ziemaa jaabrauc ar ziemas riepaam, tiem, kas to nedara, respektiivi, arii ziemaa paarvietojas ar vasaras riepaam.

185271. viesis 15.novembris 2005 11:04
0 0 Atbildēt

subaru -> tieshi tā!

185272. viesis 15.novembris 2005 11:04
0 0 Atbildēt

Tā bija Dunlop reklāma, un šķiet bija jāuztver kā humoreska, nevis kā "tests". Būtībā jau viss tas raidījums ir viena liela neslēpta reklāma, bet atšķirībā no citiem "par auto" raidījumiem, šajā tik tiešām rāda un stāsta par un ap auto, nevis kā Zebrā par sērfošanu/slēpošanu, Auto Nr 1 & 2 par BT1 pamperu izstādēm, kā arī raidījums tiešām parasti profesionāli un pārdomāti uztaisīts bez debīliem vipendroniem. "Vislabākos "testus"" taisa tas Nr2 bārdainais mollīgais āksts, piemirsu vārdiņu, - teksti un joki ierientēti uz padzīvojušiem onkuļiem ar zaziem, "īsts žurnālists-profesionālis":|! Zebrai, nedaudz ausīs griežas salikums "Raidījums par satiksmes drošību. Ja jums patīk ātrums.. blablabla", tas ātrums nezkāpēc neasociējas ar autosportu, bet drīzāk ātruma pārkāpšanu ielās:)

185273. viesis 15.novembris 2005 11:05
0 0 Atbildēt

185264. viesis vispaar nejeedz ko runaa!

CILVEEKI - domaajiet ar galvu, pirms komenteejat! Galvenaa doma ir bremzeeshana!!! Bremzeeshana ir atkariiga no auto svara, it iipashi uz ledus! Ne jau saals ir faktaa, ka ziemas/vasaras riepas jaamaina starp mashiinaam! Ja gribeeja paraadiit saliidzinoshu testu, tad vajadzeeja likt blakus divus vienaadus auto ar vienaadu svaru, ar vieniigo atshkiriibu - RIPEAS!!!

185276. viesis 15.novembris 2005 11:12
0 0 Atbildēt

Raidījumu neredzēju, bet kāda masa ir tai Caunes Hondai diez vai kāds zinās, jo rallijam sagatavots autiņš no standarta atšķirās, kā diena no nakts. It kā viss tas pats, bet nekas nav tas pats. Tas pats svara ziņā, tās apkures trubas vien cik sver, neskatoties uz to, ka daudz kas lieks ir izmests ārā, tā Honda var arī izrādīties smagāka par standarta Subaru. Bet nu salīdzināt riepas uz atšķirīgām mašīnām arī nav gudri.

185280. viesis 15.novembris 2005 11:17
0 0 Atbildēt

to uculs [?] 15.11.2005 11:12

Dugas vai kaa tu saki "Apkures trubas" ta sver, bet citaas vietaas vinjsh ir atvieglots.... domaaju ka neko daudz vairaak vianjsh par standrasta mashiinu nesver, ja ne pat mazaak...

185283. viesis 15.novembris 2005 11:22
0 0 Atbildēt

Riepu testi pasaulē ir blefs,vinē tas kas taisa testu.Muļķu krāpšana vai mārketinga triks:)

185285. viesis 15.novembris 2005 11:24
0 0 Atbildēt

interesanti butu ja kads uzrikotu testu kur pilligi jaunas vasarenes pret kadu sezonu brauktam ziemenem bez radzem.

nedomaju ka butu liela atshkiriba.

185286. viesis 15.novembris 2005 11:25
0 0 Atbildēt

Ja kaadam gribas var apstiities gan LAF gan FIA noteikumus un izkost kaada bija Hondas masa, minimaala pieljaujaamaa tajos noteikumos noteikti ir ierakstiita. Bet kas attiecas uz sporta Honda pret parasto tad 100% sportiniece ar visu droshiibas karkasu buus vieglaaka par ielas TypeR.

Bet godiigi shaads saliidzinaajums ka WRX tikai mazliet ( par korpusu) suudiigaak bremzee, daudziem santiimp1seejiem ar tipo kvatro liktu aizdomaaties par to vai ir veerts Liseeli vietaa likt normaalas ziemenes. :(

185287. viesis 15.novembris 2005 11:26
0 0 Atbildēt

Roi, atvieglots tas autiņš ir no apšuvuma, izolācijas, dažām elektronikas fīčam un plastmasiem, bet klāt nāk reāli dzelzs gabali, kā karkass un pannas. Bet kā jau teicu, mēs to svaru nepateiksim. Un ne jau par to bija raidījums:)

185290. viesis 15.novembris 2005 11:34
0 0 Atbildēt

WALA, jā, jo santīmnieki nesapratīs, ka tas it kā nebūtiskais korpuss veidojas tikai uz 10 km/h. Vajadzēja rādīt 50 kmh, tad būtu vairāki korpusi, bet tad jau tie abi būtu izbraukuši cauri halles sienai:)

185291. viesis 15.novembris 2005 11:34
0 0 Atbildēt
185295. viesis 15.novembris 2005 11:42
0 0 Atbildēt

Nu re, tomēr savi 400kg nost ir no standarta.

185296. viesis 15.novembris 2005 11:42
0 0 Atbildēt
185299. viesis 15.novembris 2005 11:46
0 0 Atbildēt

2x smagaaks auto nebremzee 2x labaak, un awd arii nebremzee labaak par fwd, ljoti iespeejams ka veel sliktaak

185301. viesis 15.novembris 2005 11:51
0 0 Atbildēt

Jā, jā - noteikti! Pilnīgi jauna vasaras riepa zem +5°C ir tik pat mīksta kā gadu veca ziemene??? Ka tik ne tā. Normāliem riepu ražotājiem vasaras un ziemas riepas atšķiras ar pilnīgi 2 dažādiem gumijas sastāviem. Iznes ārā savas vasarenes pie 0°C un pauksē ar pirkstu un tad muldi par gumijas mīkstumu un saķeri...

185305. viesis 15.novembris 2005 12:01
0 0 Atbildēt

Ja runā par Latvijas televīziju piedāvātajiem "auto raidījumiem", tad viennozīmīgi "līderis" ir raidījums "Nr. 2". Kaut ko TIK stulbu bieži negadās redzēt. Ko vērtas vien ir P. kunga veidotās "reklāmas" un "intervijas" ar dažādiem tirgotājiem. Tāpat var kārtīgi ierēkt par tiem onkuļiem, kas ir gatavi atskaitīt naudiņas, lai varētu čurāt aiz laimes redzot sevi TV ekrānā. Kokaļa piedzīvojumi bezceļu mačos, Tīles pasākumi Ķīpsalā, utt., utjpr. Nu varen "labs" "auto raidījums" :D

185307. viesis 15.novembris 2005 12:02
0 0 Atbildēt

Patiesībā ar visu to ziemas riepu reklāmu nonākam otrā galējībā, kad cilvis nopērk ziemenes un domā, ka tagad var rullēt tāpāt kā vasarā, jo redz viņam tak uz mašīnas stāv super puper visu testu uzvarētājas. Domāt vajag nevis reklāmām ticēt, un tad riepai nav tik liela nozīme. Tā jau visas mašīnas cenšas padarīt muļķu droša, bet no tā tikai lielāki muļķi pie stūres rodas, nevis vairojas braukšanas drošiba.

185310. viesis 15.novembris 2005 12:04
0 0 Atbildēt

ucul viedi vārdi!

185311. viesis 15.novembris 2005 12:05
0 0 Atbildēt

interesanti, ko saka subaru centrs par šito visu...

raidījumu redzēju un man tā likās vistīrākā provokācija. it sevišķi tā puisīša teksts - mēs šodien esam apzināti paņēmuši 2 nevienlīdzīgus auto...

ja runa ir par riepām - paņem 2 taiperus vai 2 sti un tad rādi atšķirības. nez kāpēc visā pasaulē riepas testē ar vienādām mašīnām (parasti gan tā ir viena un tā pati mašīna), tikai elvē idiņi izdomā salīdzināt 2 nesalīdzināmas lietas.

kā mēs zinām cik bija patiesais mašīnu ātrums? caunem iekšējais indikators pateica - vot tagad ir 10kmh.

185312. viesis 15.novembris 2005 12:11
0 0 Atbildēt

labs koments

185313. viesis 15.novembris 2005 12:11
0 0 Atbildēt

parādiet man kaut vienu sti īpašnieku, kas ziemā brauc ar vasaras riepām!

ja gribēja sasniegt vajadzīgo auditoriju, vajadzēja paņemt 2 vecus audī un stāstīt cik slikti ir braukt ar vasarenēm ziemā.

un vispār - rokas nost no subaru! :D

185314. viesis 15.novembris 2005 12:15
0 0 Atbildēt

Paldies autoram par problēmas pacelšanu!!!

Diemžēl ar to mēs šodien dzīvojam - ir tik daudz dažāda veida žurnālistu, kuri gan TV, gan presē, gan (retāk) radio piedavā duadz & dažādus 'salīdzinošus testus', kuri patiesībā ir absolūti garām.

Nu - nevajag salīdzināt ābolus ar apelsīniem, & mēģināt publikai iestāstīt, ka tas ir 'absolūti objektīvs & bezpersonisx banānu salīdzinošs novērtējums'!!!! :-DDD Protams - vidusmēra baurītis nesapratīs, ka tas ir ražotāja (vai piegādātāja) sponsorēts reklāmas pasākums, & pavilxies - 'O!!!! Dūņulopa riepas rullē!!!'. Prātīgs cilvēx nošņaukāsies & turomāk pārslēgs kanālu, sākoties šādam 'testam'. :-)

Reizēm šī mūsu žurnālistu uzkrītošā nekompetence dod pa nerviem. Es tikai brīnos, ka pat tādi cilvēki, kā I. Caune, kuram par publicitāti & sapratni auto lietās nevajadzētu sūdzēties, 'paraxtās' piedalīties šādos cilvēku muļķošanas pasākumos... :-/

185319. viesis 15.novembris 2005 12:29
0 0 Atbildēt

Latvijā jau jebkurš auto tests ir maksas reklāma , nevis tests, pat vislielākajiem s...., tiek atrasts tikai viens defekts - nedaudz klibo plasmasas kvalitate.

Nevajag ņemt nopietni reklāmas, tad dzīve būs vieglāka

185320. viesis 15.novembris 2005 12:33
0 0 Atbildēt

:( tik nevajag te muldet par gumijas mikstumu ja vien neesi lamelu jeb frikcijas riepu fans.

Ja dzivo kaukur ziemelos kur ledus un sniegs uz cela i visu ziemu tad tadas vari iegadaties.

Pie mums tadas imho nebutu isti pareizi iegadat jo lielakoties celi ziema ir notiriti lidz asfaltam un sheit nu jauna vasarene ir stipri vien labaka par miksto lamelnieci jeb frikcijas riepu.

Tie kam galva pills ar ziemas riepu reklamam der atcereties ka daudzas eiropas valstis testejot vasaras riepas tas tiek parbauditas ari ziemas apstaklos. Vacu ietekmigakajos testos vispar nav miksto lamelniechu testi.

Es nedomaju ka var ziema braukt ar vasarenem bet nevajag aiziet otra galejiba ka ar ziemenem nu var atlaist ka vasara...

185322. viesis 15.novembris 2005 12:50
0 0 Atbildēt

TV 5 parasti izceljas ar "Geniaaliem" raidiijumiem un shis nebuus izneemums... "Celu policija!" arii tikpat super....

185323. viesis 15.novembris 2005 12:51
0 0 Atbildēt

Kā pašreiz jūtas lameļu riepu īpašnieki :)

Līdz pirmajam sniegam jau būs nodilušas.

185324. viesis 15.novembris 2005 12:56
0 0 Atbildēt

Ļiš bi pajebatsa ..........

185325. viesis 15.novembris 2005 12:59
0 0 Atbildēt

TO snow.

Tev, manuprāt nav kaut kas kārtībā ar galvu. Kāpēc, lai es nelietotu lameļu riepas??? Mums līdz asfaltam ziemā ir tikai "lielās" ielas. Un arī uz tām vasarene ar savu cieto gumiju ir pilnīgā pakaļā. Jau ap 0°C pa slapju asfaltu es labāk braucu ar lameļu riepu, nevis ar Tavu vasareni. Tad jau Latvijā vajag atcelt normu par ziemas (vai M+S) riepām. Atceries - riepa, kas der visam neder nekam. P.S. Interesanti, kāpēc autosportā neviens nebrauc ar izslavētajām VISSEZONAS riepām???

Ja mums būtu ziema kā fričos, kad iespējams (varbūt) izsnigs sniegs, tad var ņemt tādas vissezonnieces ziemai, bet tikai tādai jēlai centrāleiropas ziemai. Paši ražotāji savās mājas lappusēs norāda, ka tikai tādai ziemai tāds sūc der. Ziemai ar pastāvīgu sniega kārtu, lielākoties netīrītiem ceļiem un sasalstošu augsni ar atkalu, sniegu, pļuru un temperatūru ap vai zem 0°C vasarene ir pašnāvība, īsts vissezonas brīnums kompromiss ar savu drošību...

185327. viesis 15.novembris 2005 13:04
0 0 Atbildēt

Pie mūsu ziemām lameļu riepas normāli iztur gandrīz 3 zezonas, kas ir normāls rādītājs, ņemot vērā gumijas sastāva sacietēšanu laika gaitā. Un tās lameles arī tās 3 sezonas iztur, pat agresīvi braucot pa tā saukto pliko asfaltu ~ no oktobra vidus līdz aprīļa vidum. Tākā d. irs'. ēji par mīksto lameļu riepu lietošanu nemaz nekad, šķiet, nav ar tādām braukuši.

P.S.

Es biju šadu pat uzskatu piekritējs, līdz vairākus gadus atpakaļ sadūšojos nopirkt NORMĀLAS ziemenes, bez naglām (tām es toč pilsētā jēgu neredzu). Rumbulas varianc par Ls 50 visas četras ir gana skumīgs. Vēlu veiksmi pirkt lietotas cietas riepas.

Padoms, ja rocība neļauj pērciet tās tur tad, kad ir patiešām auksti un pataustiet gumijas mīkstumu. Tās, kas patiesi būs mīkstas ir ņemamas, bet nezkāpēc dārgākas par pārējām tajā pat izmēru diapazonā... Tā lūk!

185330. viesis 15.novembris 2005 13:13
0 0 Atbildēt

He. TV Motors jau ar nav labāki par zemāk minētajiem. Testētāji... pēdējā raidījumā 'testēja' saab'u un visu 'testu' nosēdēja pie bagažnieka un aizmugurējām durvīm, stāstot, cik tam bagažnieka vākam tepiķīgs audums :D Un ka Saab pērkot inteleģentie, jo redz esot speed limita iestādīšanas iespēja (manam E36 arī ir) :D Nesapratu tā arī, kāds tur sakars ar inteliģenci. Un spriežot pēc visa pastāstītā (bagažnieka apskata) šis automobilis noteikti aiziešot tirgū :D Neviens tā arī neuzzināja, ka tam ir 2.0 turbo motors un neredzēja, kā auto izskatās no priekšas. TV5 ziņas vēl kaut cik, bet kopumā Latvija ir viena liela bedre, kur reizēm ir kauns atrasties.

185332. viesis 15.novembris 2005 13:17
0 0 Atbildēt

sakshu ar to ka lielaka dalja cilvju brauc ar ziemenem ilgak par 2-3 sezonam un nez vai tad tas ir labakas par m+s

a pamegjini ziema kad ir tirs pikjis ta ritigi nolikt pa bremzem ar lamelniecem...

es perku ziemenes ar lieliem atruma indeksiem un lamelnieces tadus nepiedava. pashlaik ir pirelli snowsport un liekas ok. paris gadus apakal bija lamelnieces vairak tadu negribu brauc ta ka pa punjkiem likumos un kad jabremze uz asfalta tapat ka ar radzhotam...

Lietotas riepas neperku:) Autosporta neviens nebrauc ari ar parastam vasarenem un parastam ziemene tas taa :)

185335. viesis 15.novembris 2005 13:24
0 0 Atbildēt

bet nav jau arī sportā neparastu vissezonnieču... :D

cik tad mīlītim diez pa to ziemu jālido? >250 km/h

Un nemuldi, ka nepiedāvā gana pieklājīgu ātruma indeksu - Tie paši GY UG6, Dunlop D3, un vēl daži citi. Un nemaz nav tāda ļurkāšanās kā tev varētu šķist...(neiet runa par Michelim Maxi ice švammēm, kas toč ir sū...)

Hakapelita savas ātrākās ziemenes riepas iesaka tikai slapjam bānim... :)

2-3 sezonās gumija ir cieta kā akmens. vari atstāt noplēšanai pavasarī kartodromā... Pēc 3 sezonām prātīgi riepas ir vispār izmest, nevis kā kingam ar izpildīta pienākuma apziņu braukt jau 10-jubilejas sezonu :)

185336. viesis 15.novembris 2005 13:24
0 0 Atbildēt

bled, a es vakar drachiiju, drachiiju a beigt nevareeju. ko man tagad tas jaaraxta visos meedijos?

185342. viesis 15.novembris 2005 13:34
0 0 Atbildēt

:)

185343. viesis 15.novembris 2005 13:41
0 0 Atbildēt

Godiigi sakot braucu ar savu M+S jau tresho gadu, nav ne paaraak nodilushas nekaa. Labpraat mainiitu uz svaigaam M+S, bet taa kaa mazliet zheel mest prom riepas ar ljooti normaalu protektoru, vismaz pakatoties uz ielas ljooooooti daudziem taas riepas izskatas suudiigaakas par manaam.

Un visa taa dirshana par droshiibu, nu apzinies kaadas riepas esi uzlicis un attieciigi ari uzvedies uz celja.

Pagaajushziem pat redzeeju ka aspraatim ne visai labas redzamiibas apstaakljos un ne visai paaredzamaa vietaa ienaaca praata apdziit mani + veel kaadas 2 mashiinas. Un kaa reizi preti brauca tantuks, labi ka tantuks ljoooti leeni chunchinaja, un tam aapsim bija aciimredzmi labas riepas + bija sniegs nevis ledus. Taapat vinjam paveicaas, ka jau laikus biju sagatvopjies taadiem dauniskiem manevriem un atstaajis ljooti lileu spraugu kur jamam ieliist peec sabremzeeshanaas.

Taa kaa domaajiet ar galvu, mazaak probleemu buus.

185345. viesis 15.novembris 2005 13:45
0 0 Atbildēt

Dēļ tādām vālēm jau arī visi sūdi notiek. Nihuja nemāk braukt, kā rezultātā citiem jāriskē apdzenot.

185346. viesis 15.novembris 2005 13:56
0 0 Atbildēt

Pilnpiedziņai ziemenes vispār nav vajadzīgas. Nesaprotu šito stulbo noteikumu obligāti lietot ziemenes. Kāpēc mēs neņemam piemēru no Eiropas? Mums taču to tik ļoti patīk darīt.

185348. viesis 15.novembris 2005 14:03
0 0 Atbildēt

Jā, jā pilnpiedziņai arī riepas nevajag balansēt... Kā tad!

185356. viesis 15.novembris 2005 14:10
0 0 Atbildēt

un gaisu riepās pilnpiedziņai arī nevajag! :D

185367. viesis 15.novembris 2005 14:24
0 0 Atbildēt

viss ir labi, es vien piebildiishu, ka nromaala vasaras riepa uz asfalta sausa vai slapja pie jebkaadas gaisa temperatuuras buus labaaka par jebkuru ziemas riepu. un taa dirshana, ka vasaras riepas zaudee savas iipashiibas pie +8, vienkaarshi kaitina. tagad nu visi smuki jau meenesi pie +8 ~ +10 nobrauc ziemas riepas un ik pa laikam iemauc kaadam pakaljaa, jo hren nobremzeesi ar ziemeni uz asfalta aiz mashiinas, kurai veel vasaras riepas virsuu. pats braucu ar it kaa labu riepu- pirelli winter carving. uz asfalta taa riepa ir dranjkjis riktiigs, mashiina vienkaarshi "peld"

185375. viesis 15.novembris 2005 14:31
0 0 Atbildēt

Pilnīgi ne par tēmu.

Bet - atcerēsimies fiziku. Kustības (kinētiskā enerģija) proporcionāla ātruma kvadrātam un vienkārši propocionāla masai. Berzes spēks vienkārši proporcionāls berzes koeficientam, gravitācijas paātrinājumam, un ķermeņa masai. Berzes spēka iedarbība laikā rada bremzēšanas enerģiju. Abās pusēs masa pirmajā pakāpē. Tā noīsinās. => Bremzēšanas ceļa garumam mazos ātrumos nab nekā kopīga ar auto masu. Lielākos ātrumos, kur par spēlētāju kļūst gaisa pretestības spēks - tur gan- auto ar lielāku masu ir garāks izskrējiens.

Par pārējo šeit runāto neizteikšos- kungi no tribīnes pareizi teica...

185378. viesis 15.novembris 2005 14:34
0 0 Atbildēt

Jā, un vēl viena piebilde - pilnpiedziņai, bremzējot ar bremzēm (ne dzinēju) nav nakāda sakara ar salīdzinošu bremzēšanas efektivitāti, salīdzinājumā ar vienass piedziņu.

185381. viesis 15.novembris 2005 14:35
0 0 Atbildēt

Cita starpā - tas biju es.

185392. viesis 15.novembris 2005 14:57
0 0 Atbildēt

185375. viesis 15.11.2005 14:31

Pilnīgi ne par tēmu.

Bet - atcerēsimies fiziku. Kustības (kinētiskā enerģija) proporcionāla ātruma kvadrātam un vienkārši propocionāla masai. Berzes spēks vienkārši proporcionāls berzes koeficientam, gravitācijas paātrinājumam, un ķermeņa masai. Berzes spēka iedarbība laikā rada bremzēšanas enerģiju. Abās pusēs masa pirmajā pakāpē. Tā noīsinās. => Bremzēšanas ceļa garumam mazos ātrumos nab nekā kopīga ar auto masu. Lielākos ātrumos, kur par spēlētāju kļūst gaisa pretestības spēks - tur gan- auto ar lielāku masu ir garāks izskrējiens.

Par pārējo šeit runāto neizteikšos- kungi no tribīnes pareizi teica...

---

Aha, un piekrauta fūre nobremzēs tikpat ātri kā fiat uno.

185397. viesis 15.novembris 2005 15:18
0 0 Atbildēt

nu vispaar jau auto arii jaabuut vienaadiem, varbuut arii var ar vienu un to pashu. es taa domaaju.

185403. viesis 15.novembris 2005 15:31
0 0 Atbildēt

da nu vai ta autors ir aizmirsis, ka mēs muļķu zemē dzīvojam, kur šādi testi tiek uztverti ar "WOOOW" emocijām ? un ko tad lai saka par to debilismu, ko, gan pa RADIO, gan pa TV tas kretiniskais Porf. Aķītis pļurkst par Statoil Ultimu un degvielas ekonomiju, kas ir 1/1 līdzīgs idiotisms ar šo riepu testu.

185434. viesis 15.novembris 2005 16:44
0 0 Atbildēt

braucot riepas medz uzsilst stingri vairak par +8 gradiem.

ari ziema :)

185444. viesis 15.novembris 2005 17:00
0 0 Atbildēt

tests ir bijis pilniigaa daunii

kaa var kaut ko taadu saliidzinaat - viena ar, otra bez ziemas riepaam

tikpat labi vareetu saliidzinaat bremzeeshanas celju smagajam un vieglajam, viens vareetu bremzeet ar, otrs bez riepaam(vispaar)

185452. viesis 15.novembris 2005 17:03
0 0 Atbildēt

Da labi, pietiek te uudeni liet, labaak pasakiet kur inetaa ir kads labs testu salidzinajums

185457. viesis 15.novembris 2005 17:07
0 0 Atbildēt
185471. viesis 15.novembris 2005 17:23
0 0 Atbildēt

Tie visi testi ir tikai prāta jaukšana. Viss ir atkarīgs no vadītāja. Ir tādi, kuri bez sūdiem nobrauc visu ziemu ar vasarenēm, un ir tādi, kuri ar "viskrutākajām" ziemenēm aiziet taisni jau pirmajā līkumā. Kādas riepas patīk, ar tādām brauciet, bet brauciet .......

185478. viesis 15.novembris 2005 17:34
0 0 Atbildēt

da fiziku neesat maaciijushies. ir tada lieta kaa berzes koeficients, sakjeres laukums un masas spiediens uz virsmu. tad, njemot veeraa visus shos parametrus, nebuut nav teikts, ka vieglaakais transportliidzeklis apstaasies aatraak.

185480. viesis 15.novembris 2005 17:37
0 0 Atbildēt

Fūrēm vispār nav ziemas riepu.

185483. viesis 15.novembris 2005 18:24
0 0 Atbildēt

tu tak esi mulkis!tev uztrauc tas loti?

185487. viesis 15.novembris 2005 19:06
0 0 Atbildēt

tauta vair humoru nesaprot nemaz:))))

nu pamuljkjojaas Caune biku, un???? par ko taadas diskusijas, tur pat riepu ražotaaju un modeli nenosauca, tik gribeeja paraadiit, ka nevajag ziemaa braukt ar vasaras riepaam, take it easy un pasmaidiet:)

185515. viesis 15.novembris 2005 21:02
0 0 Atbildēt

Gnoms, neesmu tas viesis, bet domaats jau laikam, ka nav obligaatas.

185580. viesis 16.novembris 2005 9:37
0 0 Atbildēt

Visu cieņu SNOW! Viedi vārdi. Es manliekas arī tagad nopirkšu un uzmontēšu jaunas vasarenes un vālēšu cauru ziemu.

Bez tam sen ir zināms fakts, ka lielā aukstumā pa noblietētu sniegu vasaras riepas tur ne sliktāk kā ziemenes!!

Kur jūs LV redzat tās "īstās" ziemas??? Nu nav tādu!

Uz ceļiem ir žļurga, un riepas galvenais uzdevums ir to izspiest. Ar to tiek galā labas vasaras riepas.

185600. viesis 16.novembris 2005 10:39
0 0 Atbildēt

Avtoreview šī gada Ziemas riepu tests: www.autoreview.ru/new_site/year...19/tyres/1.htm

185655. viesis 16.novembris 2005 13:12
0 0 Atbildēt

Taa kaa taadi auni, es atvainojos! Masa bremzeeshanas celju neietekmee. Shodien, vienalga vai 3t Maybach vai 800kg Lupo no 100km/h apstaajas 35-40m. Fiziku skolaa vajadzeeja maaciities...

185713. viesis 16.novembris 2005 23:10
0 0 Atbildēt

Ziemenes vajadzīgas tikai tādēļ, lai izkārpītos no netīrītā un piesnigušā pagalma :)

p.s. pirms 15gadiem vispār nebija tādu ziemas riepu, un kaut kā brauca cilvēki. Dīvaini vispār. Ā nē, bija "sņežinka", kuru tā arī netiku tuvumā redzējis.

185726. viesis 17.novembris 2005 9:19
0 0 Atbildēt

Un pirms 15 gadiem bija tikai aizmugures piedziņas auto (pārsvarā).

185731. viesis 17.novembris 2005 10:02
0 0 Atbildēt

Tas bija "TESTS"? Tikpat labi vareeja buut opel ascona 1.3 Vs Zhiguli vai tamliiidziigs, kaada tam testam jeega? pats pa sevi saprotams ka vasaras un ziemas riepaam ir savaadaaks gumijas sastaavs. Vasaras riepa jau pie +5C paliek cieta un attieciigi maina savas iipashiibas....

185785. viesis 18.novembris 2005 13:26
0 0 Atbildēt

tiesaam,nekas jau nemainaas,vai tu bremzee ar pilnpiiedzinju vai ar vienas ar piedzinju

185787. viesis 18.novembris 2005 13:29
0 0 Atbildēt

galvenais tas tev. nerunaa taa par ziemaam,atbrauc tiesaam ziemas viduu uz aluuksni un tad tu redzzesi kas ir ziema

185790. viesis 18.novembris 2005 13:46
0 0 Atbildēt

ko uztraukājies, tur tak laikam avotiņš ņemas, kas uzskata sevi par visgudrāko autospeciālistu latvijā, bet īstenībā ir lohu lohs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti