Citroën C6 - viens no drošākajiem biznesa klases auto 12

 
9.decembris 2005 0:03

C6 saņem 5 zvaigznes EuroNCAP testos un kļūst par pirmo automašīnu, kas saņēmusi maksimālo zvaigžņu skaitu par gājēju drošību.



Jaunais Citroën C6 ir guvis pārsteidzoši labus panākumus EuroNCAP sadursmju testos. Papildus augstajam novērtējumam par pieaugušo pasažieru un bērnu drošību, C6 ieguva arī pirmo vietu par gājēju aizsardzību.

- Vērtējot pieaugušo braucēju aizsardzību, C6 ir viens no biznesa klases līderiem, iegūstot 5 zvaigznes un 34 punktus no maksimāli iespējamiem 37.
- C6 ir viens no līderiem arī bērnu aizsardzības ziņā, iegūstot 4 zvaigznes no maksimāli iespējamām 5.
- Attiecībā uz gājēju aizsardzību, C6 ir pirmā automašīna, kura saņēmusi maksimālo novērtējumu - 4 zvaigznes.
C6 ir Citroën jaunākais biznesa klases modelis, tādēļ ir pašsaprotami, ka tam bija jāatbilst šā segmenta standartiem gan aktīvās, gan pasīvās drošības ziņā, īpaši attiecībā uz bērnu un gājēju drošību. Abās jomās pārdomāti ieviestas jaunākās tehnoloģijas, līdz ar to C6 var lepoties ar izcilām braukšanas īpašībām: aktīvā balstiekārta ar elektronisku atsperojuma kontroli, divsviru (multi-link) integrālā balstiekārta priekšā un aizmugurē, kas nodrošina statisku ģeometrisku precizitāti un dinamisku katra riteņa novietojumu, nodrošinot to, ka automašīna jebkuros apstākļos brauc precīzi pa pareizo trajektoriju, progresīviem braukšanas palīglīdzekļiem, kas ļauj vadītājam koncentrēties uz ceļu (piemēram, displejs galvas augstumā, joslas šķērsošanas brīdinājuma sistēma (LDWS) un duālie ksenona lukturi ar maināmu staru kūļa virzienu) un efektīvu aizsardzības sistēmu pasažieru drošībai (tā ietver deviņus drošības spilvenus un aktīvos galvas balstus) un gājēju drošībai (aktīvā dzinēja pārsega sistēma).


Līdz ar aktīvā dzinēja pārsega sistēmas ieviešanu, Citroën C6 nosaka jaunus pasaules klases standartus gājēju aizsardzībai

- Lai aizsargātu gājēja kājas, apslāpētu triecienu un izvairītos no kāju piespiedu saliekšanas, automašīnas priekšgalā ir iebūvēti atbilstoša izmēra trieciena enerģijas absorbētāji (gan augšā – stienis starp rāmja augšējām joslām, gan apakšā – stienis apakšējā rāmja priekšā zem bufera).
- Lai aizsargātu augšstilbus un absorbētu trieciena enerģiju, bufera augšējā daļa, gaisa ieplūdes režģis un dzinēja pārsega apakšējā daļa izgatavota elastīgāka.
- Ar mērķi aizsargāt gājēju galvas, arī dzinēja pārsegs un tā iekšējā virsma veidota tā, lai absorbētu trieciena enerģiju.
Citroën C6 ir pirmā automašīna, kura saņēmusi maksimālo novērtējumu - 4 zvaigznes par gājēju aizsardzību. Visa C6 priekšējā daļa ir veidota tā, lai gājējam mazinātu iespējamās sadursmes sekas.

C6 ir pirmā automašīna Eiropā, kurai uzstādīta aktīvā dzinēja pārsega sistēma. Sadursmē ar gājēju tā nodrošina dzinēja pārsega eņģu pacelšanu, tādējādi palielinot attālumu starp dzinēja pārsegu un mehāniskajām daļām, lai absorbētu deformācijas enerģiju un ierobežotu trieciena spēku, galvai saduroties ar dzinēja pārsegu.
Pateicoties trieciena sensoram un pirotehniskajam mehānismam, dzinēja pārsegs 40 milisekunžu laikā paceļas par 65 mm un paliek paceltā pozīcijā, neraugoties uz trieciena spēku.

Lai optimizētu šīs sistēmas darbību, pārbaužu gaitā Citroën simulēja sadursmes ar visdažādākās ķermeņa uzbūves gājējiem. Sistēma kalibrēta, pamatojoties uz aptverošiem fiziskajiem testiem, kas ietvēra manekenus ar raksturīgākajiem uzvedības modeļiem (sistēmas aktivācijai) un dažus no daudzajiem objektiem, ar kādiem iespējama automašīnas sadursme (piemēram, citiem transporta līdzekļiem, ceļa aizsargbarjerām u.c.).



Citroën C6 – pārdomāts dizains un efektīvas aizsardzības sistēmas, lai garantētu braucēju drošību

Citroën C6 ir uzstādītas trešās platformas pasīvās drošības funkcijas (tāda iepriekš uzstādīta tikai C5). Šī platformas pamatne nosaka augstus standartus vadītāja un pasažieru aizsardzībai, ko apliecina abu modeļu iegūtie rezultāti EuroNCAP testos.
C6 priekšējā daļā iebūvēta augšējā un apakšējā zona trieciena enerģijas absorbēšanai. Divas trešdaļas no trieciena enerģijas absorbē augšējā, bet vienu trešdaļu - apakšējā absorbējošā zona. Tādējādi iespējams garantēt braucēju drošībai nepieciešamo izturību frontālā sadursmē, braucot ar lielu ātrumu, un elastīgumu, kāds nepieciešams trieciena enerģijas absorbēšanai, kad kustības ātrums bijis mazāks.

Drošību frontālā sadursmē, ja braukts ar lielu ātrumu, palielina sistēma dzinēja fiksēšanai pie pamatnes – tā ierobežo attālumu, cik tālu dzinēja bloks var iespiesties pasažieru nodalījumā.

Runājot par pasīvo drošību, C6 ietver efektīvas aizsardzības sistēmas vadītājam un visiem pasažieriem, ko papildina īpaši izturīga struktūra, kas veidota tā, lai izturētu par visspēcīgākos triecienus.

Visbeidzot, korpusa rāmis un unikālā struktūra veidota tā, lai absorbētu enerģiju sāniskas sadursmes gadījumā un saglabātu drošu zonu pasažieriem.

Runājot par aprīkojumu, Citroën C6 jau standartā ir augstākās klases apdare, kas ietver deviņus drošības spilvenus, tostarp ceļgalu drošības spilvenu, lai sadursmes gadījumā aizsargātu vadītāja ceļgalus un apakšstilbus pret stūres statņa radīto triecienu. Priekšējiem sēdekļiem ir uzstādīti aktīvie galvas balsti, kas nodrošina galvas balstu pavirzīšanos uz rāmja pusi, tādējādi aizsargājot sēdošā kaklu, ja automašīna saņēmusi triecienu no aizmugures. Tas ļauj izvairīties no pārmērīgas kakla skriemeļu noslodzes. Turklāt visi sēdekļi ir aprīkoti ar anti-submarining sistēmu, kā arī ar drošības jostu priekšspriegotājiem un nospriegojuma ierobežotājiem.

Citroën C6 – progresīvi braukšanas palīglīdzekļi un jauna tipa šasija nevainojamai vadāmībai

Citroën C6 ir plašs braukšanas palīglīdzekļu klāsts, kas palīdz nodrošināt kontroli pār automašīnu.

Tā, piemēram, C6 ir pirmā franču automašīnu, kam uzstādīta sistēma, kura joprojām ir retums autoindustrijā, proti, displejs galvas augstumā. Būtiskākā ar braukšanu saistītā informācija, piemēram, ātrums un navigācijas dati, tie projicēta uz vējstikla vadītāja tiešajā redzamības zonā. Displejs galvas augstumā būtiski palielina drošību, pateicoties tā ērtajai nolasāmībai. Vadītājs uztver informāciju daudz ātrāk, turklāt nenovēršot skatu no ceļa. Kopumā tiek ietaupītas 0,5 sekundes – tik ilgs laiks vadītājam parasti vajadzīgas, lai paskatītos apkārt un adaptētu redzi.

C6 iespējams uzstādīt arī joslu šķērsošanas brīdinājuma sistēmu (LDWS). Šī unikālā, tikai Citroën raksturīgā sistēma ir viena no pirmajām, kas paredzēta, lai risinātu tādu problēmu kā miegainība pie stūres. Ja LDWS ir aktivizēta, tā konstatē neparedzētu joslas mainīšanu uz autostrādēm vai šosejām, braucot ar ātrumu virs 80 km/h. Tiek aktivēts sēdeklī iebūvēts vibrācijas mehānisms novirzīšanās virzienam atbilstošajā pusē, lai brīdinātu vadītāju, kurš pēc tam var atjaunot pareizo trajektoriju.
Pārējās drošības tehnoloģijas ir ātruma ierobežotājs un kruīza kontrole, brīdinājuma sistēma par zemu gaisa spiedienu riepās un duālie ksenona lukturi ar peilēšanas funkciju.

Runājot par aktīvo drošību, Citroën C6 piemīt arī izcilas braukšanas īpašības, ko nodrošina tā progresīvā jaunā šasija, kurā apvienota dubultsvira un savienotais rumbas pārvads priekšā ar multilink struktūru aizmugurē un balstiekārta ar elektronisku amortizāciju. Pateicoties tam, C6 var lepoties ar iespaidīgiem vadāmības un stūrēšanas rādītājiem, vienlaikus saglabājot augsta līmeņa komfortu, ko nodrošina jaunā balstiekārta.

Tāpat kā pārējās Citroën automašīnas, arī C6 ir viens no līderiem drošības ziņā. Turklāt, iegūstot augstāko iespējamo novērtējumu, tas nosaka jaunus standartus gājēju aizsardzībai.

Testu rezultāti apliecina Citroën stratēģiju, kas vērsta uz tehnoloģiskām inovācijām un atspoguļo PSA Peugeot Citroën Group dizaina un inženiertehnisko speciālistu sasniegumus jauno platformu izstrādē.

 
Visi komentāri
 
187737. viesis 9.decembris 2005 1:57
0 0 Atbildēt

kuzova dizains neizskataas diez ko paarliecinoshi :-)

187738. viesis 9.decembris 2005 2:02
0 0 Atbildēt

buus atkal jaapalielina maksimaalais iespeejamais punktu skaits.

187742. viesis 9.decembris 2005 9:27
0 0 Atbildēt

kurs vairaak samaksaa tam vairaak zvaigznites

187757. viesis 9.decembris 2005 9:58
0 0 Atbildēt

visaadaa zinjaa dizains paarliecinoshaaks nekaa biezhi piemineetajam jaunajam BMW dizianam. ;D sorry.

187789. viesis 9.decembris 2005 10:38
0 0 Atbildēt

bet kameer biznesmenji izaugs liidz liimenim, ka var braukt arii ar sho...

187803. viesis 9.decembris 2005 10:49
0 0 Atbildēt

Jaagaida tikai, kaada cena buus Latvijaa, ja robezhaas lidz 25tk latiem tas varetu but viens no labakajiem variantiem un ari es taadu labprat iepirktu, ja maksas 30tk, tad gan labak apstashos uz Lexus GS vai Audi A6

187807. viesis 9.decembris 2005 10:52
0 0 Atbildēt

smuks, "maita"....

bet "raksts" gan pārāk garš...

-DeaDMoroZZZ-

187814. viesis 9.decembris 2005 11:01
0 0 Atbildēt

Citrons, kaa vienmēr parūpējas par dizainu :)

187959. viesis 9.decembris 2005 13:35
0 0 Atbildēt

Tas aktiivais kapots atmet gaajeejus nost?? Nav slikta ideja.

188004. viesis 9.decembris 2005 15:56
0 0 Atbildēt

to ka kuzavs pēkšņi būs kļuvis izturīgāks, salīdzinot ar citiem citroniem viņi var nestāstīt, tīrā *uiņa !!!

188074. viesis 10.decembris 2005 15:08
0 0 Atbildēt

wdf ir anti_submarining sieteema? :)

188087. viesis 10.decembris 2005 20:34
0 0 Atbildēt

nu citroens nekad nevar maksaat tik atronomisku ciparu kaa A6. Tam nebuutu nekaada pamata.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti