C6 saņem 5 zvaigznes EuroNCAP testos un kļūst par pirmo automašīnu, kas saņēmusi maksimālo zvaigžņu skaitu par gājēju drošību.
Jaunais Citroën C6 ir guvis pārsteidzoši labus panākumus EuroNCAP sadursmju testos. Papildus augstajam novērtējumam par pieaugušo pasažieru un bērnu drošību, C6 ieguva arī pirmo vietu par gājēju aizsardzību.
- Vērtējot pieaugušo braucēju aizsardzību, C6 ir viens no biznesa
klases līderiem, iegūstot 5 zvaigznes un 34 punktus no maksimāli
iespējamiem 37. - C6 ir viens no līderiem arī bērnu aizsardzības ziņā, iegūstot 4 zvaigznes no maksimāli iespējamām 5. - Attiecībā uz gājēju aizsardzību, C6 ir pirmā automašīna, kura saņēmusi maksimālo novērtējumu - 4 zvaigznes. |
Līdz ar aktīvā dzinēja pārsega sistēmas ieviešanu, Citroën C6 nosaka jaunus pasaules klases standartus gājēju aizsardzībai
- Lai aizsargātu gājēja kājas, apslāpētu triecienu un izvairītos no
kāju piespiedu saliekšanas, automašīnas priekšgalā ir iebūvēti
atbilstoša izmēra trieciena enerģijas absorbētāji (gan augšā – stienis
starp rāmja augšējām joslām, gan apakšā – stienis apakšējā rāmja
priekšā zem bufera). - Lai aizsargātu augšstilbus un absorbētu trieciena enerģiju, bufera augšējā daļa, gaisa ieplūdes režģis un dzinēja pārsega apakšējā daļa izgatavota elastīgāka. - Ar mērķi aizsargāt gājēju galvas, arī dzinēja pārsegs un tā iekšējā virsma veidota tā, lai absorbētu trieciena enerģiju. |
C6 ir pirmā automašīna Eiropā, kurai uzstādīta aktīvā dzinēja pārsega sistēma. Sadursmē ar gājēju tā nodrošina dzinēja pārsega eņģu pacelšanu, tādējādi palielinot attālumu starp dzinēja pārsegu un mehāniskajām daļām, lai absorbētu deformācijas enerģiju un ierobežotu trieciena spēku, galvai saduroties ar dzinēja pārsegu.
Pateicoties trieciena sensoram un pirotehniskajam mehānismam, dzinēja pārsegs 40 milisekunžu laikā paceļas par 65 mm un paliek paceltā pozīcijā, neraugoties uz trieciena spēku.
Lai optimizētu šīs sistēmas darbību, pārbaužu gaitā Citroën simulēja sadursmes ar visdažādākās ķermeņa uzbūves gājējiem. Sistēma kalibrēta, pamatojoties uz aptverošiem fiziskajiem testiem, kas ietvēra manekenus ar raksturīgākajiem uzvedības modeļiem (sistēmas aktivācijai) un dažus no daudzajiem objektiem, ar kādiem iespējama automašīnas sadursme (piemēram, citiem transporta līdzekļiem, ceļa aizsargbarjerām u.c.).
Citroën C6 – pārdomāts dizains un efektīvas aizsardzības sistēmas, lai garantētu braucēju drošību
Citroën C6 ir uzstādītas trešās platformas pasīvās drošības funkcijas (tāda iepriekš uzstādīta tikai C5). Šī platformas pamatne nosaka augstus standartus vadītāja un pasažieru aizsardzībai, ko apliecina abu modeļu iegūtie rezultāti EuroNCAP testos.
C6 priekšējā daļā iebūvēta augšējā un apakšējā zona trieciena enerģijas absorbēšanai. Divas trešdaļas no trieciena enerģijas absorbē augšējā, bet vienu trešdaļu - apakšējā absorbējošā zona. Tādējādi iespējams garantēt braucēju drošībai nepieciešamo izturību frontālā sadursmē, braucot ar lielu ātrumu, un elastīgumu, kāds nepieciešams trieciena enerģijas absorbēšanai, kad kustības ātrums bijis mazāks.
Drošību frontālā sadursmē, ja braukts ar lielu ātrumu, palielina sistēma dzinēja fiksēšanai pie pamatnes – tā ierobežo attālumu, cik tālu dzinēja bloks var iespiesties pasažieru nodalījumā.
Runājot par pasīvo drošību, C6 ietver efektīvas aizsardzības sistēmas vadītājam un visiem pasažieriem, ko papildina īpaši izturīga struktūra, kas veidota tā, lai izturētu par visspēcīgākos triecienus.
Visbeidzot, korpusa rāmis un unikālā struktūra veidota tā, lai absorbētu enerģiju sāniskas sadursmes gadījumā un saglabātu drošu zonu pasažieriem.
Runājot par aprīkojumu, Citroën C6 jau standartā ir augstākās klases apdare, kas ietver deviņus drošības spilvenus, tostarp ceļgalu drošības spilvenu, lai sadursmes gadījumā aizsargātu vadītāja ceļgalus un apakšstilbus pret stūres statņa radīto triecienu. Priekšējiem sēdekļiem ir uzstādīti aktīvie galvas balsti, kas nodrošina galvas balstu pavirzīšanos uz rāmja pusi, tādējādi aizsargājot sēdošā kaklu, ja automašīna saņēmusi triecienu no aizmugures. Tas ļauj izvairīties no pārmērīgas kakla skriemeļu noslodzes. Turklāt visi sēdekļi ir aprīkoti ar anti-submarining sistēmu, kā arī ar drošības jostu priekšspriegotājiem un nospriegojuma ierobežotājiem.
Citroën C6 – progresīvi braukšanas palīglīdzekļi un jauna tipa šasija nevainojamai vadāmībai
Citroën C6 ir plašs braukšanas palīglīdzekļu klāsts, kas palīdz nodrošināt kontroli pār automašīnu.
Tā, piemēram, C6 ir pirmā franču automašīnu, kam uzstādīta sistēma, kura joprojām ir retums autoindustrijā, proti, displejs galvas augstumā. Būtiskākā ar braukšanu saistītā informācija, piemēram, ātrums un navigācijas dati, tie projicēta uz vējstikla vadītāja tiešajā redzamības zonā. Displejs galvas augstumā būtiski palielina drošību, pateicoties tā ērtajai nolasāmībai. Vadītājs uztver informāciju daudz ātrāk, turklāt nenovēršot skatu no ceļa. Kopumā tiek ietaupītas 0,5 sekundes – tik ilgs laiks vadītājam parasti vajadzīgas, lai paskatītos apkārt un adaptētu redzi.
C6 iespējams uzstādīt arī joslu šķērsošanas brīdinājuma sistēmu (LDWS). Šī unikālā, tikai Citroën raksturīgā sistēma ir viena no pirmajām, kas paredzēta, lai risinātu tādu problēmu kā miegainība pie stūres. Ja LDWS ir aktivizēta, tā konstatē neparedzētu joslas mainīšanu uz autostrādēm vai šosejām, braucot ar ātrumu virs 80 km/h. Tiek aktivēts sēdeklī iebūvēts vibrācijas mehānisms novirzīšanās virzienam atbilstošajā pusē, lai brīdinātu vadītāju, kurš pēc tam var atjaunot pareizo trajektoriju.
Pārējās drošības tehnoloģijas ir ātruma ierobežotājs un kruīza kontrole, brīdinājuma sistēma par zemu gaisa spiedienu riepās un duālie ksenona lukturi ar peilēšanas funkciju.
Runājot par aktīvo drošību, Citroën C6 piemīt arī izcilas braukšanas īpašības, ko nodrošina tā progresīvā jaunā šasija, kurā apvienota dubultsvira un savienotais rumbas pārvads priekšā ar multilink struktūru aizmugurē un balstiekārta ar elektronisku amortizāciju. Pateicoties tam, C6 var lepoties ar iespaidīgiem vadāmības un stūrēšanas rādītājiem, vienlaikus saglabājot augsta līmeņa komfortu, ko nodrošina jaunā balstiekārta.
Tāpat kā pārējās Citroën automašīnas, arī C6 ir viens no līderiem drošības ziņā. Turklāt, iegūstot augstāko iespējamo novērtējumu, tas nosaka jaunus standartus gājēju aizsardzībai.
Testu rezultāti apliecina Citroën stratēģiju, kas vērsta uz tehnoloģiskām inovācijām un atspoguļo PSA Peugeot Citroën Group dizaina un inženiertehnisko speciālistu sasniegumus jauno platformu izstrādē.
kuzova dizains neizskataas diez ko paarliecinoshi :-)