Nissan 350Z laiks rit ātrāk nekā „parastiem mirstīgajiem”. Eiropā tas tiek tirgots tikai divus gadus, bet japāņu kompānija jau nolēmusi par jau „apģērbt” un „saķemmēt” vienu no saviem veiksmīgākajiem darinājumiem. No nākošā gada šis publikas mīlulis tiks pie vēl lielākas jaudas un kļūs vēl interesantāks.
Viens no vispievilcīgākajiem sportiskajiem auto Eiropas tirgū tagad varēs lepoties ar 300 Zs jaudu – par veseliem 20 ”šķirnes zirgiem” vairāk. Uzmetot īsu skatu atjauninātajam superauto, pamanāma jaunā priekšējā daļa, jauni priekšējie un aizmugures lukturi, pozitīvas pārmaiņas salonā – jauni materiāli un plašakas lietu un lietiņu glabāšanas iespējas, navigators ar Bluetooth sistēmu pamataprīkojumā (tiesa gan – pēdējais pieejams tikai kupejas tipa auto, nevis rodsteram).Pakavēsimies pie dažiem tīkamiem momentiem ilgāk. Gādīgās inženieru rokas padarījušas 350Z sirdi vēl karstāku. Maksimālie apgriezieni no 6,5 tūkstošiem palielināti līdz 7 000 apgriezieniem minūtē. Maksimālā jauda tiek sasniegta pie 6,4 tūkstošiem apgriezienu minūtē. 3,5 litru agregāta 300 «zirgi» tagad sildīs vadītāja dvēseli, neskatoties uz elektronisko ierobežotāju pie ātruma 250 km/h – kupejas ieskrējiens „līdz simtam” vairs neaizņems 5,9, bet gan tikai 5,8 sekundes, bet rodsteram – attiecīgi 6,3 sekundes līdzšinējo 6,4 vietā. Maksimālais griezes moments nokrities no 363 Nm līdz 353 Nm un tagad tiek sasniegts pie 4,8 tūkstošiem apgriezienu minūtē. Motoram brīvāk elpot ļauj paplašinātās gaisa savācējlūkas, pārtaisīta arī vārstu atvēršanas fāzu regulēšanas sistēma. Dažus komponentus inženieri padarījuši vieglākus un izturīgākus, lai labāk izturētu dzinēja darbību pilnā jaudā. Pārējais nav daudz mainīts. Piedziņa joprojām ir uz aizmugures riteņiem, transmisija joprojām sešpakāpju.
Kas attiecas uz stūres vadību, tā tagad ir tieši saistīta ar ātrumu. Daļēji tas darīts, lai atvieglotu parkošanās manevrus un uzlabotu vadāmību, pārvietojoties lielā ātrumā. Bremžu sistēma nav mainīta – kompānija Brembo jau tā paveikusi visu, kas vajadzīgs. 350Z āriene atsvaidzināta ar dažiem vaibstiem: priekšējais buferis ar radiatora resti, bi-ksenona un aizmugures diožu lukturu forma, kas sastāv pat no 42 gaismas diodēm katrs.
Vēl viens šādam auto ne mazsvarīgs jaunums – divas jaunas virsbūves krāsas: sudrabains Universal Silver un jaunā melnā metālika. 350Z salons no 2006.gada tiks apdarināts ar taustei daudz tīkamākiem materiāliem – tas attiecas uz durvju paneļiem, centrālo konsoli un krēslu auduma apvalkiem (pašās vienkāršākajās versijās). Parādīsies arī dažādas papildu vietiņas un kabatiņas sīklietām, bet līdzšinējās tiks padarītas ērtākas. Gaisa atveres apdarinātas ar alumīniju. Bāzes komplektācijā 350Z aprīkots ar satelītvadības DVD sistēmu, bet kupejā – arī bezvadu Bluetooth tehnoloģija mobilajam tālrunim.
Cena – arī ne mazāk interesanta „opcija” pat tiem, kas var atļauties uzturēt šādu rikšotāju. Tomēr šeit pagaidām paliek intriga – cenas tiks paziņotas tuvāk pārdošanas sākumam nākošā gada aprīlī. Ražotāji sola, ka salīdzinājumā ar konkurentiem, viņu cenas saglabāšoties „vairāk nekā pieejamā līmenī”.
Starp citu, tiem ekstrēmistiem, kam arī tas šķiet par maz, steigsim paziņot, ka nākošajā gadā japāņi plāno „super jaudīgu super kupeju super varoņiem” ar vairāk nekā 365Zs.
paga, paga... tikko niknaaks bija eclipse, un peec tam getz.... tagad ari nissan ? :D :D :D