Trīs lielākie amerikāņu auto ražotāji konstatējuši, ka 2005.gada decembrī pārdošanas rādītāji krasi samazinājušies, ziņo BBC. General Motors tie kritušies par 10,2%, bet konkurentiem – kompānijai Ford un DaimlerChrysler – attiecīgi par 8,7% un 2%.
2005.gadā kopumā no trim lielākajiem Detroitas autoražotājiem tikai Chrysler izdevies izvairīties no pārdošanas apjoma samazināšanās. Savukārt GM un Ford pārdošanas rādītāji 2005.gadā samazinājušies par 4%. Turklāt tā Amerikas auto tirgus daļa, ko aizņem amerikāņu ražotāji, samazinājusies līdz 57%, bet Āzijas auto ražotāju tirgus daļa ir jau 36,5%.Piemēram, japāņu kompānija Toyota paziņojusi, ka tās pārdošanas rādītāji ASV decembrī pieauguši par 8,2%. 2005.gadā korporācijai Toyota izdevies iekarot 13,3% ASV auto tirgus, pietuvojoties Chrysler 13,6%.
Gaidāms, ka Toyota visdrīzākajā laikā ieņems pasaulē lielākā auto ražotāja vietu. Tā ieņēma otro vietu jau 2003.gadā un tuvākajā laikā ir nodomājusi palielināt ražošanas apjomus par 10%, kas ļaus kompānijai šajā ziņā apsteigt tirgus līderi – korporāciju General Motors.
Viens no galvenajiem intereses par amerikāņu auto samazināšanās iemesliem ir fakts, ka automīļi arvien biežāk pievērš uzmanību nu jau dārgā benzīna patēriņam un retāk pērk apvidus auto, kas tad arī nodrošināja Savienoto Valstu auto ražotāju galvenos ienākumus.
būs vairāk kvalitatīvu auto. tas labi!