Ford ļaudis un auto aktīvi gatavojas 2010.gadam, kad lielākā daļa planētas iedzīvotāju mitināsies pilsētās. Pagaidām pilsētās dzīvo mazāk par 50% visu zemeslodes iedzīvotāju, kas attaisno apvidus auto un lielo sedanu eksistenci.

Tomēr, pēc FORD darbinieku domām, lielajiem auto nākotnē ir maz izredžu – bet tādas unikālas ierīces kā iPod Nano vai Motorola Razr norāda, cik daudzfunkcionāls var būt tāds kompakts nākotnes elektromobilis.
Programma Ford Reflex, ko izstrādājusi North American Strategic Design nodaļa, nākotnē varētu iekarot auto pircēju simpātijas un pierādīt, ka maz auto objektīvi var būt labāks par lielu. Pēc programmas vadītāja TomasaFrīmena vārdiem, viņi centušies izstrādāt piemēru tam, ka „mazs auto var nejusties kā mazs”.

Visi prezentētie koncepti aprīkoti ar hibrīddzinējiem, ir sportiski un izceļas ar visnotaļ avangardisku dizainu.

„Minimizācijai” pakļauti ne tikai parastie vieglie auto, bet arī miniveni, kupeja un pat kravas vilcējs.

Darbam ar konceptiem aktīvi nodevušies studenti piedāvājuši veselu rindu inovatīvu risinājumu telpas organizācijas, aerodinamikas un drošības jomā. Daudzu jauno auto īpašnieku tik ļoti nemīlētais atgādinātājs par neaizsprādzētām drošības jostām tagad iekārtojies arī aizmugures sēdekļos.
Pagaidām projekts Ford Reflex paredzēts tikai kā robežstabiņš Ford vietai ekonomisko auto pasaulē, tomēr tā dalībnieki ir pārliecināti, ka darbs turpināsies. Apsteigt japāņus šajā jomā diez vai izdosies, bet visu pārējo auto pasauli – kādēļ ne?
Kropļi