Uldis Pastnieks atbild, Mežaks gatavojas 3

 
16.februāris 2006 9:45

Laikā, kad līdz pirmajam posmam Biķerniekos ir atlikuši nepilni 2,5 mēneši, LAF šosejas komisijas priekšsēdētājs Uldis Pastnieks dalījās atbildēs uz Jūsu jautājumiem.

Nākošais viesis būs rallija meistars Matīs Mežaks. Jautājumus viņam varat uzdot portālā srt.lv vai sūtot tos uz jautajums@srt.lv

Vadik: Vai kādreiz Nacionālajā klasē būs unificēti tehniskie noteikumi?
Izveidojas situācija, kad vienā klasē brauc automobīļi, kas izgatavoti pēc dažādiem tehniskiem noteikumiem - vairāk par izbrīnu tas neizsauc. Tiesneši uz trases. Varbūt viņiem kādus kursus noorganizēt...


Uldis: Tāda nu vēsturiski ir izveidojusies situācija. Tika sagatavotas automašīnas seriālam, kurš nenotika. Atradām risinājumu, atļāvām piedalīties Baltic GT klasē. Slikti. Visi brauc garām. Salikām kopā ar bijušajām Golf Kausa mašīnām. Mazliet labāk, bet vienalga brauc garām. Šogad, tāpat kā pagājušajā gadā ir vēl kategorija pārējās. Kas sanāks, redzēsim pēc sezonas. Tad arī runāsim par unificētiem noteikumiem, bet labi tāpat visiem nebūs.

Par tiesnešiem. Trasē nekad nav bijuši nesagatavoti tiesneši. Katram topošajam tiesnesim ir stažēšanās laiks , kā arī teorētiskie un praktiskie semināri pirms katras sezonas un sacensībām. Cita lieta ir tā, ka nav tik liels gribētāju daudzums. Ne katrs, par simbolisku samaksu, ir ar mieru uzņemties atbildību visas dienas garumā, jebkuros laika apstākļos.

Laiks, kad būt par autosporta tiesnesi ir prestiža lieta, vēl ir priekšā un ļoti ceru, ka tāds tomēr pienāks. Ar skaudību varu tikai nolūkoties citu valstu brīvprātīgo palīgu kustībā. Arī pasaules līmeņa braucēji ir stāvējuši ar karogiem trases malā un tas viņiem ir bijis liels gods. Pie mums nē. Savulaik Rīgā, par nesportisku uzvedību un citiem pārkāpumiem, dažs labs, nu jau pieredzējis braucējs, ir pelnījis pluspunktus treniņu apkalpošanā ar karogiem. Bet, tas jau ir cits stāsts...

Marko: Vai plānojas kādas jaunas klases uz 2006. gada sezonu?


Uldis: Ar 2006. gadu tiek ieviesta jauna klase B 1600, kura, tāpat kā Super 2000, atbilst visiem FIA standartiem. Ar laiku šī klase varētu kļūt par pārejas posmu no kartinga uz lielo autosportu, kā arī piesaistīt vairāk autodīlerus. Šāda klase jau veiksmīgi sevi pierādījusi mums tuvajā Ziemeļeiropas reģionā, kā arī citur.

Bundulis: Kā Jūs raksturotu situāciju autošosejā Latvijā salīdzinot ar Igauniju? Kāpēc igauņi ir tik tālu priekšā? Kas būtu jādara, lai situāciju uzlabotu?

Uldis: Autosportā un ne tikai, šāda situācija ir izveidojusies vēsturiski. Salas atdevām un reņģu karos arī zaudējam. Jāmaina domāšana un pašu ambīcijas. Bet, ja nopietni, tad tik traki nemaz nav. Mūsu braucēji ir pierādījuši, ka var uzvarēt ne tikai “karstgalvīgos” igauņus, bet arī “lidojošos” somus. Jātiek tikai skaidrībā, ko paši vēlamies. Uz goda pjedestāla ir trīs vietas!!!

Andris Gaigala: Cik ilgi jūs jau nodarbojaties ar autošosejas lietām?

Uldis: Ar autosportu un konkrēti autošosejas lietām, nodarbojos no 1991. gada.

Pozers: Cik posmi plānojas šogad Baltijas čempionātam?
Vai Rīgā būs posmi bez nacionālās klases?


Uldis: Baltijas Čempionāts ir transformējies par NEZ( Ziemeļeiropas zonas) čempionātu un notiks 7 posmos. Pa diviem katrā no Baltijas valstīm un viens Somijā. Rīgā būs divi posmi, 6.-7. maijā un 26.-27. augustā.

Kornēlijs: Kāpēc tāds bardaks ar nacionālās klases tehniskiem noteikumiem?


Uldis: Nevienam nav aizliegts izteikt savu viedokli un piedalīties “bardaka” sakārtošanā, tikai tas vairāk atgādina variantu ”viena tante teica...” un “divi latvieši, trīs partijas”.

Burks: Pastniek, kā darbojas LAF(kāda ir tā struktūra)? Kādu labumu viņa dod Latvijas autosportam?


Uldis: Šādi un līdzvērtīgi jautājumi ir dzirdēti gadiem ilgi, bet , neskatoties uz to, viss notiek. Te būtu vajadzīgs īss partijas vēstures kurss tiem, kuri nekad nav bijuši saistībā ar LAF un Latvijas likumdošanu sporta jomā. Detalizētas atbildes var gūt LAF mājas lapā, kā arī ikgadējās informatīvajās brošūrās LAF biedriem. Ja ir vēlme piebiedroties, zvaniet un jautājiet, varbūt palīdzēs.

RK: Vai neliekas ka Baltijas čempionātā visus pēdējos gadus sauc par pārejas gadiem? It kā jau sacensības notiek bet kaut kā pietrūkst!

Uldis: Neredzu neko sliktu šādā definīcijā. Tāds laiks, autosportā nekad nebūs stagnācijas. Paliekošas vērtības ir muzejos un Rīga arī vēl nav uzcelta...

Jānis: Cik sacensības šogad paredzētas Biķernieku trasē? Kuros datumos? Vai var bez iepriekšējas pieredzes piedalīties sacensībās?

Uldis: Šogad BKSB ir paredzēti 2 NEZ posmi, kuros paralēli būs arī sacensības Nacionālajai klasei un vismaz vienā posmā arī somu Honda Challenge. Vēl arī trīs posmi atsevišķi Nacionālajai klasei. Ja tiks īstenots projekts ar Krieviju, tad nedēļu pirms augusta tradicionālajām sacensībām, būs arī Lada Cup. Par precīziem datumiem, lūdzu sekot informācijai LAF mājas lapā. Bez iepriekšējas braukšanas pieredzes sacensībās piedalīties nevar un nevarēs. Šādu pieredzi var gūt piedaloties treniņu pasākumos BKSB, nokārtojot braukšanas testus un teoriju.

Nezinīts: Uldi, Jums kā autošosejas ekspertam es gribētu pajautāt, kad beidzot autošoseja Latvijā kļūs interesanta un kā jūs to domājat panākt?

Uldis: Man autošoseja liekas gana interesanta un, spriežot pēc jautājumiem un diskusijām dažādos masu mēdijos, tāda tā ir arī citiem. Par neinteresantām lietām taču nediskutē? Lai vai kā tur būtu, atbalstīsim mūsu braucējus ar savu klātbūtni ne tikai pie TV ekrāniem un datoru monitoriem. Atcerieties, ka Biķernieku trasei šogad ir 40 gadu jubileja. Tāpat arī Lietuvas un Igaunijas posmi ir tā vērti, lai tos apmeklētu klātbūtnē.
Ja nu kādam nepatīk šāda nodarbe, ir arī vēl citi sporta un izklaides veidi...

Paldies par jautājumiem, ja neguvāt pilnīgas atbildes, rakstiet, zvaniet, jautājiet.

Uldis Pastnieks, LAF šosejas komisija
E-pasts: u.pastnieks@inbox.lv


www.srt.lv
 
Visi komentāri
 
192978. viesis 16.februāris 2006 11:21
0 0 Atbildēt

hehe ;)

193010. viesis 16.februāris 2006 20:23
0 0 Atbildēt

Kapiekp****s :E. "Gods, brīvprātīgā kustība..." Atceros, arī biju LAF biedrs, uz trases stāvēju, karogus vicināju...14 un 15 gados tāme lats stundā likās jau dikti laba. Tikai atceros, kā "goda lieta" un "brīvprātība" bij tik aktuāla, jo piemēram par treniņiem algās neizmaksāto starpību Pastnieka kungs lepni bāza kabatā. Atceros - sapulcē mums aŗī borēja brīvprātību un godu - mototreniņos stāvējām par brīvu, jo močiem tak grūti iet. Tik pēc tam uzzinājām, ka Pastnieka kungs ir uz goda un brīvprātības principa paredzēto darbinieku algu sev kabata lepni iebāzis.

193128. viesis 20.februāris 2006 16:33
0 0 Atbildēt

Pastnieks za trassu nikogda ne otvechal, vrode eto Rukutsa delo bilo

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO)

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 

Brāļi Lielbārži izcīna pirmo uzvaru Pasaules čempionātā Portugālē

20. un 21. aprīlī Portugālē, Alqueidão, “Torres Novas” trasē aizvadīts Pasaules čempionāta pirmais posms blakusvāģu motokrosā, kur savu pirmo uzvaru šajā seriālā izcīnīja Daniels Lielbārdis un Bruno Lielbārdis. Lasīt vairāk

 

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 23

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti