Avārija Mārupē - Xedos pret Terracan (+ foto) 38

 
7.marts 2006 10:00

Vakar ap plkst. 17:30 uz ceļa P132 Mārupē notika divu automobiļu frontāla sadursme - Mazda Xedos9 un Hyundai Terracan.













Cieta 4 cilvēki, kuri guvuši dažāda smaguma pakāpes traumas. Iespējamais iemesls - nepareizi izvēlēts braukšanas ātrums attiecībā pret ceļa brauktuves seguma stāvokli.

P.S. Pēc sadursmes abi auto nobrauca (noslīdēja) no ceļa, Hyundai taranēja žogu.

Foto:
iAuto lasītājs Tims
 
Visi komentāri
 
194058. viesis 7.marts 2006 10:03
0 0 Atbildēt

beediigi

194059. viesis 7.marts 2006 10:05
0 0 Atbildēt

Drausmiigi...

Vēl drausmīgāk bija pagājušo nedēļu pirms Baltezera.

Nu nav steiga vienlīdzīga ar dzīvību, ne velti ir dziesma :" Brauciet lēnām pār tiltu" vai teiciens:" Lēnāk brauksi, tālāk tiksi"

194061. viesis 7.marts 2006 10:06
0 0 Atbildēt

traki.

bet nu, lai eļļa ugunī- mazdiniex izskatās mazāk deformējies, nekā džipucis. any comments?

194062. viesis 7.marts 2006 10:06
0 0 Atbildēt

Jūtu līdzi tam, kurš brauca pa savu ceļa pusi un dabūja purnā!

194063. viesis 7.marts 2006 10:08
0 0 Atbildēt

Tarakāns vairs neizskatās pēc džipa...

194064. viesis 7.marts 2006 10:15
0 0 Atbildēt

niekalbi - nu ko tu gribi no suuda Hyundai, viengalga dzhips vai vieglais. Veel pagaidaam nav sarazhots NEVIENS korejieshu auto, kam buutu padomaats par droshiibu taa kaa Eiropas auto. Tie visi cilveeku bari, kas peerk to drausmiigo Getz ir vienkaarshi kaada liela pashnaavnieku kluba biedri, jo tikpat labi var lekt ar iezaagjeetu gumiju no Gaujas tilta!

Reaalas dusmas par cilveeku stulbumu!

194065. viesis 7.marts 2006 10:21
0 0 Atbildēt

Un kur īsti redzams, ka Tarakans vairak deformējies? Tas kā reize izskatās vēl atjaunojams, bet Mazdiņš gan ne.

Jūtu līdzi...

194066. viesis 7.marts 2006 10:22
0 0 Atbildēt

Skats tiešām pabriesmīgs, varbūt kāds varētu pakomentēt, kā tad īsti tas noticis?:(

Jautājums( bez atbildes):vai tomēr autoskolām un CSDD nebūtu jāpievērš liela uzmanība ne tikai CSN iemācīšanai, bet arī jāanalizē un jāapmāca, kā rīkoties ekstremālās situācijās.Pati, kad mācījos"Mustangā" , atceros, ka ļoti pavirši tika pārskriets pāri tēmai ,,Braukšanas drošība".Arī pavisam nedaudz ir instruktoru, kas šai problēmai pievērš uzmanību ( ir protams arī izņēmumi).

194067. viesis 7.marts 2006 10:29
0 0 Atbildēt

Huyndai - varbūt šo der izlabot pret pareizu nosaukumu Hyundai???

194069. viesis 7.marts 2006 10:37
0 0 Atbildēt

Diemžēl autoražotāji džipu pasažieru drošībai pievērš mazāku uzmanību, kā vieglajās automašīnās. Ka tik ne tepat iauto bija par to raksts. Diemžēl džipi ir lieli, labi aprīkoti utt auto, bet drošība tur atpaliek par kādiem 20 gadiem, jo tiek uzskatīts, ka pašu džipu deformēt grūtāk. Tā arī ir, bet salonā pašiem pasažieriem pret ko sasisties, gūt dažādas traumas, ir daudz vieglāk.

194070. viesis 7.marts 2006 10:44
0 0 Atbildēt

Pēc 3 mēnešiem abi auto stāvēs rumbulā kā tikko no vācijas

194074. viesis 7.marts 2006 10:57
0 0 Atbildēt

Vakar tieshi braucu garam. sen kas tads nebij redzets

194075. viesis 7.marts 2006 11:00
0 0 Atbildēt

redzēju avāriju Getz vs BMW 7xx. ja getzu vēl var celt tad BMW pa taisno uz mangaļiem. Getzam mazliet lanžeros noliekts BMW nav purna

194078. viesis 7.marts 2006 11:09
0 0 Atbildēt

Līdzigs skats vakar vakaraa bija uz celja Ulbroka - Ogre, drusku aiz ciemata Vaalodzes, uz Ogres pusi.

Izskatiijaas Mercedes vs kaut kaada maza kantaina mazda vai kas taads. Tumsaa iisti nesaskatiiju.. bet nepatiikami.

194079. viesis 7.marts 2006 11:11
0 0 Atbildēt

Ak jaa, un vakar bija crash Matiisa/chaka krustojumaa.

BMW 700tais vs "Riigas siltums" peugeot (?) bulku vaagjis. Bulku vaagjim rats apluuzis un saans cietis, BMW gan prieksha neskaisti nonesta.. par cik shamie uz ietves bija uznesushies, briinums, ka neviens gaajeejs nebija cietis..

194081. viesis 7.marts 2006 11:13
0 0 Atbildēt

Izskatās, ka tieši tarakāns ir mazāk cietis.

194092. viesis 7.marts 2006 11:24
0 0 Atbildēt

Tipisks piemērs tam, ka SUV pēc kraša parasti apgāžas

194109. viesis 7.marts 2006 11:39
0 0 Atbildēt

Loģiski, ka džipi apgāžas - smaguma centrs daudz augstāk, tāpēc arī bieži tā notiek. Un tiem, kas te kā piemērus minēja BMW 7xx, kuriem priekšas nav pēc crashiem: tur jau ir tas humānisma noslēpums - fiziku neapmānīsi - ja trieciens ir, tad viņu kaut kam ir jāabsorbē. Un BMW izvēlas ļaut noārdīties priekšai, taču salons paliek neskarts. Citi saliek biezus bleķus, un tad trieciens iet tālāk un deformē salonu. Konkrētajā piemērā BMW liek uzsvaru un šofera / pasažieru veselību - pofig bleķi, galvenais, lai īpašnieks dzīvs - nopirks jaunu BMW.

194113. viesis 7.marts 2006 11:46
0 0 Atbildēt

Jo vairāk šādas bildes būs apskatāmas plašākai publikai , jo , cerams, publika prātīgāk pārvietosies pa ceļiem. Vēl varētu piebilst ar kādu ātrumu noticis kontakts. Izskatās ~ 70 km/h katram maksimāli, tobiš ~ 140 km/h summā. Un še tev.....

194142. viesis 7.marts 2006 12:18
0 0 Atbildēt

Pa šo ceļu braucu 2x dienā. Šajā vietā (T-veida krustojumā ar Stīpnieku ceļu) avārijas ir vismaz reizi nedēļā...50% gadījumu kāda no mašīnām ir uz jumta/uz sāniem tur pat, kur šoreiz ir Tarakāns. Es šajā vietā saskatu vismaz 2 avāriju rašanās scenārijus: 1) no Jaunmārupes braucošs auto griežas pa kreisi uz Stīpniekiem un nepalaiž pretī (no Mārupes) braucošu auto 2) no Stīpniekiem braucošs auto savlaicīgi neapstājas un iebrauc krustojumā, izbraucot uz galvenā ceļa. 1.variants ir noziedzīga neuzmanība, bet 2.variants - ceļu plānotāju/apsaimniekotāju kļūda. No Stīpniekiem braucošam cilvēkam, kurš nepārzin šos ceļus, ir ļoti grūti saprast šī krustojuma robežas, jo tas ir diezgan nepārredzams un "negaidīts". Pāris papildus ceļa zīmes šeit nenāktu par ļaunu...

194161. viesis 7.marts 2006 13:09
0 0 Atbildēt

manuprāt te redzams kas notiek ja pārvērtē savas braukšanas spējas...pat ja neņem vērā to ka vakar ceļi prektiski nebija tīrīti...braucu vakarā pa Jūrmalas šoseju...nu tur vairs pat nevarēja saprast kur kura josla...")..aa nu ja ceāl segums atbilstoš laika apstākļiem...un par ko maksājam ceāl nodokli???

194180. viesis 7.marts 2006 14:31
0 0 Atbildēt

Nu 140 km/h summā noteikti nav bijis-labi,ja kādi ~70-80.

194214. viesis 7.marts 2006 16:25
0 0 Atbildēt
194225. viesis 7.marts 2006 17:35
0 0 Atbildēt

to viesism 194142. viesis 07.03.2006 12:18

Nezinu par kādiem scenārijiem tu te runā, visas zīmes ir savā vietā tajā līkumā (kaut gan man liekas avarija jau nenotika tur) , un otrkārt atļautais braukšanas ātrums ir 50 km/h. Izskatās ka vainīga pārgalvība, parāk liels ātrums un laika apstākļi.

194228. viesis 7.marts 2006 17:45
0 0 Atbildēt

laacic [?] 07.03.2006 11:46

Palasi fiziku 7. klasei, un iemācies nedaudzos ņūtona likumus... :) par spēku un pretspēku iedarbību. Ja brauca abi uz 70 tad tāds arī crashs...

194230. viesis 7.marts 2006 18:05
0 0 Atbildēt

pie nosaciijuma, ka abiem masas vienaadas ;)

194242. viesis 7.marts 2006 19:20
0 0 Atbildēt

To BMW328

Tu laikam ko esi sajaucis . Tas krusts atrodas uz ceļa kurš savieno Tallinas apvedceļu ar Mārupes ciemu , tātad ārpus apdzīvotas vietas un atļautais ātrums tajā vietā ir 90 km. Tas viens ,otrs, papildus ceļazīmes tajā krustā ir noteikti vajadzīgas jo braucot no Stīpnieku puses krusts ir galīgi nepārskatāms , abās pusēs ir mājas ar dārziem un ja pilnībā neapstājas nevar redzēt vai pa galveno ceļu kāds brauc vai nē. Es pa šo ceļu braucu jau vairāk kā 30 gadus un avārijas tur nav nekāds retums sevišķi pēdējā laikā ,kad Jaunmārupes ciems kļuvis biezi apdzīvots. Citureiz nedēļā nav tādas dienas kad tanī krustā kāds vairāk vai mazāk nesaliktos kopā.

194246. viesis 7.marts 2006 20:31
0 0 Atbildēt

Nu par BMW praucējiem tā ir vispār atsevišķa epopeja!!!! ;:)

194264. viesis 7.marts 2006 22:38
0 0 Atbildēt

It kā vienkāršs un normāls T-veida krustojums, bet kā te jau daudzi iepriekš minēja, tad smagas avārijas šeit notiek diezgan regulāri. Satiksmes organizētājiem šeit būtu ko padomāt. Iesākumam pilnīgi pietiktu ar STOP zīmi, kuru vajadzētu novietot uz Stīpnieku ceļa izbraucot uz Mārupes-Jaunmārupes ceļa. Būs vismaz iemesls apstāties un nočekot situāciju uz Mārupes-Jaunmārupes štrāses. Un tad ar mierīgu sirdi stūrēt tālāk...

194265. viesis 8.marts 2006 0:06
0 0 Atbildēt

Ta ari neiebraucu, kurs ta ir winners???

194270. viesis 8.marts 2006 9:17
0 0 Atbildēt

To SEMSS

Nu Stop zīme tur toch nav vajadzīga, bet izbuvēt tur ieskrējiena joslu un bremzēšanas joslu gan vajadzētu.

Padomā loģiski no T veida krustojuma izbrauc auto ar no atruma 0 km/h, a pa galveno brauc auto ar 90 km/h vismaz... manuprāt galīgi neloģiski.

Pašam braucot pa galveno cik reizes nav nācies saskarties ar to ka kāds izlien priekša pēdēja brīdi, un tad nu sabremzejies...

Un otrādi pašam izbraucot no ta krustojuma gandrīz vienmer nākās spiest pedali grīdā lai pēc iespējas mazāk traucetu satiksmi, it sevišķi no rīta un vakaros, kad Mārupes - Jaunmārupes ceļs ir pilns.

Tas krustojums principā nav labi pāredzams.

Šajā konkretajā situācijā kā notika avārija, tika veikts manevrs no Jaunmārupes puses braucot uz Mārupi, kur Mazda autovadītājs nepalaida "Tarakanu", arī šeit ir problēmas ja Mazda autovadītājs ir apstājies uz šosejas no muguras viņam tuvojas parasti vairākas automašīnas ar atrumu 90 km/h, kuram ir jasabremzējas līdz 0 km/h nu kaut ka tas viss neštimē.

Un nemaz nerunāsim par ceļa segumu uz ceļa P132, bremzēšanas ceļs pagarinās 2 reizes ka minimums.

Nu un ko var gribēt!!?

194271. viesis 8.marts 2006 9:24
0 0 Atbildēt

Kaapostinjam: par Hyundai droshiibu nav taisniiba. Tam pasham Getzam EURO NCAP testos ir 4 zvaigznes. Tieshi tik pat cik ir piemeeram VW Polo, Audi A2, Opel Corsa.

194272. viesis 8.marts 2006 9:36
0 0 Atbildēt

laacic [?] 07.03.2006 11:46

Fiziku vajag skolā mācīties, ja abiem auto masas +- vienādas, tad frontālais trieciens būs tieši tāds kā abu auto vidējais ātrums, piemēram, vienam 40 km, otram 60 km, tad trieciens būs ekvivalents auto ieskriešanai sienā ar 50 km/h... pie tam abiem auto pilnīgi vienāds. Ja masas nav vienādas, tad vismaz teorētiski mazāk vajadzētu ciest smagākajam auto, kā šajā gadījumā arī izskatās, ka džips mazāk sadauzīts, vienīgi apgāzies... Ja crash būtu ar 140 km/h tur no mašīnām būtu palikuši pāri tikai metāllūžņu pikuči kuru daļas izmētātas 200m rādiusā.

194277. viesis 8.marts 2006 9:49
0 0 Atbildēt

Piekrītu 194142. viesim. Pats dzīvoju Jaunmārupē un pa šo ceļu braucu ļoti bieži. Tajā krustojumā tiešām regulāri notiek līdzīgas avārijas. Kaut gan jāsaka, ka pa šo ceļu ļoti reti kurš brauc ar atļauto 90km/h. Pamatā 120 līdz pat 140km/h....! Domāju, ka policijai vajadzētu pievērst vairāk uzmanības šim ceļam un izķert tos "ātrbarucējus". Jo policijas patruļas šeit ir redzamas ļooooti reti.

194282. viesis 8.marts 2006 10:06
0 0 Atbildēt

Ja tur buutu bijis summa 140 tad neviens nepastaastitu ka tas bija mazdecs un hyidai ;). Pie frontaalas sadursmes taadaa atrumaa cilveekus parasti ar shljuuteneem izskalo no mashiinas aaraa. Nekaadi airbagi un jostsa nepaliidzees tikt cauri ar traumaam.

Paskatieties tos roshiibas testu video, kas notiek ar autinjiem kuri ar 50 - 60 iemauc sienaa - skats ir liidziigs.

kas attiecas uz to, ka auto ir vai nav mazaak cietis, tad driizaak sliecos domaat, ka labaak lai tas auto paliek vispaar bes purna, nevis lai seedeetu aizmugurejaa benkjii ar motoru kleepii. Auto nopirks citu, suuds par blekjiem. Neviens jau autoskolaa nemaaca, ka labaakais ir nevis meegjinaat ievilkt kaadam purnaa, bet griezt nost no celja kruumos

194294. viesis 8.marts 2006 10:36
0 0 Atbildēt

Vainīgs bija xedos- izbrauca pret joslā./

194383. viesis 8.marts 2006 13:34
0 0 Atbildēt

STOP zīmi tur varbūt arī vajag; bet vēl vajag vadītājus, kas to ievēro. Galu beigās - nav jau aizliegts apstāties arī pie trīsstūra, ja krustojums tik nepārredzams.

Taču - ja satesās purns purnā, tad diezin vai STOP zīme būtu līdzējusi.

194437. viesis 8.marts 2006 23:08
0 0 Atbildēt

:)) tur nav nekaadi summaa 140km/h ja abi buutu braukushi sadursmes briidii ar 70, tur buutu bojaats viss daudz, daudz vairaak.

tur aatrums bijis abiem ap 50km/h max 60

terracan ir bojaats mazaak par mazdu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti