Šoreiz savā viedoklī un pieredzē dalījies vien no pašlaik spēcīgākajiem Latvijas rallija braucējiem - Matīss Mežaks. Viņš ir 2005. gada vicečempions klasē "A Plus".
Nākamais, ne mazāk pazīstamais viesis būs Jānis Vinters. Viņam jautājumus iespējams uzdot sūtot tos uz jautajums@srt.lv vai aizpildot jautājuma anketu portālā www.srt.lv.
WRC Escorts (kas nu bija palicis pāri pēc tikšanās ar Saaremaa akmeni) tika pārdots Džiguram, kurš dažas daļas izmantoja uz SuperSierras un pārpalikumu pārdeva atpakaļ uz Igauniju.
Arvks: Kādreiz teici, ka gribi līdz WRC izsisties! Ko domā pašlaik?
Kādreiz es biju mazs un neko vēl tā īsti nesapratu :), līdz WRC var izsisties ar ļoti lielu naudas maku, un tas nav viens liels sponsors, tie ir vairāki ļoti bagāti sponsori. Ar talantu vien nepietiek, var pat teikt ka talants vispār nav vajadzīgs.
Bet kāds atsevišķs WRC posms gan varētu būt reāls kaut kad nākotnē.
Papa: Vai Tev Matīss doma izbraukt kādu šosejas gonku nav bijusi?
Ir jau gan bijusi, pāris gadus atpakaļ gatavojos piedalīties 1000 km gonkā Biķerniekos, diemžēl treniņos noklapēja mašīnai motorītis, starp citu tas bija SRT dibinātāju komandas sastāvā. Ja rastos iespēja, kādu sacīksti labprāt nobrauktu!
Peters: Cik ir zs visjaudīgākajam auto ar kuru Tu esi braucis sacīkstēs un cik pa ielu, kādi modeļi tie ir bijuši?
Sacīkstēs tie ir bijuši Fordi, gan WRC, gan lillā A grupas Escortam bija 330zs un nedaudz virs 600nm, bet pa ielu es ikdienā braukāju ar Mitsubishi Evolution VI Tommi Makinen Edition, kuram ir veikti daudzi un dažādi uzlabojumi un jauda ir pie 400zs.
Duklins: Ko tu rallijā uzskati par savu lielāko konkurentu - konkurentu vai sevi pašu?
Būtu nedaudz dīvaini ja es pats sev būtu konkurents, protams, pašam sevi arī ir jāpārliecina ka esi spējīgs būt ātrāks par citiem, bet tā nav konkurence.
Sacīkstēs par saviem konkurentiem uzskatiju Vasaraudzi, Vorobjovu, Būčiņu, Muraku, Saluri, kas būs mani konkurenti šajā sezonā, vēl nezinu, bet domāju ka to būs daudz vairāk. Tas protams priecē, jo panākumi sīvā konkurencē ir daudz patīkamāki!!!
Burks: Vai nav tā, ka bieži vien Latvijas raļļos sportisti necīnas vairs par sportiskiem rezultātiem, bet sāk domāt, par šovu skatītājiem?
Kas ir domāts ar šovu skatītājiem? Lai nodrošinātu atpazīstamību šovs ir neatņamama mūsdienu sporta sastāvdaļa.
Bet apgalvot, ka sportisti Latvijas raļļos vairs necīnās par rezultātiem ir pilnīgi aplams, cīņa trasē ir spraiga, kā vēl nekad. Sākot no Talsiem cīņa par rezultātu būs pielīdzināma PSRS izlases laikiem.
Seržio: Kas vēl bez rallija tev interesē, ar ko nodarbojies, kādi hobiji?
Interesē viss kam ir motors un ar ko var gūt adrenalīnu, vai tie ir kavdracikli, vai ūdensmoči, vai automašīnas.
Vēl patīk braukt ar sniega dēli. Interesē auto tūnings, drifts, ceļošana...
Maticins: Vai rallijā ir kāda drošība vispār? Tik daudz pēdējā laikā nepatīkamu atgadījumu, pat standartrallijā...
Rallijā par drošību tiek domāts, ir drošības karkasi, speciāli sēdekļi, 6 punktu drošibas jostas, ugunsdzēšamās sistēmas, masas slēdži, sporta kombinzoni, ķiveres, zābaki, speciālas bākas, u.t.t.
No nepatīkamiem atgadijumiem neviens nav pasargāts un beidzamā laika atgadijumi ir vairāk saistīti ar muļķīgu sakritību virkni, nekā nepilnībām drošības aprīkojumā.
Ziemeļblāzma: Vai LV rallija līmenis nekrītas? Kādas perspektīvas tu redzi?
Rallija līmenis pilnīgi noteikti nekrītās, tieši otrādi: parādās arvien jaunas spēcīgas komandas, jaunas, konkurētspējīgas automašīnas, ātri braucēji, profesionāli organizēti ralliji, notikumi tiek patstāvīgi atspoguļoti presē, ir interesanti raidijumi, beidzot ātriem braucējiem ir iespēja tikt arī pie ātriem braucamajiem, viss notiekās, rallijs attīstās un līmenis aug acīmredzami!
Perspektīvas rallijam vai man personīgi?
Ja rallijam, tad vēlētos, lai attīstās spēcīgs Baltijas čempionāts, kopā jautrāk! Un vēl lai Latvijas čempionāts tiktu atzīts no ārzmeju sportistu puses, lai būtu vairāk dalībnieku!
Ja sev, tad augstāk jau minēju ka cerības izsisties līdz pasaules čempionātam ir nereālas, iespējams kāds atsevišķs posms, ceru sasniegt tādu līmeni, lai braucot rallijā, netērētu savas ģimenes budžetu.
PALDIES PAR JAUTĀJUMIEM!
www.srt.lv
ikdienas auto jaudīgāks par rallija auto