Rīgas Balss: Rīdzinieki pamazām pārvarējuši sākotnējo nepatiku pret elektroniskajiem norēķinu veidiem par automašīnu stāvēšanu pilsētas ielās. Ar viedkartēm vai īsziņu palīdzību tagad norēķinās vairāk nekā 1000 cilvēku mēnesī.
RB jau rakstīja, ka Rīgas dome sākotnēji izpelnījās kritiku par pārlieku dārgas viedkaršu norēķinu sistēmas ieviešanu, kas izmaksāja aptuveni 300 000 latu. Šo sistēmu ieviesa 2003. gada beigās, un pirmajā mēnesī no 30 000 izgatavotajām kartēm autovadītāji nopirka labi ja 100. Šobrīd palielinājies cilvēku skaits, kuri izmanto šo pakalpojumu: šā gada janvārī ar viedkaršu palīdzību klienti norēķinājušies 1279 reizes, bet februārī – 1570 reižu. Janvārī apgrozībā bijušas 218 kartes, bet februārī – 629, RB informē uzņēmuma "Rīgas satiksme" pārstāve Iluta Bērziņa.Rīdzinieki arvien vairāk sāk norēķināties arī ar īsziņu palīdzību: janvārī tā par stāvēšanu norēķinājušies 558 klienti, veicot 1122 maksājumus, bet februārī tā rīkojušies 580 klientu, veicot 1160 maksājumu. I. Bērziņa izsaka gandarījumu par klientu skaita pieaugumu, jo tas apliecina, ka iedzīvotāji pamazām sāk aprast ar šiem norēķinu veidiem un to ieviešana bijis pareizs solis.
Jāpiebilst, ka norēķināšanās ar īsziņām joprojām ir samērā neērta klientiem. Atšķirībā, piemēram, no Igaunijas Latvijā mobilo telefonu operatori līdz šim nav piekrituši atvēlēt savus rēķinus arī maksājumiem par autovadītājiem sniegtajiem pakalpojumiem. Šīs sistēmas ieviešana gan pašvaldībai nekā nav izmaksājusi – to atbilstoši konkursa rezultātiem Rīgā ieviesis privāts operators - SIA "Business on Air Latvia" (BOA). Firmas pārstāvji gan jau sākotnēji negribēja atzīt, ka norēķins ir neērts iedzīvotājiem.
Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja vietnieks Juris Zvirbulis ("Jaunais laiks") RB stāsta, ka abi pakalpojumi ir nepieciešami rīdziniekiem. Tomēr gadu pēc ieviešanas uzņēmumam "Rīgas satiksme" būtu pēdējais laiks aktualizēt jautājumu par iespēju samaksāt par stāvvietu, pievienojot šo summu mobilo telefonu maksājumu rēķiniem. J. Zvirbulis solīja arī ierosināt šā jautājuma izskatīšanu komitejā.
I. Bērziņa piebilda, ka sarunas ar mobilo telefonu operatoriem šobrīd norisinās un nedēļas otrajā pusē paredzēta kārtējā tikšanās ar LMT pārstāvjiem. Sarunas tuvojoties noslēgumam, un varot cerēt, ka norēķini būs ērtāki jau tuvākajā laikā.
Jānis Āboltiņš

www.rb.lv
Vispār ar tām kartiņām ir tīri ērti. Grāmatvedei arī vairs nav jānober uz galda čeku kaudze. Protams, atkrīt čekiņu vākšana.