Nākamais, jau 29. Dakaras maratonrallijs arī šogad sāksies Portugāles galvaspilsētā, Lisabonā. Organizatori ir mainījuši ierastos rallija sākuma datumus, šogad tas sāksies 03. janvārī ar administratīvajām un tehniskajām kontrolēm, bet pats maratonrallija starts tiks dots 06. janvārī.
Ceļā uz Dakaru rallijs šķērsos Portugāli, ar tās jau ierasti kalnainajiem un šaurajiem ceļiem. Pēc pārcelšanās uz Āfriku, dalībniekiem būs jāšķērso Maroka, Mauritānija un Senegāla.Par rallija distanci organizatori izsakās, ka šogad paredzēts daudz vairāk smilšu posmu. Grūti spriest, kas ir sarežģītāk, pārvarēt kamieļzāles pilnos kāpu laukus vai kā pagājušajā gadā, akmeņainus kalnu posmus, kur ceļš vairāk atgādina triāla trasi. Tiks saglabāti pagājušajā gadā ieviestie navigācijas noteikumi. Tātad minimāla GPS (globālā pozicionēšanas sistēma) izmantošana un maksimāli daudz pašu sportistu navigācijas prasmes, balstoties uz izsniegto maršruta leģendu (aprakstu) un kompasa rādījumiem.
Riga Rally Raid Team Tuvojoties 1. jūnijam, maratonrallija "Lisabona – Dakara 2007" pieteikumu pieņemšanas sākumam, nesen notikušajā komandas sapulcē tika nolemts, ka "Riga Rally Raid Team" šogad pārstāvēs trīs ekipāžas. Sīkākas ziņas par ekipāžu sastāviem gaidāmas pēc pieteikumu pieņemšanas sākuma.
Bez Dakaras maratonrallija "Riga Rally Raid Team" šogad piedalīsies Francijas un Portugāles 24 stundu sacensībās, kā arī Ungārijas un Portugāles bahās. Savu dalību Dakaras rallijam apstiprinājis arī motobraucējs Jānis Vinters. Pagaidām, kamēr vēl nav publicēti jaunie tehniskie noteikumi, viņš vēl nav izlēmis vai brauks ar lielās kubatūras motociklu , vai mazās, kā pagājušogad. Jebkurā gadījumā motocikls būs jauns.
Iespējams, šogad Latviju pārstāvēs pat divi motobraucēji. OSCar – O3 Kā jau atgriežoties no 2006. gada Dakaras rallija pavēstīja Andris Dambis, šogad tiek konstruēts jauns, trešās paaudzes OSCar prototips - O3. Turklāt tāds top nevis viens, bet veseli trīs! Jaunās paaudzes rallijreida prototipā par aptuveni 95% tiks saglabāta iepriekšējā, 2005. gadā būvētā "pārejas" modeļa rāmja konstrukcija, bet virsbūve pilnīgi atšķirsies no ierastā OSCar izskata. O3 konstruēšanas procesā ir izveidots arī jaunā OSCar makets mērogā 1:1. Tā izgatavošanai tika iztērēts ap tuvieni divas (!!!) tonnas saplākšņa. Ieguldītais darbs modeļa būvē ļaus pilnībā "noslīpēt" konstrukcijas nianses, kā arī dos precīzas formas jaunā O3 virsbūves izgatavošanā.
Kas tad slēpsies zem jaunās virsbūves? Galvenās atšķirības un uzlabojumi jaunajā O3 ir uzlabota ergonomika kokpitā, tas būs plašāks un sportistam ērtāks gan telpas, gan aparatūras sasniedzamības ziņā. Nereti sportistiem jāpavada auto turpat 10 stundas vai pat vairāk, tādēļ tas ir ļoti būtiski. Uzlabota arī apkārtnes pārredzamība. Vējstikls jaunajiem auto būs platāks, ir izmainīts tā lenķis attiecībā pret motora pārsegu un uzlabota ventilācija, lai novērstu stikla aizsvīšanu. Kas vēl būtiski, jaunajā prototipā varēs ievietot četrus rezerves riteņus, iepriekšējo trīs vietā un ir arī palielināts bākas tilpums līdz 550 litriem. Radikāls jaunums ir hidraulisko domkratu ieviešana OSCar konstrukcijā. Jaunās tehnoloģijas ieviešana nesalīdzināmi atvieglinās tikšanu ārā no smiltīm un taupīs dārgo ātrumposma laiku iesēšanās gadījumā.
Jaunā O3 prototipa prezentācija notiks 04. oktobrī, Rīgas Motormuzejā. Līdz tam plašākai publikai prototips netiks atrādīts.
Malachi dzheki!!! R&D notiek ar nevaldaamu jaudu. Taa tureet!