Audi gūst uzvaru «Le Mans» 6

19.jūnijs 2006 9:28

Audi AG autosporta vēsturi ir papildinājis ar vēsturisku uzvaru Le Mans 24 stundu sacīkstēs. Jaunais Audi R10 TDI ir pirmais ar dīzeļdzinēju aprīkotais automobilis, kas uzvarējis šajās grūtajās sacīkstēs. Rekordliela skatītāju skaita - 235 000 - acu priekšā Franks Biela (Vācija), Emanuels Pirro (Itālija) un Makro Verners (Vācija) izcīnīja Audi uzvaru.

Šī Audi ir sestā un šobrīd nozīmīgākā uzvara Le Mans. Arī Dindo Kapello (Itālija), Toms Kristensens (Dānija) un Allans McNish (Skotija) sasniedza lielisku rezultātu, izcīnot trešo vietu. Audi TDI Power parādīja lielisku sniegumu, iespaidīgi demonstrējot moderna dīzeļdzinēja iespējas. Abi Audi R10 TDI, kas aprīkoti ar 650 ZS V12 TDI dzinējiem, neapšaubāmi bija ātrākie un ekonomiskākie auto šajās sacīkstēs. Visu sacensību laiku viens no Ingolštates sporta auto bija vadībā. Le Mans rekordists Toms Kristensens uzstādīja ātrāko apļa laiku - 3min 31,211s, kā arī viņš ir pirmais LM P1 sporta auto pilots, kas Le Mans nobraucis 16 apļus bez degvielas uzpildes. Kopumā veicot 380 apļus, Audi ir uzstādījis arī jaunu veiktās distances rekordu.

Audi TDI Power ekonomiskais degvielas patēriņš bija uzskatāmi redzams: lai uzpildītu 90 litrus Shell V-Power Diesel, Audi piloti apstājās vidēji tikai ik pa 14 apļiem. Turpretī ar benzīna dzinējiem aprīkotie sacīkšu auto bija spiesti uzpildīties ievērojami biežāk. Skatītāji varēja arī novērtēt, cik patiesībā kluss un dabai draudzīgs var būt 650 ZS sporta auto.

Kaut arī Audi R10 TDI pirmais uznāciens notika tikai 200 dienas pirms sacīkstēm, jaunais sporta dīzeļauto bija tik pat pārliecinošs 24 stundu sacensībās kā viņa priekšgājējs Audi R8, kas savulaik izcīnīja 5 uzvaras Le Mans.

Bielam un Pirro šī ir ceturā uzvara Le Mans – iepriekšējās bija 2000., 2001. un 2002. gadā. Tādejādi viņi ieņem ceturto pozīciju Le Mans rekordistu topā – aiz Toma Kristensena, Džekija Iks un Dereka Bella. Audi šī bija trešā uzvara pēc kārtas un sestā uzvara kopumā Le Mans. Bet, ja ņem vērā, ka 2003. gada uzvarētājs Bentley Speed 8 bija aprīkots ar Audi Sport radīto FSI dzinēju, tad var uzskatīt, ka Audi pārākums tehnikā triumfē jau septiņus gadus pēc kārtas.

Pēc uzvarām Sebringas 12 stundu braucienā un Le Mans 24 stundu sacīkstēs, Audi R10 joprojām ir nepārspēts. Revolucionāro sporta dīzeļauto nākošais izaicinajums būs cīniņš par čempiona titulu American Le Mans Series – sākot no 15. jūlija Team Audi Sport North America par uzvaru cīnīsies ar diviem Audi R10 TDI.

Le Mans sacīkšu rezultāti: 1 Biela/Pirro/Werner (Audi R10 TDI) 380 apļi veikti 24h 04m 47.325s 2 Helary/Montagny/Loeb (Pescarolo-Judd) - 4 apļi 3 Capello/Kristensen/McNish (Audi R10 TDI) - 13 apļi 4 Gavin/Beretta/Magnussen (Chevrolet) - 25 apļi 5 Minassian/Collard/Comas (Pescarolo-Judd) - 28 apļi 6 Enge/Piccini/Turner (Aston Martin) - 30 apļi
 
Visi komentāri
 
204547. viesis 19.jūnijs 2006 10:36
0 0 Atbildēt

Audi vienkārši ir labākie. Tas ir jāatzīst.

@ _PN_ un olimpiskās spēles ir vienas valsts sacensības, vai ne?

204550. viesis 19.jūnijs 2006 10:44
0 0 Atbildēt

sava zina japiekrit _P_ komentam,ja pavero ar kadu atdevi audi gatavojas sim pasakumam ... pec MB efektiga lidojuma action tur liekas vispar ir pazudis un pasakums ir speciga ena ...

204565. viesis 19.jūnijs 2006 11:41
0 0 Atbildēt

LeMans uzvarēt, tas ir forši, nav ko teikt. Nedaudz piezemētākās sacīkstēs, kā DTM, Mercedes gan pressē Audi.

204571. viesis 19.jūnijs 2006 13:17
0 0 Atbildēt

Ko lai saka "traktoru" nīdēji? :) Nākamgad varētu novinnēt ar rapsi :)

204615. viesis 19.jūnijs 2006 17:55
0 0 Atbildēt

He-he DTM nedaudz piezemeetakas saciiktes :D:D:D

Driizaak jau mani izbriina Loeba un Co uzraadiitais 2 rezultaats ar tikai - 4 apljiem, IMO apmeeram 1h pirms finisha vinji bija - 5 aplji. Taa kaa Audi protams Rulez, bet nu Pescarolo Sport ari tur sho tempu.

204622. viesis 19.jūnijs 2006 19:03
0 0 Atbildēt

jeeesss, es teicu ka diesel power kaut kad visiem parādīs. Arī rallijā būs - tikai biku jāpagaida.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

SM un CSDD realizētajā uzlādes tīklā "e-mobi" var vienlaicīgi uzlādēt tikai 1 elektroauto, gaidi 3h (+ VIDEO) 6

iAuto izbrauc ar teju 141 000 eiro dārgo Audi e-tron GT un secina, ka SM un CSDD realizētais uzlādes tīkla "e-mobi" projekts ar vienu ātrās uzlādes vietu nebūs glābiņš šajā konkrētajā vietā, ja, piemēram, piebrauc divi šādi automobiļi. Lasīt vairāk

 

Trīs iemesli, kāpēc jauni un lietoti auto kļūst dārgāki 3

Auto tirgus un tā dalībnieki jau krietnu laiku sadzīvo ar visaptverošu cenu kāpumu - dārgākas kļūst ne tikai jaunas, bet pat lietotas automašīnas. Kas šobrīd ir lielākā deficīta izejviela auto tirgū, un kas ir trīs iemesli, kāpēc automašīnas kļūst dārgākas? Lasīt vairāk

 

Arī Eiropā - Tesla vilcējs ieradīsies 2022.gada beigās

Elektriskais Tesla Semi kravas vilcējs pirmoreiz tika parādīts jau 2017.gadā, piecus gadus vēlāk tam atkal noteikts jauns termiņš. Šoreiz tas šķiet nopietni, jo pasūtījumu grāmata atklāta vairākās valstīs, tostarp arī Eiropā. Lasīt vairāk

 

Valsts policija ķer “smagās kājas” (+ VIDEO) 31

“Smaga kāja izraisa nāvi! Nespied gāzi grīdā!” ar šādu uzsaukumu un aicinājumu nu jau nedēļu turpinās Ceļu satiksmes drošības direkcijas kampaņa. Vai šis vēstījums sasniedzis autovadītājus un pārkāpumu skaits samazinās? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti