Aicina nebraukt vieniem automašīnā 52

 
19.septembris 2006 0:06

Lai uzlabotu gaisa kvalitāti un satiksmes plūsmu pilsētā, Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros šonedēļ Rīgā notiks dažādas akcijas, kas mudinās autovadītājus nebraukt vieniem automašīnā un paņemt kādu līdzbraucēju, kā arī pārvietoties ar sabiedrisko transportu.

Samazinoties trasnportlīdzekļu skaitam pilsētas ielās, paliks vairāk vietas transportlīdzekļu kustībai un kopējā satiksme kļūs raitāka, kā arī uzlabosies gaisa kvalitāte pilsētā.

„Mūsu autobraucēji par to, kā pašiem līdzdarboties sastrēgumu mazināšanā, domā daudz mazāk, nekā tas pieņemts citās Eiropas valstīs. Ikviens var nopirkt automašīnu, pilsētas ielas ar katru dienu kļūst aizvien noslogotākas un mēs nonākam situācijā, kad nekādi infrastruktūras uzlabojumi nespēj tikt līdzi straujajam mašīnu skaita pieaugumam pilsētas ielās. Tāpēc šī gada Mobilitātes nedēļas galvenais uzsvars ir mudināt cilvēkus būt saprātīgākiem transporta līdzekļa izvēlē – vairāk lietot sabiedrisko transportu, ja ģimenē ir vairākas automašīnas, censties nevis braukt katram ar savu, bet ar vienu, vecākiem kooperēties bērnu vešanā uz skolu, vairāk lietot velosipēdu. Ja iespējas samazināt personīgā auto izmantošanu tiks rastas brīvprātīgi un civilizēti, pašvaldībai nenāksies domāt par satiksmes un vides problēmu risināšanu ar nepatīkamu pasākumu palīdzību,” pēc šodien notikušās preses konferences par Eiropas Mobilitātes nedēļu Rīgā teica Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs.

Rīgas domes Satiksmes departamenta Starptautisko projektu un velosatiksmes attīstības nodaļas vadītāja Olita Sproģe informēja, ka sociālās kampaņas ietvaros šonedēļ Rīgā tiks izstādīti informatīvie plakāti, kas mudinās cilvēkus vairāk izmantot pilsētas sabiedrisko transportu.
Tāpat šīs nedēļas laikā autovadītājiem tiks izdalīti īpaši izdales materiāli „Nebrauc viens - Neaudzē sastrēgumu!”, kas uzskatāmi parāda sastrēgumu veidošanās tendenci vienam un tam pašam cilvēku skaitam pārvietojoties ar privāto automašīnu, maršruta taksometru vai satiksmes autobusu. „Aprēķini rāda, ka satiksmes autobusā vidēji pārvietojas 80 pasažieri. Alternatīva šiem 80 cilvēkiem - 6 maršruta taksometri vai 60 vieglās automašīnas,” norādījā Olita Sproģe.

Tāpat, sākot ar šo gadu, Rīgas domes Satiksmes departaments iecerējis pievērst īpašu uzmanību tiem sabiedriskajiem objektiem, kas ar vislielāko labvēlību izturējušies pret velosipēdistiem. Lai izteiktu pateicību tām iestādēm un uzņēmumiem, kas savā teritorijā ierīkojuši standartiem atbilstošas velonovietnes, kā arī mudinātu citus uzņēmumus un iestādes ierīkot savā pārraudzībā esošajās teritorijās velonovietnes, turpmāk šīm iestādēm tiks piešķirtas speciālas uzlīmes „Draudzīgs velosipēdistam”. Kā pirmais šonedēļ, 21. septembrī, plkst. 12.00 šādu uzlīmi un atzinības rakstu saņems TC Olympia, kā arī citas iestādes un veikali, kas šogad savās teritorijās ierīkojuši jaunas velonovietnes. Vienlaikus paredzēta arī nesen veiktās velosipēdistu aptaujas rezultātu prezentācija.

Eiropas Mobilitātes nedēļas kulminācija būs svētdien plkst 12.00, kad tiks organizēta akcija „Auto rinda”, lai uzskatāmi nodemonstrētu, cik daudz vietas uz ielas vai tilta aizņem viens un tas pats cilvēku skaits (80) atkarībā no izvēlētā transportlīdzekļa veida. No Berģiem pa Brīvības ielu, tad pa Lāčplēša ielu līdz Zaķusalas krastmalai policijas pavadībā izbrauks 1 satiksmes autobusa, 6 maršruta taksometru un aptuveni 60 vieglo automašīnu kolonna.

„Mēs nevaram aizliegt cilvēkiem pārvietoties, bet mēs varam mudināt to darīt tā, lai radītu pēc iespējas mazāku kaitējumu dabai un padarītu satiksmi mobilāku, palielinot videi draudzīgu un pasažieru ietilpīgāku transporta līdzekļu īpatsvaru,” norādīja Olita Sproģe.

Rīgas domes Vides departamenta Gaisa aizsardzības nodaļas galvenais speciālists Jānis Kleperis informēja, ka līdz ar automašīnu skaita pieaugumu palielinās arī gaisa piesārņojums. Augot transporta plūsmai, palielinās ne tikai slāpekļa oksīdu koncentrācija, bet arī tvana gāze, gaistošie organiskie savienojumi, ieskaitot benzolu un cietās daļiņas. Transporta izmešu daudzums gaisā ir atkarīgs arī no vēja stipruma un laika apstākļiem. 2005.gadā Rīgā bija uzskaitīti 241 tūkstotis vieglo automašīnu, kuru emisija sastāda vairāk nekā 3 tūkstoši tonnas slāpekļa oksīdu gadā, gandrīz 16 tūkstoši tonnas tvana gāzes gadā un 766 tonnas putekļu gadā.

J. Kleperis informēja, ka, lai samazinātu gaisa piesārņojumu un nodrošinātu gaisa kvalitātes atbilstību normatīviem, ir izstrādāta „Rīcības programma gaisa kvalitātes uzlabošanai Rīgā” laika periodā līdz 2009.gadam, kurā formulēti konkrēti pasākumi, kas jāpaveic šajā laika posmā, lai gaisa kvalitāte pilsētā un īpaši tās vēsturiskajā centrā uzlabotos. Viens no pasākumiem ir samazināt kopējo transportlīdzekļu skaitu Rīgas vēsturiskajā centrā par 35% salīdzinājumā ar 2002.gadu, vienlaikus veicot transporta plūsmu optimizāciju.

„Autotransporta izplūdes gāzes ir tikai viena daļa no piesārņojuma, ko automašīna „dāvina” apkārtējai videi. Pie kaitīgām dāvanām jāpieskaita eļļu un degvielas izgarojumi no karstā mašīnas motora, putekļi, ko saceļ riepas u.c.,” norādīja J.Kleperis.

Arī O. Sproģe informēja, ka transports veido 21% no oglekļa dioksīda emisijām Eiropā un ir ātrāk augošais siltumnīcefektu izraisošo gāzu avots. Lielākie cēloņi tam ir dramatiski pieaugošā automašīnu izmantošana un gaisa satiksme. Oglekļa dioksīda emisijas no transportlīdzekļiem un transporta aprīkojuma pieaug par 2,5% gadā. Tāpēc viņa aicināja: „Padomāsim, ko mēs paši kā satiksmes dalībnieki varam darīt, lai kopējā satiksmes plūsma pilsētā būtu raitāka un vide tīrāka no automašīnu izplūdes gāzēm!”

No 16. līdz 22. septembrim pašvaldības visā Eiropā un citur pasaulē organizē dažādus pasākumus satiksmes problēmu risināšanai. Eiropas Mobilitātes nedēļas ietvaros Rīgā notiks dažādas aktivitātes no 18. līdz 24. septembrim.
 
Visi komentāri
 
211561. viesis 19.septembris 2006 2:09
0 0 Atbildēt

Ha, kaatad, taga visi seediisies sagrabeejushajos autobusos un trolejbusos, vai ne? pilniigs absurds. Ja veelaties lai cilveeki paarvietojas ar sabiedrisko, tad vajag iegaadaaties normaalus transportaliidzekljus, kaa arii normaali sakaartot sabiedriskaa transporta kustiibu marsrutus. Jo man piemeeram riebjas, ja ir jaabrauc ar paarbaaztu trolejbusu, kursh veelpietam draud izjukt. Un patiesiibaa, ja man jaaizveelas, vai braukt uz lekcijaam ar 2 transportiem, celjaa pavadot labaakajaa gadiijumaa 1 stundu, vai arii ar mashiinu, sliktaakajaa gadiijumaa celjaa pavadot 30 minuutes, tad es izveelos savu auto, lai arii sanaak daargaak, toties aatraak un ar nesaliidzinaami lielaaku komfortu. Un taa kaa ir naacies straadaat par velokurjeru, zinu, ka pa riigas ielaam paarvietoties ar velosipeedu ir bistami dziiviibai. Taa ka atkal kaarteejaa bezjeedziigaa ideja, lieka naudas teereeshana.

211562. viesis 19.septembris 2006 2:20
0 0 Atbildēt

"Samazinoties trasnportlīdzekļu skaitam pilsētas ielās, paliks vairāk vietas transportlīdzekļu kustībai"

Visi tak uz to arī cer :D

211564. viesis 19.septembris 2006 7:22
0 0 Atbildēt

Būvējiet papildus joslas, praidistui tādi, nevis draudiet ar "nepatīkamiem pasākumiem".

211565. viesis 19.septembris 2006 7:44
0 0 Atbildēt

Izlasot šo mani sāk raustīt vājprātīgo smiekli...

Padādiet, kur iebraucot Rīgā, lai piepilsētās dzīvojošie novieto savu auto? Sakiet, kur ir pieturvietās shēmas, kurās saprotami būtu izklāstīta sab. transporta kustība Rīgas pilsētā? Sakiet, kur ir veloceliņi un velosipēdu stāvvietas? Sakiet, kāpēc no Ziepniekkalna uz Imantu jābrauc ar sab. transportu caur centru? Sakiet, kā lai saprot to murgaino aicinājumu un rakstu?

211568. viesis 19.septembris 2006 8:14
0 0 Atbildēt

211561.viesim

Rīgas pilsētā jau sen ir pazuduši sagrabējušie sabeidriskā transporta līdzekļi, tā kā nevajag te tirst.

Es, piemēram, uz darbu ar auto braucu tikai tad, ja zinu, ka vakarā jābrauc uz veikalu iepirkties, vai arī pa dienu daudz dažādu darīšanu. Citādi gan braucu uz darbu sākumā ar vilcienu un pēc tam ar trolejbusu, savukārt atpakaļ ar tramvaju un vilcienu. Laika ziņā sanāk tik pat ātri, toties divreiz lētāk (dzīvoju Jaunolainē).

Arī tad, ja pa dienu vajag izbraukt, tad arī pārsvarā cenšos izmantot sabiedrisko transportu. Mani apmierina sabiedrisko transporta līdzekļu izskats un tehniskais stāvoklis, bet neapmierina to kustības grafiki atsevišķos maršrutos.

Bet katrā ziņā pati šī akcija par nebraukšanu vienam, ir pilnīgi bezjēdzīga, jo, kam vajadzēs braukt, tas to darīs tik un tā. Tas nozīmē, ka man, braucot mājās uz Jaunolaini, būtu jāpaņem pieturā vēl četri pasažieri??? Lai brauc ar satiksmes autobusu!

211569. viesis 19.septembris 2006 8:15
0 0 Atbildēt

Kapeec no Valdlaucciem man uz graudu ielu jaabrauc ar 2iem transportiem veselu stundu, tajaa passaa laikaa ar massiinu taas ir 7as minuutes! Naf to sabiedrisko! Un passaa centraa braucu tik galeejas nepieciessamiibas gadiijumaa, vai ja ko vajag braucu 6dienaas(Veikalus riigas apskatiit) Nav jau problemu!!!

211571. viesis 19.septembris 2006 8:47
0 0 Atbildēt

Nesen gadijās braukt trolejbusā no rīta no pārdaugavas uz centru. Paldies par kūkām :) Bezgaiss, piebāzts, rokturi itk lipīgi, ka ja tu pie viņas pieskaries tad roku ar spēku jārauj nost. Piedevām apkārt īpatnēji cilvēki. Nu i nah! Braukšu pieclitrīgu auto viens vai ne viens un baudīšu dzīvi, nevis ķeršu slimīgas iekš sabiedriskā.

Edzulis

211572. viesis 19.septembris 2006 8:55
0 0 Atbildēt

nu i nomik tu lej, katru darba dienu braucu ar auto (dizels) no jaunolaines uz rigu, dizelja izmaksas sanaak tik pat cik sabiedriskais transports.

Ar auto nav jabrauc paari nevienam tiltam, turpretii tas autobus kaa brauc pa salu tiltu taa uz centru, ja kāp ārā pirms salu tilta tad jaizmanto veel divi sabiedriskie transporti lai noklutu lidz darbam, ja brauc paari salu tiltam ar autobusu, tad jabrauc ar vienu sabiedrisko atpakal, nu i nafig.

Kaa kaads jau rakstija, sabiedriskajos tie rokturi ir lipigi, nekad nav mazgati.

Kad sasita ieprieksejo auto, nedelju pabraukaju ar sabiedriskajiem, paldies, labak braucu ar savu, viens pats, un baudu komfortu.

211575. viesis 19.septembris 2006 9:08
0 0 Atbildēt

nu pesec!

vēl dafai pāris soda punktu par braukšanu vienatnē:) ībļi

211577. viesis 19.septembris 2006 9:17
0 0 Atbildēt

mani apmierinaatu sheema, ka es uz darbu atbraucu no piepilseetas ar savu auto, noparkojos un tad pa darba dariishanaam pa riigas centru un paardaugavu un vienalga kur varu izmantot sabiedrisko, bet es nesaprotu, kaapeec nevar uztaisiit normaalas sabiedrisko kustiibu sheemas pieturaas? kaa lai es izkozhu, kur iet kaukaads tur autobuss, kuram logaa deg "Abrenes iela".

Tie kas ir bijushi, piem., Londonaa, ir redzeejushi autobusu kustiibas sheemas pieturaas, kur jebkuram paakjim, kaut pirmo reizi Londonaa, ir skaidrs, kaa tikt no A uz B. Vismaz es bez probleemaam tiku visur, kur gribeeju. Un taadas A4 lamineetas sheemu lapinjas pieskruuveet pieturaas nemaz nebuutu tik globaali daargs pasaakums..

211578. viesis 19.septembris 2006 9:22
0 0 Atbildēt

Požarnovs nu ir tas īstākais satiksmes speciālists, kurš pavisam noteikti zina, kā "tas pieņemts citās Eiropas valstīs" :D

211582. viesis 19.septembris 2006 9:31
0 0 Atbildēt

naakoshais solis vareetu buut aizliegt braukt pa vienam mashiinaa.. bet tipa kaa Francijaa: paara dienaas ar paara nummuriem.. nepaara ar nepaara :) (aizliegums attiecinaats uz pasha pakaljas paarvadaashanu.. ja 2cilvji tad ok)

jo aatraak aicinaajums paartaps par ierobezjojumu jo labaak... tik taadaa gadijumaa ja vienlaiciigi sakaartos sabtransp. :// kas pats par sevi i nereaali...

211592. viesis 19.septembris 2006 9:56
0 0 Atbildēt

sabiedriskaa sheemas toch nepiecieshamas, lai var saprast kaa kur aizkljuut, jo es biezhi vien dodu priekshroku auto tikai taapeec, ka zinu kaa ar to aizkljuut, tur kur vajag, ej un izziilee kur kaa kurais marshruts kustaas un ar kaadaam novirzeem...

p.s.: komfortu un celjaa pavadiito laiku sabiedriskais atsveert nespeej nekaadi...

211593. viesis 19.septembris 2006 9:57
0 0 Atbildēt

marchik, liec mieru laukjiem... veelvienu Juurmalu te nevajag...

211595. viesis 19.septembris 2006 10:05
0 0 Atbildēt

Vispār jau zinu vairākas cilvēku grupiņas, kas no piepilsētām uz darbu brauc kopā - Sigulda, Olaine. Saka, ka nedaudz neērtāk esot, bet lētāk (un jautrāk) točna. Ja vēl ar dīzeļauto, tad vispār avenes... :)

211596. viesis 19.septembris 2006 10:11
0 0 Atbildēt

tieshi taaa... diizeljauto... divi un vairaak cilveeki mashiinaa un sanaak jau leetaak nekaa ar sabiedrisko... domaats ogres rajons.... - gandriiz cauri Riigas centram. :)

211599. viesis 19.septembris 2006 10:12
0 0 Atbildēt

Viss ir atkarīgs kāds sabiedriskais transports un cik daudz jābraukā. Katrā ziņā ja teiksim No Imantas uz centru ietu tramvajs tikpat komfortabls kā jaunie trolejbusi un nepiebāzts tā lai var sēdēt un ja man būtu tikai jabrauc uz un no darba tad noteikti izvēlētos sabiedrisko. Bet ja ir daudz darīšanu un jābrauc ar vairākiem transportiem tad ar mašīnu.

Tā lai tie gudrinieki kas te vāvuļo par to lai brauc ar sabiedrisko transportu vispirms lai optimizē maršrutus lai tie iet biežāk shēmas kā tie iet ar laikiem utt. Pareizi te viens minēja ka Londonā sabiediskais transports ir daudz augstākā līmenī pieturās tabulas ar laikiem cik ātri tu tiksi galapunktā maršrutu shēmas uz ielām Dators kur var apskatīt un izveidot maršrutu kur tev vajag braukt. Nu jā bet tur arī ir citas cenas... Kad biju pieradis pie tā ka Latvijā 20 sant. Biļete un tur vienreizējā metro biļete no hītrovas uz centru maksāja 4LS tad žoklis atkārās. + autobusos vienreizējā biļete 1LS. Tā ka kā maksājam tā braucam laikam tā sanāk.

211600. viesis 19.septembris 2006 10:16
0 0 Atbildēt

Vakar braucu uz servisu pec masinas ar autobusu...

1) tas ieradas ar 20 min nokavesanos

2) visi gribetaji ieksa netika

3) ekstremas izjutas 1h garuma parpildita autobusa, kurs nezkada iemesla del vel bija iesledzis apkuri, ta vieta lai 20min aizbruaktu ar auto, ir neparakstams baudijums

p.s. driz atkal brauksu uz Berlini - pavizinaties ar sabiedrisko transportu. Bet rigas domniekiem novelu ieguldit naudu transporta attistiba, nevis bezjedzigas kampanas.

211601. viesis 19.septembris 2006 10:22
0 0 Atbildēt

Labi, ka tikai iesaka nebraukt vieniem. Aizliegums atrasties vienam automashiinaa galiigi nekam nedereetu anyway. Ja es vedu veel kaadu cilv uz centru, bet centraa izlaizhu, tad reaali palieku viens un nelegaals :D Marchika gumijas lelles opcija man arii ienaaca praataa.

Pats ar uz darbu tieku apmeeram 40-45 minuushu laikaa. Marshrutc Zolituude-(+-)Centrs.

Ar sabtrans atrashanaas sabtransaa vien panjem savas 40-45 minuutes + 5-15 min gaidiishana + 20-25 min gaajiens ar kaajaam vai alternatiiva 5 min ar citu transportu + 15 min gaajiens.

Tikshana maajaas... apmeeram tas pats, jo arii propku laiks.

Reekjinu, ka man brauciens ar auto abos virzienos maksaa Ls 1.5-2, bet nu to nevar saliidzinaat ar ieguvumu. Nemaz neskaitu moraalo kaiteejumu, kas rodas atrodoties sabtransaa :D

211605. viesis 19.septembris 2006 10:37
0 0 Atbildēt

Ar kādiem un cik sabiedriskā transporta līdzekļiem var nokļūt no Purvciema Kates mēbeļu salona Nīcgales ielā līdz Veikalam DEPO krasta ielā un atpakaļ ?

211608. viesis 19.septembris 2006 10:54
0 0 Atbildēt

dreipim

Viss ir atkarīgs, kurā vietā ir darba vieta.

Ja braucu no savām mājām uz darbu ar sabeidrisko, tad sanāk sekojošas izmaksas: elektrovilciens (turp - atpakaļ) - 0,57 Ls, un troļļuks (uz darbu) + tramvajs (no darba) - 0,40ls. kopā iznāk 0,97 Ls.

Ar mašīnu sanāk 53 km, kas nozīmē, ka auto patērējis ceļā aptuveni 2,75-3 litrus dīzeļdagvielas (atkarībā no sastrēgumiem), kas ir aptuveni 1,65-1,70 Ls, neskaitot amortizācijas izdevumus.

Protams, ja brauc vismaz divatā, tad noteikti izdevīgāk ir braukt ar auto. Bet konkrētais raksts sludināja nebraukšanu vienam pašam, bet ņemt līdzbraucēju.

211609. viesis 19.septembris 2006 10:57
0 0 Atbildēt

kad buus 5 reiz vairak sab transportu vcarbut bus kada jega, a tagad es gudrajiem runatajiem ieskau aiznraukt no vecmilgravaja uz centru no riita, un vel visa bonusaa panemt kadu mugrusomu, nu tipa darba drebes utt....

vai ari kados 23:00 ar sabiedrisko tikt apakal...

autobusu saraxtam ir tikai informatiivs raxturs ka kads autobus gan jau ka bus.

nemaz nerunajot par parbrauktuvi sarkandaugava, ilgakais cik esu braucis ir bikit pari stundai, no centra lidz vecgravim.

211610. viesis 19.septembris 2006 10:58
0 0 Atbildēt

Ja jau par Berlīnes sab. transp. Bija gadījums. Braucu no Reihstāga līdz Zoo, baudu pilsētu, kad pēkšņi pamanu uz blakus rindas sēdekļa autobusa otrajā stāvā svaigu kaku. Latvijā neko tādu neesmu redzējis!!!

Edzulis

211614. viesis 19.septembris 2006 11:19
0 0 Atbildēt

Jaapiekraamee autombiilszz ar piepuushamaam kumijas mjaukaam un jaateelo sab.transz. :)

Nez kas labaaks ogleklja dioksiic jeb pohaini muulji , ar iesviidushaam paduseem , paarbaaztaa riita tramvajaa :)

211617. viesis 19.septembris 2006 11:32
0 0 Atbildēt

O, arī pie mums sākās debīlie Amīšu prikoli... ''Car Pool'' - dzirdēts termins?

211618. viesis 19.septembris 2006 11:33
0 0 Atbildēt

Nu ja - kur nu riga kaku redzet :)

211619. viesis 19.septembris 2006 11:37
0 0 Atbildēt

Sorry. es ar labaak tad eju 45 min kaajam nekaa 15 min ar sab. transu.

211620. viesis 19.septembris 2006 11:43
0 0 Atbildēt

"Rīgas domes Vides departamenta Gaisa aizsardzības nodaļas galvenais speciālists"

vot tas ir kruta! :)

vinjam varbuut ir arii vietneks un preses sekretaars(laikam jau nē, ja pats kaut ko kaut kur ir runaajis)

P.S.

211621. viesis 19.septembris 2006 11:55
0 0 Atbildēt

no riita jau veel nav tik traki, nav paspeejushi iesviist, bet vakaraa..... nu tas i murgs...

peecpusdienaa peec 4iem vilcieni vareeja buut garaaki, nevis tikai 4 vagoni, tad vismaz visiem pietiktu seedvietu... virzienaa uz ogri, nebuutu slikti arii intervaalu starp vilcieniem samazinaat, jo nereti ir baigais korkjis pie biljeshu kaseem, kaa rezultaaraa naakas nokaveet un tad 40 min kaa minumums ir jaagaida naakamais...

p.s.: varbuut vilcienos vareetu ieviest elektrisko biljeti?!! :)

211623. viesis 19.septembris 2006 12:08
0 0 Atbildēt

kā jau pieminēja, vajag salīdzināt brauciena izmaksas Rīgas un tās pašas Londonas sabtransā. Lai arī ne pārāk feinos apstākļos, bet mēs ar sabtransu braucam PAR VELTI, īpaši ja nopērk kartiņu mēnesim.

Man darbs centrā, ja nekur nav jāpagšut pēc darba, tad ar tramu ir nezcik reižu lētāk, nav jādomā kur centrā atstāt auto utt.

211624. viesis 19.septembris 2006 12:15
0 0 Atbildēt

Protams, nakt klaja ar murgainiem aicinajumiem pratu un naudu neprasa...

211625. viesis 19.septembris 2006 12:27
0 0 Atbildēt

nu ja TU dziivo riigaas, taas centraa vai kaa taa, tad sabtranam nav ne vainas...

bet jaa aarpus vai blakus pilseetaa, tad tas ir murgs...

braucot ar sabtranu, man celjaa jaapavada vismaz stunda vai pusotra vairaak, un ja ar auto izmaksas ir liidziigas, tad izveele ir skaidra manupraat...

211627. viesis 19.septembris 2006 12:59
0 0 Atbildēt

211623. viesim

Un kada (*% pec vajadzetu cenas salidzinat? Vai tadel, ka par velti, man jaed sapelejusu maizi? Es gribu adekvati maksat par attieciga limena pakalpojumu. Un ja tadu nevar piedavat, tad nav ko gudri runat par auto nelietosanu.

Ar galvu vajag padomat un teret naudu attistibai, nevis reklamai. Taja pat Berline autobusu joslas ir rezervetas sabiedriskajam (kurs tad kurse bliva plusma) tikai sastregumstundas. Savukart mums uztaisa atsevisku sabiedriska joslu, kura pa retam paradas kads parbazts autobuss, bet pareja laika citas masinas vel ir spiestas uzmanities no busiem, kas ignorejot balto liniju pamet savu joslu, jo pa to talak nevar tikt vajadzigaja virziena...

211631. viesis 19.septembris 2006 13:18
0 0 Atbildēt

Eū, kur domnieki pirka to foršo zālīti, kad domāja lielo vīziju. Es ar tādu gribu uzpīpet.... :D :D :D

211635. viesis 19.septembris 2006 14:00
0 0 Atbildēt

Domāju, ka pašreizējā situācijā Domei aicināt individuālos autovadītājus izkāpt no saviem auto un izmantot sabiedrisko, kad no rītiem un vakaros sabiedriskais transports jau tā ir PIEBĀZTS ar pastāvīgajiem tā braucējiem - NAV korekta un loģiska rīcība. Neērtības būs gan vieniem ,gan otriem - ieguvums minimāls. Vispirms jau nu vajadzētu domniekiem pilsētā vairāk izveidot sabiedriskā transporta joslas, pika stundās palielināt sab.transporta vienību skaitu visās līnijās. Atceros, 80-to gadu beigās mācījos kursos ļeņingradā. Ar trolli pusstundu bija jābrauc no pilsētas nomales līdz centram. Bet tie troļļi rīta stundās brauca ik pēc 2 minūtēm, un bez lielas spaidīšanās un problemām centrā varēja nokļut bez problemām. Ievēroju, ka ap 10 no rīta, pēc pika, kādus 20 tā maršruta troļļus mierīgi rindiņā noparkoja prospekta malā , kur šie stāvēja līdz pēcpusdienas pikam. Tie papildtrolejbusu vadītāji arī bija vai nu pensionari, vai studentiņi. Bet pie mums jau nav sab.transporta plūsmas intensitātes, kas ir lielākais trūkums. Vot, viens pārpildīts trollis aiziet , nākamais tikpat piebāzts parādās pēc 20 minūtēm....rezultātā darbs ir nokavēts. Paļauties šobrīd var labākajā gadījumā tikai uz elektrovilcienu satiksmi .

211636. viesis 19.septembris 2006 14:16
0 0 Atbildēt

visa shita sistema smird.....

normalas valstis sak ar to, ka sab. transporatm ir atseviskhas joslas...

2. ap pilsetu ir banja tipa apvedceljsh, no kura var nobraukt nokljustot, piemeram rigas gadijuma, purvciema, teika, Jugla..utt...

3. sabiedriska transports ir patikams un erts un bez bomzhiem

211638. viesis 19.septembris 2006 14:27
0 0 Atbildēt

un apvedceljam vajadzeetu sastaaveet vismaz no divaam un vairaak joslaam katraa virzienaa...

savaadaak neekonomiski un ZB ar smagajiem un bremzeem intensiivaa satiksmee (piikjos) kauties...

211639. viesis 19.septembris 2006 14:42
0 0 Atbildēt

1. nepārliecinoši

2. būtu normālas autonovietnes piebraucot pilsētai, tad varbūt padomātu par sabiedrisko

3. satiksmes problēmas pilsētā roda ne tik daudz automašinu skaita deļ, cik nemakulīgi un pavirši organizējot satiksmi...

211640. viesis 19.septembris 2006 14:45
0 0 Atbildēt

Pirmdienis: 3. sabiedriska transports ir patikams un erts un bez bomzhiem

Hihihi pamosties! Apskaties kaadi tipi brauc lielpilseetu metro, tad Tev vairs neliksies, ka Riigaa ir bomzi :)

211647. viesis 19.septembris 2006 15:49
0 0 Atbildēt

Labi, sāksim ar to, ka nav jau kas vada to sabiedrisko transportu, iegādāties ta var kaut vai 500 jaunu autobusu, bet ko tas dod, ja šoferu un konduktoru nav...

Un turklāt savā mīļotajā mašīnā tomēr ir komfortablāk, gribi uzgriez rādio skaļāk, gribi aizpīpē cigareti, 20 santīmi arī nav kabatā jāmeklē... :)

211648. viesis 19.septembris 2006 16:27
0 0 Atbildēt

buutu sakariigs atalgojums, buutu i shoferu, i arii konduktoru....

211649. viesis 19.septembris 2006 16:33
0 0 Atbildēt

Interesanti, ko mūsējie teiktu, ja sabiedriskais transports par vienu braucienu maksātu 1.70 eiro - kā tramvajs Drēzdenē ?

211651. viesis 19.septembris 2006 16:44
0 0 Atbildēt

ar dreezdenieshu algaam nekaadu probleemu!!!! :D :)

211657. viesis 19.septembris 2006 19:19
0 0 Atbildēt

Un kas notiks, ja visi peekshnji metiisies sho viiziju iistenot dziivee..... mjaa... tad uz ielaam korkju vairs nebuus... gaiss ar tiiraaks... tikai tad buus jaaciinaas ar masu nekaartiibaam sabtrans pieturaas

211660. viesis 19.septembris 2006 21:23
0 0 Atbildēt

londonaa 1,50 Ls par braucienu ar metro vai autobusu. sapraaiiga cena

211661. viesis 19.septembris 2006 21:41
0 0 Atbildēt

es nav pret sab.trans., bet tā kā man līdz autobusam jāčāpo 3.2km un jāceļas 0400 vai jālūdz kāds no mājiniekiem, lai aizved,un ceļos 0430. Pie tam a/bus var būt 10min agrāk vai 10min vēlāk.

Tā kā, kaut arī ar sab. varu nonākt Rīgā un paspēt uz nākamo trans. līdz Vecmīgrāvim, tik un tā labāk reizi 4 dienās tos 100km līdz Vecmīgrāvim vizinos ar savu auto. kā vēlviens + varu celties 0540 un pārējos mājās netraucēt.

PS Laitie gudrīši,kuri izspriedelē šitādu gudrību, paši iesāk šo tradīciju. Un savu vizināšanos ar šoferi pie ragiem neuzskata par piemēru, braukšanai divatā.

211671. viesis 20.septembris 2006 1:16
0 0 Atbildēt

Taatad, laikam jau ka te ir daudzi cilveeki izteikushi liidziigu viedokli, lai Augstaas Amatpersonas shajaa dienaa izmanto sabiedrisko transportu. Un ne jau k-kaadu speciaali sagatavotu "Ministru tramvaju" ar sarkanu paklaaju, zelta seedekljiem utt. Es gribeetu redzeet, kaa kaads no augstajiem gudreljiem meegjina iespiesties paarpildiitaa sab.tranaa, vai arii izlauzties liidz durviim, lai nenokaveetu savu pieturu. Te vareetu sanaakt riktiigs realitaates shovs tautai par prieku.

211675. viesis 20.septembris 2006 7:28
0 0 Atbildēt

Jaa, noteikti! Tuulinj metiishos braukt ar sabiedrisko!

No mezjciema uz Mezjaparku-Sarkandaugavu veel jo projaam NEIET NEEKAADS TRANSPORTS!!!! Lai es no Mezjciema tiktu uz mezjaparku (ar aut0 7min), man jaabrauc uz ar 14 liidz Matiisa ielai (apm. 40 min), tad ar trambaju atpakalj uz Mezjaparku (apm. 20min). Nav ieskaitiita gaidiishana pieturaas.

Uz Sarkandaugavu. Ar 15 vai 5 autobusu liidz Meebelju namam, tad ar 48 uz Sarkandaugavu!

Tas atkal aiznjem vismaz stundu!!!

Piekaaqshu es taadu sabiedrisko transportu!!!!!!!!

Gribeetos redzeet kaa ar sbtransportu paarvietojas tie lieli mudinaataaji un ieteiceeji! Pashi, droshi vien, sabtransportaa kaaju nav speerushi peedeejos 20 gadus!

211716. viesis 20.septembris 2006 11:00
0 0 Atbildēt

Tas viss jau ir ļoti skaisti, bet ja tas sabiedriskais kursētu normāli. Nepatīk jau man "korķi", bet daudz vairāk riebjas spaidīties pa pārpildītu sabiedrisko transportu "sargājot kabatas" no zagļiem, klausīties kā pensionāri apspriež nacionālās un bērnu audzināšanas problēmas, ieelpot bomžu un dzērāju "aromātu" (kuri pēc noteikumiem nedrīkstētu vispār atrasties sabiedriskājā transportā, bet tā jau pie mums ir "nerakstīta" norma), klausīties pusaudžu jēlības, utt.

Jā, pie tam ir jārēķinās, ja aizkavēsies darbā, var nākties braukt mājās ar taksometru, jo ar sabiedrisko tas, vēlās stundas dēļ, ir kļuvis grūti, vai pat neiespējami.

Tikai nestāstiet man par pārejas periodu, kas visiem "draudzīgi jāpacieš nākotnes vārdā", tas jau ir daudz dzirdēts; līdz nākošai reizei...

211747. viesis 20.septembris 2006 12:27
0 0 Atbildēt

Labaak buutu domaajushi, kaa satiksmes organizaaciju uzlabot. Pareizaak sakot - ko paarveidot un kur dabuut naudu. Dariishanas vaina un tikai. Tad arii paareejaas probleemas atrisinaasies.

211774. viesis 20.septembris 2006 13:19
0 0 Atbildēt

Šis ir labs:

Eiropas Mobilitātes nedēļas KULMINĀCIJA BŪS svētdien plkst 12.00, kad tiks organizēta akcija „Auto rinda”, lai uzskatāmi nodemonstrētu, cik daudz vietas uz ielas vai tilta aizņem viens un tas pats cilvēku skaits (80) atkarībā no izvēlētā transportlīdzekļa veida. No Berģiem pa Brīvības ielu, tad pa Lāčplēša ielu līdz Zaķusalas krastmalai POLICIJAS PAVADĪBĀ IZBRAUKS 1 satiksmes autobusa, 6 maršruta taksometru un aptuveni 60 vieglo automašīnu kolonna.

Policijas pavadībā jebkurš muļķis cauri Rīgai izbrauks 10 minūtēs. Un policijas pavadībā kreiso pagriezienu Brīvības un lāčplēša ielas krustā arī izdarīs ātri :)))

211849. viesis 20.septembris 2006 16:42
0 0 Atbildēt

A tie sūd....,eiropieši arī tā darīs :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO)

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 2

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti