Iesaka apgrūtināt vieglo automašīnu kustību 30

 
26.septembris 2006 0:06

Pēc saraksta kursējoši autobusi un trolejbusi Rīgā ir retums, un uzņēmums "Rīgas satiksme" (RS) parasti galveno vainu uzveļ ikdienas sastrēgumiem daudzās pilsētas daļās. Viens no uzņēmuma ieteikumiem situācijas uzlabošanai ir samērā oriģināls – apgrūtināt vieglo auto kustību.

Kārtējo saraksta neievērošanu RB piedzīvoja īsi pēc pārcelšanās uz jaunajām telpām Cēsu ielā, kad nācās izmantot 49. maršruta autobusu. Tie kursē ļoti reti – no rītiem un pievakarēs brauc 2 – 3 reisi stundā, bet dienā vairākas stundas vispār nav neviena reisa. Autobusiem no pieturas "Rūpnīca RER" Rumbulas virzienā jāatiet plkst. 9.15 un 9.33. 20. septembrī autobuss šajā pieturā ieradās "precīzi nelaikā" - plkst. 9.27. Savukārt 21. septembrī 40 minūtes – no 9.10 līdz 9.50 – autobusu nebija vispār, kaut arī pēc saraksta bija jābūt diviem reisiem.

RS pārstāvis Oskars Fīrmanis RB paskaidroja, ka uzņēmuma informācijas centrs ir informēts par šī autobusa kavēšanos un tā izskaidrojama ar faktu, ka 49. maršruta autobusi ir spiesti stāvēt sastrēgumos, it īpaši Slāvu aplī. Sastrēgumu dēļ lielākās problēmas rodas autobusiem, kuri šķērso tiltus pāri Daugavai un ir spiesti stāvēt sastrēgumos kopā ar vieglajām automašīnām. Tāpat problēmas rodas arī citviet pilsētā, kur ir intensīva automašīnu plūsma pilsētas centra virzienā. "Protams, tie maršruti, kas nešķērso Daugavas tiltus, kursēšanas sarakstus ievēro daudz precīzāk. Sastrēgumiem vismazāk ir pakļauti tramvaji, līdz ar to arī kursēšanas grafiku tie nekavē," stāstīja O. Fīrmanis.

RS vadība uzskata, ka situācijas uzlabošanai būtu jāveido arvien vairāk sabiedriskā transporta joslu, lai autobusiem un trolejbusiem nebūtu jāstāv kopā ar privātajiem auto. Viņš atgādināja, ka šobrīd iecerēta sabiedriskā transporta joslas iekārtošana uz Akmens tilta tramvaja sliedēm. Bez tam līdz "zināmai robežai" būtu jāapgrūtina vieglo automašīnu kustība pilsētas centrā. O. Fīrmanis sīkāk nepaskaidroja, kādai vajadzētu būt šai "zināmajai robežai".

RB un lasītāju novērojumi gan liecina, ka saraksta neievērošanai varētu būt vēl citi iemesli. Regulāri ir novērots, ka, piemēram, 2. maršruta autobusi nepilnu kilometru no galapunkta Vecmīlgrāvī, kur sastrēgumi gadiem nav manīti, vispirms pārdesmit minūtes nedodas reisos, kaut arī tādi ir paredzēti, bet pēc tam draudzīgi izbrauc viens aiz otra. Redzot šādu skatu, var rasties aizdomas, ka vadītāji galapunktā dzēruši tēju vai runājuši par politiku. Savukārt kāda lasītāja novērojusi Vangažu autobusa kavēšanos jau galapunktā Abrenes ielā. Tur pie pieturas noteiktajā laikā regulāri stāvot pasažieru pūlis, bet autobuss apstājies pārdesmit metrus tālāk un nekustas. Reiz vadītājs pat atļāvies ļaudīm likt pagaidīt, kamēr viņš ietur maltīti, bet cilvēkiem, kuri aizrādījuši, ka bija jābrauc jau pirms desmit minūtēm, atteicis: "Kā maksā, tā strādāju".


Jānis Āboltiņš
"Rīgas Balss"
 
Visi komentāri
 
212260. viesis 26.septembris 2006 1:04
0 0 Atbildēt

RS vadība uzskata, ka situācijas uzlabošanai būtu jāveido arvien vairāk sabiedriskā transporta joslu

---

Piekrītu. Lai jauc nost bezjēdzīgos apstād'jumus un graustus un taisa papildus joslas sabiedriskajam transportam.

212270. viesis 26.septembris 2006 8:18
0 0 Atbildēt

zjoklis atkaaraas "konstruktiivo" ideju lasot... :/// uzveidos joslas... un buu stieshi tas pats kas 13. janvaara ielaa pirms krastmalas... ar to par maz? oki taisam augshaa sabiedriskaa transporta joslu uz akmens tiltu ... :D un kas notiks tajaa vietaa kur sabiedriskais meegjinaas pieturaa tikt? rezultaataa buus korkjishi veel lielaki...(ja ar to ir domaata vieglo automashiinu kustiibas apgruutinaashana tad ir OK)

Te gan saak izskatiities ka Rigas satiksmes darbonjiem Riigas Dome ir piespeeleejusi to savu labo zaali no kuras idejas rodaas...

212271. viesis 26.septembris 2006 8:21
0 0 Atbildēt

P.S. un kas segs zaudeejumus visvisaadu veidu transporta liidzeklju iipashniekiem kuri transportu izmanto ne lai pakalju paarvietotu?

212276. viesis 26.septembris 2006 8:32
0 0 Atbildēt

labi, labi, uzbuuveejiet vispirms kaut dienvidu tiltu, lai var tam centram apkaart apbraukt, un tad saaciet chakareet autobrauceejus. man centraa neko nevajag un nemaz negribu ikdienaa tam braukt cauri, bet redz, citaadi nevaru darbaa tikt, kaa vien paari kaadam tiltam:)

212279. viesis 26.septembris 2006 8:48
0 0 Atbildēt

aha pasi cakarejas, bet idejas ko darit jau gatavas.

par to 2 autobusu tiesam taisniba, nu nekad 3 gadu laika vins nav pienacis laicigi 3 pietura pec abrenes ielas, laikam navigi stoperi tur ir, kave nejau minuti vai divas, bet reizem vesa miera 10, un tad vot brauc divi ubergarie busi dienas vidu un katrs no tiem ir pustuks. Kavesanu abos virzienos nereti itekeme musu mila, sarkandaugavas parbrauktuve, kadel nekas netiek teikts par vilcienu kustibu apgrutinasanu?

Tiesam kkadu labo zali, vai labas senes aiznemusies no RD...

212280. viesis 26.septembris 2006 8:48
0 0 Atbildēt

Abrenes ielaa, divreiz piedāvāja dīzeli lētak kā tankos. Psc, man uzreiz kluva skaidrs, kas ar ko nodarbojas.

Sabiedriskajiem tas ir standartā nenostāties pietura ka vajadzetu, bet šķībi pa divām joslām.

212281. viesis 26.septembris 2006 8:48
0 0 Atbildēt

Kamēr parastai tautai nebūs pietiekami piķa, lai spētu izvēlēties optimālu dzīves vietu, tikmēr situācija tikai pasliktināsies, jo lai nu kā, kautkādai grabažai jau sagrabināt ir vienkāršāk nekā 30-40 KLs dzīvoklim (kautvai ar visiem krītiem)....

212282. viesis 26.septembris 2006 8:51
0 0 Atbildēt

pilniigi diivaiņi tajaa Riigas Satiksmee straadaa, tad rodas arii skaidriiba par nejeedziigo sab. transporta kustiibu, un kameer šādi kusteesies sab. transports es spiitiigi viens pats braukšu ar privaato auto uz darbu, labaak 25 min komvortaa nekaa 1-1,5h spaidiities kaa siļkei mucā pie bļaujošiem konduktoriem un strauji bremzeejošiem trolejbusu vadiitaajiem.

212285. viesis 26.septembris 2006 9:11
0 0 Atbildēt

$%&^*(* ! Vaakar, kad pie Nac Teaatra gaidiju trolejbusu (vai vismaz kaadu autobusu) lai tiktu pari Vanteniekam, kadus 2 trolejbusus palaidu garam lai tiktu (lasiit - iespiestos) 3ajaa! Ja esmu gadus ~6 braucis izmantojot RS, tad tagad arii saku pasvert domu, par privata auto izmantoshanu.

No Teikas (pa Brivibas ielu) autobusi arii iet loti reti (spriezhot pec to pildiijuma). Un rodas pamatots jautajums, kur tad vel lai iespiezh to 60 cilv., kuri buutu japarsedina no priv-> sab. transportu???? Nav jau vietas vinjos jau tagad!!!! #$%^&*

212287. viesis 26.septembris 2006 9:22
0 0 Atbildēt

Risinājums gan ir nevis "oriģināls", bet standarta kā visā pasaulē, kur cilvēki vēlas arī saglabāt kaut ko no vecās arhitektūras (jo vienīgais risinājums reāli ir nošķūrēt visu veco centru un uzbūvēt tur milzīgas ielas)... Pie tam, risinājums Rīgas apstākļos ir neizbēgams (ja ven nenotiks mēris vai kaut kas tml., kas samazinātu cilvēku skaitu pāris reizes).

212293. viesis 26.septembris 2006 9:45
0 0 Atbildēt

Es arī pievienojos tiem, ka lamā RS un pārējos, kas organizē satiksmi!!!! Pats kādreiz regulāri visur braucu ar sabiedrisko, ar riebumu gāju uz pieturu, zinot, ka vairāk kā stundu jākratās uz darbu, ja vēl kaut kur dienas vidu jāaizbrauc, pilnīgs bezceris ar vienu transportu tur nonākt...

Dodiet autobraucējiem alternatīvu un viņi netraucēs sabiedriskajam, bet nē vajag ierobežot @%$#& tipisks analfabēta lēmums, ko droši, ka izdomāja kāds vietnieks, kas attiecīgajā iestādē strādā 3 mēnešus, jo cilvēks, kurš daudz maz izprastu situāciju meklētu problēmas cēloņus, nevis analizētu sekas un pļurkstētu kā būtu, ja būtu...

īsenībā šorīt nonācu pie secinājuma, ka daļa autobraucēju nav nekāda debesu dāvana, baidās pagriezties, lēnām sāk braukt, bremzē puskilometru iepriekš, un tad vēl tādi, kas nerespektē citus brauc pāri jau pa sarkano, lai gan pretī vesela rinda gaida, kad varēs izdarīt kreiso pagriezienu...

212294. viesis 26.septembris 2006 9:45
0 0 Atbildēt

Tie, kas sēro pēc metro, vēl dus sapņos! Toreiz doma bija savienot guļamrajonu ar centru un VEF/RVR/Alfu. Kas tagad būtu? Shoping-metro? Metro nav jēga, ja tas kursē reizi stundā, taksis būs lētāks!

212295. viesis 26.septembris 2006 9:46
0 0 Atbildēt

Gaisa tramvajus lai taisa un basta.

A sabiedrisko vajag likvidēt.

A smagajiem vajag aizliegt ne tikai no 7-10 braukt pāri tiltiem, bet vispār aizliegt kustību.

P.S. Nu nebraukšu es ar sabiedrisko kopā ar bomžiem, zagļiem un tuberkulozes slimniekiem.

212298. viesis 26.septembris 2006 10:07
0 0 Atbildēt

Pag, nu moš' darīt, kā dažās valstīs, kad vienā dienā brauc tie, kam reģ. nr. sākas ar pāra ciparu, bet nakamajā tie, kam ar nepāra?! Satiksmes intensitāte uzreiz 2x mazāka. Kāds neievēro- konkrēts sods. Nu tā kautkā...

212299. viesis 26.septembris 2006 10:08
0 0 Atbildēt

ktot rabotaet, tot ne jest.

212300. viesis 26.septembris 2006 10:08
0 0 Atbildēt

galvenais jaukums ir tas, ka shitaas briiniskjaas idejas naak praataa cilveekiem,kas sabtransu izmanto labi ja vienu reizi 5 gados, i ro tai laikaa, kad nav sabtransa piikja stunda, bet gan tas staigaa pustukshs.

pats nesen biju izdomaajis ar trolejbusu uz shanci aizbraukt. atnaacu uz pieturu ap 10 riitaa, pa 25 minuuteem garaam aizgaaja divi trolejbusi - abi pilni liidz augshai. taa kaa ar ieskreejienu meeginaat iesppiesties veeleeshanaas nav, gaaju atpakalj uz maajaam peec mashiinas...

buutu reiz sakaartojushi sabtransa satiksmi, un tad mutes virinaajushi, murmulji...

212303. viesis 26.septembris 2006 10:29
0 0 Atbildēt

Es arī neatteiktos pāris reizes nedēļa braukt uz darbu ar sab transportu, bet ar nosacījumu, ka tas būtu sakārtots un nebūtu jāvizinās ar trim dažādiem transporta veidiem, kuri allaž ir piebāzti.

212314. viesis 26.septembris 2006 11:09
0 0 Atbildēt

Par para un nepara numuriem laba ideja. Ipasi ta ierobezos tadus numurus, ka "Pasmaidi", "Zoss", "Kariete" utt...

212320. viesis 26.septembris 2006 11:25
0 0 Atbildēt

"Kā maksā, tā strādāju"

Vot par šito jādod pa muti. Ja jau esi atnācis uz darbu tad strādā kā pienākas, bet ja nepatīk samaksa tad ej prom no šī darba, vai dari kautko lai samaksa uzlabotos. Nevar strādāt uz 50% tikai tāpēc ka maz maksā, vainu strādā kā vajag vai arī nestrādā nemaz.

212323. viesis 26.septembris 2006 11:34
0 0 Atbildēt

Sabiedriskajam transportam vajadzetu macities ieverot satiksmes noteikumus. Jo loti biezi sabiedriskais transports ir taqs kas iebrauc krustojuma pie sarkana un paliek aizskersojot krustojumu. tada veida vini rada sastregumus citiem taja skaita saviem kolegiem. Loti biezi vini brauc pari pa sarkanajam gaismam. Un tas ka vaditaji ir konduktori nekada veida nepaatrina sabiedriska transporta kursesanu. Vini ilgi stav pieturas radot sastregumus un pasi kavejot savus grafikus. Ta ka muti ciet un tiekta gala ar savam ieksejajam problemem kas varetu izmainit grafiku ieverosanu un tad keraties klat parejiem satiksmes dalibniekiem.

212324. viesis 26.septembris 2006 11:34
0 0 Atbildēt

Nu uz jahutskas shosejas par taadu tekstu tas shoferis droshi vien buutu no riekstiem jau shkjiiries :D

212326. viesis 26.septembris 2006 11:42
0 0 Atbildēt

Ir braukts visaadi....Ij ar RS ij ar riteni, ij ar personiigo....

Nav maniits, ka kaads vispaar kaut ko dariitu lietas labaa.Tikai visaadi aizliegumi paliek vairaak....

Tajaa pasaa Tallinaa-zalaa gaisma ir ilgaaka, likaas, ka luksofori vairaak laizh no taam puseem, kur ir sastreegumi....

Veel liela probleema Riigaa ir " liideeji" kuri pamauc visiem garaam pa maleejo joslu, no kuras jaagriezas pa kreisi, un tad meegjina iespraukties joslaa, kura iet taisni...

212344. viesis 26.septembris 2006 12:33
0 0 Atbildēt

vajag uzcept kādu rakstiņu-atbildi,tipa ''Iesaka apgrūtināt sabiedriskā transporta kustību''

212359. viesis 26.septembris 2006 14:13
0 0 Atbildēt

, Nu, jā - sabiedriskais vispirms ir jāsakārto, tad varēs domāt par plāniem, kā dabūt šoferīšus laukā no privātauto. Eiropa jau šis problemas ir pārdzīvojusi. Piemēram, Strazbūra ši iemesla dēl ieguldīja miljonus, lai uztaisītu superīgu zemās grīdas tramvaju. Izdevās ! Patika ! Tūkstošiem šoferīšu lielā priekā pameta savus autiņus stāvvietās, un ikdienā izbauda iespējs braukt ar to trambuli. Ši iemesla del pilsētas mērs noturējies krēslā arī vairākus sasaukumus pēc kārtas. Pie mums diez vai tml. veida trambuļa projekts sevi attaisnos. Šaubos. Metro arī diez vai sanāks pa kabatai, bet Rubika laika projekts bija pavisam labs priekš mūsdienām. Pieļauju, ka drīzāk aptimālais variants varētu būt tas trambulis uz estakādēm . Bet, tas viss vispirms ir jāizdomā, jārealizē - tad varēs štukot par "apgrūtinājumiem" autovadītājiem. Bet, kamēr mūsējie kaut ko izdomās, droši vien būšu jau vecs pensis ...

212369. viesis 26.septembris 2006 15:33
0 0 Atbildēt

Ja savestu kaartiibaa sarkandaugavas paarbrauktuvi, uztaisiit ezera ielaa estakaadi, ziemelju tuneli un veel visaadas ekstras, un ja no purcika vecmiilgraavii vareetu nokljuut 40 minuutees un bez 3kaarsas paarseesanaas, tad es piekriitu:D

212384. viesis 26.septembris 2006 18:39
0 0 Atbildēt

Interesanti vai Rigas Satiksmes un Rigas Domes vadiba arii parsedisies no saviem auto uz uz sab. trans., ko tik ljoti iesaka citiem? Ierobezotaji hrenova!!!

212421. viesis 27.septembris 2006 10:27
0 0 Atbildēt

To Einstein [?] - viens no sviestainaakajiem izgudrojumiem. Turiigaakie iegaadaajas 2 mashiinas un satiksmes intensitaate nesamazinaajaas ne tuvu 2 reizes.

Starp citu, ja kaads padomaatu ar galvu, nevis kjermenja smaguma centru, tad varbuut saprastu, ka cilveeki brauc nevis taapeec, ka vinjiem patiik vizinaaties (it sevishkji seedeet sastreegumos), bet gan vajag kaut kur nokljuut.

Nezinu, ar ko nodarbojas tie, kas tos sastreegumus peeta, bet man radies priekshstats, ka sastreegumus reaali veido dazhi satiksmes mezgli, liidz kuram staav kilometrus garsh sastreegums, kas peec taa izbeidzas. Taapeec varbuut vajadzeetu poadomaat par to kaa likvideet shiis shauraas vietas nevis kaarteejo reizi kaut ko ierobezhot...

IMHO liela dalja probleema izzustu, ja caur centru nevajadzeetu braukt smagajiem uz ostu un normaali vareetu apbraukt centru. Pie tam sameeraa murgains ir fakts, ka lieli sastreegumi veidojas tieshi izbraucot no pilsetas, kur vietas it kaa ir gana daudz, lai krustojumos ieviestu papildus joslas, kas juutami uzlabotu to caurlaides speeju...

212434. viesis 27.septembris 2006 11:57
0 0 Atbildēt

Nu nav nav mums cita varianta kā metro. Un nav nekāds reizi stundā, metro brauc ik pa 5 minūt;em, un tas Rīgai ir vienīgais risinājums, jo Rīgas centru nenojauksi, tas ir vēsturisks mantojums, atliek rakties tikai.

Varam teikt ka nav pa kabatai, varam arī apdirsties un nedzīvot, jo naudas tak nebūs priekš metro :)))

Tā tad mēs vispār nekur netiskim.

212474. viesis 27.septembris 2006 20:01
0 0 Atbildēt

raimondo !? kuru partiju pārstāvi - ietu par tevi balsot :)

pilnībā piekrītu, ka lielāko daļu sastrēgumu veido DAŽI krustojumi un DAŽI negadījumi, kurus mūsu policija novērš nesteidzoties, paēd pusdienas un tad pēc pusotras stundas ierodas, kā arī DAŽI braucēji... bet lielākoties sastrēgumi ir satiksmes nesakārtotības dēļ, laikam jau priekšvēlēšanu laikā daudzi pieņemt krasus lēmumus tikai sola un sola...

212668. viesis 2.oktobris 2006 9:12
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti