Latvija 2006: Leščs dodas cīņā par čempiona titulu 5

 
29.septembris 2006 0:08

Liepājas Rallija Komandas ekipāža Dans Leščs/ Jānis Vīksna nedēļas nogalē notiekošajā rallijā ir apņēmības pilni izcīnīt Latvijas čempiona titulu, savukārt Liepājas Rallija Komanda 1 galvenais uzdevums savā debijas sezonā ir noturēt trešo vietu komandu ieskaitē. Kopumā uz starta dosies septiņas Liepājas Rallija Komandas ekipāžas sporta ieskaitē un viena „nulles” ekipāža.

Dana Lešča/ Jāņa Vīksnas ekipāžas cīņa par čempiona titulu N3 grupā faktiski ir šī rallija lielākā sportiskā intriga, jo visās citās klasēs čempiona titula ieguvēji jau ir noskaidroti. Dotajā brīdī sezonas pirmās puses līderis Leščs par trīs punktiem atpaliek no Anda Neikšāna. Tā kā Neikšānam ir lielāks uzvarēto ralliju skaits, tad liepājniekiem ir nepieciešams apsteigt Neikšānu ar lielāku punktu starpību.



„Pēdējos mēnešos esam cītīgi strādājuši, lai uzlabotu tehniku, un padarītu mūsu Hondu konkurētspējīgāku pret galveno konkurentu automašīnām – tajā skaitā Neikšāna Renault Clio,” par izdarīto ceļā uz čempiona titulu stāsta ekipāžas pilots Dans Leščs. Mašīnai pret īsāku ir nomainīts galvenais pārnesums, tādējādi uzlabojot dinamiku. Nopietni ir piestrādāts pie svara samazināšanas, atvieglota virsbūve, tajā skaitā nomainīts drošības karkass pret vieglāku – līdzīgu, kāds šobrīd ir uzstādīts brāļu Šimkusu Hondā. Iepriekšējās nedēļas nogales minirallijā atklājās arī atsevišķas nepilnības piekares regulējumā, ko līdz startam esam novērsuši. „Esam apņēmības pilni cīnīties, lai uzvarētu,” tā čempiona titula N3 grupā pretendents Dans Leščs.

N3 grupas čempionāta ceturtajā vietā šobrīd atrodas Mārtiņa Meldrāja/ Gundara Vītola ekipāža. Uz augšu pakāpties šīs sezonas debitantiem vairs nav iespējams – punktu starpība starp priekšā esošo Arti Štrausu un liepājniekiem ir pārāk liela. Taču sekotāji – brāļu Šimkusu ekipāža ir tikai 4 punktu atstatumā, kas nozīmē, ka atslābināties faktiski nedrīkstēs. Nākamie sekotāji – Caunes/ Vitkovska ekipāža apsteigt Meldrāju var gan tikai teorētiski.

N4 grupā uz starta izies veselas trīs ekipāžas. Viktors Lebedevs/ Jānis Jēkabsons vēl pagājušajā nedēļā Liepājas minirallijā sekundi sekundē cīnījās ar čempionāta trešās vietas turētāju Aldi Pīlēnu, un tikai kļūda pirms pēdējā ātrumposma finiša lika samierināties ar otro vietu. Tas nozīmē, ka Lebedevs atkal ir labā formā un ir sapraties ar savu jauno auto (atgādināsim, ka Lebedevs pēc daudzu gadu startiem ar sestās paaudzes Mitsubishi Evo šogad pārsēdās uz devītās paaudzes auto, kas prasīja samērā ilgu adaptācijas periodu). Mārtiņš Būčiņš/ Renārs Francis visos sezonas startos ir droši cīnījušies un turējušies ātrāko sešiniekā, taču dažādu iemeslu dēļ līdz finišam izdevās nokļūt tikai savās mājās – rallijā „Kurzeme”. Būčiņš rallijā startēs ar Mitsubishi Lancer Evo auto.
Vēl N4 grupā uz starta izies arī meiteņu ekipāža – Gita Laugale/ Santa Daukste ar sestās paaudzes Mitsubishi Lancer.

A-plus grupā Liepājas Rallija Komandu pārstāvēs Gundara Krieviņa/ Ainara Šteinberga ekipāža ar Mitsubishi Lancer Evo automašīnu. Kaut arī pirmos divus pjedestāla pakāpienus šajā rallijā jau priekšlaicīgi var rezervēt Vasaraudža un Kisiela ekipāžām, kuras startēs ar WRC mašīnām. Tomēr Krieviņš, kurš čempionāta sākumā turējās grupas līderu trijniekā, labvēlīgas apstākļu sakritības rezultātā var pretendēt uz vietu trijniekā arī sezonas noslēgumā. Lai to panāktu, ir jāizcīna trešā vismaz trešā vieta grupā šajā rallijā.

AR2000 grupā viens no sacensību favorītiem ir Normunds Verbelis/ Igors Bartaščenoks. Ja pirmajos trijos sezonas rallijos dažādu tehnisku iemeslu dēļ pērnā gada vicečempioniem līdz finišam tikt neizdevās, tad rallijā „Kurzeme” tika izcīnīta pārliecinoša uzvara. Patlaban liepājnieku ekipāža ieņem trešo vietu, bet uzvaras gadījumā var pakāpties uz trešo pozīciju Latvijas kausa izcīņā.

Liepājas Rallija Komandai savā debijas sezonā ir stabili turējusies komandu vērtējuma trijniekā. Arī šobrīd „Liepājas Rallija Komanda 1”, kurā startē Lešča, Lebedeva un Būčiņa ekipāžas, ir trešajā vietā 12 punktus priekšā „Bensons Honda Racing”. Saskaņā ar čempionāta nolikumu, komandu vērtējumā ieskaita komandas divu labāko ekipāžu izcīnītos kopvērtējuma punktus, ņemot vērā izcīnīto vietu kopā starp visām pilnpiedziņas un visām vienas ass piedziņas auto ekipāžām.

Rallijs „Latvija 2006” notiek Rīgā un Rīgas pievārtē jau šajā nedēļas nogalē – 30. septembrī – 1. oktobrī. Ceturtdienu un piektdienu Liepājas Rallija Komandas braucēji pavadīs, pierakstot sacensību trasi.

www.liepaja.lv/rallijs

 
Visi komentāri
 
212648. viesis 30.septembris 2006 19:04
0 0 Atbildēt

''N4 grupā uz starta izies veselas trīs ekipāžas''....nu ideāli...VESELAS TRĪS...un kur pārējās,ko????

212667. viesis 2.oktobris 2006 8:53
0 0 Atbildēt

Leščs čempionu arī paņēma! Gratulējumi!

212706. viesis 2.oktobris 2006 15:20
0 0 Atbildēt

Žēl, patiesi žēl ka tā sanāca LMT ekipāžai ar N3 grupas auto........ Nesaprotu kā čempja beigās komisija pēkšņi kaut ko atrod......, laikam jau arī Latvijas autosportā valda pamatīga korupcija (tāpat kā visā valstī) Žēl jaunos censoņus, kas sevi pat pasaules līmenī parādija, kā elites sportistus (braucot ar to pašu auto N3 grupā), bet Latvijā viss ir savādāk ....... Lieiais fuij LAF (lobētāju kantorim)

212709. viesis 2.oktobris 2006 16:00
0 0 Atbildēt

JOO, Ja kaadu piekjer tehnisko noteikumu neieveeroshanaa, tad taa nav korupcija. Korupcija buutu ja piekjertu un to nepateiktu. Un diez vai LAFa interesees buutu diskvalificeet chempionaata generaalsponsora komandas sportistu... takaa nevajag te biidiit sazveerestiibas teorijas...

212710. viesis 2.oktobris 2006 17:14
0 0 Atbildēt

Noteikumi ir vienaadi visiem.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti