Krievijas, Irānas un Indijas transporta ministri otrdien Sanktpēterburgā parakstīja protokolu par starptautiskā transporta koridora "Ziemeļi-dienvidi" oficiālu atvēršanu.
Pēc dokumenta parakstīšanas Krievijas transporta ministrs Sergejs Franks paziņoja, ka "ir tapis jauns maršruts, kurš reāli konkurēs ar maģistrāli, kas stiepjas pāri Suecas kanālam, un tas var būtiski mainīt starptautisko attiecību ainu visā Eiropas kontinentā". Fiļimonovs pavēstīja arī, ka protokola parakstīšanas ceremonijā piedalījās transporta resoru pārstāvji no Baltkrievijas, Kazahstānas, Bahreinas, Baltijas valstīm un Somijas, kuras plāno pievienoties starptautiskajam transporta koridoram "Ziemeļi-dienvidi". Krievijas, Indijas un Irānas transporta ministriju ekspertu veiktais monitorings liecina, ka tuvākajos piecos gados pārvadājumu apjoms transporta koridorā "Ziemeļi-dienvidi" var sasniegt 12-15 miljonus tonnu gadā. Fiļimonovs informēja, ka pirms neilga laika Lielbritānijas jūras tirdzniecības ostu asociācija veica pētījumu par projekta "Ziemeļi-dienvidi" potenciālo pievilcīgumu. Pētījuma dati rāda, ka transporta koridors "Ziemeļi-dienvidi" ir perspektīvs, teica Fiļimonovs. Pēc viņa vārdiem, britu eksperti min to, ka starptautisko tranzīta kravu pārvadājumu maršruts no Indijas okeāna un Persijas līča valstīm caur Irānu, Kaspijas jūru un Krieviju uz Ziemeļeiropas un Austrumeiropas valstīm ir trīs reizes īsāks nekā šo kravu pārvadājumi pāri Suecas kanālam. Tādējādi kravu īpašnieks var ieekonomēt vairāk nekā 400 ASV dolāru par katru konteineru, liecina pētījuma dati. MASKAVA, MAI 21, BNS/INTERFAX- Ziņas
- Sludinājumi
- Sports
- Pie stūres
- Tehnoloģijas
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam