Leģendārajai «Volgai» - 50 35

 
17.oktobris 2006 0:00

2006.gada oktobrī aprit 50 gadi, kopš radīts automobilis Volga. Šis modelis nomainīja GAZ М20 "Pobedu" un kļuva par visprestižāko padomju auto, kas bija iegūstams īpašumā.



Pirmais GAZ 21 "Volga" no konveijera noripoja 1956.gada 15.oktobrī. Piecvietīgais auto ar sedana tipa virsbūvi tika aprīkots ar četrcilindru 2,4 litru dzinēju ar 75 līdz 80 Zs jaudu. Auto aprīkoja ar mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu un tā maksimālais ātrums bija 130 km/h.



Līdztekus iekšējam tirgum Volgu pārdeva vēl 75 valstīs, ieskaitot Rietumeiropu. 14 gadu laikā auto vairākas reizes modernizēts. Kopumā izgatavotas 53 modifikācijas, ieskaitot universālu GAZ 22, un variantu specdienestiem GAZ 23. Šis auto ārēji izskatījās pēc standarta GAZ 21, tomēr tika aprīkots ar 160 Zs V8 dzinēju un spēja sasniegt ātrumu 160 km/h.



Pēdējā "divdesmit pirmā" "Volga" tika izgatavota 1970.gadā. Kopumā 14 gadu laikā izgatavoti 638 845 šādi auto. Tajā pašā gadā uzņēmumā sāka ražot modeli GAZ 24 "Volga", kas, pārdzīvojot vairākas modernizācijas, tiek ražots joprojām.


 
Visi komentāri
 
214224. viesis 17.oktobris 2006 0:44
0 0 Atbildēt

Ar šitādu mācījos braukt,paši pirmsākumi.GAZ 22

214226. viesis 17.oktobris 2006 7:49
0 0 Atbildēt

2x lielāks motors, bet ātrums tikai par 30km/h lielāks..:/ nepatīk nekas, kas sasitās ar padomju savienību

214230. viesis 17.oktobris 2006 8:17
0 0 Atbildēt

sveicam :D

saak truukt uz ielaam shito tanku... :)

214233. viesis 17.oktobris 2006 8:33
0 0 Atbildēt

seatbelt [?] 17.10.2006 07:49

Paskaties,kas tas bija par gadu un kas tajos laikos bija ārpus PSRS.

214240. viesis 17.oktobris 2006 9:05
0 0 Atbildēt

Un tas briedis uz vaaka uzskjeerdeejs.

214241. viesis 17.oktobris 2006 9:09
0 0 Atbildēt

To deksters>

Nu un kas ta bija, paskaties pats.

Volga tika prezentēta kā augstākās klases mašina un tajā nebija nekas ar ko varētu kādu pārsteigt. Vienkārši un triviāli risinājumi.

214260. viesis 17.oktobris 2006 9:46
0 0 Atbildēt

manuprāt vēl salīdzinoši nesen bija raksts, ka 24. volgu pārstāj razot. Bet varbūt es maldos.

214261. viesis 17.oktobris 2006 9:50
0 0 Atbildēt

Nez ko ta Krievijaa ar vinjas drankjiigajiem celjim vajadzeeja F1 ar 5 cm kliirensu. Pat muusdienaas armijas vajadziibaam razjo auto kuri ir nejeedziigi vienkaarshi ja saliidzina ar jebkuru ielas auto. Kaapeec - taapeec lai vieglaak remonteet kaujas apstaakljos. Un peec manaam domaam vienkaarshiibaa sleepjas skaistums. Muusdeinaas iztaisas visaadus gudrus elktroniskus verkjus, bet programmatuuras kljuudu izdziishanai nepietiek laika.

214263. viesis 17.oktobris 2006 9:54
0 0 Atbildēt

Shiii volga ir taa volga kuras mehanikji atriebjoties savai priekshniecibai pied.i.r.s.a atrumkarbas. Tas nav izdomajums, bet reala lieta. Tadu atriebes metodi mehi izvelejas tapec, ka shitam dampim atrumklokjis ir pa tiesho karbaa caur gridu. atliek noskruvet tikai to kalpachku ar viitni, un iznjemt. tad ielikt kluci caurumaa un lieta dariita :D

214269. viesis 17.oktobris 2006 10:02
0 0 Atbildēt

Shearer - 21 volgai ātrumi pārslēdzas pie stūres, kloķa grīdā nav, tevi kāds būs piemānījis.

214273. viesis 17.oktobris 2006 10:12
0 0 Atbildēt

Man tomēr liekas, ka tajā mašīnaā ir kāda "odziņa", ar ko viņa savā ziņā ir unikāla. Man patīk, varbūt tāpēc ka saistas ar bērnību. :)

214274. viesis 17.oktobris 2006 10:22
0 0 Atbildēt

unikaali bija vieniigi rallijaa veerot, kaa shie zaarki uz 3 ritenjiem liikumaa iet :)

214279. viesis 17.oktobris 2006 10:48
0 0 Atbildēt

Pobedaam 1951. gadaa aatrumklokjis paarceelaas pie stuures. 21.Volgai, kaa Pobedas peectecei, tur arii, afaik, palika. Aatrumkaarbas izvietojums, protams, pieljaava vieteejiem "Kuljibiniem" izmest nahren liekaas tjagas, un iebaazt to klokji pa taisno aatrumkaarbaa. Tas pac M402/3/7 tika dariic.

214282. viesis 17.oktobris 2006 11:03
0 0 Atbildēt

Jauki un kaifīgi bija Biķernieku trasē vērot, kā brāļi Belmeri ar Volgām gāja špicē PSRS čempionāta posmos, avīzes "Trud" balvas izcīņā u.t.t. Tad vēl trases maliņās mežā tirgoja alu un karstas sardeles no armijas lauka virtuvēm. Ir ko atcerēties, tomēr jaunības laiki.

214307. viesis 17.oktobris 2006 12:09
0 0 Atbildēt

a kurai volgai tad ir caur griidu??? pec skata shitada pati...

214319. viesis 17.oktobris 2006 12:40
0 0 Atbildēt

tiem visiem rakstītājiem kam vēl mātes piens uz lūpām, nekad nesaprast īstas māšīnas skaistumu

214320. viesis 17.oktobris 2006 12:51
0 0 Atbildēt

Jā,es vēl atceros,ka,ņemot elkoni Biķerniekos,Volgām lija ārā benzīns pa bākas kaklu.

P.S.Volga-21 bija gandrīz precīza viena Forda kopija,pats tādu manīju 90-to gadu sākumā Rīgā,pa gabalu sajaucu,bet pieejot klāt,varēja atšķirt pēc dekoratīviem sīkumiem.

214325. viesis 17.oktobris 2006 13:18
0 0 Atbildēt

Shearer - grīdā ir 24tai un tālāk, un tām 21majām, kurām vietējie mehanizatori pielikuši neoriģinālu kārbu un priekšējos sēdekļus, jo 21majai priekšā ir dīvāns no durvīm līdz durvīm, nav kur to kloķi likt.

214329. viesis 17.oktobris 2006 13:45
0 0 Atbildēt

Yonas,tā sāls jau ir apstāklī,ka krievi neko savu nekad nav ražojuši,tikai kopējuši(ja neskaita kara un kosmisko tehniku).Tagad autobūvē šo pašu ceļu iet ķīnieši-kopē visu pēc kārtas,pie tam bez jebkādām licencēm un neviens neko nevar padarīt.

214333. viesis 17.oktobris 2006 13:58
0 0 Atbildēt

UUSA ...:))) Pat kosmisko kopejuši... visa padomju Raķesu tehnika sakas no nolaupītajiem Fon Brauna izstradjumiem :)

Pat kaķusa no Ķīniesu petardēm nosperta :)))

214337. viesis 17.oktobris 2006 14:12
0 0 Atbildēt

Jā,bet nesen Discovery rādīja,kā USA raķete startēja ar Krievijā ražotu dzinēju....Smieklīgi,vai ne?

214340. viesis 17.oktobris 2006 14:34
0 0 Atbildēt

Vai tieshaam 21 volga nomainiija pobedu? Vai tad taas vairs nerazhoja paraleeli? Manupraat razhoja gan.

Un 24-to volgu jau nu vairs sen nerazho - razho taas peectechus kas jau ir kaa 31 modelja Volga.

p.s. M20 vienlaga rulee vairaak nekaa 21 volga.

214341. viesis 17.oktobris 2006 14:38
0 0 Atbildēt

Pārbaudīju:

Pēdējo Pobedu uzražoja 1958.gadā - tātad ražoja paralēli 21-majai Volgai vismaz 2 gadus.

214356. viesis 17.oktobris 2006 15:30
0 0 Atbildēt

Mhm...taa jau arii bija. Es gan taa kaa vairaak tiku spiedis uz to, ka daudzi Pobedaa paarbaudiiti risinaajumi reinkarneejaas 21majaa. Kaa M20 '50 owneris iesaku palasiit

www.gaz20.spb.ru/index.htm

IMHO, vispilniigaakais neta resurss par Pobedu. Protams, ir dazhas lietas fetishizeetas, tak autoram ir piedodami - sirdslieta, tomeer.

214359. viesis 17.oktobris 2006 15:38
0 0 Atbildēt

214340,kā "24" tiešām vairs neražo,ciparu kods tur tagad tāds garš,bet būtība jau nav mainījusies-pamatmodelim arī tagad ir tas pats virsbūves karkass,stūres iekārta "gliemezis-rullītis"(krieviski-"červjačnyj"),vienīgi motors ir cits(vienā variantā pat Chrysler 2,4) un salona apdare,kā arī ārējā "kamuflāža".Bet nupat jau arī Krievijā tauta sāk nepirkt "tēvijas" izstrādājumus,tā ka pēdējie dvesieni Volgai.

214424. viesis 17.oktobris 2006 19:54
0 0 Atbildēt

Taa fotozhopotaa bilde ar spineriem un tjomku ir galiigi nevietaa :(

214448. viesis 17.oktobris 2006 22:22
0 0 Atbildēt

UUSA: nebuus vis tada pati.. nu jau pat piekare prieksheejaa nomainiita.. masljonkas ar ko shkvornjus elljot var aizmirst :D :D :D

kindzulis

214452. viesis 17.oktobris 2006 22:49
0 0 Atbildēt

Es ar esmu braucis ar onkuļa 21 volgu (kā pasažieris), kurai ātrumklōķis bij grīdā.....!!???

214459. viesis 18.oktobris 2006 0:57
0 0 Atbildēt

Bet vispār nezināju, ka krieviņi ražoja arī autiņus ar automātiskajām kārbām..bet tas jau laikam bija priekš rietumu tirgus..

214542. viesis 18.oktobris 2006 15:51
0 0 Atbildēt

Haha, kāds rietumu tirgus ? Kuba un Polija ? Automāti (nu, gandrīz automāti) izrādījās ražošanai par dārgu, tāpēc neviena no širpotreba krievu mašīnām ar automātu aprīkota netika. Automātiskās kārbas bija tikai vai nu specpasūtījumam, vai visādiem luksusiem - Čaikai, piemēram.

222558. viesis 11.janvāris 2007 9:00
0 0 Atbildēt

KO?

222597. viesis 11.janvāris 2007 14:22
0 0 Atbildēt

Laba musu platumu gradu klassika! Paldies Dievam man ari izdevas kadreiz vienu palaust!!!!!:):):)

222771. viesis 12.janvāris 2007 23:26
0 0 Atbildēt

Volga 21 Tas ir forši. Pats esu atjaunojis tadu,1960 gada man viņa ir 90% orģināla. 'Detaļas vēl joprojām ir no pērkamas .Būtu bremžu pastiprinātāj , varētu arī braukāt ikdienā.

224672. viesis 31.janvāris 2007 19:47
0 0 Atbildēt

:D:D

238608. viesis 17.jūlijs 2007 14:52
0 0 Atbildēt

Nu jau kādu pus gadu man ir GZ 21 1960 gada. Es gar viņu varu ņemties kā gar pamelu andersoni. Burtiski esmu viņā iemīlējies. GAZ 21 ir loti praktisks auto. Ar to var izbraukt praktiski dajebkur. Stipri šaubos vai kāds fords audi vai opelits pēc 50 gadiem ies tikpat labi kā mana GAZ 21.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti