Drošs rudens un ziemas laikā: ESP elektroniskā trajektorijas stabilizācijas sistēma ar stūres impulsu iedarbojas slidenos braukšanas apstākļos. Stūres impulss samazina apstāšanās distanci līdz pat 10 procentiem.
Elektromehāniskā stūres pastiprinātāja ieviešana pirmo reizi padara iespējamu Golf, Golf Plus, Jetta, Eos, Touran un Passat automašīnām ESP elektroniskās trajektorijas stabilizācijas sistēmas ar stūres impulsu iekļaušanu standarta aprīkojumā.Tikai neliela stūres rata „pavilkšana”, elektromehāniskā stūres pastiprinātāja „izpildījumā”, ko „pārvalda” elektroniskā stabilizācijas programma. Bet tas ir viss, kas vajadzīgs vadītājam, lai intuitīvi veiktu pareizo darbību: stūres pagriešanu pretējā virzienā. Ļoti specifiskās situācijās, avārijas bremzēšanas laikā uz ceļiem ar atšķirīgiem berzes koeficentiem (piemēram, slapjas lapas vai sniegs labajā pusē un sauss ceļa segums kreisajā pusē). Stūres pagriešana pretējā virzienā veicina apstāšanās distances samazināšanu šādos gadījumos līdz pat desmit procentiem. Bet, lai to izdarītu, automobilim nepieciešana stūrēšana, ko var stimulēt elektroniski. Un tas ir uzstādīts Volkswagen Golf, Golf Plus, Jetta, Eos, Touran, Passat un Passat estate standarta aprīkojumā, tāpat kā elektroniskās trajektorijas stabilizācijas sistēma ESP ar stūres impulsu.
Labākais drošībai
ESP elektroniskā trajektorijas stabilizācijas sistēmas ar stūres impulsu darbība: apkārtne kā iepriekš aprakstīts, rudens vai ziema, puse ceļa virsmas ir sausa, otra puse ir noklāta ar slapjām lapām vai vienmērīgu sniega kārtu. Līdz šim scenārijs uz pieminētās virsmas ar dažādiem berzes koeficentiem (mašīnbūves terminos saukts par „μ-split”) avārijas bremzēšanas laikā ar ESP ideālajā variantā beigtos šādi: pateicoties ESP, automobilis nesāks nekontrolēti slīdēt, vadītājs var noturēt to pareizajā virzienā un izvairīties no visiem iespējamajiem šķēršļiem. Tā kā bremzēšanas spēks ir jābalsta uz riteni ar vismazāko berzes koeficentu, lai novērstu transportlīdzekļa izslīdēšanu, riteņus nevar nobremzēt tik ātri, kā tas būtu iespējams uz sausas ceļa virsmas. Iemesls: bez pareizas stūres pagriešanas pretējā virzienā, transportlīdzeklis izslīdētu, veidojot pārāk lielu bremzēšanas spēku ritenim, tādēļ rodas asimetriski bremzēšanas spēki, kas veicina transportlīdzekļa griešanos ceļa virsmas virzienā ar lielāku vilcējspēku. Tas izklausās sarežģīti un tā tas arī ir. Bet tieši šajā momentā ieslēdzas ESP ar stūres impulsu.
ESP nosaka pareizo virzienu: sistēma nosaka virzienu kādā vadītājam jāsagriež stūre, lai transportlīdzeklim optimāli samazinātu ātrumu bez izslīdēšanas. Tieši tāpēc elements elektromehāniskajam stūres pastiprinātājam dod komandu nosūtīt pagriešanas impulsu nepieciešamajā virzienā. To saņem vadītājs ar stūres palīdzību, kurš tad intuitīvi seko šim signālam un veic klasisko stūres pagriešanu pretējā virzienā. Šīs stabilizatora iejaukšanās rezultātā bremžu spiediens uz riteņiem var palielināties ar lielāku satveršanas spēku. Rezultāts: apstāšanās distances samazināšanās par iepriekšminētiem 10 procentiem.
Vadītājs visu kontrolē: ESP ar stūres impulsu neveic transportlīdzekļa vadīšanas funkcijas. Atbildība attiecībā uz transportlīdzekļa vadīšanu vienmēr pilnībā jāuzņemas vadītājam. Tomēr sistēma dod tikai ieteikumu pagriezt stūri, pat ja gandrīz nemanāmi, ar griezes momentu ne vairāk kā trīs Nm. Tāpēc notiek šādi: ESP domā, cilvēks griež stūri – tā vienkārši ir iedarbīgāk.
Auto Group Baltic
Volkswagen importētājs Baltijā
Un tas viss tikai 10% dēļ?