«Volkswagen» rūpējas par drošu braukšanu 10

 
26.oktobris 2006 9:22

Drošs rudens un ziemas laikā: ESP elektroniskā trajektorijas stabilizācijas sistēma ar stūres impulsu iedarbojas slidenos braukšanas apstākļos. Stūres impulss samazina apstāšanās distanci līdz pat 10 procentiem.

Elektromehāniskā stūres pastiprinātāja ieviešana pirmo reizi padara iespējamu Golf, Golf Plus, Jetta, Eos, Touran un Passat automašīnām ESP elektroniskās trajektorijas stabilizācijas sistēmas ar stūres impulsu iekļaušanu standarta aprīkojumā.

Tikai neliela stūres rata „pavilkšana”, elektromehāniskā stūres pastiprinātāja „izpildījumā”, ko „pārvalda” elektroniskā stabilizācijas programma. Bet tas ir viss, kas vajadzīgs vadītājam, lai intuitīvi veiktu pareizo darbību: stūres pagriešanu pretējā virzienā. Ļoti specifiskās situācijās, avārijas bremzēšanas laikā uz ceļiem ar atšķirīgiem berzes koeficentiem (piemēram, slapjas lapas vai sniegs labajā pusē un sauss ceļa segums kreisajā pusē). Stūres pagriešana pretējā virzienā veicina apstāšanās distances samazināšanu šādos gadījumos līdz pat desmit procentiem. Bet, lai to izdarītu, automobilim nepieciešana stūrēšana, ko var stimulēt elektroniski. Un tas ir uzstādīts Volkswagen Golf, Golf Plus, Jetta, Eos, Touran, Passat un Passat estate standarta aprīkojumā, tāpat kā elektroniskās trajektorijas stabilizācijas sistēma ESP ar stūres impulsu.


Labākais drošībai

ESP elektroniskā trajektorijas stabilizācijas sistēmas ar stūres impulsu darbība: apkārtne kā iepriekš aprakstīts, rudens vai ziema, puse ceļa virsmas ir sausa, otra puse ir noklāta ar slapjām lapām vai vienmērīgu sniega kārtu. Līdz šim scenārijs uz pieminētās virsmas ar dažādiem berzes koeficentiem (mašīnbūves terminos saukts par „μ-split”) avārijas bremzēšanas laikā ar ESP ideālajā variantā beigtos šādi: pateicoties ESP, automobilis nesāks nekontrolēti slīdēt, vadītājs var noturēt to pareizajā virzienā un izvairīties no visiem iespējamajiem šķēršļiem. Tā kā bremzēšanas spēks ir jābalsta uz riteni ar vismazāko berzes koeficentu, lai novērstu transportlīdzekļa izslīdēšanu, riteņus nevar nobremzēt tik ātri, kā tas būtu iespējams uz sausas ceļa virsmas. Iemesls: bez pareizas stūres pagriešanas pretējā virzienā, transportlīdzeklis izslīdētu, veidojot pārāk lielu bremzēšanas spēku ritenim, tādēļ rodas asimetriski bremzēšanas spēki, kas veicina transportlīdzekļa griešanos ceļa virsmas virzienā ar lielāku vilcējspēku. Tas izklausās sarežģīti un tā tas arī ir. Bet tieši šajā momentā ieslēdzas ESP ar stūres impulsu.

ESP nosaka pareizo virzienu: sistēma nosaka virzienu kādā vadītājam jāsagriež stūre, lai transportlīdzeklim optimāli samazinātu ātrumu bez izslīdēšanas. Tieši tāpēc elements elektromehāniskajam stūres pastiprinātājam dod komandu nosūtīt pagriešanas impulsu nepieciešamajā virzienā. To saņem vadītājs ar stūres palīdzību, kurš tad intuitīvi seko šim signālam un veic klasisko stūres pagriešanu pretējā virzienā. Šīs stabilizatora iejaukšanās rezultātā bremžu spiediens uz riteņiem var palielināties ar lielāku satveršanas spēku. Rezultāts: apstāšanās distances samazināšanās par iepriekšminētiem 10 procentiem.

Vadītājs visu kontrolē: ESP ar stūres impulsu neveic transportlīdzekļa vadīšanas funkcijas. Atbildība attiecībā uz transportlīdzekļa vadīšanu vienmēr pilnībā jāuzņemas vadītājam. Tomēr sistēma dod tikai ieteikumu pagriezt stūri, pat ja gandrīz nemanāmi, ar griezes momentu ne vairāk kā trīs Nm. Tāpēc notiek šādi: ESP domā, cilvēks griež stūri – tā vienkārši ir iedarbīgāk.

Auto Group Baltic
Volkswagen importētājs Baltijā
 
Visi komentāri
 
215510. viesis 26.oktobris 2006 9:56
0 0 Atbildēt

Un tas viss tikai 10% dēļ?

215512. viesis 26.oktobris 2006 9:57
0 0 Atbildēt

Kaut kāds sviests. Neviens nezina, kā noreaģēs vadītājs pēc kaut kāda mistiska sitiena pa stūri, varbūt vispār palaidīs vaļā...

215517. viesis 26.oktobris 2006 10:20
0 0 Atbildēt

vareeja kaadu animaaciju uztaisiit. nemeci galiigi slinki kljuvusi

215524. viesis 26.oktobris 2006 11:04
0 0 Atbildēt

Nu cik tālu tad ies ar to elektroniku!?Kad gļuku dēļ sāks cilvēki sisties,tad laikam attapsies.Auto taču nav lidmašīna,kur visas elektrosistēmas ir trīskārt dublētas un visādi citādi kvalitatīvākas(un tad vēl šad tad gadās kļūdas)!

215528. viesis 26.oktobris 2006 11:25
0 0 Atbildēt

Lasiju kaa krievi ko lidziigu lexusam testeeja. Sistema stradaja ok tikai lidz noteiktam briidim. Pecak vinam saaka vienkarshi trauceet stuureet auto. Brauca gan profi. Bet nu es tomer arii negribeetu lai vagis pats saak stuuri raustiit...

215559. viesis 26.oktobris 2006 15:12
0 0 Atbildēt

Man pietikās ar C4 pabraukt.... kam ESP (laika) pats izdomā kādus RPM pieļaut ;-( ... Rezultātā nelielā sānslīdē uz stāvvietas ledus/sniega klājuma ( kuru varētu koriģēt ar gāzes pedāli) pedālis grīdā - a uz tahometra 1500RPM, jo elektronika uzskata ka vairāk griezes tev nepienākas...! Un auto tā patizli nedz seko stūrei, nedz godīgi slīd laukā...

215568. viesis 26.oktobris 2006 16:02
0 0 Atbildēt

Atslēgšanas poga(ESP) vismaz C4 ir?

215592. viesis 26.oktobris 2006 19:13
0 0 Atbildēt

Visas jaunās un nepazīstamās lietas cilvēki sākumā uztver noraidoši, bet kā tad lai attīstās tehnika ja netiks ieviesti jauninājumi. Arī pirmās ABS sistēmas nebija perfektas.

215598. viesis 26.oktobris 2006 23:24
0 0 Atbildēt

Tas, kas tupi un vienkārši samazina motora jaudu riteņu spolēšanas gadījumā, nav nekāds ESP, bet ASR(vāciski), lēta un prasta sistēma, kas dod nosacītu stabilitāti (manas domas). Nezinu, bet šaubos vai lētās francu un korejiešu konservbundžas tiek aprīkotas ar ko līdzīgu ESP.

215605. viesis 27.oktobris 2006 9:06
0 0 Atbildēt

Tad iisti nesapratu kuraa virzienaa ESP pasit stuuri ?

Tajaa virzienaa kuraa ir jaagriezh, vai arii preteejaa ???

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti