Citroën C4 WRC startē prestižajā Montekarlo rallijā 1

20.janvāris 2007 0:00

Pēc gada pārtraukuma oficiāli atgriežoties pasaules rallija čempionātā, Citroën komanda 2007.gada Pasaules čempionāta atklājošajam posmam — Montekarlo rallijam ir pieteikusi divas jaunas Citroën C4 WRC automašīnas, ar kurām brauks Sebastjēns Lēbs / Daniels Elena un Dani Sordo / Marks Marti.

Pēdējos gados garākās WRC sacīkstes tradicionāli ir bijušas veiksmīgas gan Francijas komandai kopumā, gan ekipāžai, kas trīskārt izcīnījusi uzvaru dalībnieku vērtējumā, proti, Sebastjēnam Lēbam / Danielam Elenam. Pēc labajiem panākumiem 2002.gada čempionātā ekipāža turpināja iesākto, kļūstot par čempioniem veselus trīs gadus pēc kārtas (2003., 2004. un 2005.gadā), bet 2006. gadā ekipāža aizraujošā cīņā ieguva 1.vietu, braucot ar Kronos komandai piederošu Xsara modeli.



Jaunas sezonas uzsākšana ar jaunām automašīnām vienmēr ir izaicinājums. "Lai gan C4 WRC tapšanā ieguldīts milzīgs darbs un pārbaudēs tas pierādījis, ka ir konkurētspējīgāks nekā iepriekšējais Xsara modelis, mēs joprojām nezinām, kāds tas būs īstās sacīkstēs," norāda Gajs Frekvelins (Guy Fréquelin). Jaunās automašīnas debija notiks Montekarlo rallijā, kas ir viens no grūtākajiem starp sešpadsmit WRC čempionāta posmiem. Tas padara šo izaicinājumu C4 WRC un komandai vēl lielāku. Tomēr ikviens Citroën Sport komandas dalībnieks apzinās šī uzdevuma svarīgumu, un viss iepriekšējā gadā veiktais darbs bijis plānots tā, lai nodrošinātu komandai labākās izredzes uz panākumiem.

Lai izvairītos no pārsteigumiem un ļautu C4 WRC debijai noritēt vislabākajos iespējamos apstākļos, Francijas komanda pulcējusi vienkopus vislabākos speciālistus. C4 WRC izstrādes procesā pie automašīnas stūres bez Sebastjēna Lēba sēdies arī Jūso Pikalisto (Juuso Pykälisto), Philippe Bugalski (Philippe Bugalski), Anrē Burdons (André Bourdon) un Kriss Meeke (Kris Meeke). Pašam Sebastjēnam, kurš ir atveseļojies pēc neveiksmīgā kritiena ar kalnu divriteni, bija visai aizņemta gada nogale, veicot vairākas testa braucienu sērijas, kuru mērķis bija izmēģināt jauno spēkratu dažādos ceļa apstākļos, kādi sagaidāmi Montekarlo rallijā. Vērtīgu ieguldījumu devis arī Daniels Sordo, īpaši pēc tam, kad viņu apstiprināja par komandas otro pilotu 2007.gada sezonā. Kā skaidro Citroën Sport tehniskais direktors Ksavjē Mestalēns-Pinons (Xavier Mestelan-Pinon), ilgais sagatavošanās periods ir bijis visai auglīgs, taču par jaunās automašīnas izredzēm pirmajās sacīkstēs komanda izsakās rezervēti: "Testu programma noritēja veiksmīgi, taču prognozēs par Montekarlo mēs esam piesardzīgi, jo nezinām, kā veiksies cīņā ar konkurentiem. Mums nav nekādu īpašu raižu par automašīnas uzticamību, taču arī šajā jautājumā mēs saglabājam piesardzību."

2007.gadā Montekarlo rallija organizētāji ir nolēmuši atgriezties vietā, ar ko saistās dažas no spožākajām lappusēm šī pasākuma vēsturē; svarīgākie notikumi risināsies Valences pilsētā, kurā atradīsies sacīkšu centrs un galvenais servisa parks. Ir visai liela iespēja, ka posmos Vercors (ceturtdienas vakars) un Ardèche rajonā būs ziemai raksturīgi apstākļi, un rallijs varētu kļūt vēl aizraujošāks kā jebkad agrāk. Jautājumu ir daudz: "Vai asais vējš, kāds bieži pūš plato Lachamp-Raphaël tuvumā, atnesīs sniegu? Vai Saint Bonnet le Froid cilpa, kas ir maršruta tālākais punkts uz Ziemeļiem, būs tikpat ledaina kā parasti? Kādas riepas būs vispiemērotākās 46 km garajam braucienam pāri trīs kalnu pārejām ceļā no Saint Pierreville uz Antraigues?" Taču atbildes uz tiem uzzināsim tikai rallija gaitā.

It kā pilnīgi jaunas automašīnas iepazīšana nepazīstamos ātrumposmos nebūtu pietiekami sarežģīts uzdevums, Sebastjēnu un Danielu gaida daži izaicinājumi arī riepu frontē. Taču viņi varēs rēķināties ar Citroën Sport un BFGoodrich's tehniskā personāla kopīgo pieredzi, kā arī pilnībā paļauties uz BFGoodrich’s kompetenci jautājumā par piemērotāko riepu izvēli.

Daudzie nezināmie, ar ko nākas saskarties, gatavojoties 2007.gada Montekarlo rallijam, nozīmē, ka Gajs Frekvelins, kurš pārzina Ardèche rajona iespējamās viltības, ir nobruņojies vēl pamatīgāk, nekā ierasts. "Mēs sastopamies ar vairākiem nezināmiem faktoriem, ko vēl vairāk sarežģī fakts, ka Montekarlo rallijs ir tik ļoti specifisks," viņš stāsta. "Tādēļ, nemaz nebaidīdamies izklausīties pārāk pašpārliecināts, es saku, ka mēs darīsim visu, lai uzvarētu."

www.citroen.lv
 
Visi komentāri
 
223549. viesis 22.janvāris 2007 13:07
0 0 Atbildēt

Dubultuzvara, lielisks starts!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 5

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 3

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 

Rīgas un Pierīgas pašvaldības grib attīstīt pārsēšanās punktus satiksmes mezglos un "park&ride" stāvvietas 7

Rīgas un Pierīgas pašvaldību vadītāji aicina valsti sadarboties un kopīgi efektivizēt transporta sistēmu, attīstot pārsēšanās punktus, veicinot "park&ride" stāvvietu izbūvi, vienādojot braukšanas biļešu tarifus un citas lietas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti