Pašapzinīgas, zinātkāras, elegantas būtnes ar absolūto dzirdi un izcilu prasmi sarežģītas lietas izklāstīt tēlainos apzīmējumos – tādas ir sievietes autoservisos, kuras ir vidēji ceturtā daļa no autoservisu apmeklētāju skaita.
Šādus datus ir apkopojusi kompānija „Robert Bosch” SIA, apzinot visus Latvijā esošos „Bosch” autoservisus.Apkopotie dati norāda, ka no Rīgas autoservisu apmeklētājiem vidēji 33% ir autovadītājas, savukārt citās Latvijas pilsētās to skaits procentuāli ir krietni mazāks - 17% no kopējā apmeklētāju daudzuma.
Ņemot vērā Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) datus, kas apliecina, ka aizvien vairāk pieaug sieviešu autobraucēju skaits, tiek prognozēts, ka ar nākamajiem gadiem arī autoservisu apmeklētāju vidū palielināsies autovadītāju – sieviešu skaits, kuras vēlēsies savas automašīnas nodot kvalitatīvai apskatei vai remontam.
Savukārt autoservisu speciālisti uzsver, ka sievietes automašīnu problēmas bieži vien spēj aprakstīt precīzāk nekā vīrieši, izmantojot tēlainus apzīmējumus, piemēram, trokšņus. Tāpēc speciālisti sievietēm, kuras regulāri brauc ar automašīnu un vēlas, lai tai tiktu veikta apskate vai remonts, iesaka vērsties autoservisos personīgi. Tas esot pamatojams ar faktu, ka, neraugoties uz valdošajiem stereotipiem, patiesībā sieviete savu automašīnu visbiežāk pazīst labāk nekā jebkurš cits.
„Pēdējos gados autoservisu darba kultūra arvien uzlabojas, arvien biežāk automašīnas pieņēmēji ir atvērti un spēj iztulkot sievietes tēlaino skaidrojumu. Šī iemesla dēļ ne autoservisu darbinieku attieksmei, ne arī stereotipiem par vīriešu zināšanu un prasmju pārsvaru tehnoloģijā nevajadzētu atturēt sievietes izvēli personīgi braukt uz autoservisu,” apgalvo „Bosch Car Service” SIA „Rolis” direktors Uldis Rolis.
Kas attiecas uz vīriešiem, 25% nenoliedzami ir pietiekami liels rādītājs, lai spētu apdraudēt stereotipos radītā vīrieša – automašīnas tehniskās daļas speciālista – titulu. Autoservisu speciālisti atzīst: izrādās, ka vīrieši nebūt ne vienmēr spēj paši noteikt pareizos automašīnas defektus, tādēļ nereti autoservisos tiek norādīts kļūdains virziens automašīnas apskatē.
SIA „Robert Bosch” auto piederumu daļas vadītājs Jānis Balodis: „Jebkuram automašīnas vadītājam, neņemot vērā viņa dzimumu, ir svarīgi apzināties, ka automašīna, kura nav tehniskā kārtībā, var radīt bīstamus apstākļus ne tikai pašam autobraucējam, bet arī citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.”
Kompānija „Robert Bosch” prioritāte kopš tās dibināšanas ir bijusi „apmierināts klients”. "Bosch Car Service" autodarbnīcās visā pasaulē ir ieviests vienots pakalpojumu kvalitātes standarts, kas attiecas gan uz servisa vizuālo noformējumu, gan darbu organizēšanu, instrumentu pielietošanu un cilvēku kompetenci. Pirmais "Bosch" autoserviss tika izveidots 1921.gadā Vācijā. Autoservisu koncepcija tika pilnveidota 1971.gadā atklājot "Bosch service" centrus.
Jaunākie "Bosch Car Service" principi tika ieviesti 2000.gadā, un ar "Rolis Bosch Car service" atklāšanu tika uzsākta jaunās koncepcijas ieviešana arī Latvijā. „Bosch” apkopes centri atrodas sekojošos autoservisos: „Rolis” SIA Rīgā, „Arvus” SIA Tukumā, „Dīzeļcentrs R”SIA Rīgā, „Autofirma Raivo” SIA Dobelē, „Ripo 2” SIA Rīgā, „Auto Neo” SIA Valmierā, „Līvānu autocentrs” SIA Līvānos un „Jēkabpils autocentrs” SIA Jēkabpilī.
Plašāka informācija par kompāniju „Robert Bosch” SIA ir atrodama tās interneta mājas lapā www.bosch.lv
ja bildē domāta viena no 3/4, kuras neapmeklē servisu. tad es izvēlos, tās, kuras neapmeklē servisu.