Rallists no Latvijas dosies mācīties pie leģendārā Tomija Makinena 15

 
8.februāris 2007 8:29

Pirmo reizi Latvijas autosporta vēsturē latviešu jaunā cerība piecpadsmitgadīgais rallija pilots Jānis Kārkliņš ar kompānijas Hansa Līzings atbalstu dosies uz četrkārtējā pasaules rallija čempiona Tomija Makinena rallija skolu Somijā, kur divu dienu laikā leģendārās zvaigznes uzraudzībā pilnveidos savas pilota prasmes.

Jānis Kārkliņš šā gada 12. un 13. februāri ar savu jauno N3 klases sporta automašīnu Renault Clio Sport aizvadīs Tomija Makinena rallija skolā. Tā izveidota pie pasaulslavenās rallija zvaigznes mājām Pupolā, netālu no pasaules rallija čempionāta Somijas posma galvaspilsētas Jīvaskiles, kuras apkārtnes ceļi ir slaveni visā pasaulē. Jāņa Kārkliņa tiešais skolotājs šo divu apmācības dienu laikā būs Pasi Hagstroms, kurš ir Somijas rallija čempions ar vairāk nekā divpadsmit gadu pieredzi, bijis pasaules rallija čempionāta Top10 pilots, Subaru Word Rally Team testa pilots un Subaru Rally Team USA pilots.


Jānis Kārkliņš pie sava jaunā rallija auto Renault Clio pirms došanās uz Tomija Makinena rallija skolu Somijā. (Foto: Raimonds Volonts (V4 Motors))


Visu apmācības procesu pārraudzīs rallija leģenda – četrkārtējais pasaules rallija čempions Tomijs Makinens, kurš savā karjerā ir startējis 139 pasaules rallija čempionāta posmos un izcīnījis 24 uzvaras. Kopā ar savas rallija skolas komandu viņš novērtēs Jāņa Kārkliņa talantu un noteiks mūsu jaunā talanta nākotnes potenciālu.

Dainars Dambergs, Latvijas Automobiļu asociācijas prezidents: „Latvijas Automobiļu federācija arvien lielāku uzmanību pievērš jauniešu apmācībai un mums ir liels prieks, ka Hansa Līzings nolēmis palīdzēt šajā projektā. Tādēļ esam nolēmuši nelaist zudumā Jāņa Kārkliņa tēva Andra izkopto talantu un meklēt ceļus, kā palīdzēt jaunajam autobraucējam arī turpmāk. Esam panākuši vienošanos ar Tomiju Makinenu, ka viņš sniegs savu vērtējumu par viņa nākotnes potenciālu. Mums ir svarīgi parādīt jauno pilotu rallija elitei un iegūt objektīvu vērtējumu. Ja tas būs pozitīvs, tad meklēsim iespēju, kā virzīt Jāni Kārkliņu tālāk. Esam tikušies ar Somijas Autosporta federāciju un ieguvuši jaunas idejas, taču mums ir jāsaņem četrkārtējā pasaules čempiona Tomija Makinena atzinums un jādzird viņa nostāja.”

Jānis Kārkliņš ir 15 gadus vecs rallija pilots, kuru izaudzinājis un trenējis viņa tēvs – viens no Latvijas pieredzējušākajiem rallija sportistiem Andris Kārkliņš. Savu rallija karjeru Jānis uzsāka ar uzņēmēja Jura Šabašova atbalstu. Savā neilgajā autosportista karjerā viņš jau ir spējis izcīnīt divus čempiona titulus kartingā, divus čempiona un vienu vicečempiona titulu minirallijā, kā arī gūt divu gadu pieredzi Latvijas rallija čempionātā. Tas ir pietiekami, lai uzskatītu, ka tieši Jānis Kārkliņš ir viens no visperspektīvākajiem jaunajiem Latvijas talantiem.

Tomijs Makinens savu rallija skolu izveidoja 2004. gadā pēc aktīvās rallija karjeras beigšanas. Makinens ir dzīvā autorallija leģenda, viens no diviem titulētākajiem rallija pilotiem pasaulē – Tomijam Makinenam un viņa tautietim Juham Kankunenam katram ir pa četriem pasaules čempiona tituliem, bet Makinena kontā ir par vienu WRC uzvaru vairāk. Makinens ir spējis izcīnīt 24 uzvaras, no kurām četras uzvaras gūtas sarežģītos Montekarlo kalnu serpentīnos, bet piecas – viltīgajos Somijas tramplīnos.

Jānis Kārkliņš būs pirmais rallija pilots no Latvijas, kurš Tomija Makinena skolā apgūs zināšanas. Starp šīs skolas slavenākajiem audzēkņiem jāmin austrālietis Kriss Atkinsons un japānis Toši Arai. Rallija skolā strādā vairāki rallija piloti ar pasaules līmeņa rallija pieredzi, bet apmācības procesa virsvadību ir uzņēmies Tomijs Makinens. Divu dienu intensīvā apmācības procesā Jānim Kārkliņam nāksies apgūt gan rallija automašīnas vadīšanas iemaņas, gan pareizu stenogrammas sastādīšanu, kā arī pareizu automašīnas regulējumu un riepu izvēli. Ātrumposmu režīmā Jānim Kārkliņam būs jāveic 150 kilometru gara distance, kas ir par trešdaļu vairāk nekā vidējā Latvijas rallija čempionāta posmā. Jānim Kārkliņam uz šīm apmācībām līdzi kā stūrmanis dosies Jānis Krastiņš.

Hansa Līzings ir viens no lielākajiem autosporta sponsoriem Latvijā, un ir partneris gan Latvijas Automobiļu federācijai, gan vairākām autosporta komandām un pasākumiem, kā arī atbalsta ikgadējo Latvijas Automobiļu federācijas Čempionu balli.
 
Visi komentāri
 
225192. viesis 8.februāris 2007 10:14
0 0 Atbildēt

njaa... vienmeer ir licies interesanti, vai ir iespeejams izsisties arii kaadam, kas nepiedzimst bijusho/esosho rallistu gjimenees? :)

225193. viesis 8.februāris 2007 10:28
0 0 Atbildēt

Ja ir nauda, vismaz sakumam lai sevi paradiitu- gan jau ka var. Bet bez daudz naudas tehniskajos sporta veidos ir kaa ir...

225194. viesis 8.februāris 2007 10:44
0 0 Atbildēt

Nevienam, kas nav no tādas ģimenes, nespīd tikt trenētam no pašas bērnības... Tādi kā Kārklīņš, Caune, Šimkus u.c.... viņi no mazām dienām ir ar to uzauguši. Līdzīgi kā burātāju bērni visu zin par jahtām, un slēpotāju bērni par slēpēm...

Bet manuprāt ir viens jaunais talants, kurš nav autosportistu bērns, bet ir par tādu no mazotnes izaudzināts un izrādījies gana talantīgs - Arvis Zārbergs. Tur gan jāsaka, ka tēvs ir ieguldījis ne mazums līdzekļu, lai puika to sasniegtu.

Kā zināms, bez naudas nevar neko... lai spēlētu labi klavieres, vajag naudu, lai būtu labas klavieres un pasniedzēji, utt...

225197. viesis 8.februāris 2007 10:59
0 0 Atbildēt

Lai tik puikam izdodas. UN ciinaas lai peec tam dodas uz wrc peec paaris gadiem

225198. viesis 8.februāris 2007 11:04
0 0 Atbildēt

Tiesa, liekas, ka Vasaraudzis arii nav rallistu atvase, ja pareizi atceros...

225211. viesis 8.februāris 2007 13:17
0 0 Atbildēt

225194. viesi, nesaki ka nevienam nespiid. Zinu, ka saveejo momentaani cik vien atri var pie stuures piesedinaashu. :) Un ne ar merki audzinat sportistu, bet ar merki iemaaciit labi braukt. A ja iepatiksies, tad jau redzees. :)

225212. viesis 8.februāris 2007 13:23
0 0 Atbildēt

Vo puikam paveicās. Domāju šī gada čempī jau varēs redzēt uzlabojumus. Lai veicās!

225214. viesis 8.februāris 2007 13:33
0 0 Atbildēt

Malacis, lai tik cīnās!

225232. viesis 8.februāris 2007 16:00
0 0 Atbildēt

Tā arī ir kā 225194. viesis saka. Nekas tur nesanāks. Kas tur tuvāk ir stāvējis zina- tēva nerealizētie sapņi tiek uzspiesti dēlam! Labs meitu ģēģeris no tā puikas sanāktu, nevis rallija pilots! Tas arī viss!

225233. viesis 8.februāris 2007 16:06
0 0 Atbildēt

viesis jau tieshi rakstiija, ka kaarklinjam mosh kaut kas arii spiid, jo sencis kaut ko rubii.

225234. viesis 8.februāris 2007 16:15
0 0 Atbildēt

ta parak sakapis galva tam sikajam piiiiiiiiiiiiiiiii ir. no sakuma lai iemacas cienit citus cilvekus, nevis pieprasit lai starta sauli pagriex uz otru pusi, jo luk vinjam ta traucejot saskatit starta gaismas

225277. viesis 8.februāris 2007 20:56
0 0 Atbildēt

Lai izdodas, gana bargs naudas ieguldiijums no hansa Lizinga puses.

225280. viesis 8.februāris 2007 21:19
0 0 Atbildēt

Nu lai jau veicas puikānam. Galvenais - lai atbraucot nesāk raļļot pa koplietošanas ceļiem un kāda muļķīgā veidā nesaposta visu savu potenciālu. Ir autosportistiem tāds nelāgs paradums. Bet tā - malacis - 15 gadi + talants + labs sponsors.. tā var tālu tikt.

225293. viesis 9.februāris 2007 1:16
0 0 Atbildēt

225232. viesi, ja tiesam ta ir, tad gan skumji. :(

225320. viesis 9.februāris 2007 10:51
0 0 Atbildēt

tiiri intereses peec - vai kaads zina, cik maksaa taads 2-dienu Makkinena priecinjsh? www.tommimakinen.com/ teikts suutiit pieteikumu un tikai tad sanjem atbildi par cenaam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti