Aukstie laika apstākļi Latvijā ir papildus stress auto lietotājiem, tāpēc SIA “Latvija Statoil” atkārtoti aicina autovadītājus ievērot rekomendācijas par auto ekspluatāciju ziemā.
Lai nezaudētu automašīnas lietošanas iespējas aukstos laika apstākļos:- Ziemas dīzeļdegviela jāsāk lietot vēl pirms nopietna sala iestāšanās un jādara tas regulāri, lai, iestājoties salam, tvertnē būtu 100% laika apstākļiem atbilstoša degviela. Mērenā klimata un arktiskās dīzeļdegvielas sastāvs ir atšķirīgs. Arktiskajā dīzeļdegvielā ir mazāk parafīnu, jo zemās temperatūrās tas sabiezē un aizsprosto degvielas filtru, tāpēc arī ar nelielu salu neizturīgas dīzeļdegvielas devu degvielas tvertnē pietiek, lai arktiskā dīzeļdegviela zaudētu savas īpašības;
- Degvielas tvertne un filtri gan dīzeļa, gan benzīna dzinējos pēc iespējas jāatbrīvo no kondensāta. To iespējams izdarīt, turot pēc iespējas pilnu degvielas tvertni. Tāpat kā no rīta ir apledojis automašīnas logs, tieši tāda pati izskatās degvielas tvertnes iekšpuse, kurā nav degvielas;
- Automašīna pienācīgi jāsagatavo ziemai:
- Automašīnas degvielas filtru un degvielas padeves sistēmas konstruktīvajam izpildījumam jābūt atbilstošam lietošanai temperatūrā, kas ir zemāka, kā lielākajā daļā Rietumeiropas valstīs;
- Motorā jāielej eļļa, kas lietojama zemā temperatūrā. Ja sastingušās eļļas dēļ motors nespēs griezties iespējami ātri, netiks nodrošināts vajadzīgais dīzeļa kompresijas moments;
- Akumulatoram jābūt pietiekoši spēcīgam, lai ziemas rītā tas spētu iekustināt sastingušo motoru. Tieši akumulators bieži ir iemesls tam, ka ziemas spelgoņā motors nav iedarbināms, taču vainota, protams, tiek degviela.
SIA “Latvija Statoil” patlaban nav saņēmis nevienu ziņojumu par transporta līdzekļa darbības traucējumiem sakarā ar aukstajiem laika apstākļiem. Tai skaitā informācija nav saņemta arī no pastāvīgajiem klientiem, kas garantēti lieto tikai Statoil degvielu, tādējādi nodrošinot, ka degvielas tvertnē ir tikai 100% laika apstākļiem atbilstoša dīzeļdegviela.
Pāreju uz ziemas degvielu - benzīnu ar paaugstinātu tvaika spiedienu un arktisko dīzeļdegvielu - SIA "Latvija Statoil" uzsāka jau novembra sākumā. “Rudenī arī uzsākām un šobrīd turpinām informatīvu kampaņu ar aicinājumu "Netaisi bākā kokteili!". Tās mērķis ir pievērst autovadītāju uzmanību tam, ka ziemas degviela jāsāk lietot vēl pirms nopietna sala iestāšanās un jādara tas regulāri. Ceru, ka tieši kampaņas laikā sniegtā informācija, ir pasargājusi autoīpašniekus no nepatīkamiem pārsteigumiem, iestājoties aukstam laikam. Ceram, ka uz tik pozitīvas nots aizvadīsim visu ziemu!” stāsta Ēriks Ulmanis, SIA “Latvija Statoil” Degvielas produktu vadītājs.
Uzziņai
Patlaban Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kurā likumdošana patērētāju interesēs neuzliek degvielas tirgotājiem par pienākumu ziemā tirgot ziemas dīzeļdegvielu. Lai arī Latvijā ES dīzeļdegvielas EN590 ir pieņemts, tam ir tikai rekomendējošs raksturs.Arktiskās klases un mērenās klases dīzeļdegvielas cena atšķiras par 0,5 līdz 1 santīms par litru. Tas nozīmē, ka maksa par netraucētu pārvietošanos arī bargā salā, uzpildot pilnu degvielas tvertni, naudas izteiksmē ir ekvivalenta kafijas tases cenai, t.i. apmēram Ls 0,4.
SIA “Latvija Statoil”
A ventspilī Statiņā dizeļa pistole aizsalusi un dīzeli dabūt nevar!!!