Plāno novērst nevienlīdzīgu konkurenci OCTA jomā 2

5.marts 2007 0:30

Lai novērstu nevienlīdzīgu konkurenci, ceturtdien, 1.martā, Valsts sekretāru sanāksmē tika izsludināti Finanšu ministrijas sagatavoti grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtību.

Ar grozījumiem paredzēts apdrošinātājam atlīdzināt starpību starp apdrošinātāja veikto vienreizējās iemaksas apmēru, kas bija spēkā līdz 2006.gada 21.jūnijam, un šobrīd spēkā esošo apmēru.

Pērn MK pieņēma grozījumus noteikumos par sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtību, kas samazināja vienreizējas iemaksas apmēru apdrošināšanas garantiju fondā no 200 000 latu uz 5000 latiem. Izmaiņas paredz, ka ikvienam apdrošinātājam, kurš vēlas iegūt tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, garantijas fondā jāveic vienreizējā iemaksa 5000 latu apmērā.

Līdz šo grozījumu pieņemšanai 200 000 latu lielu vienreizējo iemaksu garantijas fondā bija veikusi viena apdrošināšanas akciju sabiedrība. Latvijas apdrošinātāju asociācija, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs un Konkurences padome vērsās pie Finanšu ministrijas un norādīja, ka šie grozījumi rada diskriminējošus un nevienlīdzīgus konkurences apstākļus pret atsevišķiem sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas pakalpojuma sniedzējiem Latvijā. Uzklausot ierosinājumus, Finanšu ministrija sagatavoja atbilstošus grozījumus MK noteikumos, lai novērstu radušos situāciju.

Grozījumi izstrādāti, lai paredzētu, ka apdrošinātājam, kurš veicis vienreizējo iemaksu fondā atbilstoši noteikumu 9.punkta redakcijai, kas bija spēkā līdz 2006.gada 21.jūnijam (iemaksas apmērs Ls 200 000), Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs no fonda līdzekļiem atmaksā fondā veiktās iemaksas daļu, kas ir starpība starp apdrošinātāja veikto iemaksas apmēru un pašlaik noteikto iemaksas apmēru (iemaksas apmērs Ls 5000).Noteikumu projekts ir atbalstīts Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja konsultatīvajā padomē, kurā ir iesaistīto valsts iestāžu pārstāvji, uzņēmēju asociācijas, kā arī apdrošinātāji, kas saņēmuši atļauju nodarboties ar sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu.
 
Visi komentāri
 
227814. viesis 5.marts 2007 9:09
0 0 Atbildēt

Kas ir 5000 Ls?? Sīknauda. Tā nav garantija. Jau 200 000 ir neliela summiņa, bet šitais ir vispār smieklīgi. Garantija,redz...

227817. viesis 5.marts 2007 9:40
0 0 Atbildēt

uj kā ifam nospīdēja.....

laikam tūlīt arī pacels cenas līdz pārējo apdirsinātāju līmenīm....

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jūrmalā sāk krāsot gājēju pārejas, cik ilgi tās būs redzamas (+ FOTO) 6

Laiks ir silts un sauss - ļoti labi apstākļi, lai atjaunotu ielu horizontālos apzīmējumus. Tieši to mēs novērojām Jūrmalā 18.04.2019. Lasīt vairāk

 

Nelaikā nomaina joslu (+ VIDEO)

Video autors sev par nelaimi nomaina joslu un piedzīvo sadursmi ar pārkāpēju, kurš ignorē noteikumus. Lasīt vairāk

 

Krievu miljardieris atzīst, ka ASV sankciju dēļ varētu nākties likvidēt autoražotāju GAZ 18

Krievu miljardieris Oļegs Deripaska paziņojis, ka gadījumā, ja ASV neatcels pret viņu un viņa vadīto autobūves uzņēmumu GAZ noteiktās sankcijas, autoražotājs līdz vasarai varētu būt spiests pārtraukt darbību. Lasīt vairāk

 

No 2022.gada maija automašīnas būs jāaprīko ar jaunām obligātām drošības tehnoloģijām 42

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti šodien apstiprināja regulu, kas no 2022.maija par obligātu prasību noteiks jauno automobiļu aprīkošanu ar tādām drošības tehnoloģijām kā "gudro ātruma pielāgošanu", uzlabotu avārijas bremzēšanas sistēmu un "melnajām kastēm", aģentūru LETA informēja EP pārstāvniecībā Latvijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti