Nodoklis būs automobiļiem, sākot no trīs litru dzinēja 76

 
12.marts 2007 9:11

Piektdien, 9.martā Finanšu ministrijā iesaistīto institūciju sanāksmē tika saskaņoti vairāki uzlabojumi likumprojektos, kas sagatavoti valdības apstiprinātā inflācijas samazināšanas plāna realizācijai. Saskaņotie grozījumi likumos tiks iesniegti apstiprināšanai Saeimā.

Grozījumos likumā par automašīnu un motociklu nodokli tika nolemts neņemt CO2 izmešu apjomu par kritēriju nodokļa lieluma aprēķināšanā, ņemot vērā, ka šis ir objektīvi grūti izrēķināms rādītājs. Tāpat nolemts nodokli par dzinēja tilpumu sākt rēķināt tikai no 3 litru dzinēja tilpuma, lai vairākām vidējās klases automašīnām netiktu piemērota paaugstināta nodokļa likme.

Grozījumos par iedzīvotāju ienākuma nodokli, saglabājot valdības akceptēto nostāju aplikt ienākumus no nekustamā īpašuma pārdošanas, kas pārdevēja īpašumā ir bijis mazāk par trim gadiem un kas nav īpašnieka pastāvīgā dzīvesvieta, iekļauta norma, lai dzīvē īstenotu tiesiskās paļāvības principu, ka šie likuma grozījumi (3 gadu prasība) neattieksies uz tiem īpašumiem, par kuriem pirkšanas darījumi noslēgti pirms likuma stāšanās spēkā.

Papildus sagatavoti grozījumi arī likumā par uzņēmumu ienākuma nodokli, kas paredz, ka, uzņēmumiem iegādājoties vieglās automašīnas par cenu virs 30 tūkstošiem latu, šie izdevumi būs jāiekļauj apliekamajā ienākumā. Izņēmums būs specifiskas biznesa automašīnas, piemēram, katafalki u.tml.

Savukārt, lai padarītu stingrākas prasības kreditēšanas pieauguma kontroles jomā, nolemts izstrādāt grozījumus arī patērētāju tiesību aizsardzības likumā, kas ietvertu līdzīgas normas kā valdības akceptētie grozījumi kredītiestāžu likumā (prasība izsniegt aizdevumus, balstoties tikai uz legāliem ienākumiem) un atteiktos ne tikai uz bankām, bet uz visiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem.

Šīs pašas nostādnes izpildei, lai atvieglotu darbu gan finanšu pakalpojumu sniedzējiem, gan Valsts ieņēmumu dienestam, nodrošinot izziņu par nodokļu nomaksu izsniegšanu, plānots ieviest arī elektronisku informācijas apmaiņu.
 
Visi komentāri
 
228728. viesis 12.marts 2007 9:15
0 0 Atbildēt

Nu šitā jau nedaudz labāk.

Varbūt vēlreiz jāpalaiž projekts apspriedei sabiedrībā, kas zin, parādīsies vēl kādas jaunas idejas likumprojekta uzlabojumiem!

228730. viesis 12.marts 2007 9:17
0 0 Atbildēt

rokas nost no motocikliem su4aras! :D:D:D

228731. viesis 12.marts 2007 9:18
0 0 Atbildēt

jau bik ceriigaak izskataas .. bet vienalga nav daliijuma: diizelis-benziins-gaaze :/

228732. viesis 12.marts 2007 9:18
0 0 Atbildēt

beidzamais buļļušic tas ir ;)

moš kāda "gudrāgalva" man varētu izskaidrot - kā nodoklis 3+litru mašīnām palīdzēs apkarot inflāciju????? iespaids tāds, ka ierēdnīši ne parāk draudzējas ar veselo saprātu....

228736. viesis 12.marts 2007 9:21
0 0 Atbildēt

a kur prikols?

man likās, ka nejau tie 2 litri ir tas kur jāiespringst, likums kā tāds ir debils.

divatā ko tādu neizdomāsi, tur vismaz 10 analfabētu darba grupai bija $ jāmaksā, lai ko tādu izstrādātu

228749. viesis 12.marts 2007 9:34
0 0 Atbildēt

Beidzot nabagos letiņus varēs slaukt kārtīgi, un nerādīsies sar saviem šrotiniekiem uz mūsu ideālajiem ceļiem. Tie, kas var to atļauties - tiem uzspļaut.

228754. viesis 12.marts 2007 9:44
0 0 Atbildēt

SUViem visiem vajadzēja maukt nodokli. Jau no 1,5L sākot

228755. viesis 12.marts 2007 9:48
0 0 Atbildēt

zb jau visa dziive jau sastaav no vieniem nodokljiem

228756. viesis 12.marts 2007 9:51
0 0 Atbildēt

btw rt pilniga taisniba kur var shitaadus idiotus nolasiit tehniskos specialistus kas no auto saprot tik daudz kaa loguskidrumu un benziinu ieliet lai izstraadaa tik debilu likumprojektu...

228760. viesis 12.marts 2007 9:58
0 0 Atbildēt

Lai noteiktu vai konkrētajā gadījumā motora tilpums ir izvirtība vai nav, jārēķina kāds objektīvs rādītājs, piemēram, jaudas/masas attiecība vai kas tamlīdzīgs....domāju, ka CHRYSLER Voyager ar 3.3. nav izvirtība, bet kādam mazam auto jau 2.5 ir izvirtība....

228761. viesis 12.marts 2007 9:58
0 0 Atbildēt

Jocīgi. Ja mērķis ir ierobežot dārgu autiņu masveida ienākšanu Latvja, tad sen taču eksistē dažādi (muitas) katalogi, kuros noteikta katra autiņa vērtība. Tur taču var diferencēt uz nebēdu. Kaut vai katram autiņam izdomājiet savu nodokli.

Savukārt, ja tās ir rūpes par dabu :) , tad sen jau existē tādi jēdzieni kā pilna masa, dzinēja tilpums. Un ja gribas "izdraaazt" RangeRovera 5.8 iipashnieku ar lielāku nodkli, savukārt Hunday Santa fe 2.0 pircēju ne, tad dzineeja tilpumu varam daliit ar pilno masu un sākot ar noteiktu ciparu ierubiit nodokli. imho.

228762. viesis 12.marts 2007 9:59
0 0 Atbildēt

mja, vojadzeristi dabuus truukties. Diemzhel tam auto dizelis (iznemot pedejos gadus) suxs un atliek tikai benziins... Lielaakas gimenes, kuram shads auto ir nepiecieshamiiba, nav par ko apskaust, naaksies spiesties visaados sharaanos...

Pie tam tas nodoklis tiesam luksusa auto pirceejiem neizsaka absoluuti neko, jo uz 50 un vairaak Klsiem paris tuukstoshi nekas nav.

Bet tam, kursh peerk lietotu auto, taa summa "spaarda" pamatiigi... Iisak sakot- aptiiraam nabagos veel vairaak, a bagatiem tapat pofig. Bet nu kaadus aakstus esam pashi saveleejushi, taadi nu ir japieciesh un jabrauc bus auto uz lt registreet.. :D

228768. viesis 12.marts 2007 10:17
0 0 Atbildēt

nav nekas patikams... tad vareja ari smagajiem auto un traktoriem uzlikt lielaku nodokli ja pari 3 litriem

228769. viesis 12.marts 2007 10:22
0 0 Atbildēt

Pareizi Kurbulī Timrots teica. Tie, kas braukāja ar lielajiem džipiem tagad vēl ar hromētiem burtiem uz pakaļas uzrakstīs 5.7 litri, lai parādītu, ka viņš var atļauties tādu auto... :)

228774. viesis 12.marts 2007 10:32
0 0 Atbildēt

tādi loši, nafig likt nodokli par tilpumu!

Tādi *******i, vienkārši kretīnu bars

228775. viesis 12.marts 2007 10:32
0 0 Atbildēt

Interesanti, kuri nabagi tiek aptīrīti? Tie, kas brauc ar 3,3L Voyageri? Tad nu gan nabagi, ja var tik daudz bendžā tērēt... :D

Bet nu izdomāt kaut kādus 3L, no kuriem sākt aprēķināt nodokli ir pilnīgs stulbums. Kaut kādai šķirošanai tomēr jābūt - dīzelis - benzīns, parasts auto - džips, utt. Un nodokļa atlaide daudzbērnu ģimenēm.

228778. viesis 12.marts 2007 10:36
0 0 Atbildēt

No rītiem braucot uz darbu regulāri iznāk apdzīt vienu mopēdistu ar SZ brīnumu "DELTA" ......1 km iepriekš jau viss ceļš ir zilā miglā un salonā vēl ilgi smačoks karājās ...tagad jau laicīgi ieslēdzu recirkulāciju. Un tai pļurkai ir tikai 50 cm3 , bet kā gaisu piesārņo .....tā kā 50 Vojageri reizē. Domāju ka viņš nodokļus vispār nemaksā.

228779. viesis 12.marts 2007 10:49
0 0 Atbildēt

Kāpēc netiek ņemti vērā tādi parametri kā jauda/masa un CO2

Tikai pret to motora litrāžu, tiko bija viens raksts kur Q7 ar 4,2 litru motoru tērēšot tikai 11,1L/100km

228781. viesis 12.marts 2007 10:51
0 0 Atbildēt

vispaar jau diezgan murgaini.. Edzulis delfos diezgan smuki uzrakstijis ir.

pietam jaanjem veeraa ka ja es varu atljauties piemeeram jeep ar 5.7 tad:

a) rsmu jau pietiekami vairaak nopelnijis un vairaaks nodokljus samaksaajis valstij lai varetu atljauties taadu mashiinu

b) es maksaaju lielaakus celja nodoklju

c) parcik man vairaak pateeree benziinu es arii vairaak naudas atstaaju akciizes nodoklii

d) mazgajot mashiinun man prasa vairaak naudas nekaa mazgaat Getz.. liidzarto vairaak tiek samaksaats pvn

228783. viesis 12.marts 2007 11:07
0 0 Atbildēt

vieZ, aizmirsi minēt, ka arī pārtikā tērē vairāk, nekā vientuļa skolotāja vai medmāsa. :D Un tāpēc tādiem kā tu vispār nodokli nevajadzētu aprēķināt.

228785. viesis 12.marts 2007 11:26
0 0 Atbildēt

Palēkājiet te vēl, lai vēl ievieš koeficentu turbīnniekiem :)

Gan jau ka tiem tirliņiem, likumu izgudrotājiem ir pieeja internetam. Daudzi lēkā ka vw un mitsu evo ar mazi, bet jaudīgi motori. Nav nekā vienkāršāka kā likumā pierakstīt frāzī: turbomotoriem nodokļa aprēķinā tiem pielietots koeficents 1,5 (vai 1,7)...

228787. viesis 12.marts 2007 11:31
0 0 Atbildēt

Imka [?] 12.03.2007 10:36

:D :D

228788. viesis 12.marts 2007 11:31
0 0 Atbildēt

varu saderēt ka 95% jeepu ar 5,7L īpašnieki nodokļos valstij ir nomaksājuši mazāk kā vidējais iauto lasītājs.

228789. viesis 12.marts 2007 11:36
0 0 Atbildēt

100% piekrītu anonīmiķim. Arī par auto mazgāšanu mojkās un pēc tam samaksāto PVN atļaušos ierēkt.

228792. viesis 12.marts 2007 11:49
0 0 Atbildēt

Es izteikshu viedokli par Edzulja rakstu delfos: Lai nu Edzulis varbut tur ir gudri izteicies salidzinot to divu auto co izmeshus, diemzhel piemers ir nevietaa... Vinsh ir aizmirsis vienu lietu. TADAS VERTIBAS TIEK IEGUTAS DZINEJIEM DARBOJOTIES BRIVGAITAA!!!! Atkaartoju BRIIVGAITAA!!! Reali parvietojoties tas vertibas tadiem auto ir stipri vien atshkjiriigas... Brivgaita ari no ljoti liela dzineja var dabut mazu CO. shis vel neliecina, ka dzinejs ir dabai nekaitigs. liels dzinejs ka likums sadedzinas vairak degvielas = radis vairak izmeshus. Tas ir elementars princips. Un to diemzhel nevar apgaast, lai kaa gribeetos.

228793. viesis 12.marts 2007 11:53
0 0 Atbildēt

Shiiri.......

Tu velies teikt, ka, ja kadam ir 6,0 antikvars aparats, kursh tiek pielaists 4 x gada, ir nenormali daudz kaitigaks, ka kada sales manager 1,6 brinums, kas tiek drillets dien dienaa.....?

228794. viesis 12.marts 2007 11:58
0 0 Atbildēt

principā cik saprotu viņi tēmē uz to, ka mašīnas ar lielākiem motoriem, piemēram 3.0+, vairāk piesārņo gaisu.

Bet nu ja pareizi sapratu, tad tas tiktiešām ir smieklīgi. Lai arī braucu ar maziņo 1.6 TD, bet saprotams, ka daži labi ar savu 2.0 "smakas" ziņā mierīgi pārspēs 3.0 Vai es labi ieminot grīdā atstāšu dūmu mākonī aizmugurējo joslu ;)

Un tiktiešām nekur nav minēts dalījums pa degvielas veidiem... Rauj viņi tās idejas kautkur no gaisa, īsti pat nepadomājot ko dara.

228795. viesis 12.marts 2007 12:02
0 0 Atbildēt

Pirmdienis:

neee. tu izlasiji ko es uzrakstiiju vispaar? es runaju par to piemeru, ko mineejis Edzulis. Vinsh tur ir uzrakstijis sekojosho:

"Piemēram: Jauna apvidus automobiļa – „Suzuki Grand Vitara” dzinēja darba tilpums ir 1’995 kubikcentimetri un CO2 izmešu daudzums 224g/km, līdz ar to šādu auto būtu iespējams piereģistrēt par aptuveni 380 latiem (64x2 LVL par CO2 pārsniegšanu + 250 LVL par vecumu). Savukārt jauna „Audi A4 3.2 FSI” (3’123 kubikcentimetri) dzinēja izmešu daudzums ir tikai 165g/km, kas nozīmē, ka pēdējais ir draudzīgāks videi, taču par šāda auto reģistrāciju būtu jāmaksā vairāk nekā trīskārt vairāk jeb gandrīz 1’200 latu (3’123x0.3 LVL par ‘mežonīgo’ tilpumu +250 LVL par vecumu)! "

redzi, cilveks nesaprot elementaras lietas. Vinsh doma, ka ja dzinejam darbojoties brivgaita uzradas mazaks izmeshu daudzums, tad dzinejs ir draudzigaks videi. Un taas ir pilnigas mulkjiibas.

228796. viesis 12.marts 2007 12:11
0 0 Atbildēt

Runa nav tikai par izmešiem. Runa ir par dzinēju uzbūvi (dīzelis, benzīns, hibrīds, turbīna, kompresors) utt. Ar litriem pat promiles nevar izmērīt

228797. viesis 12.marts 2007 12:16
0 0 Atbildēt

shiiri , izmeshus neuzraada tukshgaitai !! ,atbilstoshi EU normatiiviem izmeshus uzraada videejaa kombineetajaa ciklaa , taapat videejo degvielas pateerinju !

228800. viesis 12.marts 2007 12:23
0 0 Atbildēt

sabraucu auzaas :D

228802. viesis 12.marts 2007 12:29
0 0 Atbildēt

Bet, protams, ka sabrauci auzās... ;) Es jau sāku meklēties vai tik nudien nebūs tev taisnība, bet tā arī neko neatradu kas par to varētu liecināt :D Apskatījos savam auto izmešus. Tikai 339g/km :D Bet nu arī attiecīgi savi vismaz 1000-1500lvl vairāk tiek atstāti tankojoties. Manuprāt godīgi. Savukārt nav skaidrs kur aizies šie papildus nodokļi. Jaunās bedrēs?

228805. viesis 12.marts 2007 12:36
0 0 Atbildēt

citastarp , nezkaapeec muusu ekaloogi/urodoloogi valdiibaa nedod atlaides LPG un CNG juuzeetaajiem . UK piem valdiiba bij noteikusi enngadu cenu necilaashanas moratooriju LPG un veel visaadus boonusus ''gaazeniekiem'' .

228806. viesis 12.marts 2007 12:41
0 0 Atbildēt

Apsveicu visas ģimenes, kuras braukā ar 3.3l Vojādžeriem... Tiem tagad arī tirgus cena kritīsies, oj, oj, oj...

228809. viesis 12.marts 2007 12:57
0 0 Atbildēt

Neesi glups? Kādēļ lai kristos? Gluži otrādi. Tie, kas reģistrējuši pa lēto, varēs savus pāris simtus likt klāt toč.

228812. viesis 12.marts 2007 13:13
0 0 Atbildēt

Taisni savu taisiijos turgot nost :D

228816. viesis 12.marts 2007 13:38
0 0 Atbildēt

Lielās kubatūras mašīnām(kuras ir jau piereģistrētas) tirgus cena celsies,jo jaunus konkurentus tām vedīs mazāk,vai vispār nevedīs.

228818. viesis 12.marts 2007 13:50
0 0 Atbildēt

Jānobalso referendumā pret izmaiņām drošības likumos un liela iespēja ,ka patrieks valdību ar visām sūda izmaiņam tr,līdz, reģ.likumos.

228820. viesis 12.marts 2007 14:10
0 0 Atbildēt

Glupais toč runā atbilstoši svam nikam. Nodoklis jeb nodeva attieksies uz pirmreizējo reģistrāciju nevis katru reģistrāciju. Šoreiz taisnība ir Edzulim!

228821. viesis 12.marts 2007 14:15
0 0 Atbildēt

mans piedavajums: Jo mazaks tilpums motoram, jo lielaks nodoklis!?

pamatojums: Pie zalas gaismas 1.0l auto kasas ilgak, neka 6.0l auto! -krustojumam samazina caurlaidibu, veido dikstavi, kas veido lielo izmesu %!

228822. viesis 12.marts 2007 14:23
0 0 Atbildēt

pie krustojumiem vienlīdz ilgi kasās mazo un lielo motoru auto. sīkajam jāmin grīdā, lielajam jākasa kājstarpe vai jāmuld pa mobilo. vidējie aiziet pirmie

228824. viesis 12.marts 2007 14:27
0 0 Atbildēt

:D un labi ka lielie kasa kajstarpi, jo ja noraustisies kaja... :D

228825. viesis 12.marts 2007 14:27
0 0 Atbildēt

Nez cik izmaksas ekspertu darbs, kas visam ievestajam masinam noteiks motora tilpumu, jo to, kads masinai ir motors parasti masinas registracijas dokumentos nenorada...

(Tas par lietotam masinam).

228832. viesis 12.marts 2007 14:42
0 0 Atbildēt

Piekritu, bet ar nosacijumu:

Naudu nest, katru menesi uz SIA CSDD un noteikti cash formata :D

228838. viesis 12.marts 2007 15:12
0 0 Atbildēt

Krievija ir tāda pati sistēma(par krietni trākāka), kur nodoklis tiek reiķināts no tilpuma -> www.zakazcar.ru/calculate.php.

Bet tas Krvievijā ir vismaz pamatoti - viņi aizsarga savu tirgu, savus VAZ, NIVA utt.

Bet ko aizsargā šeit ?

228840. viesis 12.marts 2007 15:41
0 0 Atbildēt

Domāju, ka vajadzēja atstāt to nodokli no 2 litriem (+~300 lati).

Runājot par Edzuli, domāju, ka daudzi 6L mašinu īpašnieki būs priecīgāki maksāt vairāk, jo tas vēl vairāk parādīs viņu visa veida pārākumu utm

228842. viesis 12.marts 2007 15:44
0 0 Atbildēt

..... plus minuss 300 LvL jau sanak videjas ziemas riepas ;)

228844. viesis 12.marts 2007 16:06
0 0 Atbildēt

Tad jau jaaizdod likums, ka valdibai ari aizliegts braukt ar auto virs 30000 LS, ja jau tiek uzskatits, ka pienjemsis firmas direktoram nepienaktos braukt ar auto virs 30000 LS. Tad lai prezidente ar brauc ar skodu nevis ar S klases mersi.

Paldiesdievam neesmu tik izlepis un man pietiks ar LandCruiseru 3.0 D4D, kas netiek shini kategorija :D nu bet ja tiktu, tad atbalstisim lietuvieshu ekonomiku.

228845. viesis 12.marts 2007 16:13
0 0 Atbildēt

Bet GALVENAIS visaa shinii padariishanaa ir tas, ka shaadi notiek ciinja PRET INFLAACIJU!!!

smird

228847. viesis 12.marts 2007 16:24
0 0 Atbildēt

jaa, auto un nekustamie ipashumi neietilpst pateretaju groza un neietekme inflaciju

228848. viesis 12.marts 2007 16:25
0 0 Atbildēt

CO2 uz 100km vaidzētu reģistrēt ikgadējās TA (tas padarītu dārgu novecojušo, neekoloģisko vāģu parku, bet būtu normāli darbināt lielitrāžas bet ekonomisku-ekoloģisku auto). Varētu maksu palielināt samazināt lietojot pašmasas / vietu skaita vai kravas tilpuma koeficientu. Nezinu varbūt ikgadējā noskrējiena koef, galu galā tāds reāli raksturotu saražoto CO2 daudzumu. Protams, protams krāpniecībai vieta brīva... Vispār ideālā gadījumā CO2 būtu jārēķina (jāapmaksā) par kilometrāžu uz cilvēku vai kravas kg.

Par inflāciju un mašīnām.

Patiesībā vēlme apkarot inflāciju uzspiežot uz mašīnām atgādina Parīzes nēģeru domāšanu, kuri lielāko daļu enerģijas veltīja vietējā autoparka iznīcināšanai (par sajūsmu vietējiem un gan jau arī citiem ražotājiem). Acīmredzot mašīna ir sevišķs fetišs ne tikai Parīzes dumpīgajai daļai un latvju mietpilsoņiem, bet arī latvju likumdevējiem.

Bet, ja tomer mašīnas, nevis visas luksuspreces, tad būtu jānodala tās, kuras ir luksusa un tās, kuras ir ir satiksmei starp A un B. Tad būtu viegli un nesarēžģīti piemērot palielinātu nodokļu likmi. Izrēķināt mašīnas "statusu" pēc motora tilpuma, pašmasas, vietu skaita manuprāt ir tas pats kas aprakstīt gleznu ar vārdiem vai mēģināt uzzīmēt dziesmu. Man gan liekas ka īstais veids būtu apkarot lielo nenosegtās naudas straumi savādāk, nevis ievācot grašus tur, kur tā parādās kā luksus mašīnas pie tam tikai no tiem kas ļausies, jo gan jau būs iespējams apiet šādus un citus noteikumus.

228849. viesis 12.marts 2007 16:33
0 0 Atbildēt

Valdība uzskata, ka visi auto, kuru motora tilpumi ir virs 3 litriem ir ekskluzīvi auto!

kas te ir ekskluzīvs?Jauns Mitsubishi pajero ar 3.2?5-gadīgs Nissan Patrol?Pabraukts Chrysler voyager ar 3.8?Ja vēl paskatās uz jaudas parametriem, tad vispār smieklīgi.Tas viss velk uz 1999.gadu, kad puse Latvijas braukāja ar lietuviešu numuriem un spļāva virsū visiem nodokļiem - valstij tas viens gads murga prasija 12 miljonus latu zaudējumus. Šodienas izpratnē tas ir vismaz jāreizina ar 4. Nevar piespiest visus braukt tikai ar Getziem vai Kia...

Ja jau grib no kāda iekāst naudu, tad lai iekāš no tiešām ekskluzīvām precēm - Lamborghini, Bugatti, Ferrari un visiem pārējiem, kuru cena ir virs 80 tukstošiem eiro...

Dažiem atgādinu vēlreiz - motora tilpumam nav nozīmes - par to arī attiecīgi maksājam par degvielu, bet tā jau ir katra personīga problēma un ne vienmēr lielāks degvielas patēriņš ir saistīts ar izmešu daudzumu utt.

228850. viesis 12.marts 2007 16:35
0 0 Atbildēt

V8 velti te skaidrot....tikai paterets laiks

228853. viesis 12.marts 2007 16:46
0 0 Atbildēt

Un es, protams, kad es vēlēšos iepirkt auto cenā virs 30000, maksāšu skaidrā dīlerim, nevis formēšu auto par pazeminātu cenu, un maksājumu dalītu - par auto dīlerim, par mārketinga pakalpojumiem dīlera ofšoram... Vienkārši smieklīgi!

228854. viesis 12.marts 2007 16:51
0 0 Atbildēt

Ķīmiķis: Kas ir mērķis- inflācija, piesārņojums, globālā sasilšana. Ja grib globālo saslišanu ierobežot, tad akcents jāliek uz bio un sabtransu - kurini to, kas šogad izaudzis, nevis to, kas pirms miljons gadiem sapresējies un tagad tiek izsūknēts un atmosfērā parādās fosilais ogleklis. Sabtranss attiecīgi ar 6 litru motoru var komforti 50 cilvjus vadāt, nevis 1.

Ja piesārņojumu - atkal sabtranss, sastrēgumi, nu un te var tos litrus un vecos vāģus, kas ne tikai co2, bet arī co un ch dod par daudz.

Bet kāds sakars ar inflāciju???????????

228855. viesis 12.marts 2007 16:57
0 0 Atbildēt

un......automašīnas kā produkts neietilpst patēriņa grozā, pēc kā nosaka inflācijas līmeni valstī, starp citu :D

228856. viesis 12.marts 2007 17:04
0 0 Atbildēt

Nu taks dabig ka tiem jabūt 2 atseviskiem nodokļiem (ja pienem ka inflaciju vispar var apkarot iekasejot nodokli par auto :). Piemeram: es maxaju par planetas zeme piesarnosanu ar 1.9 turbadiesela kvepiem co co2 ch un no, bet nemaxaju "prestiza" auto nodokli jo mans universals nemazarnav luxus tr-ta lidzekls.

228859. viesis 12.marts 2007 17:10
0 0 Atbildēt

Tik nevajag te veel turbovikus apcelt, manam jau taapt 4.0 litri un divas turbiinas diizelim-normaals kraana garinaataajs :D

A vispaar PO, tas nodoklis jau pirmajai registraacijai, taadejaadi, teoretiski pec nodoklja ievieshanas manam auto tirgus cena celsies un pie pardoshanas vairaak vareeshu prasiit... :) +1200Ls

228860. viesis 12.marts 2007 17:23
0 0 Atbildēt

nevis prasiit , Bils , bet luugties :) jo apkaart braukaas daudz EU regjistreetu auto , kuru shoferiishiem pasee buus raxtic - pilsoniiba latvijec :D

228863. viesis 12.marts 2007 18:04
0 0 Atbildēt

PRINCIPA IR DOMA UZRAKSTIT ATKLATU VESTULI KALVITIM!

:D :D :D sakara ar sham o inflacijas apkaroshanas murgu!

228871. viesis 12.marts 2007 20:51
0 0 Atbildēt

Eu a kā ar hibrītiem? Piem ņemam Lexus GS (450h) - 3.5L dzinējs bet viņs tak faktiski CO2 izmet mazāk kā tur kāds 1.x bezmotors? Kaut kā neforši ne?

228873. viesis 12.marts 2007 21:30
0 0 Atbildēt

ar normālu Voyageri (3.3) vairs braukt nevarēs ?????????????

228874. viesis 12.marts 2007 21:59
0 0 Atbildēt

Kur izlasiji, ka braukt nevares

212.93.97.132

Nokia6233/2.0 (04.52) Profile/MIDP-2.0 Configuration/CLDC-1.1

228876. viesis 12.marts 2007 23:17
0 0 Atbildēt

Normāla situācija, ka lielo motoru pircējiem jāmaksā lielāks nodoklis. Gribi sev krāna pagarinātāju - maksā ragā! Neesi gatavs pārmaksāt - brauc ar mazu motoru. Piem., MB Vito ar 2L dīzeli (8 vietas - lielai ģimenei, jaudas pilnīgi pietiek, max ātrums piekrautam 170 km/h, patēriņš pie 150 km/h - 10L) ir ideāla mašīna daudzbērnu ģimenei. Un nav nekādas nepieciešamības pēc 3,3L benzīnnieka (Voyager). Ja gribi jaudu, bet negribi pārmaksāt - pieliec roku mašīnai un uztūnē savu 2L bīdeli līdz ~200 zirgiem un drāz visus 3L lielizmēra monstrus katrā krustojumā. Bet, ja arī tas ir par maz - maxā! Un tas ir loģiski! Cilvēkiem ar ierobežotu budžetu atkritīs vēlme skatīties uz lielizmēra motoriem. Savādāk jau zb visi džipisti ar mega bīdeļiem, kas dzīvo blokmājā un nevar atļauties pat ziemas riepas un kasko, kā rezultātā pa slidenu ceļu velkas uz 70 un piš normāliem braucējiem smadzenes. Vispār mūsu džipu zeme Latvija ir smieklīga uz citu valstu fona. Jo nevienā citā civilizētā valstī nav tik daudz džipu, S-klases MB, 7-to bumeru un A8!

228879. viesis 13.marts 2007 0:13
0 0 Atbildēt

a par ko tas nodoklis būs? katru gadu?

228881. viesis 13.marts 2007 0:30
0 0 Atbildēt

to xs6. Klausies, jefiņ, mēs dzīvojam demokrātiskā valstī un katrs brauc ar ko grib. Varbūt man tavs 2.0dīzelis riebjas tādēļ braucu ar 3.3 benzīnieku, un? Tādēļ man būtu vairāk jāmaksā?

Starp citu, nošokējos pirms mēneša, ka reģistrējot 20 gadīgu BMW E30 nodokļos samaksāju 2x vairāk nekā par 02' M5 :D

228886. viesis 13.marts 2007 8:37
0 0 Atbildēt

ja dzivo Riga un brauka tik pa pilsetu tad SUV nav vajadzigs bet pabrauka katru dienu pa lauku grantetiem celiem un pieliec piekabi kas laukos biezhi sanak vajadziga zemniekiem un redzesi cik ilgi varesi ar vieglo pabraukt bez iegrieshanas servisa. nevajag jaukt 10gadigu LC, PATROL ar lieliem diesel motoriem kas tieshi paredzeti zemniekiem un mezhstradniekiem Latvijas lauku bezceliem ar jauniem PORSCHE, INFINITY SUViem kuri brauka Rigas ielas. Nu kauka taa.

228888. viesis 13.marts 2007 8:59
0 0 Atbildēt

Bl** a es vēl drīz taisījos pirkt Audi V8 ar 4.2 motoru.

228906. viesis 13.marts 2007 11:05
0 0 Atbildēt

Gunaars: Ja te kāds cīnītos ar inflāciju ar nodokļiem būtu jāapliek vispirktākās preces. Šajā gadījumā visaadi Getz un Corolla, kuru tirgus kopapjoms pilnīgi noteikti ir lielāks par daudzlitrīgo mašīnu tirgu. Nav jau ar noslēpums, ka šos auto nekomplektē ar 3l motoriem. Lai nu ar ko, bet ar inflāciju te nekāda cīņa nenotiek.

228915. viesis 13.marts 2007 11:44
0 0 Atbildēt

Tad jau jaaierosina, ka jaatmaksaa vismaz dalja nodoklja tiem, kuri uzinstalee uzreiz gaazi...

jo gaaze ir dabai draudziigaaka, leetaaka, un izmeshu ar daudz mazaak:O

228982. viesis 13.marts 2007 18:04
0 0 Atbildēt

Iespējams atkārtošos tomēr:

1) kāds nodokļa palielināšanai sakars ar inflācijas apkarošanu ???

2) Šobrīd jau lielo motoru īpašnieki maksā vairāk nekā mazo motoru īpašnieki. Ja pats izvēlas tērēt vairāk naudas degvielai lai maksā. Bet pieņemu ka vairums Voyager 3.8 motoru īpašnieki jau sen braukā ar gāzi - gan lētāk, gan dabai saudzīgāk.

Valdība nevar VID piespiest strādāt un iekasēt nodokļus, tad savu tizlumu mēģina kompensēt caur CSDD, kur katru gadu jāiet TA....

Apsveicu Lietuviešus ar papildos ienākumiem, kurus Lietuvā atstās Latvijas iedzīvotāji :)

228990. viesis 13.marts 2007 21:50
0 0 Atbildēt

Yonas [?] 13.03.2007 08:38

Epilators [?] 13.03.2007 00:13

a par ko tas nodoklis būs? katru gadu?

======================

Nē, būs jāmaksā reizi mēnesī.

_______________________________________

tas gan ir forši

229002. viesis 14.marts 2007 2:59
0 0 Atbildēt

Ja pareizi saprotu, tad šitas joks ir tikai apsveicams un uz mani ietekmi neatstās :P Pats braucu ar brālēnam [kurš ir lietuvas pilsonis] piederošu 1986. gada Audi 80 B3, par to mucu brālēns grib 1,5 k lt [tagad laikam bik virs 300 ls sanāk], reģistrācija izmaksā tikpat :D Kad būs autiņš saremontēts un nauda reģistrācijai sakrāta, būs jāpārreģistrē, tie, kas droši brauc ar lt regotām mašīnām, nezina vienu joku - ar citur [kaut vai ES] regotu mašīnu latvijas pilsonis braukt drīkst tikai ar pilnvaru un stāšanos pagaidu uzskaitē ;) Pats īpašnieks 3 mēnešus. Cita lieta, ka pie mums [par laimi] menti vēl par to nedrāž, skatās tikai, vai ir OCTA un TA. Bet par nodokli - vnk apsveicami :P Vislabāk gan būtu noteikt papildus nodokļus lielo kastu - minivenu un parketnieku īpašniekiem, bet tā, lai tiešām daudzbērnu [nevis kā teica pa TV - vīrs, sieva, divi bērni un suns :D ] ģimenēm varētu dot atlaides uz miniveniem. Kas te nīd par jaudu - darbā sanāca pāris dienas pabraukt ar VW transportieri, kuram 1,9 atmosfēriskais dīzelītis, 60 zirgi, pašmasa 1,6 tonnas, pilnā masa 2,5 tonnas, tad, kad braucu es, faktiskā masa uz 2 tonnām varēja būt, nesūdzējos :D Protams, nepatika, ka uz pedāļa nospiedienu nesekoja baigais atvilciens, bet tam visam par spīti motorelis pietiekams, raķeti jau nevajag :D Bet visādus parketniekus vajadzētu izskaust kā sugu - velkas tādas kastes [vai arī nesas, ja pie ruļļiem kāds atsaldētais] pa šoseju, lietainā laikā logus met ciet kā fūre, nedod dievs tādai kastei aizmugurē trāpīties ;) Un tas kas teica par sliktiem ceļiem - 10% kastu īpašnieki varbūt ir tāda vajadzība, bet lielākā daļa ir vnk muļķi, kas uzskata, ka viņiem, lūk vajadzīga liela kaste. Tas ka pilsētās ar tādu grūtāk noparkoties, pērkot prātā nenāk ;)

229043. viesis 14.marts 2007 15:34
0 0 Atbildēt

ats*******ties no dzipiem, celju staavoklja deelj tas ir ok. es gribu braukt normali nevis pirms katras pelkes kaapt aaraa un meeriit dziljumu un vai nav bedre. kaa vienmeer shinii smirdiigajaa majaslapaa lasaami tikpat smirdiigi un skaudiigi komentaari. latvieshiem raksturiigi...diemzheel

229054. viesis 14.marts 2007 17:27
0 0 Atbildēt

Normāla situācija, ja valsts grib palielināt ieņēmumus uz lielizmēra, lielmotora, luxus mašīnām, jo tiem, kas tiešām tādas var atļauties, tas nodokļa pieaugums neko diži nemaina. Un nav tur nekāda sakara ar skaudību. Es gan diži neredzu ietekmi uz inflāciju, bet laikam jau neesmu gana advancēts šajos jautājumos.

A daža laba idiņa apgalvojums, ka mūsu ceļiem tikai džips atbilst, ir pilnīgs murgs. Ja vien tu nedzīvo dziļos laukos, kur granķerovku negreiderē un sniegu netīra. A ja ir nepieciešamība pirms katras peļķes kāpt laukā un mērīt peļķes dziļumu, tad možka vajag pie ārsta aizstaigāt? ;)

229210. viesis 16.marts 2007 13:06
0 0 Atbildēt

Varbūt vajadzētu ar nodokli aplikt arī visus iedzīvotājus kuri ir virs 100kg jo tie jau vairāk ēd un attiecīgi arī vairāk b...š un p...ž (vidi piemaitā; inflāciju palielina)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Dīzelis beidzot lētāks par benzīnu: Dīzelis 1.637 un 95 benzīns 1.657 EUR -26.03.2024 (+ VIDEO) 16

iAutolv uzpilda degvielu, secina, ka dīzeļdegviela lētāka par benzīnu un aicina aizdomāties par to, vai varam atļauties zaļo politiku šādā formātā un maksāt par degvielu vairāk kā, piemēram, Spānijā. Lasīt vairāk

 

Saskaņotais paziņojums – kā to pareizi aizpildīt 11

Ceļu satiksmes negadījums var notikt ar ikvienu, neatkarīgi no autovadītāja vērības vai braukšanas pieredzes. Pārsvarā notiek nelieli satiksmes negadījumi, un ļoti bieži auto braucējiem nākas pildīt saskaņoto paziņojumu. Lasīt vairāk

 

ASV kravas kuģis daļēji sagrauj 2,5 km garo tiltu Baltimoras pilsētā (+ PAPILDINĀTS 11:45 VIDEO) 25

ASV, Baltimorā kuģim ietriecoties tilta konstrukcijās daļēji sagrauts tilts pār Potapskas upi. Tiek ziņots, ka tajā brīdī pār tiltu braukušas automašīnas un pārvietojušies gājēji, tādēļ iespējami upuri. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti