Trīs reizes pieaug vieglo CSNg skaits 13

 
14.marts 2007 9:18

Saskaņā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) statistikas datiem 2006.gada laikā gandrīz trīs reiz pieaudzis vieglo ceļu satiksmes negadījumu skaits, kas reģistrēti uz Saskaņoto paziņojumu pamata.

Pērn, izmantojot Saskaņotos paziņojumus, apdrošināšanas sabiedrībās fiksēti 21 tūkstotis ceļu satiksmes negadījumu, kas sastāda 52% no kopējā reģistrēto negadījumu skaita. Tas ir augstākais Saskaņoto paziņojumu izmantošanas rādītājs kopš to ieviešanas 2004.gada 1.maijā.

Autovadītāji kļūst arvien neuzmanīgāki
Policijā reģistrēto CSNg skaits pērn samazinājies par 21%.
Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Latvijā, strauji palielinoties transportlīdzekļu skaitam, ceļu satiksmes negadījumi ar katru gadu notiek arvien biežāk, tomēr no tiem Ceļu policijā reģistrēto ceļu satiksmes negadījumu skaits ar katru gadu samazinās. Tas skaidrojams ar to, ka autovadītāji aizvien vairāk sāk izmantot Saskaņotos paziņojumus nenozīmīgu negadījumu fiksēšanai.”
Saskaņoto paziņojumu izmantošana atvieglo Ceļu policijas darbu un nerada liekus transportlīdzekļu sastrēgumus uz ielām vieglu negadījumu situācijās. Autovadītājiem, fiksējot negadījumu ar Saskaņoto paziņojumu, netiek piešķirti soda punkti, turklāt paātrinās OCTA apdrošināšanas atlīdzības saņemšana, jo nav nepieciešama papildus informācijas pieprasīšana no Ceļu policijas par vainīgo personu. Apdrošinātājs, pamatojoties uz iesniegtajiem dokumentiem, izvērtē un nosaka katras ceļu satiksmes negadījumā iesaistītās personas atbildību par nodarītajiem zaudējumiem un veic atlīdzības izmaksu.

Jāizvērtē, kad lietot Saskaņoto paziņojumu
Ja Saskaņotā paziņojuma ieviešanas sākumposmā bija vērojama tendence autovadītājiem baidīties tos izmantot, tad šobrīd situācija ir mainījusies un saskaņotais paziņojums nereti tiek aizpildīts pat gadījumos, kad to nedrīkst darīt. Apdrošinātāji bieži ir pretimnākoši un izmaksā atlīdzības arī situācijās, kad ir noticis nopietns negadījums, bet autovadītāji aizpildījuši saskaņoto paziņojumu.
Juris Stengrevics: „Daļai autovadītāju joprojām trūkst zināšanu, kad drīkst un kad nedrīkst izmantot saskaņotos paziņojumus. Tādēļ vairums, iekļūstot maznozīmīgā autoavārijā, kurā nav nodarīts kaitējums trešajām personām un nav cietušo, drošības labad izvēlas izsaukt Ceļu policiju, kas, novērtējot negadījuma apstākļus, aicina autovadītājus aizpildīt Saskaņotos paziņojumus.
Atsevišķos gadījumos autovadītāji nav pareizi noformējuši saskaņotos paziņojumus. Būtiskais ir uzzīmēt negadījuma shēmu, norādīt apstākļus, kā, kad un kur noticis negadījums, kā arī norādīt iesaistītos transportlīdzekļus un, lai Saskaņotais paziņojums varētu tikt uzskatīt par dokumentu, obligāts ir abu iesaistīto vadītāju paraksts.”

Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka Saskaņoto paziņojumu izmantot nedrīkst, ja:
•    ceļu satiksmes negadījumā iesaistītie autovadītāji nevar savā starpā vienoties par visiem negadījuma apstākļiem
•    ir cietušie
•    ceļu satiksmes negadījumā iesaistīti vairāk kā divi transportlīdzekļi
•    transportlīdzekļiem nodarīti bojājumu, kuru dēļ tie nevar vai tiem aizliegts braukt
•    nodarīti bojājumi trešās personas mantai
 
Visi komentāri
 
229030. viesis 14.marts 2007 13:06
0 0 Atbildēt

Viens no iemesliem varētu būt cilvēku pārslodze, cenšoties veiksmīgi apgādat ģimeni, kā arī vispār izdzīvot...

Bet mūsu Latvijas dižās galvas tik samazina darba iespējas mēģinot ielīst ES, izpildot reizēm stipri muļķīgas direktīvas.

Kad zēni sāks domāt par cilvēkiem, tad arī viss mainīsies....

Citiem vārdiem sakot NEKAS NEMAINĪSIES! :(

229033. viesis 14.marts 2007 13:36
0 0 Atbildēt

Gaidu Zivtiņa paziņojumu, ka par iemeslu tam ir viņa CP aktivitātes un palielinātie sodi. Jo pie negadījumu skaita samazināšanās viņš laurus vāca sev. Tagad lai uzņemas atbildību.

229035. viesis 14.marts 2007 13:47
0 0 Atbildēt

Zivtiņš tak jau ziņoja - labo mentu laiki esot beigušies - a'kal visus drāzīs

229039. viesis 14.marts 2007 14:34
0 0 Atbildēt

Tam nav nekāds sakars ar to ko saka Zivtiņš. Vīņš tikai redz rezultātus un cīnās ar sekām, bezjēdzīgi gan. CP kontrolē jau tikai ātrumu, maksas pagriezienus-iebrauktuves un dažās vietās seko luksaforiem. Tās mazās avārijas parasti rodas jo kāds debīli izpildās.

229040. viesis 14.marts 2007 15:20
0 0 Atbildēt

Es domaaju ka tas ir taapeec ka agraak pie mazas skrambas cilveeki vairaak noveerteeja savu laiku un negaidiija policiju 2-3 stundas bet vienojaas pa paardesmit latiem un brauca katrs uz savu pusi.. tagad prieksh kam maksaat savu naudu var tachu uzrakstiit saskanjoto pazinjojumu un ne nauda jaamaksaa ne policija jaagaida.... taadeelj arii shis skaits ir palielinaajies...

Bet domaaju ka naakoshgad atkal buus savaadaak jo dabuus maksaat lielaaku apdroshinaashanu liidz ar to atkal par izsistu pavarotnjiku izdeviigaak buus iedot 20 ls un braucam katrs uz savu pusi...

229041. viesis 14.marts 2007 15:21
0 0 Atbildēt

Diemžēl, samazinās aLatvijas autovadītāju braukšanas prasme un atbildība. Sīkās avarijas vairumā izraisa aizsapņojušies un neizgulējušies autovadītāji, ari profesionali šoferi un taksisti. Nesen ar taksi braucu mājās no svinībām - taksists visu ceļu bazarēja par visādām lietām, kaut ko skaļi sapņoja, kamēr iemaucās pie "sarkanā" pēcpusē citam auto.... Arī jaunas dāmītes pēdējā laikā, braucot pie stūres- pārāk daudz sapņo, špaktelē sev uz ģīmja visādas "maskas". Nu, tad līdz āvārijai vairs nav tālu - mediķu praksē ir daudz glītu meiteņu, kuras jau guļot uz nestuvēm pabeidz sevis "piekrāsošanu"... Protams, ir arī "muzonisti", kuri uz skaļaķo klausās radio, un nedzird apkārt notiekoši. Tie parasti krīt uz "ātrajiem" vai pažarniekiem.. BET, pie stūres jābūt vienmēr maximāli uzmanīgam , tad pastāv iespēja plānoto maršrutu pabeigt bez probzām. Man jau drīz būs 30 gadu, kopš veiksmīgi TAS ir izdevies.

229044. viesis 14.marts 2007 15:55
0 0 Atbildēt

Nedaudz pagaidiet un saksies vasarnīcu sezona, vot tad būs interesanti.

229052. viesis 14.marts 2007 17:12
0 0 Atbildēt

kaa pashi braucam, taa arii krashojam. un CP tur galiigi njeprichom.

229069. viesis 14.marts 2007 22:07
0 0 Atbildēt

pag pag abu vadītāju paraksts nav vajadzīgs, es kā vainīgais neparakstīju un viss bija ok.

229072. viesis 14.marts 2007 23:10
0 0 Atbildēt

Pirmajam viesim var piekrist, apguris, stresains ar visadam problemam braucot var atri aizkert kadu.

Pats esmu dabraucies ta, ka it kaa apzinja ir, tacu mashiinu saak vilkt uz kreiso pusi, miegs saliec "ragaaa"...

229073. viesis 14.marts 2007 23:26
0 0 Atbildēt

nakošā dienā pēc dzerstiņa arī it kā apziņa ir bet braucu tā kā *&^@

229074. viesis 14.marts 2007 23:34
0 0 Atbildēt

csdd var iet kārties!

229076. viesis 15.marts 2007 1:32
0 0 Atbildēt

Bet protams, tie gudrie tik vien zin, kā pateikt, ka pie visa ir vainīgs ātrums, ārums un ātrums.. Tikai nezin kādēl tajā Eiropā visi normāli gāzē, bet nekādas īpašas avarijas netaisa? Atbildiet man Zivtiņa kungs personīgi, kā Jūs motivējat vadītājus uzlabot savu braukt prasmi, vēl bez baiļu iedzīšanas no bargajiem sodiem?

starp citu.. www.tvnet.lv/auto/raksti/r...le.php?id=5861

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti