Ziemas daudzcīņas čempioni: Aukšmuksts, Gustāns un Krūzmanis

 
20.marts 2007 0:00

Svētdien kartinga trasē „Rullītis” Jelgavā noslēdzies Latvijas ziemas autodaudzcīņas čempionāts. Čepmiona titulu pēc sešu posmu cīņām 4WD klasē izcīnīja Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”), RWD klasē Jānis Gustāns („Toyota MR-2”), bet FWD klasē Ģirts Krūzmanis („Honda Civic TypeR”).


FOTO: FOTOAĢENTŪRA „4RATI”

Komandu ieskaitē zelta medaļa un arī uzvara posmā „Valsts Priekuļu Lauksaimniecības tehnikumam” (Ritvars Kārkliņš, Jānis Gustāns, Mareks Matvejevs). Par pēdējā posma uzvarētājiem kļuva Jānis Slišāns („Honda S2000”, RWD klase), Mārtiņš Dzenītis („Mitsubishi Lancer EVO VI”, 4WD klase) un jau pieminētais Ģirts Krūzmanis FWD grupā.

Pirms Latvijas ziemas autodaudzcīņas čempionāta pēdējā posma intriga saglabājās visās klasēs un bija gaidāma sīva cīņa gan par čempionu tituliem, gan arī vietām uz goda pjedestāla zemākajiem pakāpieniem. Korekcijas rezultātos varēja ieviest fakts, ka sacensības notika kartinga trasē „Rullītis” uz asfalta seguma (lai arī slapja un nedaudz dubļaina), jo lielākās daļas dalībnieku automašīnas un riepas vairāk piemērotas sniega un ledus segumam.

Pilnpiedziņas klasē intriga cīņā par čempiona nosaukumu zuda jau pēc pirmā brauciena, kurā kopvērtējuma līderis Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”) uzrādīja labāko rezultātu, bet pretendents Kārlis Nebars („Audi 80 Q”) palika tikai astotais. Tas nozīmēja, ka Aukšmuksts, kurš pērn kopvērtējumā bija otrais, kļuvis par čempionu. Savukārt Nebars sacensību turpinājumā tikai ar grūtībām spēja nosargāt sudraba medaļu no Mareka Matvejeva („VW Golf Synhro”) uzbrukumiem. Matvejevs jau otro gadu pēc kārtas ierindojās kopvērtējuma trešajā vietā. Bet par posma uzvarētāju negaidīti kļuva Mārtiņš Dzenītis. Interesanti, ka Dzenīša „Mitsubishi Lancer EVO VI” ir ievesta no Japānas un tās pārbūve atbilstoši Eiropas standartiem veikta „Latvijas Mobilā telefona rallija komandas” tehniskajā bāzē „AMP Motorsport”. Otro vietu „Rullītī” izcīnīja Aukšmuksts, bet trešais bija Matvejevs. Nākamajās vietās ierindojās Gints Bremze („Audi S2”), Andris Alksnājs („Audi 80 Q”) un Aleksandrs Siņicins („Audi 90 Q”). Kopvērtējumā augsto ceturto vietu ieguva vecmeistars Alksnājs, kura „Audi 80” aprīkots ar mazo 1800 kub.cm. motoru.

Priekšas piedziņas klasē atmosfēra bija nokaitēta līdz baltkvēlei, jo pēdējam posmam vajadzēja noskaidrot, kura no nometnēm – „daudzcīņnieki” vai „šosejnieki” gūs virsroku cīņā par medaļām. Uz asfalta seguma neapšaubāmas priekšrocības bija „šosejniekiem”, ko apstiprināja arī rezultāti - pirmās trīs vietas izcīnīja ar vienu „Honda Civic TypeR” braucošie „SRT.lv” komandas pārstāvji Ģirts Krūzmanis, Agnis Segliņš un Jānis Grīnbergs. Līdzšinējie kopvērtējuma līderi Ritvars un Normunds Kārkliņi (abi „VW Golf II”) spēja atbildēt ar piekto un septīto pozīciju. Pēc kopvērtējuma rezultātu aprēķināšanas, atmetot sliktākā posma rezultātu, gavilēt varēja Krūzmanis, kuram par viena punkta tiesu tomēr izdevās apsteigt Ritvaru Kārkliņu. Titulētais autošosejas braucējs savai bilancei tagad var pievienot arī čempiona nosaukumu ziemas autodaudzcīņā, bet Kārkliņš pēc trīs gadu pārtraukuma atkal vicečempiona godā. Trešo kopvērtējuma pozīciju izdevās nosargāt Normundam Kārkliņam, par četriem punktiem apsteidzot Jāni Grīnbergu. Piektais kopvērtējumā Arnis Akmeņkalns („VW Golf II”), bet sestais Vilmārs Krivads („Opel Astra”).

Aizmugures piedziņas klasē vairāki sportisti uz pēdējo posmu, ņemot vērā trases specifiku, bija sarūpējuši jaudīgākus spēkratus par tiem, ar kuriem tika startēts ziemā. Pirmo vietu „Rullītī” izcīnīja Jānis Slišāns, šoreiz startējot ar „Honda S2000”. Šāds panākums Slišānam ļāva iegūt trešo pozīciju kopvērtējuma. Šis Slišānam ir pirmais pjedestāls, jo vairākas iepriekšējās sezonas līdz vadošo trijniekam nedaudz pietrūka. Otro vietu pēdējā posmā izcīnīja Sabīna Kukute („Nissan 350 Z”).

Cīņa par čempiona nosaukumu notika starp Jāni Gustānu un Normundu Orlovu (abi „Toyota MR-2”). Abos braucienos par dažām sekundes desmitdaļām ātrāks izrādījās Gustāns, posmā ierindojoties trešajā vietā un pirmo reizi kļūstot par čempionu. Orlovam vicečempiona gods. Jau debitējot iepriekšējā sezonā, Gustāns bija tuvu medaļai, tomēr pēdējā posmā jaunais braucējs „pārdega” un palika tikai ceturtais. Prieka asaras pēc vakardienas panākuma bija manāmas Jāņa mātes Janas, kura arī pati aktīvi piedalās sacensībās (kopvērtējumā 10. vieta), acīs. Jaunā čempiona tēvs Mairis Kārkliņš („Toyota MR-2”), kurš pats izcīnījis divas zelta medaļas, šosezon spiests samierināties ar sesto pozīciju. Divu pēdējo sezonu čempions Mareks Kairis, pēdējā posmā startējot ar sev neierasto „BMW 318”, sezonas noslēgumā spēja pakāpties uz ceturto vietu kopvērtējumā. Atgādināsim, ka Kairis vienu posmu izlaida kāzu dēļ. Neapšaubāmi, ka tas ietekmēja Kaira kopvērtējuma vietu, toties Marekam tagad ir mīļa sieva un daudz motivācijas atgriezties tronī nākamajā sezonā. Piekto vietu kopvērtējumā ieguvušais Ģirts Krūzmanis pierādīja, ka pat tik lepnam limuzīnam kā „Lexus GS 450h” (šāda auto cena ir vairāk nekā pussimts tūkstošu eiro) var atrast sportisku pielietojumu, „Rullītī” ieņemot sesto vietu.

Komandu ieskaitē par pēdējā posma uzvarētājiem un čempioniem kļuva „Valsts Priekuļu Lauksaimniecības tehnikums” (Ritvars Kārkliņš, Jānis Gustāns, Mareks Matvejevs). Jelgavā otro vietu ieguva „SRT.lv” (Ģirts Krūzmanis, Jānis Grīnbergs, Agnis Segliņš), kas vienībai ļāva pakāpties uz trešo pozīciju kopvērtējumā. Sudraba medaļas komandu ieskaitē izcīnīja 2006. gada čempione„Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs, Mareks Kairis).

Paralēli Latvijas čempionātam, sportisti, kuru automašīnas aprīkotas ar „Matador” riepām, sniegotajos posmos sacentās par „Svētavota” balvām. Par kopvērtējuma uzvarētāju kļuva Normunds Orlovs, turpmākajās vietās atstājot Mareku Kairi un Elmāru Aukšmukstu.
Šīs nedēļas nogalē, sestdien 24. martā „333” trasē paredzēts SK „333” ziemas kausa izcīņas autodaudzcīņā noslēdzošais ceturtais posms.



Latvijas čempionāts ziemas autodaudzcīņā

6. posms, „Rullītis”
FWD
Ģirts Krūzmanis („Honda Civic TypeR”) 70 punkti (1. braucienā 1. vieta/2. braucienā 1. vieta), Agnis Segliņš („Honda Civic TypeR”) 62 (3./2.), Jānis Grīnbergs („Honda Civic TypeR”) 62 (2./3.), Indars Dombrovskis („Opel Astra”) 54 (5./4.), Ritvars Kārkliņš („VW Golf II”) 53 (4./6.), Vilmārs Krivads („Opel Astra”) 50 (7./5.).
4WD
Mārtiņš Dzenītis („Mitsubishi Lancer EVO VI”) 65 (3./1.), Elmārs Aukšmuksts („Subaru Impreza”) 65 (1./3.), Mareks Matvejevs („VW Golf Syncro”) 64 (2./2.), Gints Bremze („Audi S2”) 56 (4./4.), Andris Alksnājs („Audi 80 Q”) 52 (5./5.), Aleksandrs Siņicins („Audi 90 Q”) 50 (6./6.).
RWD
Jānis Slišāns („Honda S2000”) 67 (2./1.), Sabīna Kukute („Nissan 350 Z”) 63 (1./4.), Jānis Gustāns („Toyota MR-2”) 60 (3./3.), Jānis Skujiņš („BMW 318iS”/„Nissan 350 Z”) 57 (6./2.), Normunds Orlovs („Toyota MR-2”) 54 (4./5.), Ģirts Krūzmanis („Lexus GS 450h”) 53 (4./6.).
Komandas
 „VPLT” (Ritvars Kārkliņš, Jānis Gustāns, Mareks Matvejevs) 180,  „SRT.lv” (Ģirts Krūzmanis, Jānis Grīnbergs, Agnis Segliņš) 177, „Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs, Mareks Kairis) 165.

Latvijas čempionāts ziemas autodaudzcīņā

Noslēguma kopvērtējums
FWD
Ģirts Krūzmanis 305, Ritvars Kārkliņš 304, Normunds Kārkliņš 286, Jānis Grīnbergs 282, Arnis Akmeņkalns 241, Vilmārs Krivads 222.
4WD
Elmārs Aukšmuksts 331, Kārlis Nebars 303, Mareks Matvejevs 301, Andris Alksnājs 265, Aleksandrs Siņicins 262, Atis Eihentāls 251.
RWD
Jānis Gustāns 307, Normunds Orlovs 298, Jānis Slišāns 291, Mareks Kairis 277, Ģirts Krūzmanis 272, Mairis Kārkliņš 272.
Komandas
„VPLT” (Ritvars Kārkliņš, Jānis Gustāns, Mareks Matvejevs) 1054, „Ice MEN” (Elmārs Aukšmuksts, Normunds Orlovs, Mareks Kairis) 1010, „SRT.lv” (Ģirts Krūzmanis, Jānis Grīnbergs, Agnis Segliņš) 941.

* Nosakot kopvērtējuma rezultātus, individuālajā ieskaitē tiek vērtēti pieci labākie posmi no sešiem notikušajiem, bet komandu ieskaitē – visi rezultāti.

„Svētavota” kausa izcīņas noslēguma kopvērtējums

Normunds Orlovs 192, Mareks Kairis 190, Elmārs Aukšmuksts 189, Normunds Kārkliņš 188, Ritvars Kārkliņš 174, Jānis Gustāns 169.

LAF Standartauto komisijas preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 34

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Pilnīgi jaunais C3 Aircross sola pievilcīgas cenas (+ FOTO) 2

Citroën ir atklājis pirmos pilnīgi jaunā C3 Aircross attēlus. C3 Aircross un C3 hečbeku vieno dizaina identitāte, solījums par salona telpu un komfortu, kā arī ambīcijas satricināt tirgu ar ārkārtīgi konkurētspējīgām cenām. Abi modeļi ir balstīti uz Smart Car platformas, kas nodrošina daudzpusīgu dzinēju pieejamību un efektivitāti izmaksu ziņā. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme 1

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti