Gada sākumā jaunā Žilinas rūpnīca Slovākijā, kas sākusi ražot automašīnas Kia cee’d modeli, pilnu ražošanas jaudu ir sasniegusi ātrāk, nekā bija cerēts. Kopš janvāra saražotas 24 000 Kia cee’d, martā rekords bija 617 auto dienā.
”Pieprasījums pēc Kia cee’d ir liels,” saka Kia Auto Baltijas reģiona tirdzniecības vadītāja Kristela Kirgmā (Kristel Kõrgmaa). ”Par laimi ir gaidāma transportlīdzekļa gaidītāju rindas samazināšanās, jo iepriekšējā gadā darbību sākusī Žilinas rūpnīca ir strādājusi efektīvāk nekā gaidīts. Kia sākotnējais mērķis - ceturksnī saražot 5000 modeļu un sākot no maija - 10 000 mēnesī - jau ir pārsniegts, jo otrā ražošanas maiņa tika aizsākta 45 dienas ātrāk nekā plānots.”“Otrās maiņas mērķis ir saražot 60 cee’d automašīnas stundā,” piemetināja Kristela Kirgmā. Martā plānoto 10 000 automašīnu vietā tika saražots par 2000 transportlīdzekļiem vairāk, savukārt maija mēnesī pircējiem būs iespējams piegādāt apmēram 14 000 Kia cee’d automašīnas. Pateicoties augsta līmeņa tehnoloģijai, automašīnām ir iespējams nodrošināt ļoti labu kvalitāti, ņemot vērā to, ka Kia ir nolēmusi piešķirt cee’d 7 gadu vai līdz 150 000 km nobraukuma garantiju.
Vairāk nekā 1 miljardu eiro izmaksājusī videi draudzīgā Žilinas rūpnīca reģionā ir radījusi apmēram 10 000 darba vietas. Strādājot ar pilnu jaudu, rūpnīca ražos 300 000 jeb 100 auto uz vienu darbinieku gadā.
Līdz gada beigām būs iespējams izvēlēties ne tikai cee’d ar lūku, bet arī vēl divus citus modeļa virsbūves tipus. Piecdurvju Sporty Wagon ražošana tiks uzsākta augustā, trīsdurvju Sporty Hatch - decembrī.
Kia Motors ir viena no pasaulē visstraujāk augošajiem autoražotājiem. Kompānijas oficiālais importētājs Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ir KIA Auto AS (www.kia.ee).
Slovaki malači , piesaistījuši investīcas .... Latvieši lohi, kas tās ir pakasuši .....
Ja savā laika Rafa krieviskā vadībā nebūtu sava lielā krievu drauga GAZ uzticības atrauga, tad iespējams jau tagad mēs Jelgavā montetu VW marku vai Opel, bet toreiz tafos 90mitajos vienam otram likās ka ar GAZ būs labāk, jeb vieglāk nopelnīt uz objekta izpārdošanu .... žēl ka esam pakāsuši vieno no tautsaimniecības nozarēm kas nodrošinātu ka minimums 5000 darba vietas.... tāda nu ir tā Latvija kupi prodaij .... tādi inženieri kādi bija Rafā , tādi vairs LV nebūs nekad .... prieks par tiem kas turpina savu darbu un iemaņas pilnveidot Vācijā, lai gan dažam labam jau drīz pensijas vecums.