Apvidnieki tomēr drošāki par vieglajiem auto? 24

 
23.aprīlis 2007 0:02

Amerikas Apvidus automobiļu īpašnieku asociācijas (SUVOA) pētījums parāda, ka šādu auto pasažieriem avārijas gadījumā iespēja izdzīvot ir lielāka nekā vieglajos auto braucošajiem.

Analizējot satiksmes negadījumu datus periodam no 1997. gada līdz 2002. gadam, SUVOA eksperti secinājuši, ka sadursmes gadījumā apvidus auto vadītājam un pasažieriem ir par 5-7 procentiem lielākas izredzes izdzīvot, nekā cilvēkiem, kas avārijas brīdī atradušies vieglajā auto.

SUVOA pārstāvji norāda, ka apgalvojums "kompaktklases automobiļi pēdējos gados drošības ziņā ir apsteiguši apvidniekus" nav gluži pareizs. Pateicoties obligātam nosacījumam lietot drošības jostas, plašam drošības gaisa spilvenu lietojumam un jaunākajām elektroniskajām sistēmām, mazie auto gan ir kļuvuši drošāki, taču asociācijā uzsver, ka "fizikas likumus neviens nav atcēlis", un tādēļ lielo SUV pasažieriem aizvien ir lielākas izredzes no negadījuma izkļūt sveikā.

Vienlaicīgi asociācijā pausta cerība, ka automobiļu drošības pētījuma rezultāti apvidus automobiļiem ļaus atgūt agrāko popularitāti, kas pēdējā laikā krietni kritusies augsto degvielas cenu dēļ.

Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem
 
Visi komentāri
 
232631. viesis 23.aprīlis 2007 1:46
0 0 Atbildēt

Baigā amerika atklāta :D Smagajā vai autobusā sēdošajiem toties ir lielāka izredze izdzīvot, saskrienoties ar kārtējo parketa kasti :D

232639. viesis 23.aprīlis 2007 9:07
1 0 Atbildēt

traktori ! traktoriem jāatgūst zaudētā popularitāte, es vispār njezinu nevienu gadījumu kad kāds K70 vadītājs saskrienoties ar SUV būtu guvis kaut cik vērā ņememas traumas.

232646. viesis 23.aprīlis 2007 10:07
1 0 Atbildēt

Man jau atkal liekas ka tanki ir tie iistaakie braucamie, taa uz 70 tonnam, vieniigi vilciens vareetu nodariit kaadu zinaamu kaiteejumu taadam aparetaam.

Mani tikai interesee cik ljoti droshi shie SUV ir saskrienoties vienam ar otru, vai tik nau taa ka tad vieglais pret vieglo tomeer ir ar krietni labaak ar izdziivoshanas koeficientu.

232647. viesis 23.aprīlis 2007 10:09
0 0 Atbildēt

Apvidnieki parazitē drošības ziņā, ne jau viņu konstrukcija ir tik droša, ja ar vienādu ātrumu sienā ieliktu kompaktklase un apvidnieks - mazajā auto traumas būtu mazākas. Apvidnieku priekšrocība sadrusmē ir viņu masa un lielais klīrenss - pēc tādas teorijas ar kamazu braukt visdrošāk vai vēl labāk ar lokomatīvi, tur vispār nevienam auto nekādu izredžu nav...

232648. viesis 23.aprīlis 2007 10:21
0 0 Atbildēt

Amerikas Apvidus automobiļu īpašnieku asociācijas (HUJOVA)

232652. viesis 23.aprīlis 2007 10:28
0 0 Atbildēt

Ieskrienot kokā apvidnieks koku nolauž, bet vieglais apstājas uz vietas.

232655. viesis 23.aprīlis 2007 10:49
0 0 Atbildēt

to 232652; ar to koku gāšanu ir viena fīča,ka dažreiz tie nekrīt prom,bet virsū uz jumta,tad gan ir ,,, :)))

232657. viesis 23.aprīlis 2007 11:03
0 0 Atbildēt

Ziņas būtība ir - amerikosu SUVu tirgotāji jūt, ka sūdi tuvojas ar lielu joni, arī degvielas izmaksu ziņā un cenšas mierināt auditoriju - turpiniet braukt ar ziloņauto, mēs jūs mīlam un gribam, lai jūs nebrauktu ar normālām mašīnām.

232659. viesis 23.aprīlis 2007 11:21
0 0 Atbildēt

interesanti kam būtu lielāka izredze izdzīvot - kādam X5 vai Civikam ar drošības karkasu ?

Btw, ja te ir kāds no CSDD - vai ir kāda iespēja parastu ģimenes auto aprīkot ar papildus salona drošibas karkasu nekļūstot par sportistu ? Man te stāsta, ka nedrīkst un viss. Bet kāpēc ?

Varbūt kādam tas liksies dīvaini , bet kāpēc gan es nedrīkstētu rūpēties par savu ģimeni ?

232661. viesis 23.aprīlis 2007 11:33
0 0 Atbildēt

sporta auto, vienkāršojot, visi tiek aprīkoti ar drošības karkasiem un spēlē kā līdzīgs ar līdzīgu. Savukārt, ja 232659. viesis aprīkos savu siviku ar karkasu un satiksies ar citu siviku bez karkasa, tad tie otri var paātrināti iepazīties ar reinkarnācijas noslēpumiem.

Principā sanāk, ka suvi ar rāmi (tātad, sadursmē ar vieglo nedeformējas) arī būtu aizvācami no ceļiem. Tikai tad ceļi būtu jāatbrīvo arī no smagajiem, celtņauto, traktortehnikas utt, kas reālajā dzīvē nozīmētu baigās izmaksas. Principā, pietiktu ja SUViem būtu liels nodoklis - teorētiski braukt var, bet lielākajai daļai piem. Ls2000 gadā būtu pietiekams arguments, lai brauktu ar vienlīdzdeformējamu kā pārējiem auto.

232662. viesis 23.aprīlis 2007 11:41
0 0 Atbildēt

2 232659. viesis

Patieshaam droshiibas karkas nedriikts atrasties mashiinaa - tas taadeelj, ka

1-kaart nemaz kursh katrs nedriikst pats metinaat caurules iekshaa, jo var sanaak suudiigaak nekaa bez taam.

2-kaart lai kapitaali noshkjiltam auto izgrieztu cilveekus vajadzees krietni vairaak laika, jo lai kaa tu centos ja gribi saglbaat visas 5 vai vismaz 4 vietas salonaa - tev nebuus tik izturiigs karkass kaa WRC

3- kaart droshiibas karkass tev dod viltus droshiibas sajuutu - tu atljausies vairaak, tachu reaali maz ticams ka tev auto buus 5 -6 punktu droshiibas jostas katram cilvim salonaa, jo nopietna crash gadiijumaa slodze uz kjermeni buus vismaz 2 x lielaaka nekaa defaultaa auto, un var ljoti gadiities kaa taa jau buus letaala pie parastajaam jostaam.

232663. viesis 23.aprīlis 2007 11:43
0 0 Atbildēt

+ arii tas ka saskrienotie ar auto bez dorshiibas karkas otram auto letaala iznaakuma procents bus krietni lielaaks.

232665. viesis 23.aprīlis 2007 12:18
0 0 Atbildēt

Drošības karkasu ar visām tām dzelzs trubām mašīnā zem mīksta apšuvuma nepaslēpsi un ja vien auto nebūs aprīkots ar 6 punktu drošības jostām un pasažieri ar ķiverēm galvās, pie salīdzinoši nelielām sadursmēm traumas var būt vēl lielākas nekā bez tā. Pie tam drošības karkass drošību praktiski palielina tikai mašīnai apgāžoties uz jumta... bet cik ir tādas avārijas - procenutāli maz.

232670. viesis 23.aprīlis 2007 13:07
0 0 Atbildēt

manliekas ka shajaa valstii es driiz braukaashu ar kiveri galvaa..te ta4 uz celjiem ir iistas saciikstes..

232671. viesis 23.aprīlis 2007 13:40
0 0 Atbildēt

Ja jau mees taa saakam skatiities,tad drosak ar tanku braukt!Tomeer man viss lielaako prieku rada,ka es izkuloties caur propkaam ap.5ls zaudeeju,bet tas dzipveidiigais triis reizes vairaak!!!

232673. viesis 23.aprīlis 2007 14:59
0 0 Atbildēt

īpaši daudz neesmu par parket-dipiem fanojis, bet vienu brīdi pāris atpakaļ par pirmo santa fe biju sadomājes. Bija toreiz iespēja no viena kolēģa uz nedēļu paņemt to braucamo un notestēt pēc patikas. To arī darīju. Braucamais bija 2004.gada santa fe,2,7 automats. Pilsētas ielās no santa fe "parametriem" nekādus pozitivus bonusus neizjutu - salīdzinoši lielie izmēri, transmisijas,riepu troksnis ir drīzāk traucējoši faktori. Problematiskāk ir ari noparkoties un apgriezties. Arī uz lauku ceļa (Rīga-Kangari-Ērgli) nekādus pozitivus prieka mirkļus neizjutu. Salīdzinot ar manu toreizējo BMW e-34, džips uz smilšainajiem sausajiem lauku ceļiem "trepes" bedrēs lēkāja daudz jūtamāk , arī ceļa likumos lielākā ātrumā bija jūtama lielāka nestabilitāte. Nu, vienīgie ceļi, kur izpaudās džipa priekšrocības, bija Ērgļu meža ceļi. Bet, tā kā neesmu mednieks ,makšķermieks - man tas nav īpaši aktuāli. KOPUMĀ, nekādas pozitivas emocijas man braukšana ar to suv-parketnieku, vai pats dievs precīzi zin - kā to nosaukt, NESNIEDZA. No drošibas viedokļa,drīzāk radās iespaids, ka to vaģi uz jumta apmest ir daudz vienkāršāk, nekā parasto vieglo.Un kur nu vēl degvielas patēriņš - Ērgļu tūrē un meža braucienos patēriņa pribors rādīja 18 litrus uz 100/km...

Godīgi sakot, pie sava pašreizējā hyundai sonata (2006.g, 2,4,GLS) stūres ,izbraucot to pašu Ērgļu maršrutu, jutos daudz drošāk un stabilāk, vēl pie tam ar 9l. patēriņu uz 100km.

232679. viesis 23.aprīlis 2007 17:31
0 0 Atbildēt

nu paga, bet ja to taisa sertificēts kantoris, pēc auto federācijas noteikumiem ar visiem sertifikātiem un saskaņoju auto pārbūvi - bet es negribu būt autosporta federācijas biedrs ( tāpēc ka ar autosportu nenodarbojos , pat ielas neslīpēju ).

Ari tad - nekādi nevar ?

232682. viesis 23.aprīlis 2007 19:16
0 0 Atbildēt

to 232679; vari tikai TA neiziesi ,džipam ir biški vienkāršāk,var noņemt uz TA,bet vēlāk uzlikt.Var būt,ka vieglajiem ari var,nezinu,bet ja ir karkass tad vajag sporta pasi,atiecīgi pa ielu vari pārvietoties tikai uz gonkām vai treniņiem.

232687. viesis 23.aprīlis 2007 21:48
0 0 Atbildēt

dziedu bēdīgu dziesmiņu, nu tad nāksies iestāties LAF un visu laiku braukt uz treniņiem vai mājās no tiem...

vispār mazliet crazy manuprāt

232688. viesis 23.aprīlis 2007 22:37
0 0 Atbildēt

Tik sadistiski ar dugaam un to LAFu nav cik saprotu no nostaastiem. Bet preciizak var tikai kaac no LAF biedriem vai funkcionaariem pastaastiit. Man taa infa taada vairaak no serijas viena tante teica.

232736. viesis 24.aprīlis 2007 9:51
0 0 Atbildēt

Nu tā,izņem sporta pasi ar attiecīgu ierakstu kādā kategorijā brauc,attiecīgi ari kādas pārbūves ir pieļaujamas,pie TA ņem to līdz un tur ari skatās vai viss atbilst.Nu laikam ari LAF jaiestājas un gada naudiņa jamaksā,bet braukt gonkās ,īsti nezinu,nav obligāti,katrā ziņā liekas to nekontrolē.Ja kas info noteikti kaut kur ir.Vispār domāju džipam tā izdarīt.

232784. viesis 24.aprīlis 2007 11:58
0 0 Atbildēt

Nu un? Ko tas pierāda? Bet smagajā ir vēl lielākas iespējas izdzīvot nekā suvā. Un arī vilcienā. Tagad visiem jāpērk suvi?

232800. viesis 24.aprīlis 2007 13:35
0 0 Atbildēt

to murlis: neko tas nepierāda,man priekš džipa(nevis SUVa)ir doma tikai tapēc,ja nu kādās nogāžēs apvelk otrādi,bet ne drošībai uz ceļiem,jasaka ar lieliem ripuļiem atri nepabrauksi un tapēc baudu braucienu un vēroju visu no augšas,vismaz trīs mašiņas uz priekšu var pārredzēt un domāt ko darīt,ja nu kas.:)))

232829. viesis 24.aprīlis 2007 16:39
0 0 Atbildēt

232800. viesis - džips (jeep) arī ir SUV.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti