Latvija neatbalstīs projektu par nodokļa palielināšanu degvielai 3

 
8.maijs 2007 0:00

Latvija neatbalsta projektu par automobiļu nodokļiem, kuriem apliek vieglos automobiļus, jo direktīvas projektā paredzētie ES vienotie noteikumi transportlīdzekļu reģistrācijai un ikgadējo nodokļu aprēķinam ir nepamatoti sarežģīti un sadārdzinātu administrēšanu.

Šādu Latvijas viedokli otrdien, 8.maijā Briselē notiekošajā Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē paudīs Latvijas finanšu ministrs Oskars Spurdziņš. Latvijas pozīcija visos padomes darba kārtības jautājumos tika apstiprināta Ministru kabineta ārkārtas sēdē pirmdien, 7.maijā.

Paredzēts, ka ECOFIN sanāksmes laikā pēc Vācijas prezidentūras ierosinājuma finanšu ministri apspriedīs Padomes direktīvas projektu par nodokļiem, ar kuriem apliek vieglos automobiļus. Tas ticis izstrādāts, lai uzlabotu iekšējā tirgus funkcionēšanu, kā arī īstenotu Kopienas stratēģiju samazināt CO2 emisiju no vieglajiem automobiļiem. Būtiskākie Vācijas prezidentūras identificētie jautājumi šim brīdim ir:

1. Automobiļu reģistrācijas nodokļa un transportlīdzekļu ikgadējās nodevas atmaksas sistēmas radīšana.
2. Reģistrācijas nodokļa atcelšana.
3. Automobiļu reģistrācijas nodoklis un transportlīdzekļu ikgadējā nodeva aprēķināšana, pamatojoties uz CO2 emisiju.

Gadījumā, ja direktīvas projekts tiktu apstiprināts un īstenots tā patreizējā redakcijā, Latvijā būtu būtiski jāmaina nodokļu un nodevu sistēma automobiļiem, kā arī jāveic izmaiņas to administrēšanā.

Tādēļ Latvija pēc būtības neatbalsta direktīvas projektu, jo tajā paredzētie harmonizētie noteikumi transportlīdzekļu reģistrācijai un ikgadējo nodokļu aprēķinam ir nepamatoti sarežģīti, kā arī nodokļa aprēķināšanas, iekasēšanas un atmaksas sistēma tiktu balstīta uz vairākiem subjektīviem kritērijiem. Direktīvas projektā paredzētā nodokļu harmonizācija būtiski sadārdzinātu nodokļu administrēšanu. Latvija uzskata, ka šī nodokļa piemērošanas jautājums ir dalībvalstu kompetencē un ir jāmeklē citi, efektīvāki instrumenti, ar kuriem veicināt CO2 emisijas samazināšanos.
 
Visi komentāri
 
233474. viesis 8.maijs 2007 12:37
0 0 Atbildēt

Kas ta musejiem noticis? Nevar but, ka kadu nodokli negrib uzlikt. Gan jau ka megina izdomat kaut ko lielaku.

233479. viesis 8.maijs 2007 13:59
0 0 Atbildēt

Audi A8 4,2 motors :) ir viens no iemesliem :D

233505. viesis 8.maijs 2007 16:45
0 0 Atbildēt

noteikti CSDD iekasē vairāk naudiņas vecajā sistēmā, nekā tajā ko piedāva ES!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis 2

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti