236 Zs jaudīgs elektromobilis apsteidz Ferrari un Porsche 23

 
23.maijs 2007 0:03

Elektromobilis Wrightspeed X-1 „dragreisā” apsteidzis Ferrari 360 Spider un Porsche Carrera GT. 402 metrus garā celiņa beigās prototips sasniedza ātrumu 180 km/h 11,1 sekundē. Sacensības norisinājās ASV Infineon Raceway trekā, kur notiek NASCAR un Superbike sērijsacensības.



Konceptauto Wrightspeed X-1 būvēts uz sporta auto Ariel Atom uzlabotas platformas. Auto aprīkots ar elektrodzinēju, kura jauda ir 236 zirgspēki. 60 jūdzes stundā (92 km/h) portotips sasniedz trīs sekundēs, bet tā maksimālais ātrums elektroniski ierobežots pie 180 km/h. Х-1 nav sajūga un ir tikai viens pārnesums. Ar vienu akumulatora uzlādi Wrightspeed spēj veikt ap 160 km. Enerģijas patēriņš uz 100 km pilsētas režīmā ir 12,43 kilovatstundas, kas atbilst 1,4 litru degvielas patēriņam.

Unikālā prototipa, kurš radīts vienā eksemplārā, cena ir 150 000 dolāru. Izstrādātāji informē, ka analoģiska auto sērijveida ražošana pagaidām netiek plānota. Elektrokāra uzvaru nevajadzētu skaidrot ar jauno tehnoloģiju pārākumu. Šis auto pirmām kārtām uzvarēja sava nelielā svara dēļ.
 
Visi komentāri
 
234409. viesis 23.maijs 2007 1:20
0 0 Atbildēt

Pa 150.000$ var nopirkt ljoti smukus auto un kadus piecos ATOMUS,bet ar Hondas VTEC benzina dzineju........baterejas,lai vien papipe pagaidam!!!!:)

234411. viesis 23.maijs 2007 6:54
0 0 Atbildēt

titaans vai ogleklja skjiedra rullee

elektromotoru griezes moments ariii :)

234416. viesis 23.maijs 2007 9:29
0 0 Atbildēt

Žēl, ka naftinieki bremzē šo sfēru! :[ :( :( :(

234417. viesis 23.maijs 2007 9:52
0 0 Atbildēt

Domaaju,ka tas ir viens no perspektiivaakajiem alternatiivaas energijas veidiem automobiiliem,kuru jau sen vareeja attiistiit liidz pateereetaaju vajadziibas liimenim,bet skiet ka dazam labam tas nau izdeviigi....!!!::)

234418. viesis 23.maijs 2007 10:03
0 0 Atbildēt

pie mums latvijā ir ļoti liels risks sākt ražot kaut ko tādu - būs vesels bars, kas gribēs bremzēt tādu pasākumu, jo neviens vairs negribēs parastos auto, sāksies draudi, špridzināšanas utt. tas tāpat kā ar spirta vai biodzīzeļa ražotājiem, kad saprata, ka būs ziepes naftiniekiem, ātri piegrieza skābekli.

janka.

234419. viesis 23.maijs 2007 10:18
0 0 Atbildēt

60 jūdzes nav 92 km/h....tas tā...

234421. viesis 23.maijs 2007 10:52
0 0 Atbildēt

ja pareizi sapratu tad šitais ir baigi ekonomisks. pēc skata tāds interesants, atgādina kādu formulu.

234423. viesis 23.maijs 2007 11:07
0 0 Atbildēt

Visu izsaka raksta pēdējais teikums .

234425. viesis 23.maijs 2007 11:19
0 0 Atbildēt

Mhm. 60 jūdzes stundā būtu 96 km/h nevis 92 kā minēts rakstā.

Bet vispār kārdinoši izklausās -- superauto ar 236 zirgiem un degvielas patēriņu 1,4 litri uz sotaku pilsētā...zummmm zummmm. Žēl tikai, ka izdevīgāk ir nopirkt citu superauto par daudz mazāku naudu un starpību dedzināt degvielā...

Bet nu es ceru, ka nākotnē elektromobīļu kvalitāte, izturība un praktiskums tikai palielināsies, jo principā konceptuāli elektrodzinējs ir krietni vienkāršāks un pēc parametriem, uzvedības daudz piemērotāks automobilim kā iekšdedzes dzinējs.

234426. viesis 23.maijs 2007 11:45
0 0 Atbildēt

Uzrāviens elektromotoriem ir labs, to es pēc pieredzes skrienoties ar trolli! :D

234429. viesis 23.maijs 2007 12:29
0 0 Atbildēt

sen zināms, ka elektromotors ir ievērojami ekonomiskāks. Tam ir lielāks lietderības koeficients, nav vajadzīga transmisija, kur parastajiem motoriem zūd zirgi, krustojumos un sastrēgumos nav jātērē enerģija, jo tā tiek tērēta tikai tad, kad brauc, bet kad stāv - motors negriežas. Mjā... ja ne miljardieri naftinieki, tad moš jau mēs brauktu ar elektromobīļiem...

234430. viesis 23.maijs 2007 13:41
0 0 Atbildēt

Droši vien, ka tuvākā nākotnē aktīvi turpināsies elektromobiļu izstrāde. jau tagad hibridauto kļūst arvien popularaki, elektromotoru spēks sevi pilnībā apliecina. Zinatniekiem ir jau sekmīgi izdevies samazinat akumulatoru svaru un apjomu, iespējams, ka drīz vien būs jau AKB , ar kuru varēs bez uzlades u.c. ierobežojumiem nobraukt līdz 500 km un vairāk. Tad arī pienāks tas brīdis, kad naftiniekiem būs jāsavelk bikšu jostas.

234433. viesis 23.maijs 2007 15:14
0 0 Atbildēt

60 jūdzes= 96.558 km

234434. viesis 23.maijs 2007 15:42
0 0 Atbildēt

Nu gan visi sapriecājāties.

Vēl gan derētu neaizmirst šāda agregāta izmaksas, kā arī ekspluatācijas izmaksas. Tas tā, visiem jaunā un alternatīvā ūberfaniem...protams, apkār klīst dikti daudz konspirācijas teoriju. Tā nu ir katra paša izvēle, kam ticēt.

234438. viesis 23.maijs 2007 20:07
0 0 Atbildēt
234485. viesis 24.maijs 2007 15:40
0 0 Atbildēt

Ja viņam nav sajūga, tad kā vispār ir iespējams rūcināt šo auto tukšgaitā? Un, kad apstājas, tā uzreiz noslāpst?

234490. viesis 24.maijs 2007 17:00
0 0 Atbildēt

A tikai 400m brauca tādēļ, ka tālāk elektrības vads nestiepjas - "plokš" un dakšiņa no rozetes laukā :)

234491. viesis 24.maijs 2007 17:35
0 0 Atbildēt

Likt naftinieku sazvērestības lietpratējiem pāris dienas ar tādu pabraukāt, baigi fiksi sagribēs atpakaļ savos bembukos un opeļos:D

234499. viesis 24.maijs 2007 20:08
0 0 Atbildēt

likt naftiniekiem iemaacities oma likumu un uzreiz sagribēs elektro un hibrīdbraucamajos.

234505. viesis 25.maijs 2007 7:06
0 0 Atbildēt

234485. viesis 24.05.2007 15:40

Ja viņam nav sajūga, tad kā vispār ir iespējams rūcināt šo auto tukšgaitā? Un, kad apstājas, tā uzreiz noslāpst?

Tieshi taa, uzreiz noslaapst un nekas nav jaadarbina tuksgaitaa :)

Kaa ledusskapis, urbis vai mikseris.

234547. viesis 26.maijs 2007 0:52
0 0 Atbildēt

234485. viesis 24.05.2007 15:40

Ja viņam nav sajūga, tad kā vispār ir iespējams rūcināt šo auto tukšgaitā? Un, kad apstājas, tā uzreiz noslāpst?

--------------------------------

Tiešām pārsmieklīgs jautājums :) Kamtad tur tajā elektromotorā būtu jārūcinās tukšgaitā vai jāslāpst? Iedomājies zobārsta urbi - tāpat arī elektromobīlis - kad spied pedāli, tad motors griežas, kad atlaid - apstājas... Stilīgi būtu, ja zobārsta urbis rūcinātos tukšgaitā vai pēkšņi noslāptu pacienta mutē :)

234556. viesis 26.maijs 2007 15:16
0 0 Atbildēt

Uz so briidi vareetu taa arii buut,ka tas elektromobiilis ir taads entuziastu sapniitis,bet ja tiktu atrisinaati dazi buutiski tehniski raadiitaaji,domaaju ka paleenaam iekarotu savu vietu tirguu sie elektroautini!

234585. viesis 28.maijs 2007 12:34
0 0 Atbildēt

234556. viesis 26.05.2007 15:16

Uz so briidi vareetu taa arii buut, ka tas elektromobiilis ir taads entuziastu sapniitis, bet ja tiktu atrisinaati dazi buutiski tehniski raadiitaaji, domaaju ka paleenaam iekarotu savu vietu tirguu sie elektroautini!

tā ir nepieciešamība, salīdzini laika apstākļus pirms 15 gadiem un tagad.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti