Maksimāla jauda ar minimālu degvielas patēriņu – šī īpašība ļoti īsā laikā ir iekļāvusi TSI četru cilindru dzinējus Volkswagen jaunajā ekonomiskajā un vienlaicīgi arī sportiskajā dzinēju paaudzē.
Līdz šo brīdim bija pieejami divu veiktspēju TSI – 125 kW /170 ZS un 103 kW / 140 ZS. Ar tiem aprīkoti Golf, Golf Variant, Golf Plus, Jetta un Touran automobiļi. 2006. gadā un atkārtoti arī 2007. gadā tiem tika piešķirta iekārojamā "Gada dzinēja balva". Tagad Volkswagen prezentē trešo TSI dzinēju; tā jauda ir 90 kW /122 ZS, un šogad ar to tiks aprīkota Golf sērija.Drīzumā jaunais TSI aizstās 1,6 FSI dzinēju ar 85 kW / 115 ZS jaudu. Jaunā turbo dzinēja galvenās priekšrocības: bez tā, ka tas spēj samazināt degvielas patēriņu par sešiem procentiem, būtiski ir uzlabotas arī dzinēja jaudas un griezes momenta īpašības. Salīdzinājumā ar 1,6 FSI dzinēju, maksimālā jauda tagad ir palielināta par gandrīz 30 procentiem, sasniedzot 200 ņūtonmetrus.
Turklāt šī jauda ir pieejama jau pie 1500 apgriezieniem minūtē. Bez tam 80 procenti maksimālā griezes momenta ir pieejami jau pie 1250 apgriezieniem minūtē. Zemākajā ātruma diapazonā TSI dzinējs salīdzinājumā ar savu priekšgājēju pat uzrāda ņūtonmetru palielinājumu par 66 procentiem.
Tam ir arī ekonomiskas priekšrocības: ņemot vērā to, ka dzinēja maksimālais griezes moments ir pieejams plašā diapazonā, sākot no 1500 līdz 3500 apgriezieniem minūtē, apstākļi ir ideāli piemēroti, lai jaunajam TSI dzinējam pielāgotu lielākus un līdz ar to degvielu ekonomējošus pārnesumu koeficientus. Tieši šī iemesla dēļ Volkswagen plāno jauno dzinēju kombinēt ar pirmo septiņu pārnesumu divu sajūgu transmisiju (DSG) pasaulē. Arī tā tiks laista klajā 2007. gadā.
Galvenie svarīgākie fakti par jauno dzinēju:
• Izmantots dažādos modeļos līdz pat Passat.
• 90 kW / 122 ZS jauda pie 5000 līdz 6400 apgriezieniem minūtē.
• 200 Nm maksimālais griezes moments pie 1500 līdz 3500 apgriezieniem minūtē.
• 80 procenti no maksimālā griezes momenta pieejami, sākot no 1250 apgriezieniem minūtē.
• Maksimālais griezes moments ir par 30 procentiem lielāks kā 1,6 FSI dzinējam.
• Par 66 procentiem lielāks griezes moments pie 1500 apgriezieniem minūtē.
• Degvielas patēriņš ir par aptuveni sešiem procentiem zemāks.
• Īpašs 144 Nm griezes moments uz kubatūras litru.
• EA111 sērijas četru cilindru 16 vārstu rindas dzinējs.
• 1390 cm3 kubatūra
• Cilindra diametrs un virzuļa gājiens: 76,5 un 75,6 milimetri.
• Kompresija 10:1.
• Elektroniska tiešās iesmidzināšanas sistēma.
• Elektroniska kartes aizdedze ar selektīvu cilindru detonācijas kontroles sistēmu.
• Uzlabots sadegšanas process.
• Jauna ieplūdes sistēma bez plūsmas vadības vārstiem.
• Turbokompresors (maksimāli 1,8 bāri).
• Maksimālais turbokompresora apgriezienu skaits minūtē – 220000.
• Turbokompresors ar elektroniski vadāmu gaisa novadīšanas vārstu.
• Ieplūdes daļā gaiss tiek dzesēts ar ūdeni.
• Degviela: augstākā labuma bez svina piejaukuma (95E).
• Kopējais dzinēja svars pēc DIN: 131 kilograms.
Auto Group Baltic,
Volkswagen importētājs Baltijā
Ej nu tu te saproti par kaadu kobatuuru iet runa pa 1,6 l vai par 1390 cm^3. Bet vispaar 1,6 VVTi Toyota dzineejs izdod 127 Zs bez turbo.
UN vecais (lidz 2000 gadam) 1,6 bez VVTi bija no 105 liidz 110 Zs.