Mazda rotormotoram aprit 40 gadi 12

 
11.jūnijs 2007 0:07

Maijā "Mazda" atzīmēja 40.gadadienu, kopš no ražotnes tika izlaista pirmā automašīna "Mazda" ar rotormotoru.

Līdz 2007. gada aprīļa beigām "Mazda" bija izgatavojusi apmēram 1 970 000 spēkratu ar rotormotoru, to pastāvīgi uzlabojot atbilstoši jaunajām tehnoloģijām, un tā pilnveidošana turpinās vēl aizvien.

Pagājušā gadsimta 50. gadu beigās daudzas autobūves firmas visā pasaulē veltīja ievērojamus resursus rotormotora izstrādāšanai, taču vairums no tām šo darbu pārtrauca, jo nespēja atrisināt ar rotormotora tehnoloģijas pielietošanu saistītos tehniskos uzdevumus, un vienīgi "Mazda" spēja sekmīgi ieviest rotormotoru sērijveida ražošanā.

1967. gada 30. maijā "Mazda" laida tirgū pasaulē pirmo vieglo automašīnu "Cosmo Sport" ar rotormotoru, kurš apgādāts ar diviem rotoriem. Pēc tam "Mazda" laida pārdošanā vēl citus automobiļus ar rotormotoru, piemēram, kupeju "Familia Rotary", "Savanna", "RX-7" un "Eunos Cosmo". Gadu gaitā ir izdevies samazināt degvielas patēriņu un uzlabot izmešu sastāvu šim dzinējam, tādēļ "Mazda" automašīnas ar rotormotoru tiek ražotas vēl aizvien.

1968. gadā "Mazda" automobiļi ar rotormotoru sāka piedalīties autosacīkstēs. Vēsturisks panākums tika piedzīvots 1991. gadā, kad "Mazda 787B" ar rotormotoru kļuva par pirmo japāņu mašīnu, kura uzvarēja Lemānas 24 stundu izturības braucienā. Ar rotormotora sporta mašīnām kopā ir gūtas vairāk nekā 100 uzvaras gan Japānas "Touring Car" sacīkšu sērijā, gan "International Motor Sports Association" (IMSA) sacīkšu sērijās Amerikas Savienotajās Valstīs.

2003. gada aprīlī tika prezentēta sporta mašīna "Mazda RX-8". Šim auto ir jauns RENESIS rotormotors ar atmosfērisko pūti - kompaktāks, jaudīgāks un videi draudzīgāks, nekā tā priekšteči. Lielbritānijas specializētais tehniskais žurnāls "Engine Technology International" augstu novērtēja motoru RENESIS un 2003. gadā tam piešķīra prestižo titulu "Starptautiskais Gada dzinējs" attiecīgo dzinēju kategorijā.

Pašlaik "Mazda" sekmīgi izstrādā ar ūdeņradi darbināmu rotormotoru, kam izmetēs nav oglekļa dioksīda - vienas no gāzēm, kura izraisa globālo sasilšanu. Ar ūdeņradi darbināma rotormotora izstrādāšana sākās 1991. gadā un jau ir devusi rezultātus - 2006. gada februārī parādījās modelis "RX-8" ar ūdeņraža rotormotoru - pasaulē pirmais šāda veida auto.

Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem
 
Visi komentāri
 
235419. viesis 11.jūnijs 2007 6:39
0 0 Atbildēt

Tas tieshaam ir jaanosvin.

235422. viesis 11.jūnijs 2007 9:03
0 0 Atbildēt

Jā, RX-8 komplektējas ar 1.3L rotormotoru !

235424. viesis 11.jūnijs 2007 9:34
0 0 Atbildēt

Nu sho dzineeju lielo apgriezienu deelj izmanto arii aviaacijaa, tik nezinu cik plashaa meeraa.

Un vispaar zheel ka shii tipa motoru tikai viena Mazda meegjina attiistiit un biidiit uz priekshu. Nu ir gan citi ar meegjinaajushi taadus taisiit (Mercedes ar), bet ne seerijveida.

Man vinsh peec pashas idejas jau liekas daudz logjiskaaks un ar lielaaku potenciaalu nekaa virzuljnieki!

235430. viesis 11.jūnijs 2007 10:29
0 0 Atbildēt

Suni, ja liekas, tad vajag paslacīt svētīto ūdentiņu, krustu pārmest un svecīti iededzināt.

Tas ir nišas dzinējs.

235439. viesis 11.jūnijs 2007 12:04
0 0 Atbildēt

130 000km un jāmaina motors,remontam nepodļežit:)

235444. viesis 11.jūnijs 2007 12:33
0 0 Atbildēt

vel sikums - ziema auto neiet. Vienkarsi neiet. Ta ari servisa pasaka, ja temperatura ir zem -15. Tas par RX-8

235451. viesis 11.jūnijs 2007 13:22
0 0 Atbildēt

Pirms palaida RX-8 klīda baumas, ka te vairs nebūs rotora, būtu ļoti žēl, ja arī pēdējie atteiktos no šīs idejas, bet par laimi...!

Lai ar kādi būtu trūkumi, vienalga - no 1,3l motoriņa dabūt ārā 231ZS pie 8500 apgr un patērēt, kā parasts ielas auto 8-12l, tas nav visiem pa spēkam!

235457. viesis 11.jūnijs 2007 14:55
0 0 Atbildēt

Njaa, baumo, ka resurss shim rotorbriinumam esot mazs! Lietotu pirkt nepraats :D

235461. viesis 11.jūnijs 2007 15:23
0 0 Atbildēt

Vēl jau arī baumo, ka jauns motors (priekš RX-8) maksā 5k EUR - nomaini un brauc vēl tos 130k km

235463. viesis 11.jūnijs 2007 15:36
0 0 Atbildēt

Kārtējā nekompetence. Mazda rotormotori ir populārākie, bet ne vienīgie sērijveidā. NSU šķiet vispār citādus nelika un rotormotori tika izmantoti sērijveidā.

235471. viesis 11.jūnijs 2007 17:08
0 0 Atbildēt

Tiešām, brīnos, kā pie mūsdienu tehnoloģijām, zinātniekiiem nav izdevies atrast risinājumu vankelīša resursa paildzināšanā ? Atceros, kad studiju gados biju praksē Jūrmalas prokuraturā, vietējai policijais bija kādi 5 sarkani žiguliši ar vankkeļ motoriem.Vienu reizi ar to žiguli braucām uz Rīgas ekspertižu centru - nekad neaizmirsīšu, kā pa jūrmaleni maucām uz 200km/h. Gāja perfekti. Viens no poličiem ar to tolaik uztaisīja ar baigo crachu, knapi dzīvs palika. Bet mūžs tiem auto reali tiešām bija īss - jau pāris gadu laikā, sākotnēji tie dvižoki palika baigi skaļie, pēc tam kūpēja ziliem dūmiem. Manuprāt, pēc tam tiem žigulišiem slaika iekšā parastos motorus.

235491. viesis 12.jūnijs 2007 1:34
0 0 Atbildēt

Mizx tu pats esi nekompetents! :D Mazdai baigi paveicās, jo tieši vankeļa dēļ NSU kopā ar citroen nobankrotēja, ja nemaldos, 1969. gadā - abi apvienojās lai radītu vankeli, abi nobankrotēja - NSU sabojāja savu slavu ar NSU RO 80 vankeli, kuram sākotnēji resurss bija tikai 50k km, citroens izlaida tikai 1k vankeļu, kurus atpirka atpakaļ, bet nepavilka projekta izmaksas. Rezultāti - NSU 1969. gadā nopirka volkswagen un pievienoja AUDI [līdz 1985. gadam Audi saucās "Audi NSU Auto Union AG"], bet RO 80 tika ražots līdz 1979. gadam, tikai nu jau uzlabots [dizains tam autiņam arī bija skaists, attāli atgādina tagadējo hyundai elantra], citroenu nopirka peugeot - francijas valdība, baidoties no masveida darbavietu zaudēšanas, ierosināja sarunas, rezultātā notika daļēja apvienošanās.

IkdienasViesis - tas ko tu minēji, ir tik liels resurss, kā sākotnēji bija NSU RO 80 vankelim, ja ne īsāks, PSRS ražojuma mašīnas tak ar kvalitāti neizcēlās :D Interesanti tikai, cik tad ātri varēja lidot ar volgas vankeli, žiguļa eksperimentālais vankelis, cik sanācis palasīt, bija ar vienu sekciju, volgai eksperimentālais vankelis bija ar divām :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti