Elektroniska OCTA - jau šogad 6

 
18.jūnijs 2007 0:08

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) informē, ka visticamāk jau septembrī, kad Saeima atgriezīsies no vasaras brīvdienām, tiks pieņemtas ierosinātās izmaiņas OCTA likumā.

Tas vienlaikus ar vairākām ļoti svarīgām izmaiņām, ko pieprasa Eiropas Komisijas direktīvas prasības, nodrošinās arī elektroniska OCTA līguma slēgšanai nepieciešamo normatīvo bāzi. Par to liecina Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas konceptuāli atbalstītie grozījumi otrajam lasījumam.

Jāmin, ka e-polise  plānota kā papildus OCTA līguma slēgšanas veids un arī turpmāk OCTA līgumu būs iespējams slēgt ierastajā kārtībā.

Nepieciešamo grozījumu izstrādē būtisku ieguldījumu devusi Īpašu uzdevumu ministrija elektroniskās pārvaldes lietās, kas, sadarbojoties ar iesaistītajām pusēm - apdrošinātājiem, LTAB, Brokeru asociāciju, CSDD, Ceļu Policiju, Latvijas Robežsardzi un citām institūcijām, izstrādājusi priekšlikumus OCTA likuma izmaiņām un bija ierosinātāja to iekļaušanai jau esošajā likumprojektā.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: "Saeimas Budžeta komisijas konceptuālais atbalsts grozījumiem OCTA likumā nozīmē, ka visticamāk jau septembrī Saeima galīgajā lasījumā varētu pieņemt izmaiņas, kas atļautu autoīpašniekiem pēc to izvēles slēgt OCTA līgumu klātienē, veicot standarta procedūru, vai arī to darīt elektroniskā veidā ar interneta starpniecību. Tādējādi noslēgtos pirmais būtiskais posms OCTA e-polises ieviešanā Latvijā. Nākošie soļi jau būtu saistīti ar praktisku sistēmas ieviešanu."

Līdz ar e-polises ieviešanu joprojām paralēli tiks saglabāta iespēja OCTA iegādāties arī kā ierasts kā papīra formāta dokumentu.

Latvijas autoīpašnieki būs ieguvēji, jo OCTA e-polises ieviešana  ļaus arī elektroniski ar interneta starpniecību  noslēgt OCTA līgumu ar apdrošinātāju, tādējādi ietaupot laiku, kas jāpatērē dodoties uz polises pārdošanas vietām un pērkot polises.

Ieguvēji būs arī paši apdrošinātāji, kuriem šobrīd aktuāls jautājums ir administratīvo izmaksu samazināšana.  Pateicoties e-polisei un interneta lietotāju pastāvīgajam pieaugumam, apdrošinātāji, iespējams, nākotnē varētu samazināt administratīvās izmaksas, samazinoties to polišu skaitam, kas tiek tirgotas caur citiem dārgākiem polišu izplatīšanas kanāliem.

Lai pēc apdrošinātāju iniciatīvas ieviestu e-polisi, vispirms ir jāmaina normatīvo aktu bāze, kas šobrīd paredz, ka OCTA polise ir noteikta veidlapa, kas ir derīga tikai ar abu līgumslēdzēju parakstiem. Kaut arī apdrošinātāji jau šobrīd piedāvā iespēju iegādāties OCTA polisi ar interneta vai telefona starpniecību, patreizējā likumdošana šo procesu  neveicina. Pie kam obligāts nosacījums patreizējā situācijā ir polises kā noteiktas formas dokumenta saņemšana.

J.Stengrevics: "Jau šobrīd brīvprātīgās apdrošināšanas veidos līguma slēgšana starp apdrošināmo un apdrošinātāju notiek ar distances saziņas līdzekļu starpniecību, . Tā, piemēram, nopirkt ceļojumu apdrošināšanu vai apdrošināt sev piederošu īpašumu varam tikpat vienkārši kā internetā nopirkt aviobiļeti.To atļauj darīt likums par apdrošināšanas līgumu. Tomēr, lai šādu praksi izmantotu OCTA jomā, nepieciešams veikt izmaiņas arī OCTA  likumā."

Tādēļ Īpašu uzdevumu ministrijas elektroniskās pārvaldes lietā apkopojusi vairāku iesaistīto pušu labojumus, kas veicami OCTA likumā sekmīgai e-polises ieviešanas nodrošināšanai. Pēc likuma grozījumu pieņemšanas  paredzēts, ka apdrošināšanas līguma spēkā esamību apliecinās arī ieraksts OCTA informatīvajā sistēmā, nevis tikai papīra formā izsniegts dokuments.
 
Visi komentāri
 
236119. viesis 18.jūnijs 2007 9:05
0 0 Atbildēt

Ceru,ka netiks izmantots e-paraksts šim visam pasākumam,citādi to octa polisi internetā pirks tikai daži :(

236127. viesis 18.jūnijs 2007 9:50
0 0 Atbildēt

Vispār jau doma laba, tika ceru, ka e-paraksts parādisies gan - citādi tai e-polisei ir nulles vērtība... :-/

LTAB datubāzē katrs admins var raxtīt & _dzēst_, ko grib - tā nav ne "valsts nozīmes reģistrs", ne bankas sistēma, pret kurām ir vismaz nomināli izvirzītas datu aizsardzības prasības.

A ja nebūs e-paraksta, būs sekojošs dialogs:

Pilsonis (iegādājies e-polisi): "Naudiņu samaksāju, kur mana polise?"

LTAB un apdrošinātājs (vienā balsī, un ar lepnumu): "LTAB datubāzē ieraksts!"

Pēc dažām dienām, uz ielas - ceļu policists pilsonim: "Kur OCTA polisīte?"

Pilsonis (lepni): "LTAB datubāzē ieraksts - elektroniskā polise!"

Policists ("zvans draugam" - LTAB): "Ir ieraksts?"

LTAB (ar vieglu ironiju): "Ai - kļūdiņā programmā, nevaram Jūsu ieraxtiņu atrast! Laikam pilsonis būs ko sajaucis..."

Tālāk jau paši safantazēsiet... :-)

236132. viesis 18.jūnijs 2007 10:14
0 0 Atbildēt

236119. viesi, kur tad problēma sataisīt e-parakstu katram, kurš grib izmantot e-pakalpojumus? nav jau par brīvu, bet par ērtībām jāmaksā :)

236140. viesis 18.jūnijs 2007 10:51
0 0 Atbildēt

Uggga, Tāpēc, ka eparakts ir pārāk murgaina, dārga un neizdevīga sistēma. Tas, protams, ir tikai mans viedoklis.

236182. viesis 18.jūnijs 2007 19:17
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka viesis 236127 ir kaut ko smagi safantazejis, jo:

1)jebkuri faili, kuros ir personas kods, Vards uzvards ir jareģistrē datu valsts inspekcijā, kā personas datu apstrades sistema neatkarigi no taa vai turētājs ir valsts iestāde, sia vai kāda cita organizācija. šajā gadijumaa pēc www.dvi.gov.lv datiem ir reģistrētas trīs dažādas sistēmas, tai skaitā "Apdrošināto transportlīdzekļu īpašnieku uzskaites datu bāze";

2)Šādām reģistrētām sistēmām ir noteiktas procedūras, tai skaitā jāvec risku audits.

3) jau tagad policija tacu var pārbaudīt personas datus no valsts nozīmes datu bāzēm, kā arī ir precedenti no finanšu sektora, kur privāto operatoru rokās esošas datu bāzes par piem., debitoru paradiem ir pieejamas bankām. Ir LB melnais saraksts. Un kāpēc, lai auto sferā un apdrošināšanā būtu savādāk.

3)

236207. viesis 18.jūnijs 2007 23:26
0 0 Atbildēt

2 "236182. viesis":

Viesis 236127 nimaz tik taalu no patiesiibas nav. DVI nu galiigi nesatraucas par auditiem utml lietaam. Ja zisteema ir regjistreeta kaa personas datu apstraades sisteema, tad nekaadas papildus prasiibas patiesiibaa pret to izvirziitas netiek - prohadilji, videlji, znajem. :-)

Protams - vai kaads tieshaam ies un ljaunpraatiigi ko dzeesiis no LTAB baazes - visai striidiigs jautaajums, bet, cik noprotu - pamata ideja, ko mineetais viesis meegjina noraadiit, ir, ka e-paraxc buutiibaa ir vieniigais veids, kaa patieshaam droshi pateikt, ka dokumenc ir tapis & ir paraxtiic. Otherwise tochna taa e-polise taac apshaubaams pasaaciens...

Starp citu - LB "melnais saraxc" arii taada interesanta shtuka: LB datus tikai glabaa, iesniedz tos "daliibnieki"... LTAB datubaaze iisteniibaa ir liidziigs veidojums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti