Autokrosa čempionātam jauna virsotne 2

 
5.jūlijs 2007 9:05

Ar grandiozu noslēguma ceremoniju un apbalvošanu Mūsas trasē beidzās Latvijas un Baltijas čempionāta autokrosā 4. posms, kuram bija pieteikušas 64 dalībnieki no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas.

Gandrīz 3000 skatītāju (jāpiemiņ, ka ša auditorija ieradās tieši Bauskā neskatoties uz to, ka Latvijā tajā paša diena bija organizētas vēl trīs auto un motosporta sacensības) septiņas stundas vēroja intersantākās autukrosa sacensības sezonā ar triju valstu spēcīgāko braucēju piedalīšanos. Līmenis bija tik augsts, ka to droši var salīdzināt pat ar Eiropas čempionāta posmu, kas šeit risinājās maija beigās.

Bez trim Latvijas čempionāta klasēm 1600, 2000 Super un Open skatītāji vēroja arī Baltijas D-3A bagiju čempionāta otro posmu, Baltijas kausa kravas bagijiem (tā sauktajiem "krokodiliem" - klase K-7) pirmo posmu un Rīgas Brīvostas kausa izcīņu kroskartiem (CR). Četrās klasēs par posmu uzvarētājiem kļuva Latvijas braucēji - Artis Baumanis, Juris Kuļikovskis, Rolands Jaunzems un Oļģerts Vērmanis-juniors, pa reizei uz goda pjedestāla kāpa Lietuvas un Igaunijas pārstāvji.

Izbrīna ne tikai musu autokrosistu aktivitāte, bet viņu braušanas meistarība. Vairāki braucieni, pat kvalifikacijas, bija kā šovs - ar intriģējošām divcīņām, ar bezkompromisu pakaļdzīšanos un, protams, ar avārijām. Piemēram,  Rīgas Brīvostas kausu, kā bija prognozēts, izcīnīja galvenais favorīts Artis Baumanis, kas bija pirmais visos četros braucienos. Finālā viņa rezultāts bija vienkārši neticams - 5:03,96 minūtes. Ātrā kroskarta fināla laiks ir labāks gan par D3A, gan S2000 klasēs sasniegto! Kas notiks, kad uz starta stāsies labākie norvēģi un zviedri, kad Bauskā notiks NEZ čempionāta nākamais posms?



Negaidīts rezultāts fiksēts ne tikai D3A klasē, kur bez uzvaras palika viens no galvenajem favorītiem Arūns Matulēns, bet, protams, 2000 Super klasē, kur finālā uz uzvaru pretendēja pieci braucēji - ne tikai brāļi Dambji un Ulvis Bujāns, bet arī Juris Kuļikovskis, Raimonds Tiltiņš un Ainārs Kenigsbergs. Un ko izšķirīgājā braucienā redzēja līdzjutēji? Bujāna auto pārsistā riepa, Tiltiņa apdzīšanas manervi, kurus viņš veiksmīgi veica tikai kvalifikācijas braucienos, kas beidzās ar izstāšanos, Kristapa Dambja aizķeršanos, kas liedza viņam iespēju kāpt vismaz uz pjedestāla trešā pakāpiena. Vēl arī tas, kad Kaspars Dambis tika garām Bujānam - teju likās, ka uzvaru viņam neatņemt, jo pārējie tobrīd bija iesprūduši aizmugurē, bet viņš līkuma izejā sagriezās, bet Kaspars vēl pēdējos metros apdzina Kenigsbergu. Uzvarēja tas, kurš nobrauca visstabilāk, bez tehnikas ķibelēm un kļūdām - Juris Kuļikovskis ar savu ZAZ 968M.

Open klasē atkal savu meistarību apstiprināja Rolands Jaunzems ar Toyota MR2, kurš uzvarēja otro posmu pēc kārtas, bet 1600 klasē jau ceturto uzvaru svinēja kopvērtējuma līderis Oļģerts Vērmanis-juniors ar VW Golf III. Sen nebija redzēti "krokodili". Šajā klasē par pirmo vietu cīnījās Latvijas un Lietuvas braucēji. Izrādījās, ka Lietuvas "krokodils" bija "noskaņots" niknāk... Pat vienas mašīnas aizdegšanās nesabojāja viesiem garastāvokli. Šeit jāpiebilst, ka nekādi starpgadījumi nebija fiksēti augstas drošības pasākumu dēļ. Viss bija organizēts ideāli. Latvijas čempionāta piektais posms notiks Smiltenē 26. augustā.

Sacensību rīkotājs Edgars Maišelis stāsta, ka Bauska nerīkoja Latvijas čempionāta posmu divus gadus: "Pēdējo reizi Latvijas čempionāts šeit notika pirms trim gadiem, pēdējos divus gadus saspringtā kalendāra dēļ Latvijas čempionātu nerīkojām. Bet šogad, pateicoties sponsoriem, tomēr nolēmām sacīkstes rīkot. Latviešiem ļoti patīk Bauskas trase, apkārt valdošā radošā atmosfēra un sportistiem patīk braukt šeit. Ir dažas lietas, kas mums ir labākas nekā citās trasēs".

Pēc šīm sacensībās var ticēt, ka šāda līmeņa pasākumi priecēs autokrosa fanus katru gadu. Visi šā posma dalībnieki - sākot no līdzjutējiem un beidzot ar sponsoriem un braucējiem bija gandarīti par redzēto un padarīto. Kāpēc neražot šādu produktu arī turpmāk?

Starp citu, jau augusta sākumā, 4. un 5. datumā, turpat "Mūsas" trasē notiks NEZ čempionāta (Ziemeļeiropas rallijkrosa čempionāts) 4.posms. Uz starta izies Open, 1600 Fast un Super 2000 klases automašīnas, ceturta posmā ietvaros sacentīsies D1 klases mašīnas (Aldis Zēbergs un Jānis Bogdanovičs pret vadošiem Lietuvas braucējiem), un, protams, kroskarti, kur startēs astoņi Latvijas braucēji, seši no Norvēģijas, četri no Zviedrijas, kā arī no Igaunijas un Krievijas. Cīņa būs fantastiska!

Jāpasaka paldies visiem sponsoriem. Pirmkārt, mūsu ģenerālsponsoram visai sezonai - Latvijas Mobilajam Telefonam. Laba sadarbība izveidojās ar Rīgas Brīvostu, ar kompāniju Stokker. Liels paldies Neste Latvijai, Aldarim, Latvijas Biznesa bankai, Ipalco Rīga, Eden, Lux Auto, tipogrāfijai Veiters, noteikti paldies visiem informatīvajiem atbalstītājiem – Radio SWH, Auto Bild Latvija, Delfi, Auto Euro, Zebra, iAuto, Telegraf, TV5.
 
Visi komentāri
 
237795. viesis 5.jūlijs 2007 10:10
0 0 Atbildēt

nu i gramatika rakstaa.......

237821. viesis 5.jūlijs 2007 13:32
0 0 Atbildēt

Tas tiešām bija labs pasākums!:)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti