LAF: Latvija nedrīkst zaudēt Biķerniekus 16

 
16.jūlijs 2007 11:15

Latvijas Automobiļu federācija (LAF) uzmanīgi seko notikumiem ap vienīgās Latvijas auto-motosporta nacionālās bāzes „Biķernieku kompleksā sporta bāze” kapitāldaļu privatizāciju.

LR Prokuratūra ir pieprasījusi atcelt Uzņēmuma Reģistra lēmumu par „izmaiņām nacionālās sporta bāzes valsts akciju sabiedrības „Biķernieku kompleksā sporta bāze” dibināšanas dokumentos”, ar kuru palīdzību nacionālajai sporta bāzei tika piesaistīts privātais kapitāls, un valsts zaudēja kontrolpaketi 2006. gada janvārī. Nenoliedzami, privātā kapitāla iesaistīšana valsts uzņēmumos var palielināt to efektivitāti, tomēr ir svarīgi, lai šādi procesi tiek organizēti sabiedrības interesēs. Biķernieku sporta bāze ir unikāls objekts Austrumeiropas un Ziemeļeiropas mērogā, un tai ir nacionālās sporta bāzes statuss, tāpēc sasteigta un uzmanīgi neizpētīta rīcība var novest pie sekām, ka Latvijas sabiedrība zaudē šādu unikālu objektu.

LAF Prezidents Dainars Dambergs: „Federācija saprot, ka situācija, kāda ir izveidojusies ap „Biķernieku kompleksās sporta bāzes” privatizāciju un nonākšanu privātpersonu rokās, ir ļoti sarežģīta gan tiesiski, gan stratēģiski. 90-o gadu vidū daļa Biķernieku zemes nonāca privātpersonu rokās, kuru īres prasības noveda līdz vēlākam maksātnespējas procesam. Tieši tāpēc mēs uzskatām, ka visas turpmākās rīcības ap šī objekta īpašumtiesībām ir jāapsver ļoti rūpīgi, ievērojot sabiedrības, tajā skaitā auto un moto sporta, viedokli”.

LAF vērš uzmanību, ka Latvija nedrīkst zaudēt šādu sporta un aktīvās atpūtas infrastruktūras objektu. Tas nepieciešams, lai rīkotu dažādu tehnisko sporta veidu sacensības, kā arī veicinātu iedzīvotāju aktīvo atpūtu. Pasaulē šādiem kompleksiem ir ievērojama loma satiksmes drošībā.

LAF uzskata, ka „Biķernieku” trase var veiksmīgi pastāvēt un attīstīties, ja tās īpašuma tiesības pilnā apjomā saglabā valsts vai pašvaldība, kas novērtē šāda objekta nozīmi sabiedrības sociālekonomiskajos procesos. Savukārt, ja valsts vai Rīgas pašvaldība neredz iespēju saglabāt šādu objektu, tad tas ir jāpārdod par atbilstošu tirgus cenu un iegūtie līdzekļi jānovirza līdzīga objekta celtniecībai Rīgas tuvumā. No Biķernieku kompleksās sporta bāzes pārdošanas iegūto līdzekļu apjomam jābūt līdzvērtīgam jauna kompleksa būvniecības izmaksām.

LAF apvieno vairāk, kā 2000 individuālo biedru un 100 auto klubus ar kopējo iesaistīto cilvēku skaitu vairāk kā 3000. LAF vada un koordinēt darbu autosportā Latvijas teritorijā un pārstāv valsti starptautiskajā automobiļu federācijā.

LAF preses dienests
 
Visi komentāri
 
238524. viesis 16.jūlijs 2007 11:20
0 0 Atbildēt
238526. viesis 16.jūlijs 2007 11:42
0 0 Atbildēt

Zheel ka neesmu miljardieris labpraat atpirktu taas prihvatizetas akcijas un atdaavinaatu valstij. Manupraat shii ir pati labaaka vieta aktiivaas atpuutas attiistiibai + arii moto/auto sporta pasaakumiem. Bet nu zheel ka neesmu miljardieris. Varbuut vieniigi vareetu salasiit kaut kaadu sabiedrisku organizaaciju, kas vaaktu naudu, piesaistiitu sponsorus utml., ja jau valsts ir tik nespeejiiga.

238531. viesis 16.jūlijs 2007 12:22
0 0 Atbildēt

WALA [?] 16.07.2007 11:42

valsts ir pat ljoti speejiiga, bet taa kaa valstij pie varas oranzhaa mafija, tad ir kaa ir... :D :D :D

238535. viesis 16.jūlijs 2007 12:39
0 0 Atbildēt

> 238531

NUJA, ka tur tas āķis :D

238538. viesis 16.jūlijs 2007 12:56
0 0 Atbildēt

Pareizi. Nerunāsim nemaz par to ka Biķernieki ir ideāla vieta skrituļošanai, skriešanai, riteņbraukšanai uc aktīvai atpūtai. 5x labāk par Mežparku

238540. viesis 16.jūlijs 2007 14:17
0 0 Atbildēt

WALA,

būtu Tu miljardieris, saskatītu privatizācijā iespēju nopelnīt pāris miljonus....

238544. viesis 16.jūlijs 2007 15:04
0 0 Atbildēt

shēmotājus jāsēdina būros.

238547. viesis 16.jūlijs 2007 15:24
0 0 Atbildēt

Biķernieki jau ir zaudēti. Vēl tikai jāprecizē datums. Beidzot tur būs normāls bizness.

238550. viesis 16.jūlijs 2007 16:22
0 0 Atbildēt

Ja jau tas "bizness" būtu saistīts ar autobraukšanu un sacikstēm, tad jau viss būto OK. Bet, ja biznesmenim liksies, ka izdevīgāk ir ap trases mežājiem apbūvēt kotedžas un daudzstāvenes , tad visa sporta braukšana var arī reiz izbeigties. Tas diez vai būtu labākais risinājums. Ja jau šodien ir sastopami "biznesmeņi", kuri vēlas noprivatizēt valsts kino filmu kolekcijas un teātrus, tad situacija tiešām vairs nav uzskatāma par normālu. Šodienas privatizacijas procesi valstij jākontrolē ar desmitkārtēju uzmanību, jo pretējā gadījumā maximāli tiek apdraudētas valsts un sabiedrības intereses.

No rītdienaas dodos atvalinājumā - lai visiem iauto lasītājiem un redakcijas kolēģijai arī labs prāts un gaiši saulaina atpūta...!

238552. viesis 16.jūlijs 2007 16:49
0 0 Atbildēt

Visas normālas trases (sporta kompleks) pasaulē tiek vadīti ar vietējo munipalicitātēm!! jo tas nav peļnesīgs bizness!!! Valstij ir jārūpējas par sporta attīstību! nedrīks to pārlikt uz 'biznesmeņiem'

238553. viesis 16.jūlijs 2007 17:09
0 0 Atbildēt

sorit dzirdeju kad makontevam savs koriss bijusais deputats prihvatizacijas agentura ta ka normala stelle vai nu proenti dola vai normala skaida un aiziet. Ja privatizes pilnigi skaidrs ka tur ko sabuves.

238556. viesis 16.jūlijs 2007 17:45
0 0 Atbildēt

Ja vajadzēs, iešu piketēt vai pieteikšu bada streiku!!!

238562. viesis 16.jūlijs 2007 20:44
0 0 Atbildēt

Reāli valstij ir dziļi piekāst sportu. Ja nevar uztaisīt biznesu, tad nav rentabli un prestiži uzturēt tādu objektu. Nabaga iedzīvotāju viedoklis valstī valdošajiem ir vienaldzīgs, galvenais ir nauda. Diemžēl to rajonu noteikti sadirsīs ar visādām "modernām" arhitektūras pērlēm. Tas ir tikai laika jautājums. Skumji, bet fakts.

238564. viesis 16.jūlijs 2007 21:15
0 0 Atbildēt

Mjaa pie mums naudas deelj ir gatavi saD pilniigi jebko. Briinums kaa veel Mezhaprakaa nau saakushi celt daudziivoklju maajas lielaa vairumaa. Starp citu - Mezhciems ieguustot veel bliivaaku apbuuvi ieguus tikai kaarteejaa Ziepiiisha statusu, bet tas jau laikam visiem PO.

238575. viesis 17.jūlijs 2007 9:03
0 0 Atbildēt

kursh traucee ekskluziiva privaatmaaju ciemata tapshanai? :) kvalitatiivas ielas jau ir- atliek saparceleet plekjus un saakt stuteet augshaa :)

238623. viesis 18.jūlijs 2007 3:23
0 0 Atbildēt

Iespējams, ka viss vēl tomēr nav zaudēts, jo pie šīs lietas izpētes ir pieķēries arī pans Kleksis... un arī prokuratūra ir iejaukusies un pieprasījusi uzņēmumu reģistram apturēt tur notiekošajās klajās nelikumībās.

Nepatīkamākais, ka aiz visas šīs priHvatizēšanas shēmas stāv oranžā mafija ar nožēlojamo M. Segliņu no Saeimas mājas priekšgalā.

Nožēlojami, ka mūsu valsts priekšstāvji var būt tik aprobežoti savā domāšanā un visu uzlūko tikai caur naudas prizmu.

Un šitos ķēmus mēs paši diemžēl ievēlējām!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti