Cīņa par katru CO2 gramu turpinās. Volfsburgā, kur atrodas "Volkswagen" galvenā rūpnīca, izstrādāts "Polo", kura izplūdes gāzēs CO2 līmenis pirmo reizi modeļa pastāvēšanas vēsturē ir mazāks par 100 g/km.
"BlueMotion" ir "Volkswagen" visekonomiskāko modeļu zīmols attiecīgajās klasēs. 2006. gada vasarā kā pirmais tika laists klajā "Polo BlueMotion". Tagad ir pieejams "Passat BlueMotion", un rudenī tam sekos arī "Golf BlueMotion".
Šie modeļi pastāvīgi tiek uzlaboti, jo gulēšana uz lauriem, protams, liecinātu par soli atpakaļ. Rezultātā "Volkswagen" ir spējis par vienu desmitdaļu litra pazemināt jau tā zemāko degvielas patēriņu "Polo" klasē, kas tika sasniegts ar pirmās paaudzes "Polo BlueMotion", savukārt CO2 saturs Izplūdes gāzēs samazināts līdz 99 g/km.
Dzinēja konfigurācijas optimizācija ir pastāvīgā attīstības darba mērķis. Trīs cilindru 1,4 TDI dzinējs ar salīdzinoši augsto 195 Nm griezes momentu ļauj piemērot augstu pārnesumu koeficientu.
"BlueMotion" filosofijā ietilpst arī zema vēja pretestība. Tā paredz labu aerodinamiku ar 0,30 bremzēšanas koeficientu (Cd) un minimālu rites pretestību, ko nodrošina degvielu taupošas riepas. TDI dzinēja, kurš standarta komplektācijā ir aprīkots ar dīzeļdegvielas daļiņu filtru (DPF), standarta degvielas patēriņš tagad ir 3,8 litri uz 100 kilometriem (iepriekš: 3,9 litri).
Nu, tās degvielu taupošās riepas Latvijā izbeigsies nedēļas laikā. Ja neizbeigsies pašas, tad diskus un visu pārējo rindas kārtībā.