2007. gada 17. augustā, Statoil degvielas uzpildes stacijā (DUS) Grenctālē, Bauskas rajonā, darbu sāk AdBlue uzpildes sūknis. Tas ir pirmais AdBlue sūknis Statoil tīklā Baltijā.
AdBlue ir kravas automašīnām un autobusiem paredzēts šķīdums, kas samazina slāpekļa oksīda daudzumu izplūdes gāzēs un degvielas patēriņu. AdBlue lietošana palīdz izpildīt Eiropas Savienības valstīs noteiktās Euro 4 un Euro 5 automašīnu izplūdes gāzu normas.„Virknē ES valstu automašīnām, kas izpilda Euro 4 un Euro 5 standartus, paredzēti izmaksu atvieglojumi. Piemēram, daudz zemāka nodeva par automaģistrāļu lietošanu. Pagaidām Latvijā atvieglojumi nav paredzēti, taču, paaugstinoties sabiedrības kopējai ekoloģiskajai apziņai, tas neizbēgami notiks, un mēs, Latvija Statoil, palīdzam šo ekoloģisko domāšanu un aktivitātes veicināt,” uzsver Latvija Statoil izpilddirektore Baiba Rubesa.
Ar AdBlue lietošanas sistēmu (SCR – selektīvās katalizācijas redukcija) ir aprīkotas vadošo modeļu kravas automašīnas, kas sāktas ražot 2006. gada otrajā pusē, piemēram: DAF, Renault, Mecedes,Iveco, Volvo un MAN. Braucot ar tukšu AdBlue tvertni, var tikt bojātas atsevišķas SCR sistēmas detaļas, tādējādi AdBlue uzpildes sūkņu uzstādīšana Latvijā, veicinās arī lielāko kravas automašīnu autoparku turētājus iegādāties šo modeļu ekoloģiskās automašīnas.
Samazina degvielas patēriņu
Līdztekus valstu noteiktajiem izmaksu atvieglojumiem, AdBlue samazina arī degvielas patēriņu un tātad kopējās izmaksas. Lietojot AdBlue, degvielas patēriņš samazinās par aptuveni 6%. Naudas izteiksmē tas ir aptuveni santīms par katru nobraukto kilometru.Par AdBlue lietošanas sistēmu
SCR sistēmu uzstāda starp dzinēju un izpūtēju. Sistēmā ir tilpne AdBlue uzpildīšanai, dozēšanas ierīce un katalizators. Caur dozēšanas ierīci tas tiek iesmidzināts izplūdes gāzu sistēmā. AdBlue reaģē ar amonjaku, un indīgie slāpekļa oksīdi (NOx) tiek sadalīti slāpeklī (N2) un ūdenī (H20).AdBlue tiek patērēts ļoti nelielos daudzumos – vidējais patēriņs uz 100 km ir aptuveni 1,6 litri. Automašīnām, kas atbilst Euro 4 normām, tas ir aptuveni 4% no degvielas patēriņa, bet automašīnām, kas atbilst Euro 5 normām – aptuveni 6%.
Manuprāt tas čurūdens ir plnīgi garām, it sevišķi LV neviens viņu nelies. un autiņiem ar eur 4 vai 5 Ad blue nesamazina degvielas patēriņu.