General Motors sācis testēt jaunu degvielas sadedzināšanas tehnoloģiju, kā izmantošanas rezultātā dzinēja darbība kļūst ekonomiskāka, turklāt saglabājas teicami jaudas rādītāji.
«Viendabīga kompresēta degvielas uzliesmošana» (HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition)) know-how pagaidām tiek izmantots divos konceptos ar modernizētiem Ecotec dzinējiem ar 2,2 litru tilpumu. Kā ziņo autoražotājs, viens no HCCI galvenajiem plusiem ir parasto dzinēju viegla adaptācija to izmantošanai, kā arī iespēja izmantot kā visu tipu benzīnu, tā etanolu.HCCI darbojas degmaisījuma pašaizdegšanās režīmā, saspiežot to degšanas kamerā. Kā apgalvo GM inženieri, visa cilindrā esošā degviela sadeg vienlaicīgi. Tas ļauj pie lielas jaudas ievērojami ekonomēt degvielu. Tehnoloģija tiek pielietota diviem konceptiem, kas būvēti uz sērijmodeļu Saturn Aura un Opel Vectra bāzes. Turklāt, ja Saturn Aura uzstādīta automātiskā transmisija, Opel Vectra, kas, kā ziņo GM, paredzēts Eiropai, aprīkots ar mehānisko pārnesumkārbu. Pateicoties HCCI auto ar 2,2 litru Ecotec spēka agregātu ir par 15% ekonomiskāki.
Šobrīd auksta dzinēja sasildīšanai tiek izmantota dzirksteles aizdedze, un tikai pēc tam, kad dzinējs sasilis, var izmantot HCCI. Tomēr jaunais izstrādājums ir vēl tālu līdz pilnībai un tā iespēju demonstrēšanai koncepta ātrums tiek ierobežots pie 88,5 km/h. Braukšanai lielākā ātrumā dzinējs pāriet parastā dzirksteles aizdedzes režīmā. Tehnoloģijas izstrādātāji turpina to pilnīgot, lai paplašinātu pielietošanas iespējas.
Pirms kāda laika bija ziņa, ka MB taisa tādu bīdeli.