Šonedēļ turpinās autovadītāju aptauja uz visiem Daugavas tiltiem ar mērķi iegūt datus transporta sistēmas uzlabošanai Rīgā un tās apkārtnē.
Ik stundu aptaujājot autovadītājus pie sarkanās luksofora gaismas, aptaujas organizētāji iegūst vidēji ap 250 – 300 atbildēm, turklāt ik dienu pa pastu tiek atsūtītas līdz 800 aizpildītām pasta kartītēm. Šobrīd ir saņemti aptuveni 20 000 atbilžu, kas ir divas trešdaļas no plānotā apjoma.„Pilsētas attīstības departaments ir apmierināts ar aptaujas gaitu un izsaka pateicību autovadītājiem par sapratni un atsaucību atbilžu sniegšanā. Vairākums respondentu saprot aptaujas nozīmīgumu un labprāt iesaistās tajā”, saka Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora vietnieks pilsētas plānošanas jautājumos Gvido Princis.
Aptaujas laikā autovadītājiem tiek uzdoti jautājumi par brauciena mērķi, sākuma un beigu punktiem. Atbildes nepieciešamas, lai noskaidrotu autovadītāju brauciena galapunktus, kas ļaus plānot pilsētas ielu tīkla un Daugavas šķērsojumu optimizāciju, kā arī pamatot prioritāros satiksmes uzlabošanas pasākumus atbilstoši rīdzinieku vajadzībām.
Šādas aptaujas tiek plaši pielietotas arī citās pasaules lielpilsētās, lai plānotu investīcijas satiksmes infrastruktūrā un ir pierādījušas savu efektivitāti. Aptauja ir organizēta tā, lai būtiski neietekmētu ikdienas transporta plūsmu uz maģistrālajam pilsētas ielām. Jautājumi tiek uzdoti pie luksoforiem un tiltu uzbrauktuvēm, vietās, kur transporta plūsma apstājas atbilstoši ceļa satiksmes noteikumiem. Atbilžu sniegšana aizņem 45 sekundes.
Aptauju organizē Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments sadarbībā ar Lielbritānijas uzņēmumu „Faber Maunsell” un Latvijas uzņēmumu „NK Konsultāciju birojs”.
Izpētes laikā iegūtā informācija būs konfidenciāla un tiks izmantota tikai apkopotā veidā Rīgas transporta modeļa atjaunošanai un papildināšanai. Informācijas aktualizācija ir nepieciešama satiksmes uzlabošanas projektu izstrādes un realizācijas vajadzībām. Ir plānots, ka iegūtie dati tiks izmantoti arī Rīgas Ziemeļu transporta koridora tehniskā projekta un finansējuma modeļa izstrādes gaitā.
Pētījuma provizoriskie rezultāti būs zināmi septembra beigās, bet galīgie - decembra beigās.
RD Pilsētas attīstības departamenta
Sabiedrisko attiecību nodaļa
Sakārtojiet Brīvības ielu visā garumā pašlaik ir nevis zaļā josla, bet gan sarkanā! Pat braucot uz 50km/h ir jāstāv gandrīz pie katra luksafora abos virzienos.. it sevišķi ja Juglā tiec uz pirmo sarkano tad vari apstāties katrā luksafora.. Plūsma jāplano nevis nakts satiksmei, gan dienas. Tas ir jāpadomā arī par to ka luksaforā jau var stāvēt mašīnas.
A.Čaka iela virzienā uz centru tā pati problēma.
Jāpārdomā par zīmēm apstāties aizlgiets izvietošanu šaurās ielās ar 2 virzienu kustību.